Oud 09-02-2004, 16:09
Verwijderd
Ik probeer op een oude bak hier mandrake 9.1 te installeren. Ik kom alleen nérgens aangezien ik het niet voor elkaar krijg van cd te booten. Boot sequence staat netjes op cdrom, c, a. Cd spint ook op tijdens booten maar dan knalt ie gewoon door naar het windows 98 splash screen.
Bootflop maken is geen optie daar de floppy controller schijnbaar naar z'n moer is.

Pc is een jaartje of 6 oud, t'is een p166mmx. Voor verdere specs zal ik zodalijk ff gaan kijken.. Weet niet of het daar aan kan liggen?

Of is er nog een andere manier om die install te draaien buiten bootcd/bootdiskette om?

Alvast bedant.

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 16:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 07:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij mij was het iets verschrikkelijk stoms. Mijn CD-ROM was geen master, toen ik dat had ingesteld, deed hij het ineens wel. Misschien kan het je helpen? Misschien ook niet
Oud 10-02-2004, 08:01
-[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
misschien je bootcd niet goed ? je kunt hem eens in een andere pc stoppen,
heb je de cd's ook gecontroleerd met MD5 ?
Oud 10-02-2004, 12:09
Verwijderd
Anders gezegd, ding pakt geen enkele bootcd.
&cd rom staat op master.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Glow schreef op 10-02-2004 @ 13:09:
Anders gezegd, ding pakt geen enkele bootcd.
&cd rom staat op master.
Raar... Ik ben bang dat ik je niet zo abstract verder kan helpen. Misschien is er gewoon iets kapot. Of er zit toch iets mis in je BIOS, maar dat lijkt me sterk, aangezien de CD echt spint...
Oud 11-02-2004, 18:07
Krekker
Krekker is offline
Probeer eens of je cd-rom audio cd's afspeelt. Ik heb namelijk ook een computer die hetzelfde gedrag vertoont en die leest geen audio-cd's. Ik heb het probleem niet op kunnen lossen en heb uiteindelijk maar mn brander op master gezet (hoe zeer het ook geen oplossing is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten