Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 22:36
Verwijderd
Ben jij blij met de manier waarop je leeft, waarop je in het leven staat? Heb je grote plannen, maar ontbreekt het je aan de benodigde portie zelfdiscipline of lef? Heb je je leven wel eens radicaal veranderd of ben je dit van plan?

Vertel...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 22:43
Verwijderd
Euh, 2 weken geleden ben ik door mijn moeder het huis gezet, en woon bij m'n vader, wat toch wel, een flinke impact heeft gehad.

Echter, dit heb ik wel aangegrepen om aantal dingen eindelijk op te lossen [paspoort, ibg, financiele middelen]

Citaat:
Ben jij blij met de manier waarop je leeft, waarop je in het leven staat?
Enigzins, maar ik nog wel wat gezonder en ondernemender leven..

Citaat:
Heb je grote plannen, maar ontbreekt het je aan de benodigde portie zelfdiscipline of lef?
Geen zelfdiscipline en al helemaal geen lef, ik durf niet eens lenzen in te doen, en kom eigen afspraken niet na...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 00:01
indigo_temp
indigo_temp is offline
Citaat:
Ridder schreef op 19-02-2004 @ 23:43:
ik durf niet eens lenzen in te doen

Ik ben wel blij met hoe ik in het leven sta.De laatste tijd heb ik minder discipline dan ik eerst had, en dat was al weinig.Voor de rest heb ik wel plannen om te gaan slagen en daarna te gaan reizen, dus ik moet eigenlijk wel meer discipline krijgen..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 09:41
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Hermione schreef op 19-02-2004 @ 23:36:
Ben jij blij met de manier waarop je leeft, waarop je in het leven staat? Heb je grote plannen, maar ontbreekt het je aan de benodigde portie zelfdiscipline of lef? Heb je je leven wel eens radicaal veranderd of ben je dit van plan?

Vertel...
Ik ben vrij tevreden, ik heb de juiste normen en waarden, ben vrij intelligent, heb de juiste opleiding gekozen waarover ik ook heel ambitieus ben. Grootse plannen over stages lopen in het buitenland en daar gaan wonen. Het is voorlopig nog niet aan de orde, maar als het zover is zal ik doorzetten. Zelf-discipline heb ik op zijn tijd, al complimenteert iedereen me er altijd mee, en dan wilde ik dat ik het zelf kon inzien. Een aantal maanden geleden heb ik besloten dat ik gezonder wil gaan leven en ik eet nu veel gezonder, drink nauwelijks nog en ik sport (of ik beweeg iig). Als ik iets echt wil zet ik het ook door. En dat vind ik wel een goede eigenschap.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 10:02
nps
nps is offline

ja behoorlijk. zoiezo de manier waarop ik in het leven sta, positief.

Heb je grote plannen, maar ontbreekt het je aan de benodigde portie zelfdiscipline of lef?

grote plannen? mijn grootste plan van dit jaar is 's zomers met een zooi vrienden zonder plan vooraf door frankrijk te gaan touren. en dat komt wel goed. qua carriereplanning kan ik wel iets meer zelfdiscipline gebruiken. ah well.

Heb je je leven wel eens radicaal veranderd of ben je dit van plan?

nope, ik ben tevreden met de manier waarop alles gaat.

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:

Vertel...
Ik ben wel blij met de manier waarop ik leef. kheb niet echt grote plannen, zie vanzelf wel. het ontbreekt wel wat aan lef en zelfdisicipline...en ik heb geen zin om m'n hele leven te gaan veranderen en durf dat ook niet denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:44
Dree
Dree is offline
Citaat:

Vertel...
Hou op..
Oud 24-02-2004, 17:04
Verwijderd
Ik ben niet tevreden met m'n leven, ik vind het veelste saai..
Dit komt veelal door het gebrek aan geld..

