![]() |
|
Verwijderd
|
Okee, ik moet dit jaar dus eindexamen doen in tekenen, niet een vak waar ik bepaald goed in ben.
![]() ![]() Alhoewel onze lerares gezegd heeft dat het belangrijkste voor het eindexamen is dat we goed kijken en logisch nadenken, moeten we toch dat boekje leren (zodat we wat achtergrondkennis hebben). Maar nou vraag ik me de volgende dingen af: - Heeft iemand hier een samenvatting van dat boekje? Zo ja, dan zou ik die graag krijgen, alsjeblieft. Mijn e-mailadres is jostempe@yahoo.com . Alvast heel erg bedankt! ![]() ![]() - Hoe moeilijk is het eindexamen tekenen? Heeft iemand het hier al eens gedaan? Zakken er ieder jaar veel mensen voor? *probeert zijn slagingskansen in te schatten* ![]() Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen! ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het eindexamen van tekenen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
vwo examen gaat over Kunst Kennis en Kunde, het thema dat dit jaar is uitgekozen, die examens kan je dus niet oefenen want dat is elk jaar anders |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ziender ogen kunst behandelt gewoon alle stromingen die er zijn geweest en legt het een en ander uit over die stromingen. Kunst, kennis en kunde II gaat over bepaalde onderwerpen. Zo staat het lichaam van de mens centraal en wetenschap binnen de kunst. De eerste twee hoofdstukken gaan er dus over hoe men vroeger de mens afbeelde (toen men nog geen kennis van de anatomie had) en hoe men het later is gaan afbeelden enzo. En daarna gaat het over de uitvinding van bijvoorbeeld fotografie en hoe fotografie een rol speelde in de schilderkunst.
||
![]() |
Citaat:
Oh dat zou echt heel fijn zijn, alvast bedankt!!!! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom werd in de Barok de uitbeelding van emotie geïntensiveerd en op welke wijze kreeg dit gestalte? Tot in de zeventiende eeuw bestond er nauwelijks een natuurwetenschappelijke basis voor het uitbeelden van gelaatexpressies. De algemene theorieën over het uitbeelden van emotie waren gebaseerd op de theorie van de welsprekendheid. Verder waren perspectief en anatomie veel belangrijker, emotie werd in de beeldende kunst alleen gezien als een argument om te overtuigen naast anatomie, perspectief en licht. Le Brun streefde echter naar het in kaart brengen van het uitbeelden van emoties, en vroeg zich af of gemoedsbewegingen te ontleden zijn, door op zoek te gaan naar de psychologische en fysiologische processen achter gezichtsuitdrukkingen. Hij maakte een voorbeeldenboek met gezichten in bepaalde uitdrukkingen, met erbij geschreven welke emotie erop te zien moest zijn. Bedoeld als aanzet tot studie werd het naslagwerk. |
![]() |
||
Citaat:
want ik ga t echt neit halen enzo ![]() zijn trouwens al je antwoorden goedgekeurd door je lerares?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ik heb ze opgestuurd (volgens mij al eerder gedaan, maar misschien heb ik wat fout gedaan?)
||
Citaat:
|
Oooh zou je ze ook naar mij willen sturen?
![]()
||
Citaat:
http://www.havovwo.nl/vwo/vte/index.htm |
![]() |
|
![]() |
mag ik t alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft ook hebben? zou wel heel erg handig zijn...: eeef86@hotmail.com
|
![]() |
Mag ik ze dan ook?? Ik hoop maar dat je nog op het forum komt de dag voor tekenen
![]() email: blackangelxxxx@hotmail.com Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 18:01. |
![]() |
|
Verwijderd
|
WIL IEMAND MIJ DAN AUB OOK DIE SAMENVATTING VAN KUNST, KENNIS, KUNDE II OPSTUREN?
MAIL 'M AUB ZO SNEL MOGELIJK NAAR ANITA86S@HOTMAIL.COM |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|