Oud 19-03-2004, 20:59
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Voor een klant moet ik een netwerkje aanleggen. An sich draait alles zoals het zou moeten behalve de routing.

Internetverkeer komt binnen op een Alcatel speedtouc adsl-modem met ingebouwde router/dhcp enzovoort.

Wat moet er gebeuren:

1) Er zit een pc achter die op internet kan via deze adsl lijn
2) Er zit een axis 205 ip camera aan, deze moet vanaf internet zichtbaar worden

Op moment is het zo geregeld, maar zoals je kunt lezen wil de routing niet.

De privé-pc moet op internet blijven, maar als ik in een browser hun ip intype moet dit gerouted worden naar de axis.

Hierbij stel ik even, dat het externe ip 123.123.123.123 is, en het IP van de camera 10.0.0.30.

Wat moet ik dan in de speedtouch instellen, zodat als men 123.123.123.123 intypt, men op de camera uitkom ?

Het liefst wil ik de pc met winxp er tussenuit laten, en dat draadloze gedoe wil niet echt, het setje heeft te weinig vermogen, dus hier gaan kabels getrokken worden.

Ik heb totaal geen ervaring met routing en de klant wordt ongeduldig. Als ik meer tijd had, wil ik best zoeken maar nu moet het even snel, dus als iemand hier al ervaring mee heeft, tell it to me

Alvast bedankt
Oud 20-03-2004, 10:29
Boozle
Boozle is offline
Het externe IP kan je niet veranderen, dat krijg je toegewezen door je provider.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:30
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Boozle schreef op 20-03-2004 @ 11:29:
Het externe IP kan je niet veranderen, dat krijg je toegewezen door je provider.
Zover was ik ook al, maar dat was voor het voorbeeld, want dat IP weet ik niet uit mn hoofd.

Gaat erom, dat STEL dat het ip 123.123.123.123 zou zijn, en STEL dat het ip van de axis 10.0.0.35 zou zijn. Dan zou er iets ingesteld moeten worden van

FROM 123.123.123.123 redirect to 10.0.0.35 zou zijn, of FROM eth0 (dat staat in de alcatel) DESTINATION 10.0.0.35, maar dan ben ik bang, dat het volgende gebeurt:

Prive-pc gaat op internet en verzend een HTTP-Request. Een antwoord komt terug, maar wordt geredirect naar de AXIS door de alcatel. Is ook gewoon een kwestie van proberen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten