Oud 13-03-2004, 20:18
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Novastar weg bij Warner? Wel waar – Niet Waar

Het bericht, vandaag in de pers verschenen dat platenfirma Warner Music Novastar ‘laat vallen’ strookt niet met de waarheid.

Wel waar.

Novastar had een overeenkomst met Warner Music voor het maken van 2 albums. Ondertussen zijn het titelloos debuut van 2000 en ‘Another Lonely Soul’ 2004 verschenen. M.a.w: er is geen overeenkomst meer tussen Warner Music en Novastar, dus Novastar kan ook door niemand ‘gedropt’ worden.

Warner Music gaat door een reeks besparingsmaatregelen en herstructurering geen nieuw contract afsluiten met lokale artiesten (o.a. ook Novastar) in de nabije toekomst.

Om dezelfde reden ziet Warner Music in, dat ze de internationale exploitatie van Novastar buiten de Benelux niet ten gronde kunnen doen en zien ze af van de wereldwijde exclusiviteit en geeft de rechten voor het buitenland aan Joost Zweegers terug.

Novastar heeft van Warner Music de garantie gekregen dat, het nu al zeer succesvolle, ‘Another Lonely Soul’ de hoogste prioriteit blijft voor de Benelux tot einde exploitatie album.

Gevolgen en conclusies.

Voor de Benelux verandert er tussen Novastar en Warner niets, ‘Another Lonely Soul’ blijft hoogste prioriteit binnen warner Music tot einde exploitatie album.

Voor alle territoria buiten de Benelux zal Novastar zelf beroep doen op andere platenfirma’s voor het verdelen en promoten van albums en singles.

Het derde album van Novastar zal door een andere platenfirma uitgebracht worden.
Joost Zweegers: ‘We moeten eerlijk zijn, het gaat barslecht in de platenindustrie en vroeg of laat moest er ook bij Warner bespaard worden. Goddank kom ik hier zonder kleerscheuren van af en kan ik , met prioritaire steun van Warner Music, op deze plaat rustig gaan verderwerken. Ik vind het zeer fair van Warner Music’ om onmiddellijk af te zien van hun wereldwijde-exclusiviteit op Novastar. Ze zien zelf in dat ze niet meer de middelen, noch de structuur voorhanden hebben om mijn platen op een behoorlijke manier aan de man te brengen en geven me de rechten voor het buitenland terug. Ik kan zo’n eerlijkheid alleen maar toejuichen. Dit geeft me ook de kans om in elk deel van de wereld, naar eigen keuze, de allerbeste firma voor Novastar te vinden. Mijn derde plaat is toekomstmuziek en ik ga me er geen zorgen over maken. Het einde van iets is het begin van iets anders, dat geldt ook voor mijn
huidige overeenkomst met Warner Music. ‘
Oud 13-03-2004, 20:20
Gary X
Gary X is offline
heel warner nederland kapt er mee.
Oud 14-03-2004, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 13-03-2004 @ 21:20:
heel warner nederland kapt er mee.
Novastar komt uit Belgie.
Warner helpt alleen nog een aantal bands waaronder nu dus ook Novastar met de promotie van hun net uitgekomen album. Warner vindt zichzelf daartoe verplicht en ik vind het ook wel logisch dat Warner je niet laat vallen dan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 12:34
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-03-2004 @ 08:42:
Novastar komt uit Belgie.
Warner helpt alleen nog een aantal bands waaronder nu dus ook Novastar met de promotie van hun net uitgekomen album. Warner vindt zichzelf daartoe verplicht en ik vind het ook wel logisch dat Warner je niet laat vallen dan.
maar toch moet heel warner nederland ermee kappen vanwege de reorganisatie in de us.
Oud 14-03-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 14-03-2004 @ 13:34:
maar toch moet heel warner nederland ermee kappen vanwege de reorganisatie in de us.
Dat is niet waar, ze moeten 20procent van hun personeel ontslaan. Als je een beetje had opgelet had je dit geweten en had je nu niet zulke onzin uitgestoten. Hartelijk dank.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:54
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
ik zou zo zeggen, blijven kopiëren, nog efkens en t'is gedaan met de muziekindustrie, ....
Oud 14-03-2004, 15:14
Gary X
Gary X is offline
is toch hetzelfde, ik ben er verder niet achteraangegaan, maar zo gingen de eerste geruchten, maarja whatever zal mij niet veel interesseren, warner nederland heeft toch niks boeiends.
Oud 14-03-2004, 17:24
NERD
NERD is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 14-03-2004 @ 15:54:
ik zou zo zeggen, blijven kopiëren, nog efkens en t'is gedaan met de muziekindustrie, ....
Je moet ook niet alles geloven wat de grote platenmaatschappijen je vertellen:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magaz...&news=16755636
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 10:06
Sirenie
Sirenie is offline
Het is geen vetpot, de muziekindustrie van tegenwoordig, behalve voor P.I.M.P.s
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: