Hallo lieve mensen,
Ik zit op een theateropleiding. Daar hebben we ook een vak waar je geconfronteerd word met jezelf eigenlijk. Veel vertellen dingen uit hun verleden, er worden "moeilijke dingen" besproken. Nu is het echter zo dat ik daar nooit iets zeg, ten eerste omdat ik er geen behoefte aan heb. Hun hoeven mijn verleden niet te weten. Laatst heb ik mijn beoordeling gekregen over die les van die docente :
Afgesloten aanwezig in de les. Geeft ongevraagd niet haar mening. Geeft zelf aan goed te zijn in "mezelf afsluiten".
Je houding van afgesloten zijn komt negatief over. Een mokkend, koppig, pruilend, pubermeisje. Stop daarmee op je stage, school ect. Wat je thuis doet moet je zelf weten!
Ik weet dat ik zo overkom... ik heb dat afsluiten niet zelf in de hand. Dat gebeurt automatisch, zodra het over moeilijke dingen gaat klap ik dicht. En ik kan die knop maar niet omzetten!
Ik wil dat dit beeld veranderd... klasgenoten zien mij als stil, ongezellig, een inzich zelfgesloten iemand. Vaak ben ik aan het staren en moet ik weer even "bij" worden gehaald.
Ik wil dit zo graag veranderen..maar weet niet hoe! En ik weet heus wel dat ik kan lachen en intens plezier kan maken.
Maar zodra ik dichtklap..krijg ik de deur niet meer open...
Iemand raad?
Dank je wel..
Liefs Aboe