Een simpele droom is een eigen bedrijf(je) en die kan ik niet starten vanwege: geld
(alhoewel het beinnenkrot kan veranderen)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:28
Verwijderd
ik ben over veel tevreden, en ook over mezelf, maar er zijn ook dingen waar ik de laatste tijd wel mee zi.
zoals school, ik vind het teveel ophgeleid worden tot kunstenaar, teweinig tot docent. en omdat er zoveel vakken zijn kan ik nergens diepgang vinden, haal ik alles net met mn hakken over de sloot (net als vorig jaar, toen ze beloofde dat het makkelijker werd). dus ik wil en ga overstappen naar 2e graads, dat is makkelijker en ze krijgen toch hetzelfde diploma als onze klas (1e graads). maar ik moet waarcshijnlijk wachten tt na de zomer, maar dit jaar ga ik het zowieso niet redden, dus ik ben al deze hele vakantie aan het denken hoe dit aan te pakken.
nu kan ik mezelf ook niet eens meer motiveren om iets voor school uit te voeren (en ik loop al wat achter).

grote plannen:
ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend.
verder, die studie moet gewoon af, en daarna lekker werken en dingen doen die ik leuk vind, zoals reizen.

radicale dingen:
nee
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:19
June bug
June bug is offline
Ja opzich wel.

Zelfdiscipline heb ik sowieso te weinig, lef ook niet echt heel erg. Eigenlijk ben ik bang voor ingrijpende veranderingen

Nooit uit eigen wil een radicale verandering, wel met ouders die gingen scheiden enzo, en bla, maar daar koos ik natuurlijk niet zelf voor. Zit er wel aan te denken om na mijn mbo-opleiding een hbo in Amsterdam te gaan doen (woon nu in brabant) en daar dan op kamers te gaan... Dat is behoorlijk ingrijpend voor mij..
Oud 26-02-2004, 16:43
guess what
guess what is offline
Ja ik geloof het wel. Er zijn altijd wel dingetjes die leuker zouden zijn als het iets anders was, maar het gaat wel goed.

Ik heb een behoorlijk groot tekort aan zelfdiscipline. Ik moet sowieso dit jaar mn havo examen halen en daar heb ik die discipline nog wel voor nodig.

Toen mn ouders gingen scheiden woonde ik eerst bij mn moeder maar dat ging niet zo goed, toen besloot ik bij mn vader te gaan wonen, en dat was voor mij best wel een grote verandering. Verder wil ik waarschijnlijk volgend jaar op kamers gaan wonen, wat ook wel radicaal anders is.
Oud 26-02-2004, 16:58
Otis
Otis is offline
Ja, best wel eigenlijk.Soms heb ik het gevoel dat ik meer spannende dingen moet doen , meer leven, ik ben natuurlijk jong.Anderen zeggen dat ik overdrijf maar ach ..ik haat saaiheid en sleur.Als ik merk dat ik lange tijd nix leuks doe dan raak ik in een lichte depressie.Bijvoorbeeld als het weer niet meewerkt of als ik er weer mee wordt geconfronteerd dat ik geen geld en vervoer heb voor leuke dingen.

Grote plannen.. op dit moment is mijn verhuizing naar Den Haag volgend jaar mijn grootste plan, ik ga in Den Haag studeren en daar wonen(misschien samen met een vriendin).Ik heb geen enkel moment getwijfeld en vind het totaal niet eng of stom dat ik dan wegga uit Ede ofzo.Ik ben alleen erg lui met het inschrijven bij woon/studeer instanties maar dat komt allemaal wel nog..Op het gebied van sporten en leren heb ik wel te weinig zelfdiscipline, ik loop op school al 5 jaar lang de kantjes ervan af..Ga altijd op het nippertje over, maar nu heb ik dus examens dus dan wordt het wel anders (wordt mij elke dag ingepepert)
En met sporten..ik fitness 2keer per week maar moet mezelf er echt heen sleuren terwijl ik dus echt iets aan mn conditie moet doen Maar ach , zolang ik niet in levensgevaar verkeer..

Nee ik heb t altijd wel goed naar mn zin gehad, en het lukt zo best.Ik weet dat ik op sommige gebieden beter mn best zou moeten doen en iets meer moeite voor sommige dingen zou moeten doen maar daar ben ik te lui voor.Ik weet nu dat het ook kan zonder volledige inspanning dus... Radicale veranderingen zijn niet nodig
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:00
hiske
hiske is offline
Citaat:
ik ben wel blij met de manier waarop ik in het leven sta. (ik ben wel positief, voor mijn gevoel in ieder geval niet bekrompen en ik ben ook wel redelijk nuchter)
ik heb wel een enorm tekort aan zeldiscipline... ik probeer al 3 jaar er iets aan te doen, maar dat is echt ontzettend moeilijk!
ik wel grootse plannen al zijn die voor het grootste deel vrij onbereikbaar. ik zie het meer als dromen ofzo. aan lef heb ik geen tekort, maar jammer dat ik m'n eigen 'afspraken' niet nakom.
ik ben wel snel enthousiast voor iets, alleen erger ik me er achteraf vaak in dat ik wel erg opgewonden ben over iets heel doms. maar gelukkig is dat de laatste jaren wel minder geworden
Oud 27-02-2004, 09:28
Verwijderd
nee, niet blij....wil meer doen om aandacht te vestigen op hoe kut deze wereld eigenlijk is....mensen te laten beseffen hoe ze bezig zijn....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 09:35
Susanne
Susanne is offline
Ik ben wel blij met de manier waarop ik leef, ik mis alleen een aantal dingen die het voor mij gewoon net niet compleet maken > dingen zoals een goede gezondheid, een hechte familie. Echt grote plannen voor de toekomst heb ik niet, wil gewoon mijn vwo afmaken en daarna studeren, niet bijzonders maar moet het nog wel allemaal zien te verwezenlijken, wat misschien wel moeilijk voor me gaat worden als ik doorga op deze manier.. Ik ben niet van plan om radicaal te veranderen, ben wel tevreden over hoe het nu gaat
Oud 27-02-2004, 10:15
rodina
rodina is offline
Citaat:
Wim Wok schreef op 27-02-2004 @ 10:28:
nee, niet blij....wil meer doen om aandacht te vestigen op hoe kut deze wereld eigenlijk is....mensen te laten beseffen hoe ze bezig zijn....
Idd, hoewel ik dan wel blij ben. Irriteer me te veel aan 't simplistische, naieve gedoe van de meeste mensen.
Ooit plannen gehad om een jaartje of 2, 3 me in te inspannen voor ontwikkelingshulp maar dat is waarschijnlijk zoiets van een mooi plan waar nooit wat van terecht kom.
Qua studie, dit jaar een hele grote fout gemaakt, volgend jaar overstappen en daar heb ik enorm veel zin in.
Ik doe nu veel leuke dingen, gezelligheid alom! Gezellig thee drinken met iedereen, leuke dingetjes doen met vriendje, hoewel de sleur er wel een beetje in komt. Werken doe ik niet aan dat kan de rest van m'n leven nog. Wat dat betreft ben ik enorm makkelijk, lui.
Discipline, de dag dat komt die juig ik toe, maar dat heeft enorm veel met luiheid te maken.
Radicale veranderingen, ik heb mannen altijd afgezworen, bah vriendjes etc, nu wel eentje, is dat radicaal? niet echt.
Misschien er voor minimaal een jaar tussen uit. Gewoon weg van hier, alles op een rijtje zetten, de wereld zien, mss in combinatie met ontwikkelingshulp.. Maar ja dat zijn lange termijnplannen
Oud 27-02-2004, 10:18
Melissa83
Melissa83 is offline

hmm..not really.
ik moet er zeker meer uit, er zijn gewoon echt dagen dat ik helemaal niks doe. en dan ook echt helemaal NIKS
dat maakt mijn leven nogal een sleur..verveling en ongelofelijk saai. Ook is het niet echt bevordelijk voor de gezondheid

ik heb wel heel wat plannen ja..in ieder geval proberen mijn studie af te ronden,
daarna voor een paar maanden naar het buitenland.
weer beginnen met sporten, en nee ik heb daar geen discipline voor, maar ik ga mezelf gewoon dwingen aangezien ik ZO onwijs lui ben
Qua sociale leven : meer contacten leggen, meer dingen met mn vrienden gaan doen, opener zijn naar andere mensen toe

Nooit radicaal veranderd en dat is juist het probleem.
Maar ja .. het is nog niet te laat, en ik wil de aankomende jaren zeker wel gaan inhalen wat ik heb gemist en heb verwaarloosd

Okay dat was het zo'n beetje
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 11:13
Nuck
Nuck is offline
Ik ben wel tevreden met mijn leventje, eigenlijk . Ik studeer, zit op kamers, maak veel lol, zoals het hoort dus eigenlijk. Met de studie gaat het daarbij ook goed, is ook superleuk. Wat betreft sport, ik volleybal heel veel maar ik ga volgend seizoen hockeyen. Dat is op zich best een verandering voor mijn doen, aangezien ik mijn hele leven al gevolleybald en getennist heb. Verder wil ik over een paar jaar stage gaan lopen in het buitenland, bij voorkeur in een ontwikkelingsland, maar of dat er van gaat komen weet ik niet. Het enige waar ik op dit moment een beetje van baal, is dat ik geen baantje heb...eigen schuld trouwens, ik ben te lui om te zoeken, maar ik wil meer geld uitgeven dan ik heb...(gelukkig heb ik lieve ouders ).
Echt radicale veranderingen heb ik niet doorgemaakt, mijn leven verloopt zoals gepland tot nu toe
Oud 27-02-2004, 13:22
Verwijderd
Ik durf ook geen lenzen in te doen... laserbehandeling it is
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 27-02-2004 @ 11:15:
Irriteer me te veel aan 't simplistische, naieve gedoe van de meeste mensen.
"erger".

En verder is dit weer zo'n stom iedereen-klept-een-eind-weg-en-niemand-leest-eigenlijk-iets.

Dus, kantine?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:26
Faery
Faery is offline
Citaat:
... en omdat mensen daar toch te retarded voor zijn om dat te beseffen maak ik plannen om me op te blazen in een volle discotheek of wat dan ook. Of ik ga als kluizenaar wonen.

Haat.
Oud 27-02-2004, 13:27
Optima
Optima is offline
ik wil gezonder en regelmatiger gaan eten
ik wil iedere dag een uur gaan sporten ( nu is het maar 1 x in de 3 dagen)
ik wil regelmatiger aan mijn huiswerk zitten, eerder beginnen en vooral beter mijn best doen voor mijn tweede studie

ik ben al gestopt met roken ( hoezee)
Oud 27-02-2004, 13:31
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-02-2004 @ 14:24:

En verder is dit weer zo'n stom iedereen-klept-een-eind-weg-en-niemand-leest-eigenlijk-iets.

Dus, kantine?
Dit heeft te maken met lifestyle en de enige die klept ben jij, dus hou ermee op.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-02-2004 @ 14:24:
"erger".

dat is dus het hele idee van het forum

ontopic: ja ik wil een iets andere opleiding gaan doen volgend jaar en ben daar hard mee bezig. 'k wil dan ook verhuizen (van nijmegen naar utrecht/adam) enzo. verder ontbreekt t me niet aan iets om t niet te laten lukken, alleen ik moet wel aangenomen worden op die opleiding...
Oud 27-02-2004, 14:44
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Otis schreef op 26-02-2004 @ 17:58:
Ja, best wel eigenlijk.Soms heb ik het gevoel dat ik meer spannende dingen moet doen , meer leven, ik ben natuurlijk jong.Anderen zeggen dat ik overdrijf maar ach ..ik haat saaiheid en sleur.Als ik merk dat ik lange tijd nix leuks doe dan raak ik in een lichte depressie.Bijvoorbeeld als het weer niet meewerkt of als ik er weer mee wordt geconfronteerd dat ik geen geld en vervoer heb voor leuke dingen.
Dit herken ik echt in mijzelf, vooral met school > als het eventjes niet wil; als ik bijvoorbeeld 1 of 2 slechte cijfers heb gehaald krijg ik het meteen al benauwd. Ten eerste doordat ik al 18 ben > de meeste mensen studeren al op mijn leeftijd en ik moet 6vwo ook nog doen, en ten tweede omdat ik per se WIL studeren en het liefst zo snel mogelijk.. misschien is het een stukje faalangst, of perfectionisme dat in mij zit. Ik heb gewoon zo'n idee dat ik niet wil blijven zitten en pas op m'n 20ste of zo beginnen met studeren, dat zie ik gewoon helemaal niet zitten, en ik ben sowieso nogal snel paniekerig.
Oud 27-02-2004, 14:46
Mir-idiotA
Toevallig had ik vandaag op school een discussie hierover.
Hij wil al jaren iets anders dan leraar zijn, maar onderneemt niks omdat het hem toch niet lukt, zegt hij.
Ik weet zeker dat iedereen die wil omwisselen qua werk dit kan. Ookal heb je kinderen (de enige echte reden om niet totaal de sprong te nemen). Waarschijnlijk wil ik later zeker weten bijstuderen en iets heel anders gaan doen. Of spontaan me huis opzeggen om een paar jaar te reizen. Misschien ga ik opeens wel in een ander land wonen, ik sluit niets uit en geloof ook dat alles mogelijk is. Dit is ook geen naiviteit. Maar doorzettingskracht en echt de motivatie hebben en het lukt je!
Ik heb het lef en de zelfdiscipline zeker weten om mijn leven drastisch te veranderen.
Nieuwe dingen uitproberen is ook zeker iets voor mij. Ik heb ook altijd het idee er veel rijker van geworden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:11
rodina
rodina is offline
Citaat:
Narod schreef op 27-02-2004 @ 14:31:
Dit heeft te maken met lifestyle en de enige die klept ben jij, dus hou ermee op.
Wijf houd je smoel toch een keer.

@ Exo, tis 't huidige onderwijs he

Iedereen klept een eind weg idd, en ik zie de relatie met LS ook niet echt.. TIs veel te algemeen voor LS..
Oud 28-02-2004, 16:26
hiske
hiske is offline
Citaat:
rodina schreef op 28-02-2004 @ 17:11:

Iedereen klept een eind weg idd, en ik zie de relatie met LS ook niet echt.. TIs veel te algemeen voor LS..
ach, als je het niet leuk/goed vindt reageer je toch niet!? er zijn vast massa's andere toppic's die je wel 'geschikt' o.i.d. vindt...
maar val de mensen die dit wel interresseren i.i.g. niet lastig.
Oud 28-02-2004, 17:08
Verwijderd
Ik ben wel blij met de manier waarop ik in het leven sta, ja. Ik heb gelukkig een studie gekozen waar ik veel plezier in heb en waar ik goed in ben. Ik ben voornemens cum laude af te studeren en vooralsnog lijkt dat te gaan lukken, dus daarover ben ik wel tevreden. Iets minder tevreden ben ik over mijn vorderingen op relationeel gebied, maar dat ligt hem er ook aan dat ik er zelf niet zo ontvankelijk voor ben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 18:42
Kurtmeisje
Kurtmeisje is offline
Ik ben zelf niet zo blij. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met sporten en bewegen omdat ik dat niet meer kon doordat mijn gewrichten het niet aankonden. Daar ben ik heel lui van geworden en ik heb nu zelfs moeite om van de bank af te komen en iets te halen. Ook heb ik bijna nergens zin meer in. Terwijl ik eerst elke dag buiten was, op de skatebaan, met vrienden etc. kom ik nu bijna nooit meer buiten. Ik zit liever binnen. Ik word zelfs bang om in een ruimte te zjin met veel mensen en lawaai
Dan zou je denken: Ga sporten, dan wordt het misscien wel als eerst, maar ik probeer het steeds, maar ik stop er weer mee. Ik ben het luiste mens ter wereld

Ook met school is het kut, en het is ook nog eens heel stom want ik heb heel hoge cijfers, maar toch zit het me niet lekker, want ik vind het heel moeiljk om huiswerk te maken en me er toe aan te zetten ofzoiets.. dus maak ik het nooit. en dan loop ik weer gigantisch achter en dan voel ik me alleen nog maar kloter. maarja
dik gezeur
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:55
hiske
hiske is offline
Citaat:
Kurtmeisje schreef op 28-02-2004 @ 19:42:
Ook met school is het kut, en het is ook nog eens heel stom want ik heb heel hoge cijfers, maar toch zit het me niet lekker, want ik vind het heel moeiljk om huiswerk te maken en me er toe aan te zetten ofzoiets.. dus maak ik het nooit. en dan loop ik weer gigantisch achter en dan voel ik me alleen nog maar kloter. maarja
ik snap wat je bedoelt, maar je haalt ten minste nog goeje ceifers... maar je moet wel uitkijken, want ik begon ook zo (alleen vond ik het niet kut) maar dat is 3 jaar zo door gegaan, en nu heb ik totaal geen zelfdiscipline meer. ik maak al 3 jaar geen huiswerk meer. en sinds 2 jaar leer ik ook niet meer voor proefwerken. ik ga wel elk jaar gezellig over. (ik doe nog steeds vwo) maar ik verwacht dat het volgend jaar allemaal wel wat moeilijker wordt, en ik het niet meer red met algemene ontwikkeling/kennis. dit jaar is het ook al niet zo gemakkelijk meer. dus ik ben ook al 2 jaar ofzo bezig te proberen weer wat te doen. en nu gaat het er echt om spannen of het lukt om me zover te krijgen dat ik genoeg doe om over te gaan... maar het feit dat ik misschien blijf zitten helpt wel met leren. dat doe ik ietsje eerder. maar voor stomme vakken (dat zijn er heeel veel) kan ik mezelf er ook nog steeds niet toe zetten iets te doen. en als ik al iets doe hou ik er heel snel weer mee op. dan voel ik me ook weer zo'n slome drol. en dan denk je bij jezelf ik kan er niks aan doen. maar dat kan wel, als je het maar heel graag wil. maar dat heel graag willen is ook een probleem want eigenlijk wil je niks meer echt heel graag. maar goed genoeg van mijn gezeur...
verder wens ik je nog veel succes!

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:15
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
zelfdiscipline of lef: dat wel maar ideeen heb ik niet

ik probeer wel gezond te leven, dus lang tanden poetsen, vroeg slapen, gezond en regelmatig leven en veel bewegen, en dat lukt wel maar ik zou niet weten wat ik anders aan mijn leven zou moeten veranderen aan de andere kant, ik heb het wel naar mijn zin in mijn leven, dus waarom zou ik, ik probeer ook mensen die ik in mijn leven wil laten er in te laten, dus ik doe erg mijn best mijn vriendschappen te onderhouden, en mensen die ik liever niet zie, probeer ik rustig uit mijn leven te wissen!

school is alleen HEEL anders. Ik haal het wel altijd, net als hiske en kurtmeisje, eigelijk veel te makkelijk. Ik heb eerst de MAVO gehaald met een 7.6 gemiddeld, toen dacht ik, toch maar de HAVO, en nu in 5 havo een 7.4 gemiddeld, maar ik voel me er echt kut, ik ben er altijd moe, val zelfs soms bijna in slaap terwijl ik goed slaap, en buiten school heb ik er nooit last van, natuurlijk maakt niemand zich er druk om, mijn vader en moeder zijn super happy dat het zo makkelijk gaat, ik hoop wel dat er wat veranderd als ik naar het HBO ga
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:00
Renoi
Renoi is offline
Tsja ik ben wel tevreden opzich, had alleen vorig jaar beter m'n best moeten doen op school.. het is gewoon eeuwig zonde dat ik nu vmbo-t doe ipv havo, maargoed het heeft tot nadeel dat m'n vriendengroep best wel geslonken is, en tot voordeel dat het voor mij nu allemaal heel makkelijk is voor me op schoolgebied.. Ben wel van plan hierna nog havo te gaan doen. Hmm verder heb ik geen radicale plannen oid, vind het wel best zo..
Oud 29-02-2004, 14:06
hiske
hiske is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 29-02-2004 @ 13:15:
ik ben er altijd moe, val zelfs soms bijna in slaap terwijl ik goed slaap, en buiten school heb ik er nooit last van,
dat heb ik nou ook altijd!
op school kan ik 's ochtends niet wakker worden (ben gewoon duf en gaperig in de les) en dan heb ik 's middags heel even een uurtje dat ik wakker ben, als het een beetje een interressante les is ten minste. en dan zak ik weer in, totdat ik uit ben. zodra ik uit ben gaat alles prima! en dan heb ik ook absoluut geen zin om ook nog maar aan school te denken. zo van: school is school en thuis is thuis. niet gaan mengen. dus ook niks doen voor school thuis net als het weekend, dan denk je aaaah weekend! eindeliujk 2 dagen geeen school. en dan wil je er dus ook even niks meer mee te maken hebben. en dan deo je er weer niks voor. en als je dan 's maandags weer op school komt val je weer in een soort school-roes ofzo. echt zoo irritant. alsmaar moe etc.
Oud 29-02-2004, 15:58
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
rodina schreef op 28-02-2004 @ 17:11:

Belediging van forumbaas in functie
maargoed, ik ben het met Exo eens, volgens mij leest niemand het, maargoed, there ya go:

Zelf heb ik een soort 'zwarte' periode gehad vorig schooljaar, misschien valt het nog mee in vergelijking met andere, maar zo zie ik het.. Veel te veel blowen, drinken, grenzen verkennen die niet verkent hoeven te worden + volgens mij is er nog nooit op mijn school iemand zo hard in de derde blijven zitten als ik.
Ik ben er een stuk wijzer door geworden denk ik en heb vanaf dit school jaar ook plannen gemaakt om mijn leven te beteren, en dat is redelijk gelukt. School gaat nog steeds niet super, overgaan&blijven zitten zal wel weer fifty/fifty worden. Af en toe haal ik nog wel iets stoms uit, maargoed, dat hoort erbij
Verder moet ik dus echt wat meer zelfdiscipline wat school betreft, 2 minuten lang aan iets leren hou ik al amper vol. Toch krijg ik van alle kanten te horen dat ik slim genoeg ben voor gymnasium, dus de prestratiedruk is ook vrij groot
Ik weet niet of dit echt in het topic hoort, maar het was even fijn om het eruit te gooien.
Oud 29-02-2004, 17:32
hiske
hiske is offline
Citaat:
ik ben het met Exo eens, volgens mij leest niemand het
ik lees het iig wel! (toch nog iemand die het leest...)
ik zit nu in de 3e, gaat niet zo goed
veel succes nog met je leven beteren!!!
Oud 29-02-2004, 18:09
vixen
vixen is offline
Citaat:

Vertel...
Ik ben best tevreden met mijn leven, in ieder geval met het deel waar ik vat op heb. Ik heb me laatst bedacht dat ik wat meer wil gaan leren, wat meer van de wereld wil weten en nu heb ik me dus eerst maar even op een deel van mijn school gestort.
Grote plannen heb ik niet echt, ik wil wel graag gelukkig worden, niet zijn zoals ik eerst was. Daar heb ik eigenlijk wel zelfdiscipline is, omdat het zo makkelijk is om te vervallen in mijn oude gewoontes en gedachten.
Ik denk niet dat het nodig is om mn leven compleet om te gooien, sommige dingen moet ik wel veranderen, hoe ik met sommige mensen omga bijvoorbeeld.
Oud 29-02-2004, 20:41
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:

en mede om diezelfde reden ga ik volgend jaar een half jaar vrijwilligerswerk doen in het buitenland, als alles meezit Afrika.
Oud 29-02-2004, 20:48
Verwijderd
Ik heb 3 jaar terug een gare vormgeef opleiding gekozen, die ik nu af moet maken, maar ik heb totaal geen discipline of motivatie. Ik wil hierna nog wel doorstuderen, maar wat precies weet ik niet. Ik vind van alles leuk (in de kunst/design wereld) maar ik ben te onzeker. Ik vraag me af of ik dat wel kan, ook al wil ik het graag en heb ik heel mijn leven niks anders gewild.

Ik ben dus te lui en bang om van alles te ondernemen om er nog iets van te maken. Ik doe meestal maar, en zie wel wat er van terecht komt, met als gevolg dat ik me nooit ergens goed bij voel, of dat iets me 100% bevalt.

Ik wil er wel aan gaan werken, ik moet wel. Ik ga niet ergens in een supermarkt werken omdat ik te lui was om een degelijke opleiding te volgen/kiezen.
Ik zit vaak bij de pakken neer, en droom over van alles, zonder er moeite voor te (willen) doen. En ik realiseer het me mar al te goed.

Het eind van mijnn opleiding komt dichterbij dus ik zal op moeten schieten. Dat ga ik ook wel doen. Maar nu nog niet.

Ha, lekker optimistisch ben ik altijd
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:07
Fog
Fog is offline
ik wil vanalles, vooral hier weg. ik ben eigenlijk niet tevreden, ik wil veel te veel, veel te snel, en ben teleurgesteld als ik merk dat het niet werkt. ben een dromer en zie dingen niet zo realistisch waardoor ik eigenlijk gewoon niks opschiet wat school/vrienden/werk etc betreft. alleen in mn hoofd gebeurt vanalles. ik voel me ook vaak erg waardeloos doordat deze hele wereld zo egoistisch en materialistisch is.

heb zat plannen, genoeg lef, alleen al mijn plannen zijn een beetje te groot om zo snel waar te maken [maar toch doe ik het al gaat het meestal mis]. en als ik eenmaal iets bereikt heb ben ik nog niet tevreden want dan ben ik al weer met het volgende [bijna] onmogelijke bezig.

tja ik heb nogal een zware vorm van pfeiffer te pakken waardoor ik echt bijna niks meer kan en het duurt me veel te lang. normaal ben ik altijd bezig, ga veel uit, drink aardig wat, ben erg vrolijk etc maar nu zit ik dus de hele tijd thuis, moet met deze opleiding stoppen, raak veel "vrienden" kwijt, zit erg met mezelf in de knoop en ik word er scheitziek van.

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:13
GRRR
GRRR is offline
och ik kan het nog zo hard proberen het gaat op een of andere manier toch wel fout. ik ben nogal pessimistisch wat dat betreft, dat wil niet zeggen dat ik op hou het te proberen.

het leven is kut en dan ga je dood, de rest is filler.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:54
annetjuh
annetjuh is offline
mag wel eens gaan crash dieëten dat schiet tenminste nog wat op.
moet wel eens gaan lijnen dus
Oud 02-03-2004, 20:59
enema abortion
enema abortion is offline
Vroeger dronk ik, nu al jaren niet meer.
Vroeger at ik vlees, nu al een tijd niet meer.
Vroeger at ik zuivelprodukten, nu niet meer.
Vroeger wilde ik dat iedereen me aardig vond, nu niet meer.

Dus ja, ik heb mijn leven wat sommige dingen betreft wel gebeterd ja.
Oud 02-03-2004, 21:13
Roos
Roos is offline
Ja ik ben erg tevreden. Ik ben nu eerstejaars student en het bevalt me ontzettend. Heb erg veel nieuwe vrienden gemaakt, waar ik altijd bij terecht kan en we doen veel leuke dingen. Echt een vrijwel onbezorgd leventje.

Qua studiepunten gaat het ook goed, maar ik moet wel regelmatiger studeren, vrijdag heb ik een tentamen en ik ben strontchagrijnig omdat ik nog zoveel moet doen grrr (daardoor heb ik al helemaal geen zin>> heel fijn cirkeltje )
Natuurlijk heeft iedereen z'n issues en ik ook, maar de leuke dingen over heersen.
Binnenkort ga ik op kamers, daar kijk ik ook echt naar uit

Toen ik op m'n 16e pfeiffer kreeg ben ik wel veranderd.. Ik zat de hele dag thuis, echt maandenlang. Het is best wel een schock als je merkt wie je echte vrienden zijn, en wie niet. Echt veel mensen hebben me laten barsten
Daar heb ik wel van geleerd, de vrienden die ik nu heb zijn veel closer, we hebben een hele hechte band. Ik zorg nu ook dat ik vaak laat merken aan mensen, dat ik ze graag mag Zou iedereen moeten doen!
Oud 02-03-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 02-03-2004 @ 21:59:
Vroeger dronk ik, nu al jaren niet meer.
Vroeger at ik vlees, nu al een tijd niet meer.
Vroeger at ik zuivelprodukten, nu niet meer.
Vroeger wilde ik dat iedereen me aardig vond, nu niet meer.

Dus ja, ik heb mijn leven wat sommige dingen betreft wel gebeterd ja.
Nu alleen nog stoppen met eten?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:53
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Faery schreef op 27-02-2004 @ 14:26:
... en omdat mensen daar toch te retarded voor zijn om dat te beseffen maak ik plannen om me op te blazen in een volle discotheek of wat dan ook. Of ik ga als kluizenaar wonen.

Haat.
En dat knuffelt op regelmatige basis Xanders buik

Mijn leven is wel ok. Tuurlijk zijn er dingen die kunnen, moeten of wellicht horen te veranderen. Maar waarom ? Ik vermaak me wel zo, de zomer komt er aan, en heb een studiefinanciering waarmee ik net de kroeg kan betalen.

Ik reageer morgen wel serieus denk ik.
Oud 02-03-2004, 21:56
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
GRRR schreef op 29-02-2004 @ 23:13:
het leven is kut en dan ga je dood, de rest is filler.
Opzich zou dit een prima tatoo kunnen zijn
Oud 02-03-2004, 22:47
Faery
Faery is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 02-03-2004 @ 22:53:
Ik reageer morgen wel serieus denk ik.
Ach, je blijft er toch wel bij dat het dope is dat de regering je drugsgebruik financiert.
Oud 03-03-2004, 00:37
Verwijderd
zelfdiscipline kom ik wel tekort
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 02:28
Verwijderd
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 03-03-2004 @ 01:37:
zelfdiscipline kom ik wel tekort
dito... en helemaal betreffende het 's nachts eten
Met citaat reageren
Advertentie