Oud 19-03-2004, 13:11
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ten eerste heb ik geen idee of het wettelijk verboden is om seks te hebben in bijvoorbeeld een bioscoop of een trein, kon het me eigenlijk niet voorstellen totdat ik een aantal mensen sprak die zeiden dat zoiets inderdaad illegaal was. Ook het opgeilen van elkaar op straat zou verboden zijn? Maar goed daar gaat het nu even niet om, ben meer benieuwd hoe de meningen op dit gebied hier verdeeld zijn. Dus brand maar los over de vraag of seks overal moet kunnen of dat het in openbare gebouwen zoals dus een bios moet kunnen, of dat het op straat wel moet kunnen en binnen een openbaar gebied niet... Of misschien zijn er mensen die seks helemaal niet willen hebben als legale bezigheid.
Oud 19-03-2004, 13:14
Verwijderd
Niet strafbaar als zodanig, vast wel een overtreding van de openbare orde/goede zeden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:23
Sithan
Sithan is offline
Dat is toch art 239 Sr?
Schennis van de eerbaarheid in het openbaar? Of heb ik het nou mis
Hoe dan ook in dat geval staat er een celstraf van 3 maanden of een geldboete van de 2e categorie op...dus denk dan nog maar even na voordat je het van plan bent
Oud 19-03-2004, 13:26
Verwijderd
Zal best schennis van de eerbaarheid of verstoring van de openbare orde ofzoiets zijn. Ik ben allergisch voor strafrecht, dus het is maar een wilde gok
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 13:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2004 @ 14:26:
Zal best schennis van de eerbaarheid of verstoring van de openbare orde ofzoiets zijn. Ik ben allergisch voor strafrecht, dus het is maar een wilde gok
Hoe dat zo dan

Reuze-interessant
Oud 19-03-2004, 13:38
Dannemann
Dannemann is offline
Gaat nergens over
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:31
Donald Duck
Donald Duck is offline
Beetje vaag gelul allemaal. Ik bedoel zoenen in het openbaar is toch ook niet verboden en seks is toch iets wat je (zoenen daar gelaten) niet echt in het openbaar gaat doen lijkt me!
Oud 19-03-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 19-03-2004 @ 14:28:
Hoe dat zo dan

Reuze-interessant
Nah, kwestie van smaak natuurlijk, maar ik hou me liever met aandelen, concernverhoudingen en faillissementen bezig dan met mensen die zelfs te dom zijn om bij hun misdaad uit handen van de politie te blijven
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 22:40
Paardenhaar
Paardenhaar is offline
Stem PSOBD en het wordt zelfs aangemoedigd.
Oud 19-03-2004, 22:43
Verwijderd
PSOBD being?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 22:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2004 @ 23:43:
PSOBD being?
Dat was een partij met de forumverkiezingen van een tijd geleden.....De S en de O stonden voor 'Sex in het Openbaar' Waar de rest voor stond weet ik niet meer
Oud 19-03-2004, 23:02
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-03-2004 @ 23:46:
Dat was een partij met de forumverkiezingen van een tijd geleden.....De S en de O stonden voor 'Sex in het Openbaar' Waar de rest voor stond weet ik niet meer
Dieren
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 23:06
Isa
Isa is offline
ik wens niet graag dat een of andere geile hoer mijn fictieve auto bevuilt met haar kont of een man met zijn sperma, afstraffen die hap
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 01:06
Blues
Blues is offline
Volgens mij is 't wel strafbaar want je lokt bepaald gedrag uit; schending van openbare orde of aanzet tot aanstotend gedrag (geluidsoverlast voor sommige) hoe je 't ook noemen wil'

Maar ja, denk niet dat je echt vervolg' zal worden een agent zal hoogstens iets als; 'eej, doe da' 's thuis' zeggen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 01:09
McCaine
McCaine is offline
Wat is het toch ineens met Nederland dat we allerlei sexdingen willen verbieden?
Oud 20-03-2004, 01:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-03-2004 @ 02:09:
Wat is het toch ineens met Nederland dat we allerlei sexdingen willen verbieden?
Wat verwacht je anders, met zo'n stelletje puriteinen in de regering
Oud 20-03-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 19-03-2004 @ 19:31:
Beetje vaag gelul allemaal. Ik bedoel zoenen in het openbaar is toch ook niet verboden en seks is toch iets wat je (zoenen daar gelaten) niet echt in het openbaar gaat doen lijkt me!
zoenen is trouwens ergens wel verboden hoorde ik laatst. Daar mag je niet meer zoenen in het openbaar. Dat vind ik echt belachelijk.
En ok, sex in t openbaar. Laat t toch als niemand er last van heeft. Ik heb ook wel eens meerdere keren sex gehad in het bos, maar daar had niemand last van.. Ook niemand die t kon zien dus.. Tuurlijk als iedereen t kan zien etc, dan vind ik t te ver gaan..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 08:54
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2004 @ 00:02:
Dieren
ja, als je daarover wilt beginnen kan je beter naar het topic kan je beter naar het topic over sex met dieren reageren
Oud 20-03-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
JP krijgt niet meer genoeg pussy en moet dat op éen of andere manier afreageren.

'Ik niet, dan zij ook niet!'
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Hoezo ineens?!? Ik bedoel die wet is er al jaren...
Oud 20-03-2004, 11:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-03-2004 @ 09:42:
zoenen is trouwens ergens wel verboden hoorde ik laatst. Daar mag je niet meer zoenen in het openbaar. Dat vind ik echt belachelijk.
En ok, sex in t openbaar. Laat t toch als niemand er last van heeft. Ik heb ook wel eens meerdere keren sex gehad in het bos, maar daar had niemand last van.. Ook niemand die t kon zien dus.. Tuurlijk als iedereen t kan zien etc, dan vind ik t te ver gaan..
zolang je niet gepakt wordt, boeit het ook niet.

Maarja "seks in het openbaar is alleen toegestaan, mits er niet meer dan 2 mensen, die niet bij de daad betrokken zijn, op dezelfde hectare zijn als diegene die de seksuele daad verrichten" huhu
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Isa schreef op 20-03-2004 @ 00:06:
ik wens niet graag dat een of andere geile hoer mijn fictieve auto bevuilt met haar kont of een man met zijn sperma, afstraffen die hap
Hoe de fuck komen ze nou weer in jouw auto?
Oud 20-03-2004, 11:45
SCREAM!
SCREAM! is offline
Het is goed dat sex in het openbaar verboden is. Als het ergens in het bos is, of ergens in een auto snachts op een parkeerplaats is het geen probleem, dan pakken ze je toch niet. Maar ik wil me nu niet voorstellen dat een stelletje lekker zit te neuken voor een peuterspeelzaal ofzo . Als het in het bos ofzo is, moeten ze maar een soort gedoog-beleid hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-03-2004 @ 12:37:
Hoe de fuck komen ze nou weer in jouw auto?
op mijn auto kan ook.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:25
Isa
Isa is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-03-2004 @ 09:42:

indonesie.
Citaat:
En ok, sex in t openbaar. Laat t toch als niemand er last van heeft. Ik heb ook wel eens meerdere keren sex gehad in het bos, maar daar had niemand last van.. Ook niemand die t kon zien dus..
slet.
Citaat:
Tuurlijk als iedereen t kan zien etc, dan vind ik t te ver gaan..
waar trek je de grens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 12:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Sithan schreef op 20-03-2004 @ 12:30:
Hoezo ineens?!? Ik bedoel die wet is er al jaren...
Jaja, maar nu kan het ineens mensen iets schelen lijkt het.
Oud 20-03-2004, 13:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 20-03-2004 @ 13:50:
Jaja, maar nu kan het ineens mensen iets schelen lijkt het.
ineens? het grootste tijd van de duur van beschaving hadden mensen wetten over seksualiteit, het is iets van de laatste dagen dat we dat niet hebben, en nu komt dat vroegere weer deels terug...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 20-03-2004 @ 14:26:
ineens? het grootste tijd van de duur van beschaving hadden mensen wetten over seksualiteit, het is iets van de laatste dagen dat we dat niet hebben, en nu komt dat vroegere weer deels terug...
Ja, zodra het kut gaat met de economie en mensen minder ruimte krijgen zichzelf te ontplooien beginnen ze weer over dat soort onzin te praten. Er is helemaal geen hausse over seks op openbare plekken, er staat toevallig éen topic op een scholierenforumpje maar verder is het absoluut een non-item.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:45
Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2004 @ 14:29:
Er is helemaal geen hausse over seks op openbare plekken, er staat toevallig éen topic op een scholierenforumpje maar verder is het absoluut een non-item.
Niet over seks op openbare plekken als zodanig, maar wel op immateriële zaken zoals het gelul over normen en waarden. Daar hoort seks op openbare plekken ook bij. Er woedt op dit moment een storm van geluiden die zegt dat je bepaalde dingen gewoon niet moet toestaan en de wet strikter dan voorheen moet handhaven.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-03-2004 @ 14:23:
Dat is toch art 239 Sr?
Schennis van de eerbaarheid in het openbaar? Of heb ik het nou mis
Hoe dan ook in dat geval staat er een celstraf van 3 maanden of een geldboete van de 2e categorie op...dus denk dan nog maar even na voordat je het van plan bent
maar dat maakt het juist zo spannend
Oud 20-03-2004, 21:10
Stefanie
Stefanie is offline
Het is gewoon niet gepast in het openbaar, dat moet je maar lekker thuis doen ofzo. Ik denk trouwens niet dat er een straf op staat ofzo Je wordt alleen weggestuurd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Hee, we moeten toch iets verzinnen om de moslims tegemoet te komen.
Oud 21-03-2004, 01:29
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik denk dat als seks in het openbaar niet meer strafbaar zou zijn en algemeen geaccepteerd zou worden, dat niemand het meer zou willen doen.
Oud 21-03-2004, 02:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 21-03-2004 @ 02:29:
Ik denk dat als seks in het openbaar niet meer strafbaar zou zijn en algemeen geaccepteerd zou worden, dat niemand het meer zou willen doen.
ALSOF iedereen het nu wel doet. Imho, is seks op openbare plekken alleen voorbehouden aan low-life trash dat niet beschikt over de decency om zich te beheersen. Ergens ver in een bos kan ik nog begrijpen, maar in een pretpark of in de bibliotheek(dit gebeurt echt, mensen)is te zot voor woorden. Dat gezegd hebbende vind ik niet dat het verboden moet worden.
Oud 21-03-2004, 10:32
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Als mensen het allemaal zo ontzettend graag met elkaar willen doen, dan doen ze dat maar lekker thuis. Ik wil die ranzige dingen niet zien.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:35
actionhank
actionhank is offline
nou nou nou ranzige dingen, het is gewoon seks man
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:37
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
actionhank schreef op 21-03-2004 @ 12:35:
nou nou nou ranzige dingen, het is gewoon seks man
nou als jouw ouders "gewoon" staan te seksen voor jouw schoolgebouw wil ik je nog wel eens spreken
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:47
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Stel dat je samen met je lief in de open natuur (in de bosjes van een recreatie-oord, in een bos, op een plek waarvan je denkt dat er niemand komt etc.) of op een andere openbare plek (vliegtuig, trein, achterin de bus ja echt waar dat kan ook, een vriendin van me heeft haar vriend wel eens gepijpt achterin de bus....hoe ze dat heeft gedaan haha....zo naast zo'n raam en met camerabewaking enzo ) aan het sexen bent en je wordt betrapt door surveillerende agenten...tja ik vrees dat als ze slechte zin hebben je wel een geldboete kunnen geven of zo.....zeker wanneer je je in een recreatieoord bevindt lijkt me, omdat mensen of kinderen je zouden kunnen betrappen en het aanstootgevend zouden kunnen vinden.
Celstraf lijkt me een beetje overdone, maar dat weet ik verder niet.

Zelf heb ik meerdere keren ge-buitensext (overigens wel op plekken waarvan we denken dat niemand ons ziet of waar bijna nooit iemand komt), en op een gegeven moment stond er een politie-auto vlakbij ons....dus dat was wel even kijken van 'ssttt stil...kunnen ze ons niet zien' etc.

Zoenen alleen en hand in hand lopen lijkt me niet echt strafbaar....tenzij je elkaar echt helemaal aan het aflebberen bent of zo en je in een gebied bevindt waar het aanstootgevend wordt gevonden dat je zo bezig bent, bijv. in een kerk, in een kinderbouwdorp als leidinggevenden...maar een simpel kusje en hand in hand lopen moet kunnen denk ik hoor.

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-03-2004 @ 03:16:
Dat gezegd hebbende vind ik niet dat het verboden moet worden.
Dat geeft niet, want dat is het al...
maar goed ik vind het van weinig stijl getuigen als men op plekken waar veel mensen komen seks gaat lopen hebben, ik bedoel als je het ergens in de duinen of in het bos doet a la, maar openlijk in het zicht, helemaal voor kinderen vind ik niet kunnen, hoe spannend het de seks ook maakt
Oud 21-03-2004, 11:58
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Blues schreef op 20-03-2004 @ 02:06:

Maar ja, denk niet dat je echt vervolg' zal worden een agent zal hoogstens iets als; 'eej, doe da' 's thuis' zeggen
Psies....ze zullen hooguit zeggen dat het eigenlijk het niet mag, maar dat ze het voor deze keer wel door de vingers zullen zien of zo...en er een beetje fnuikend bij lachen.
Gelukkig zijn die dienders hier in Holland nog vrij tolerant. In de wet zal officieel wel een celstraf van 3 maanden staan, maar geen agent die dat nog zal geven denk ik....

Nja als je echt vette geluidsoverlast zit te maken, je niet luistert naar de agenten maar er tegenin gaat en je op een recreatie-gebied bevindt zou een geldboete nog wel kunnen....
En als je ergens zit waar het gewoon niet kan (bibliotheek, schoolplein) en mensen je zo kunnen zien en dan ook nog de agenten gaat tegenspreken (eeij peace man, ik ben een hippie man, da mag toch...doe ook je kleren uit joh, hoe meer zielen hoe meer vreugd ) dan zul je wellicht wel meegenomen worden naar het bureau.

Maar een stelletje wat helemaal achteraf in een bos waar nooit iemand komt bezig is en wat braaf naar huis zal gaan op aandringen van heer agent...ach....die celstraf zal er dan echt niet komen en die geldboete denk ik ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:29
ExVaal
ExVaal is offline
Ik vind het goor als iemand midden op straat ligt te neuken...kan aan mij liggen hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:35
Stefanie
Stefanie is offline
Wat is er 'goor' aan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:39
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-03-2004 @ 14:35:
Wat is er 'goor' aan?

Oke, ik hoef dus niet mn buurman zn 100 kilo wegende temeier zien neuken terwijl ik 's ochtends mn fiets pak. DUH!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:43
Stefanie
Stefanie is offline
Dat is weer wat anders, dat gaat over uiterlijk van iemand... Ik heb het gewoon over seks hebben in de open lucht. Het is niet gepast zo midden op straat, maar goor is het niet...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:59
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 21-03-2004 @ 14:43:
maar goor is het niet...
Ik vind het anders behoorlijk vies om te zien.
Het behoort toe aan man en vrouw als hun gekoesterde geluk, niet aan jan en alleman .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:13
Gimme more beer
Citaat:
SimShalom schreef op 21-03-2004 @ 14:59:
Het behoort toe aan man en vrouw als hun gekoesterde geluk, niet aan jan en alleman .
Dan ga je toch gewoon lekker terug in de tijd...
Oud 21-03-2004, 14:14
extinction
extinction is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 21-03-2004 @ 14:59:
Zo kan je er als buitenstaander dan toch ook tegenaan kijken: "laat ze toch, het is hun gekoesterde geluk."
Oud 21-03-2004, 14:15
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 15:13:
Dan ga je toch gewoon lekker terug in de tijd...
want nu is alles beter

Nee, er moeten grenzen zijn; seksen doe je niet op straat waar de kinderen huppelen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 21-03-2004 @ 14:43:
. Het is niet gepast zo midden op straat, maar goor is het niet...
dat dat vind ik ook.... seks is niet goor maar om het nou in de trein te doen. in het bos vind ik dan weer anders de kans dat andere mensen het dan zien is minder.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:19
Gimme more beer
Citaat:
LaResistance schreef op 21-03-2004 @ 15:15:
want nu is alles beter
??? Waar heb jij het nou weer over?

En trouwens, nee, nu is helemaal niet alles beter... Nu is alles misschien wel kutter dan vroeger.

Citaat:
Nee, er moeten grenzen zijn; seksen doe je niet op straat waar de kinderen huppelen.
Hoef je die kinderen ook meteen geen voorlichting meer te geven.

Maar denk je nou serieus dat mensen het midden op straat gaan doen?

En trouwens, die grens is er al. Bewust openbaar tonen van je geslachtsdeel is verboden. Met tonen wordt dan bedoeld dat anderen het kunnen zien. Daarnaast zijn er nog meer zaken aangehaald waaruit blijkt dat het zichtbaar voor anderen moet zijn wil het strafbaar zijn en dat is ook logisch. Als niemand het weet, is er ook geen probleem...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten