![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: Ik denk toch dat het aan het water ligt. Misschien zit er teveel chloor in. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Misschien netelroos. Sommige mensen krijgen het van tegen een stoel aanzitten, dan hebben ze een hele rode vlek. Het kan volgens mij ook door douchen komen.
Netelroos Netelroos is een vorm van allergie die gepaard gaat met kenmerkende huidverschijnselen. Er kan zich binnen enkele seconden tot uren een bleekrode zwelling ontwikkelen. Deze gaat gepaard met erge jeuk. De plekken variëren in grootte en kunnen in elkaar overlopen. Meestal bevinden ze zich op enkele lichaamsdelen, maar ze kunnen ook op het hele lichaam voorkomen. Na 2 tot 3 dagen en uiterlijk na 3 weken verdwijnt de netelroos vanzelf om bij een volgende aanval weer te verschijnen. Hoe komt het? Netelroos is voor een groot deel erfelijk bepaald. Het is een gevolg van een versterkte immuunreactie. De patiënt maakt teveel antilichamen aan tegen een bepaalde stof. Deze stof is niet altijd duidelijk herkenbaar. Insectenbeten, primula`s, brandnetels, geneesmiddelen, of bepaalde levensmiddelen kunnen de reactie veroorzaken. Ook fysische prikkels als warmte en koude kunnen tot netelroos leiden. Zeer gevoelige mensen kunnen al bij speciale dampen, zoals ammoniak, netelroos ontwikkelen. Wat kun je er zelf aan doen? Als men weet welke stof (antigen) de aanval van netelroos uitlokt, moet men contact met deze stof proberen te vermijden. Het is helaas vaak moeilijk het antigen dat de reactie uitlokt op te sporen. Verder kan men proberen in een klachtenvrije periode de patiënt te desensibiliseren. Men krijgt eerst lage en daarna steeds hogere doseringen van het antigen toegediend, met als bedoeling dat de patiënt ongevoelig gemaakt wordt. Acute aanvallen van netelroos kunnen behandeld worden met bepaalde geneesmiddelen en koude doeken. Bron Ik weet het niet zeker, maar ik dacht hieraan omdat ik ook netelroos heb. Ik krijg rode vlekken in mijn hals als ik zenuwachtig ben of sport, en bij bepaalde stoffen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Bepaald jouw uiterlijk hoe jij je voelt op een dag? LarsM | 51 | 17-08-2006 20:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
pfeiffer+huiduitslag Tulpje6 | 15 | 28-02-2006 22:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
jeuk!! admete | 5 | 22-04-2005 18:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
ineens 'gaten' in beeld etc. Tulpje6 | 23 | 18-11-2003 14:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donker rode vlekjes in mn gezicht :| Hammet | 3 | 20-04-2003 19:44 |