Oud 19-03-2004, 20:18
meisjke
meisjke is offline
heej allemaal het zou best kunnen zijn dat ik blijf zitten dit jaar...
ik doe nu Vwo 4 en als ik blijf zitten wil ik graag naar Havo 4.
Zijn er mensen die t zelfde hebben of al gehad hebben???? en misschien nog een paar tips hebben voor mij??

Ik weet zelfs niet of ik eigelijk nog wel over wil, omdat ze zeggen dat Vwo 5 nog moeilijker is, IS DAT WAAR?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2004, 20:22
Pierreke
Pierreke is offline
Persoonlijk vond ik de vierde van het VWO zwaarder dan de vijfde. Dus ik zou zeggen; werk er ff hard aan, en dan zal het volgend jaar hopenlijk wat makkelijker gaan. je moet niet op je tenen gana lopen, but try!!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:27
Verwijderd
Ik ken wel mensen die van 4vwo naar 4havo zijn gegaan, die overgangen zijn over het algemeen wel goed verlopen. Ik zou het zeker nog eens goed overwegen of je inderdaad wil overstappen naar 4 havo. Bepaal voor jezelf wat je na je middelbare school wil doen, wil aan de universiteit gaan studeren, dan is het zeer het overwegen waard om in 4vwo te blijven zitten. Natuurlijk kan je met een HBO-propedeuse instromen op de universiteit, maar men bekijkt op het moment of deze regeling nog moet blijven bestaan, en het zou zonde zijn als je achter het net vist.

Of 5vwo lastiger is dan de 4e verschilt een beetje per school. Sluit je al vakken af in de 4e dan kan je goed richten op de andere vakken. Het niveau in de 5e ligt wel hoger dan in de 4e zo is mijn ervaring, maar ik kan alleen spreken voor mijn profiel (NG). Ik vond de 4e erg intensief, maar niet intensiever dan de 5e, alleen het niveau is wel anders. Maar zoals eerder gezegd, het verschilt per school. Het is best pittig, maar te doen als je een beetje doorzettingsvermogen toont en je ervoor in wilt zetten. Veel succes met het maken van je keuze.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:31
Miracle
Miracle is offline
Ik ben van 4vwo naar 4havo gegaan ja.

Je mag me pm'en als je wat extra informatie wilt, of in dit topic reageren.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:22
Verwijderd
precies dezelfde situatie. ik heb profiel wissel gedaan maar als dat niet gaat en ik blijf zitten wordt het 4 havo. ergens wel jammer maja beter dan niets. ik denk dat het een stuk makkelijker is.
Ik hoor btw vaak dat als je 4 vwo haalt je de rest ook makkelijk haalt als je gewoon je best blijft doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:48
lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij is V5 inderdaad verreweg het zwaarste jaar, maar als je dat eenmaal gehaald hebt, is V6 een makkie, dus ik zou in ieder geval gewoon nog even hard doorwerken zodat je dit jaar nog over gaat naar V5, want als je eenmaal in V4 zit, dan ben je heus wel intelligent genoeg om de rest ook te halen, en dan is het zonde het niet te doen
Oud 19-03-2004, 21:53
Ieke
Ieke is offline
4 VWO vond ik zelf zwaar, ik heb het maar op het randje gehaald, maar 5 VWO heb ik daarintegen ruim gehaald.
De 4e is vooral zwaar door de overgang van onderbouw naar bovenbouw. Ik zou er zelf voor kiezen dat als je het idee hebt dat je het wel kan gewoon 4 VWO nog een jaartje overdoen. Ik vind het altijd zonde dat als je het eigenlijk wel kan het niet doet. Daarbij is het zitten blijven niet zo erg en je hebt vaak een goede basis voor het 5e jaar VWO.
Als ik jou was zou ik je niet teveel zorgen maken over het 5e jaar. Meestal gaat dat best wel goed, gewoon de boel bijhouden. Maar ik vraag me toch altijd wel af hoe mensen op dit moment zo zeker zijn van het zitten blijven (tenzij je natuurlijk echt allemaal diepe onvoldoendes hebt). Je hebt nog 4 maanden en je kan die laatste 4 maanden gewoon nog hard gaan werken dat je het wel gaat halen. Even voor inzetten en je zit gewoon in 5 VWO.
Iig succes
Oud 19-03-2004, 21:58
Verwijderd
je moet er vanuit gaan dat het steeds moeilijker wordt. vwo 5 is zeker niet makkelijker dan vwo 4 (op mijn school dan). Dat had ik wel gehoord van mensen maar dat is echt onzin. Waarom zou het makkelijker worden?

Ik haalde vwo 4 echt net. Toen bleef ik zitten in de vwo 5. Als je het nu niet goed doet in de 4e moet je er niet op rekenen dat je het beter gaat doen in de 5e.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 22:17
Alistar
Alistar is offline
4 havo is niet veel makkelijker dan 4vwo, omdat 4havo een voor-eindexamen klas is, en 4 vwo niet. toenik 4 havo voor de eerste x deed zaten mijn vriendinnen in 4vwo, en zij hadden het duidelijk makkelijker dan ik. ik had veel meer dossiertoetsen dan zij, meer practische opdrachten, en ik zou veel vakken aflsuiten dan zij, dus moest ik harder mn best doen voor die vakken.
5vwo is btje vergelijkbaar met 4havo, niet helemaal natuurlijk, maar wat hoeveelheid betreft wel ongeveer
maar verder is blijven zitten absoluut niet erg. Voor mij was het zelfs goed, ik kwam in een veel leukere klas terecht. en vrienden maak je zo weer
Oud 19-03-2004, 22:34
Balance
Balance is offline
Bij ons ging na 4vwo ongeveer de helft naar 4havo.

5vwo is idd zwaarder als 4vwo. Althans: op onze school. Elke school mag zelf bepalen waar zij het zwaartepunt leggen, dus het kan zijn dat het op jouw school anders is.
Oud 20-03-2004, 13:48
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Ik ben ook van 4 vwo naar 4 havo gegaan en het is prima bevallen...dan wordt 4 havo echt makkelijk!!

Maar zoals al gezegd, je moet zelf kijken of je graag je vwo diploma hebben wilt en naar de universiteit wil, anders zou ik gewoon naar 4 havo gaan...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:51
meisjke
meisjke is offline
kij k ik hoef niet per se naar de universiteit.... ik heb eigelijk nog helemaal geen idee wat ik wil worden dus daarom hoef ik ook niet perse op vwo te blijven!

ik heb ook het profiel E&M omdat dat dat het meeste kans van slagen had
nou ja niet dus... eigelijjk maar dat kies ik tog wel volgend jaar weer
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 15:34
Ieke
Ieke is offline
Waarom zou je dan toch niet je best doen om VWO te doen? Het mooie aan een VWO diploma is dat je echt alles kan kiezen, dus dan heb je alle vrijheid nog.
Oud 22-03-2004, 19:04
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hey!

nou ik vind de 5e, waar ik nu dus in zit, echt super makkelijk!
Naja..das nou ook niet helemaal waar..Maar toch beter als de 4e.
Ik bleef namelijk ook zitten in de 4e, volgens mijn cijfers: 2 tekorten binnen mijn profieldeel. Maar omdat de leraren mij wel aardig vonden ofzo mocht ik toch over.
Dus ik dacht...kan ik niet beter toch blijven zitten? want ik heb de helft van de stof uit de 4e gewoon niet geleerd enzo (lui...) en dan blijf ik vast in de 5e zitten omdat ik die basisdingen niet ken ofzo...
Nou zoals ik al zei het gaat nu echt goed, en hoewel ik andere voornemens had begin dit schooljaar ben ik nog net zo lui als dat ik altijd geweest ben

Tja t is natuurlijk wat je zelf wilt, maar ik zou eerst eens kijken of het nog op te halen is, en niet nu al opgeven, dan weet je zeker dat je het niet haalt.
Oud 23-03-2004, 00:41
lucy48
lucy48 is offline
beter als de 4e, tssss
Oud 23-03-2004, 13:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
4havo=afgrijselijk. 5havo=eitje (snap zelf ook niet waarom, maar bij mij was het zo)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten