Oud 22-03-2004, 16:11
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ben al een tijdje opzoek naar iets omdat mijn geluidskaart niet goed kan luisteren naar mij (en dat terwijl er wel een mic in op zit ).

Ik heb een turtle beach santa cruz 5.1 sound card, inclusief de laatste drivers. Als ik het geluid over mijn boxen gooi, dan is het mooi, dan kan het hard, en klinkt het goed. Als ik mijn koptelefoon aan de voorkant óf achterkant hang, gaan de presets automatisch naar hoofdtelefoon voor, of hoofdtelefoon achter. Maar, sinds een week of wat krijg ik het volume niet harder dan een klein beetje normaal. Ik wil gewoon weer als vanouds knallen, ook om 3 uur snachts als iedereen al slaapt. Ik ben er zeker van dat mijn koptelefoon niet is opgeblazen by the way, maar ik vind het irritant dat ik tegenwoordig mijn volume zo hoog als maar kan moet zetten (ook behind de presets moet ik het volume omhoog gooien) wil ik iets horen. Ook aan mn koptelefoon zit een volume knop, die staat nu ook voluit.

Is hier een oplossing voor of bestaat er zoiets als een soort software matige versterker/volume booster oid?

totaal niet van belang: ik draai xp pro en ik heb een simpel Philips SBC H250 koptelefoontje die het 3 weken geleden wel nog goed deed als het volume op 50 procent stond.
Oud 22-03-2004, 16:52
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
wel eens aan gedacht dat je versterker van je geluidskaart of waar je je koptel ook op aansluit doorgebrand zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:03
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-03-2004 @ 17:52:
wel eens aan gedacht dat je versterker van je geluidskaart of waar je je koptel ook op aansluit doorgebrand zou kunnen zijn
Jep, maar nadat ik hem heb open gemaakt kwam ik niet tot die conclusie. Bovendien is mijn ervaring met doorgebrande versterkers dat het geluid ook lichtelijk tot heel erg vervormt.

Toch bedankt voor je idee, iemand anders nog?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten