Oud 29-02-2004, 12:10
skeleton
skeleton is offline
Beste mensen, ik wou vandaag ADSL hier gaan aanleggen maar nu heb ik een vraagje . Ik moet de splitter gaan plaatsen net na het ISRA punt, ( het punt waar de lijn dus je huis binnenkomt ) en daar ongeveer zo'n 20 cm vanaf, en ons ISRA punt thuis is zeg maar de lasdop variant. Maar nu komt een maat van me met het verhaal dat wanneer ik de kabel doorknip die vanaf het ISRA punt naar de woonkamer loopt, en daar RJ11 connectors op wil gaan zitten, dit niet gaat ( het gaat hier dus om een ronde kabel ) . Hij was namelijk erover bezig dat die aders van de ronde kabel te dik zouden zijn om goed in de RJ11 connectors te passen. Ik weet namelijk niet zeker of dit zo is, dus als jullie iets meer hierover weten zou ik het fijn vinden als jullie hierover iets zouden posten.

Thnx in advance
Oud 29-02-2004, 13:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat een bullshit...

Het zou misschien kunnen dat je even wat moet proppen, maar als het standaardtelefoonkabel is, past het zeker wel!
Oud 29-02-2004, 13:42
skeleton
skeleton is offline
Hmmz.. in dat geval ga ik strax maar es proberen dan

Moet morgen mijn kabelmodempje inleveren bij ome hoom dus is het wel zo handig als ik dan mijn ADSL heb liggen anders ben ik i-netloos ....

thnx
Oud 29-02-2004, 13:45
Gimme more beer
Heb je misschien nog ergens eenzelfde soort reservekabel voor de telefoon? Dan kun je het even proberen voordat je gaat knippen...

De adertjes kunnen eigenlijk niet te dik zijn, alleen misschien het stuk van de buitenkant dat er ook in moet... Maar dat valt met een beetje creativiteit ook wel op te lossen. Je hebt het wel eens gedaan, neem ik aan? volgorde rood-blauw maakt niet uit, alleen de 2 middelste kabeltjes hoeven er dus in...
Oud 29-02-2004, 14:01
skeleton
skeleton is offline
Jup dat weet ik .. We hebben helaas verder hier geen ronde kabel om uit te proberen ...
Oud 29-02-2004, 14:47
Gimme more beer
Citaat:
skeleton schreef op 29-02-2004 @ 15:01:
Jup dat weet ik .. We hebben helaas verder hier geen ronde kabel om uit te proberen ...
Het gaat je wel lukken... Als er zoals standaard is gewoon 4 adertjes inzitten en de huid van de kabel geen millimeters dik is, komt het echt wel goed... Alleen een beetje wrikken.

Als je het nog niet wist, trouwens: lijn afsluiten. Er staat nog best een aardig voltage op die telefoonlijnen!
Oud 29-02-2004, 16:27
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-02-2004 @ 15:47:
Het gaat je wel lukken... Als er zoals standaard is gewoon 4 adertjes inzitten en de huid van de kabel geen millimeters dik is, komt het echt wel goed... Alleen een beetje wrikken.

Als je het nog niet wist, trouwens: lijn afsluiten. Er staat nog best een aardig voltage op die telefoonlijnen!
Zo het ligt er en ik zit nu via ADSL te netten

Thnx 4 the help dude!
Oud 29-02-2004, 16:31
Verwijderd
is wel wat beter dan kabel internet...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:47
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
lullow schreef op 29-02-2004 @ 17:31:
is wel wat beter dan kabel internet...
1024/320, geen datalimiet ( 120 kilobyte downloadssnelheid, 40 kilobyte uploadsnelheid ) eerste halfjaar 20 pleuro, daarna 35 pleuro ( wanadoo adsl lite )

ik heb hier maar voor gekozen aangezien ik geen zin meer had om mijn 47 pleuro per maand aan @ home breedband uit te geven, want ik moet het zelf betalen dus ..

@ home breedband is wel sneller, dat wel, maar ach.. 120 kilobyte downloadsnelheid volstaat ook, en vroeg of laat word het toch weer opgeschroeft
Oud 29-02-2004, 18:17
Verwijderd
opschroeven denk et wel wij hadden eerst voor 50€ (!!!) een 512/64 lijntje.. nou hebben we voor50€ (!!!) een 2024/320 lijn is opzich wel een vooruitgang eveneens geen Datalimiet, maar fair use policy, dus dat het wel een beetje gelijk verdeeld word.. maar aangezien niet veel mensen duur internet wille nou ja. niet veel geld willen uitgeven voor internet, duus is et niet.
We hebben ADSL-Comfort van planet internet, nooit problemen mee, en altijd een goede Downstream dus
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:23
Gimme more beer
Planet is wel kut, trouwens...

Ikzelf betaal nu 55 euro voor 2 Mbit/1 Mbit, binnenkort wordt dat 8 Mbit/1 Mbit...

Zit ik ook nog eens bij de beste provider van Nederland...
Oud 01-03-2004, 19:25
Herveld
Herveld is offline
Citaat:
skeleton schreef op 29-02-2004 @ 17:47:
, en vroeg of laat word het toch weer opgeschroeft
zkerz ben ooit begonnen met 384 download snelheid bij wanadoo
Oud 02-03-2004, 09:05
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Als het moeilijk wordt aan die kabel kun je gewoon een stukje belkabel (2 aderig) halen.
Je haalt het ASRA punt open en knoopt die aan de binnenkomende lijn. KPN heeft die verbinding ook in elkaar gedraaid en er daarna een metalen busje omheen geknepen.
Heb het zelf al regelmatig zonder deze bussen gedaan en werkt perfect.
No problemo dus.

Succes
Oud 02-03-2004, 09:11
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 02-03-2004 @ 10:05:
Als het moeilijk wordt aan die kabel kun je gewoon een stukje belkabel (2 aderig) halen.
Je haalt het ASRA punt open en knoopt die aan de binnenkomende lijn. KPN heeft die verbinding ook in elkaar gedraaid en er daarna een metalen busje omheen geknepen.
Heb het zelf al regelmatig zonder deze bussen gedaan en werkt perfect.
No problemo dus.

Succes
Tis al gelukt
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten