Oud 02-02-2004, 23:13
Verwijderd
Kaiserslautern ontslaat coach Erik Gerets

2/2/2004 22:11

Erik Gerets is weg als coach van 1. FC Kaiserslautern. De Belgische trainer is slachtoffer van de slechte resultaten van de 1.FCK.
Kaiserslautern verloor zaterdag met 2-1 bij 1860 München en zakte daardoor onder de degradatiestreep naar de zestiende plaats. Dat was reden voor de clubleiding om Gerets te ontslaan. Ook assistent Reinhard Stumpf moet opstappen.

'De indruk van de 2-1 nederlaag bij 1860 München heeft ons overtuigd van de mening, dat we er zo snel mogelijk een personele veranderring nodig is', verklaarde voorzitter René Jäggi op de website van Die Rote Teufel. 'We waren er niet meer van overtuigd dat de strijd tegen degradatie in deze samenstelling succesvol zou worden afgerond.' Komende zaterdag wacht de confrontatie met 1. FC Köln en FC Kaiserslautern hoopt nog voor dat duel de opvolger van Gerets te presenteren.

De 49-jarige Gerets was sinds september 2002 coach van Kaiserslautern. Hij volgde Andreas Brehme op en kende een moeilijke start. Maar tijdens de tweede seizoenshelft slaagde hij er in om de club uit de degradatiezone te loodsen. Bovendien bereikte de club de finale om de DFB Pokal, waarin Bayern München te sterk was.

Jäggi: 'Door de prestaties van vorig jaar zal Erik Gerets positief herinnerd worden door de fans. En alles wat we hebben meegemaakt, maakt de zojuist genomen stap niet makkelijker.'

Gerets is de zesde Bundesliga-coach die dit seizoen vertrekt bij zijn club Eerder werden Huub Stevens (Hertha BSC), Ewald Lienen (Borussia Mönchengladbach), Kurt Jara (Hamburger SV) en Friedhelm Funkel (1. FC Köln) al ontslagen, terwijl Armin Veh zelf opstapte bij Hansa Rostock.

interessant
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 23:33
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Zat hij vorig jaar ook al niet in de problemen met z'n club daar?

Wel opmerkelijk dat er al 6trainers zijn ontslagen daar.
Zou mij niet verbazen als er binenkort een Duitseclub in de geld problemen komt want die afkoopsommen zullen ook wel niet de laagste zijn.
Oud 03-02-2004, 06:54
Verwijderd
nu pas...

hij presteerde al lange tijd slecht, ik had zijn ontslag al veel eerder verwacht.
Het zou me niets verbazen als ie nu trainer wordt in Belgie, maar ik heb geen flauw idee van wat daar de opties zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 06:55
number9
number9 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 03-02-2004 @ 07:54:
nu pas...
Dat wou ik net posten
Oud 03-02-2004, 15:05
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ze begonnen op -3 en staan niet onderaan ik denk niet dat een andere trainer het beter doet
Oud 03-02-2004, 15:17
Alexanchez
Alexanchez is offline
Kaiserslautern benoemt Jara als opvolger Gerets

3/2/2004 16:06

Kurt Jara moet 1. FC Kaiserslautern behoeden voor degradatie uit de Bundesliga. De 1.FCK presenteerde de Oostenrijkse trainer dinsdagmiddag als opvolger van de maandag ontslagen Erik Gerets.
Jara tekende een contract tot medio 2005 en zit komende zaterdag al op de bank als FCK het zeer belangrijke degradatieduel speelt met 1. FC Köln.

Jara werkte eerder bij Hamburger SV, waar hij in oktober 2001 begon. De 53-jarige ex-international had vorig seizoen veel succes met HSV, dat hij naar de vierde plaats loodste. Maar dit seizoen moest hij een tegenvallende seizoensstart bekopen met zijn congé. Op 22 oktober, precies twee jaar na zijn aantreden, zette de club hem op straat.

Dat ontslag leidde tot veel rumoer. De spelersgroep wilde graag verder met de Oostenrijker, terwijl tevens bekend werd dat de clubleiding van HSV al geruime tijd in gesprek was met zijn latere opvolger Klaus Topmöller.

Kaiserslautern is bezig aan een zeer matig seizoen. Coach Erik Gerets kreeg Die Rote Teufel niet op gang, met een zestiende plaats als gevolg. Komende zaterdag wacht het duel met nummer vijftien Köln, dat een punt meer heeft.

Bron: Vi.nl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:23
Guissie
Guissie is offline
Jammer maar het zat er al aan te komen....
Gerets leek de trainer voor Kaiserslautern maar het bleek dus toch niet zo te zijn, hij vind wel een nieuwe club want hij is goed genoeg
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Alweer een kandidaat voor MVV het volgend seizoen erbij!
Oud 03-02-2004, 18:40
Aadjuhhh
Aadjuhhh is offline
huhu
Oud 03-02-2004, 19:20
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Aadjuhhh schreef op 03-02-2004 @ 19:40:
huhu
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:26
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 03-02-2004 @ 20:20:
Hijs is 12... ff rekening mee houden
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:47
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Guissie schreef op 03-02-2004 @ 21:26:
Hijs is 12... ff rekening mee houden
Jouw broertje, Zjoerd is ook nog maar 9 of 10, en die gedroeg zich nog redelijk normaal.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:50
Hubers
Hubers is offline
he toch, wat jammer nou
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:57
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 03-02-2004 @ 21:47:
Jouw broertje, Zjoerd is ook nog maar 9 of 10, en die gedroeg zich nog redelijk normaal.
11, maar hij hield zich in , maar hij vind het nu niet meer leuk haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten