Oud 11-03-2004, 12:25
reel big bram
reel big bram is offline
Beste Mensen,

Ik speel punkrock en gebruik alleen de Marshall jackhammer als pedaal en de chorus op me versterker ( Fender Princeton Chorus oude serie ). Op zich genoeg voor een vette sound maar vraag me af welk pedaal jullie me aanraden om een solo / bridge of weet ik veel wat net ff wat vetter te laten klinken. Met andere woorden.. wat voor effect gooi je bij je distortion om een solo vetter te laten klinken ??

Ben benieuwd,

Bram
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 12:26
Carn
Carn is offline
Grote emmer frituurvet.
Oud 11-03-2004, 12:27
reel big bram
reel big bram is offline
Ja als dat nou zou helpen.... Maar ja heb je ook nog echte ideen ?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:28
Unique Clone
Unique Clone is offline
paar kroketten erbij
Oud 11-03-2004, 12:29
reel big bram
reel big bram is offline
Hmmzz... jullie werken vast in een snackbar.. Anders start je ff een snackbar topic op !! Dan kom ik ook ff snacken ! Later
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:30
Verwijderd
een pedaalemmer
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:31
Unique Clone
Unique Clone is offline
snackbar topic is geopend
Oud 11-03-2004, 12:35
Verwijderd
bamihapje... haha wat een lol

ikzelf gebruik bij solo's tegenwoordig een phaser... maar daar moet je maar net van houwe..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:36
reel big bram
reel big bram is offline
ja precies.. op zich wel een optie.. weet je misschien wat voor effect er in de solo van where have you been van reel big fish zit ?? dat geluid is namelijk wel ok vind ik..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 11-03-2004 @ 13:36:
ja precies.. op zich wel een optie.. weet je misschien wat voor effect er in de solo van where have you been van reel big fish zit ?? dat geluid is namelijk wel ok vind ik..
eh... kweenie, ken het hele nummer niet, maar voordat ik thuis ben en het gedownload heb zijn er vast wel andere zakken hooi die het wel weten
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef op 11-03-2004 @ 13:38:
eh... kweenie, ken het hele nummer niet
wees blij... klote emoband dat het is
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:42
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
een gitarist van mijn band gebruikt een slap punk van ibanez als distortion, en heeft 2 pedalen van danelectro, de daddyo en de fab tone, de daddyo gebruikt ie als slide distortion en de fab tone als solo... en ik moet toegeven, samen met een fender strat en een marshall klinkt dat echt teringbruut wel
Oud 11-03-2004, 12:42
reel big bram
reel big bram is offline
Hahahahahaha Reel Big Fish en emo ???? Dat heb ik nog nooit gehoord... Wat dacht je van Ska / Punkrock 'n roll... Ik zou eerst maar eens luisteren voordat je ze in een hokje plaatst
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:43
Verwijderd
kent iemand hier freak kitchen? die vent heeft een vet solo geluid
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 11-03-2004 @ 13:42:
Hahahahahaha Reel Big Fish en emo ???? Dat heb ik nog nooit gehoord... Wat dacht je van Ska / Punkrock 'n roll... Ik zou eerst maar eens luisteren voordat je ze in een hokje plaatst
het kan ook zijn dattie een grapje maakt...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 11-03-2004 @ 13:42:
luister drol
ik ken de band erg goed, k heb ze jammer genoeg vorige week nog live gezien, en die band verdient het niet om ska genoemd te worden. Die drummer is té slecht en kan totaal geen ska ritme drummen. Punk heeft het ook weinig van weg dus jammerlijk genoeg voor jou heeft het nog het meeste van emopunkrock weg.... en dat is pedo muziek.

RBF verdient het om het WTC in gevlogen te worden
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 11-03-2004 @ 13:47:
luister drol
ik ken de band erg goed, k heb ze jammer genoeg vorige week nog live gezien, en die band verdient het niet om ska genoemd te worden. Die drummer is té slecht en kan totaal geen ska ritme drummen. Punk heeft het ook weinig van weg dus jammerlijk genoeg voor jou heeft het nog het meeste van emopunkrock weg.... en dat is pedo muziek.

RBF verdient het om het WTC in gevlogen te worden
toch raar dat je zo'n ongelofelijke baggerband dan erg goed kent
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:50
reel big bram
reel big bram is offline
Kerel.. ik was er ook bij dus doe daar niet zo koel over maar het ligt dus echt wel meer richting ska als emo. En waar je van houdt is je eigen keuze dus oordeel niet zo stom. Waarom ga je erheen dan ?? En over die drummer.. de vorige is weg en deze heeft het tijdelijk overgenomen totdat er een nieuwe komt en hij vangt het goed op.. Die troimpetisten zijn ook supergoed ( ik speel zelf 12 jaar trompet dus ik kan het weten ) en het is inderdaad niet puur ska maar een mix van rock 'n roll punkrock en ska.. maar emo ?? Nee.. Luister dan maar inspection 12.. dat komt meer in de richting..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef op 11-03-2004 @ 13:48:
toch raar dat je zo'n ongelofelijke baggerband dan erg goed kent
juh mn vriendinnetje vind het vet en lang geleden heb ik nog wel een paar nummers leuk gevonden. Maar ik heb een tijd terug al ingezien dat het echt een rukband is
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:53
Artus
Artus is offline
inspection 12 emo?
Oud 11-03-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 11-03-2004 @ 13:50:
Kerel.. ik was er ook bij dus doe daar niet zo koel over maar het ligt dus echt wel meer richting ska als emo. En waar je van houdt is je eigen keuze dus oordeel niet zo stom. Waarom ga je erheen dan ?? En over die drummer.. de vorige is weg en deze heeft het tijdelijk overgenomen totdat er een nieuwe komt en hij vangt het goed op.. Die troimpetisten zijn ook supergoed ( ik speel zelf 12 jaar trompet dus ik kan het weten ) en het is inderdaad niet puur ska maar een mix van rock 'n roll punkrock en ska.. maar emo ?? Nee.. Luister dan maar inspection 12.. dat komt meer in de richting..
Ik was naar t concert omdat mn vriendinnetje het een leuke band vind en omdat mn beste vriendin daar haar verjaardag vierde.
die blazer sectie is goed, dat hoor je mij niet ontkennen maar de drums zijn gewoon te brak. De zang staat me niet aan en ik vind het gewoon een irritante kutband

die neger is wel vet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:57
reel big bram
reel big bram is offline
Maar ja.. anyway.. dit was niet als Reel Big Fish topic bedoeld maar als effectpedaal tpoic.. dus als iemand daar wat zinnigs over heeft ??
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 11-03-2004 @ 13:57:
Maar ja.. anyway.. dit was niet als Reel Big Fish topic bedoeld maar als effectpedaal tpoic.. dus als iemand daar wat zinnigs over heeft ??
als je het kan is een wah ook altijd erg vet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:59
reel big bram
reel big bram is offline
mee eens...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:00
MikeyMo
MikeyMo is offline
The kids dont like it....is zeer vet..
Oud 11-03-2004, 15:00
Verwijderd
Iedereen heeft zijn eigen ding, bijvoorbeeld een delay, flanger, etc. Probeer eens wat uit op de site van Boss, hét merk qua stompboxes: www.bossus.com
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:54
paco de taco
paco de taco is offline
hoe kom je nou weer bij reel big fish rock n roll, nummers als where have you been zijn echt wel meer emo en zeker niet rock n roll
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:22
mmuddy
mmuddy is offline
hey ik kan weer posten
Oud 11-03-2004, 18:51
Rieno
Rieno is offline
volgens mij is die solo van 'where have you been' gedaan met een wah-pedaal...of zit ik er nu ontiegelijk naast?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:47
J Garde
J Garde is offline
een slooppedaal?
Oud 13-03-2004, 14:35
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 11-03-2004 @ 19:51:
volgens mij is die solo van 'where have you been' gedaan met een wah-pedaal...of zit ik er nu ontiegelijk naast?
Daar heb ik ook aan zitten denken en dat lijkt er tot nu toe het meest op ja....

Houdoe
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:50
Escapism
Escapism is offline
tube screamer maybe?
Oud 13-03-2004, 14:52
Verwijderd
Big Muff, wah+distortion op de meest vuige manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten