Oud 24-03-2004, 16:59
Zazoo
Zazoo is offline
ik merk bij mezelf dat dat dus echt zo is maar hoe komt dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 17:13
Verwijderd
Ik heb er zelf geen last van, en ik zou niet weten waarom het komt. Zit er echt een verband tussen die twee?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:18
CoolJessy
CoolJessy is offline
Een of ander onderzoek schijnt te hebben uitgewezen dat het niet waar is, maar dat je wel snel door stress puistjes kan krijgen ofzo (dus: shit niet zoveel chocola eten anders krijg ik puistjes veroorzaakt juist de puistjes ofzo )
Meer weet ik er eigenlijk ook niet van..

Weet je zeker dat het echt puistjes zijn? Mijn broertje die helemaal verslaafd is aan chocola krijgt er soms namelijk een soort uitslag van dat opzich best veel op puistjes lijkt (van veraf in ieder geval)
Oud 24-03-2004, 17:20
niña
niña is offline
ik heb er gelukkig geen last van. en de ene onderzoeker zegt dat het wel zo is, en de ander onzin dus..
Oud 24-03-2004, 17:33
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
er zijn inderdaad veel onderzoeken naar gedaan.
Laatst las ik ergens dat het gewoon van je hormonen komt en niet van het eten van chocola o.i.d.

Zelf heb ik er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:35
Dolores
Dolores is offline
Ik heb laatst ergens gelezen dat je van vette dingen in het algemeen puistjes krijgt (kan krijgen.. zal vast niet bij iedereen zo zijn) en dat het dus niet specifiek om chocolade gaat.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:37
Envy
Envy is offline
Ik heb er geen last van, hoor.
Oud 24-03-2004, 17:41
Zazoo
Zazoo is offline
ik bedoel niet van 1 reep ofzo maar ik heb de laatste 2 weken best veel chocola gegeten en merk nu dat ik ineens erg veel puisten op mn rug heb en zelfs weer 2 op mn gezicht, terwijl ik al een half jaar ofzo geen puisten meer op mn gezicht heb
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline

Ik heb van andere "bronnen" gehoord dat chocolade juist tegen puisten werkt!
Oud 24-03-2004, 17:47
Verwijderd
Veel meisjes hebben op sommige tijden heel veel zin in chocolade, doordat ze 'last' hebben van hormonen. Nou, dan eten ze dus chocolade. En dan krijgen ze ineens puistjes... dan lijkt het net alsof dat van die chocolade komt, maar eigenlijk komt het door de hormonen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:52
Zazoo
Zazoo is offline
npou ik at chocola omdat het in huis was . en wat doen mijn hormonen dan op het moment met mij
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:53
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Ik heb het een en ander voor je opgezocht op internet.

http://www.klasse.be/archieven/archi...etail&nr=10513 :
Krijg ik puisten van chocolade?
Ik heb veel last van puistjes op mijn voorhoofd. Volgens mama heb ik puistjes omdat ik te veel chocolade eet. Klopt dat? (Lisa)

Prof doc. Herman: In de puberteit wordt je huid vetter. Poriën kunnen verstopt raken. Als daar dan bacteriën in komen, dan gaat dat ontsteken. Puistjes kan je soms ook krijgen van teveel make-up, sigaretten of slechte voeding. Huidklachten - zoals acne - kunnen verergeren door stress. Bijna driekwart van de jongeren heeft er last van. Chocolade of frieten hebben geen invloed op acne.

http://fridge.japadventure.be/?cat=12 :
Chocolade is gewoon lekker[category: :: Wetenschap :: ]

Sommige chemische verbindingen in chocolade associëren we met verliefdheid en verslaving. Het is tijd om de mythen te ontkrachten. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat chocola gewoon lekker is en dat kan voldoende zijn voor een gelukzalig gevoel.
Maar in een wereld geïndoctrineerd door de afslankindustrie heeft chocolade als lekkernij een nare bijsmaak gekregen. Je zou er dik van worden, het zou slecht zijn voor je gebit, je zou er puisten van krijgen en het zou hoofdpijn en migraine opwekken. Onderzoek maakt echter duidelijk dat cacao géén puisten, hoofdpijn, vetkwabben en gaatjes veroorzaakt. mmmm (cfr. Natuur & Techniek mei 2002)

http://www.uwapotheker.be/gmw/gmw9817.html :
Chocolade, zoetigheden, chips en vettig voedsel beïnvloeden noch het ontstaan noch de genezing van acne.

In de ElleGirl van vorige maand staat ook een artikeltje over chocolade:
'En nee, je krijgt ook geen puisten door het eten van chocolade. Tenzij je een heel zelden voorkomende chocolade-allergie hebt, kun jedus rustig wat chocolade eten zonder bang te zijn voor extra puisten. Maar we staan natuurlijk niet in voor al die witgeknopte jongens die zich sowieso al aandienen in de tijden van stress, of zin die fijne week voor je ongesteld moet worden.'
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-03-2004 @ 18:43:

Ik heb van andere "bronnen" gehoord dat chocolade juist tegen puisten werkt!
Bij mij wel
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:43
Lionheart
Wel eens van gehoord, maar geen idee hoe t zit.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:59
Stepsje
Stepsje is offline
Ik merk wel dat als ik een aantal dagen meer chips, chocola of pinda's ofzo eet dat ik dan 1 of 2 dagen erna ineens een aantal puisten op mn hoofd heb.
En als ik dat een tijdje niet eet heb ik niet of nauwelijks last van puisten
Naar mijn idee is er dus toch wel een verband, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Oud 24-03-2004, 20:19
Zazoo
Zazoo is offline
ja dat denk ik dus ook want ik zie t ook bij mezelf... maar volgens die artikels kan t niet
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:33
Auntie M
Auntie M is offline
Ik zit niet meer in de puberteit (al een tijdje niet meer ) en ik krijg dus wel degelijk pukkels c.q. puisten van chocola.
Hoe ik dat weet? Ik had in geen maanden chocola gegeten (echt helemaal niets). Toen kwamen de paasdagen en had wat paaseitjes gegeten en dan niet extreem veel of zo. Mooi dat ik opeens onder zat en dat was geen uitslag gewoon ordinaire puisten.
Oud 24-03-2004, 21:39
rare kwast
rare kwast is offline
volgens mij is er gewoon een puistenkop geweest die allemaal van die chemische zooi er in heeft gedaan waardoor je puisten krijgt
Oud 24-03-2004, 21:45
Auntie M
Auntie M is offline
hehe en waardoor die zelf niet meer opviel
Oud 24-03-2004, 21:46
DeathKnight
DeathKnight is offline
Complete bullshit!

Eten houdt geen verband met acne.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:52
Liss
Liss is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 22:46:
Complete bullshit!

Eten houdt geen verband met acne.
Das niet waar, soms wel, als je lichaam er niet tegen kan en je er bijvoorbeeld alergisch voor bent..
Oud 25-03-2004, 11:01
Verwijderd
Geen idee hoe het komt... Ik heb er gelukkig geen last van
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 25-03-2004 @ 11:52:
Das niet waar, soms wel, als je lichaam er niet tegen kan en je er bijvoorbeeld alergisch voor bent..
Dan is het een vorm van uitslag. Puistjes zijn verstopte poriën, eten kan dat niet verstoppen.. Als je ergens allergisch voor bent, dan krijg je er een reactie op en tja, dan krijg je last van uitslag en/of bultjes.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:32
Marijk.
Marijk. is offline
Je krijgt van chocola geen puisten!
Je krijgt aleen van vet eten puisten,
en chocola is ook vrij vet dus daar kan het aan liggen.
Oud 25-03-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Marijk. schreef op 25-03-2004 @ 16:32:
Je krijgt van chocola geen puisten!
Je krijgt aleen van vet eten puisten,
en chocola is ook vrij vet dus daar kan het aan liggen.
Van vet eten krijg je geen puisten, je wordt er alleen dik van.
Tenzij je het op je gezicht gaat smeren natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 15:46
Marijk.
Marijk. is offline
Al eens geprobeerd dan???
En toch krijg je van vet eten puisten! Is bewezen!
Oud 25-03-2004, 16:00
A*
A* is offline
Ik heb al een aantal maandan geen last meer van puistjes, en gister heb ik weer chocola naarbinnen gewerkt en vandaag zit ik met een puist op mijn hoofd.

Dus.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:10
tandenborstel
tandenborstel is offline
Sommige mensen krijgen van bepaalde type vette stoffen, waaronder vet in chocola wat meer puistjes, maar zeker niet iedereen..
Maarja verder zal het ook vaak "toevallig" samen komen dat je chocola eet en puistjes krijgt maar dat dat eigenlijk gewoon komt doordat op dat moment je hormoonspiegel wat anders is wat dan werkelijk de puistjes veroorzaakt..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:25
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-03-2004 @ 16:44:
Van vet eten krijg je geen puisten, je wordt er alleen dik van.
Tenzij je het op je gezicht gaat smeren natuurlijk.
*eens is*
Dat je van vet eten (of het nou chocolade is, friet of weet ik wat) puisten krijgt, is al vaker weerlegd geworden in onderzoeken. Als je al puisten krijgt, komt het daardoor dat je allergisch voor datgene bent (of iets wat daarin zit).
Oud 25-03-2004, 19:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Volgensmij reageert iedereen verschillend op eten. Dus de een krijg van heel vet eten veel puistjes en de ander juist niet.

Vreemd genoeg krijg ik als ik veel chocolade eet altijd wel een puistje.
Oud 25-03-2004, 19:18
kleinedraak
Mij wordt dus altijd verteld dat je van chocolade en vette dingen eten geen puistjes krijgt. Het kan best zijn dat je stress hebt of ongesteld bent/moet worden en daardoor meer vet of chocolade gaat eten. Je krijgt de puisten dan niet van de chocolade maar van de stress. maar jij denkt dat het van de chocolade komt
Ik ben aan het vasten en eet dus geen chips of chocolade(nee ook niet op zondag) en ik heb veel meer puisten dan normaal
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:14
Verwijderd
is al 100 keer bewezen dat dat niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 08:37
Marijk.
Marijk. is offline
Ik ben verslaafd aan chocola!
Maar mijn hoofd zit echt niet onder de puisten!
Gelukkig!!!
Oud 27-03-2004, 07:28
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
YPrue schreef op 25-03-2004 @ 19:25:
*eens is*
Dat je van vet eten (of het nou chocolade is, friet of weet ik wat) puisten krijgt, is al vaker weerlegd geworden in onderzoeken. Als je al puisten krijgt, komt het daardoor dat je allergisch voor datgene bent (of iets wat daarin zit).
Oud 27-03-2004, 22:12
DeathKnight
DeathKnight is offline
En nou ben ik het zat met dat gezeur over eten.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...ektebeeld_item

Citaat:
Acne heeft niets te maken met:

het eten van bepaald voedsel:
Omdat acne vaak gepaard gaat met een vette huid, wordt nogal eens gedacht dat vet voedsel het ontstaan van acne bevordert. Vooral varkensvlees, chocola en patat worden als de boosdoeners beschouwd. Het is nooit gelukt dit verband in wetenschappelijk onderzoek aan te tonen. Ook voedselallergie speelt bij acne geen rol;
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:08
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-03-2004 @ 18:47 :
Veel meisjes hebben op sommige tijden heel veel zin in chocolade, doordat ze 'last' hebben van hormonen. Nou, dan eten ze dus chocolade. En dan krijgen ze ineens puistjes... dan lijkt het net alsof dat van die chocolade komt, maar eigenlijk komt het door de hormonen
dat zat ik me net ook te bedenken.
Oud 02-04-2004, 16:16
Marijk.
Marijk. is offline
Wist je dat er in chocola een stofje zit waar je verliefd van word? ja echt.
Als je verliefd word maakt je lichaam een bepaalde stof aan in je lichaam. En dat stofje zit dus ook in chocola!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten