Oud 26-03-2004, 19:25
Verwijderd
Okee, ik moet dit jaar dus eindexamen doen in tekenen, niet een vak waar ik bepaald goed in ben. Ik zit in 6 vwo en wij gebruiken de methode "Kunst, Kennis, Kunde II", wat ik een nogal vaag boekje vind.

Alhoewel onze lerares gezegd heeft dat het belangrijkste voor het eindexamen is dat we goed kijken en logisch nadenken, moeten we toch dat boekje leren (zodat we wat achtergrondkennis hebben).

Maar nou vraag ik me de volgende dingen af:

- Heeft iemand hier een samenvatting van dat boekje? Zo ja, dan zou ik die graag krijgen, alsjeblieft. Mijn e-mailadres is jostempe@yahoo.com . Alvast heel erg bedankt!

- Hoe moeilijk is het eindexamen tekenen? Heeft iemand het hier al eens gedaan? Zakken er ieder jaar veel mensen voor? *probeert zijn slagingskansen in te schatten*

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!
Advertentie
Oud 26-03-2004, 20:10
Severus
Severus is offline
Ik heb geen samenvatting voor je kunnen vinden, maar ik neem aan dat het eindexamen best wel te doen moet zijn. Ik heb ooit in de 3e klas eens zo'n basisvormingtoets gedaan, die daarmee vergelijkbaar is (alleen is de moeilijkheidsgraad van het eindexamen wat hoger). Als je daar toen een voldoende voor had gehaald, zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Maar je lerares heeft in ieder geval gelijk, je moet gewoon goed kijken. Het antwoord zit eigenlijk bijna altijd in de afbeeldingen die je voorgeschoteld krijgt.
Oud 28-03-2004, 16:51
Verwijderd
Kan niemand mij dan helpen?
Oud 30-03-2004, 18:14
framboos
framboos is offline
ik heb het boekje ook, wij hebben wel samenvattingen gehad in de les, maar die waren erg slecht dus daar heb je nix aan, kben bang dat je het gwoon zelf moet gaan doen, maar het is op zich wel fijn want dan ben je wel intensief met de tekst bezig en neem je toch onbewust al wat op....( ghaha klinkt wel leuk, nu maar hopen dat het ook zo is))
Oud 04-04-2004, 16:28
tonissen
tonissen is offline
WAt is DaT?
Oud 04-04-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
tonissen schreef op 04-04-2004 @ 17:28 :
WAt is DaT?
iets waar jij over drie jaar misschien mee te maken krijgt...
Oud 04-04-2004, 21:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
tonissen schreef op 04-04-2004 @ 17:28 :
WAt is DaT?
wat snap je er niet aan?
het eindexamen van tekenen...
Oud 05-04-2004, 16:21
rodina
rodina is offline
Dat eindexamen gaat echt nergens over. Althans dat van vorig jaar..
Oud 05-04-2004, 17:06
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ik wist niet eens dat je daar examen in kon doen.
Oud 06-04-2004, 15:38
nehalennia
nehalennia is offline
heej

kdoe van de jaar in tekenen examen havo maar dat lijkt me echt nie zo moeilijk! als je tegen je examen opziet dan zou ik gewoon wat examenopgaven gaan bekijken op havo/vwo.nl. wij oefenen ook vrij veel in de les enzo.
meestal is het gewoon inzicht. en andes kan je altijd nog wat zwammen over kleurcontrast en lijnperspectief ofzo.
verder kan ik je ook nie egt helpe

mzzl
Oud 06-04-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
nehalenia schreef op 06-04-2004 @ 16:38 :
heej

kdoe van de jaar in tekenen examen havo maar dat lijkt me echt nie zo moeilijk! als je tegen je examen opziet dan zou ik gewoon wat examenopgaven gaan bekijken op havo/vwo.nl. wij oefenen ook vrij veel in de les enzo.
meestal is het gewoon inzicht. en andes kan je altijd nog wat zwammen over kleurcontrast en lijnperspectief ofzo.
verder kan ik je ook nie egt helpe

mzzl
havo examen tekenen/handvaardigheid gaat over algemene KG,en kan je oefenen
vwo examen gaat over Kunst Kennis en Kunde, het thema dat dit jaar is uitgekozen, die examens kan je dus niet oefenen want dat is elk jaar anders
Oud 08-04-2004, 20:31
*Shorty*
*Shorty* is offline
Jaaa! KKK2

Ik heb geen samenvatting, maar die komt vast wel (een week voor het examen ofzow)... Ik denk dat het meeste wel voor zich spreekt, gewoon ff doorlese joh! Wij hebben vorige week nog mondelingen gehad en daar had ik 'n 7 voor!

Het gaat er vooral om dat je het gewoon letterlijk leert... En je moet schilderijen kunnen beschrijven: wat wordt er afgebeeld??? Piece of cake, babe
Oud 17-04-2004, 10:00
Appeltje_Eitje
Appeltje_Eitje is offline
je hebt ergens in het begin van t boek "KKK" examenvragen...als je die vragen beantwoord dan heb je de belangrijkste punten.
Oud 18-04-2004, 15:47
eeef
eeef is offline
Is dat gewoon die bundel zegmaar? blauw istie toch? Hmm dan heb k die ook (heb m niet bij de hand nu dus weet iet of ie zo heet) is idd best moeilijk. In het begin staan van die vragen. Vraag of je leraar/lerares de antwoorden daarvan heeft, je kan aan de hand van die antwoorden een samenvatting maken. En gewoon goed leren, tis echt een k*tonderwerp..

btw voor praktijkexamen: welk onderwerp hebben jullie gekozen??
Oud 18-04-2004, 18:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
eeef schreef op 18-04-2004 @ 16:47 :
btw voor praktijkexamen: welk onderwerp hebben jullie gekozen??
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=802389
Oud 18-04-2004, 18:59
lotje!!
lotje!! is offline
Ik heb vorig jaar examen gedaan in tekenen en toen heb ik ook dit boekje gehad. Ik heb eigenlijk geen samenvatting gemaakt of zoiets dergelijks, maar als je gewoon die punten die in t begin van het boekje staat weet, dan weet je echt méér dan voldoende! Het examen was niet heel erg theoretisch, er zaten slechts enkele theorie vragen in. De rest was allemaal adhv plaatjes. Ik zelf vond het examen 100 procent meevallen, ik had dan ook n 8,6 Succes ermee!!!
Oud 25-04-2004, 00:34
Garfield
Garfield is offline
IvdSangen: "Ik wist niet eens dat je daar examen in kon doen. "

dat had ik ook toen ik CM koos ik denk huh waar gaat dat dan over...nergens over. KKK2 en Beeldende Begrippen Megagaap...zzz

vreselijk dat ik dat überhaupt moet leren gewoon.
dat wordt selectief vergeten als ik mijn diploam heb strax haha. Wil die rommel niet langer dan noodzakelijk in mn kop hebben zitten neemt alleen maar onnnodig ruimte in beslag
Oud 29-04-2004, 11:56
denise123
denise123 is offline
weet iemand misschien het verschil tussen kust kennis en kunde, en ziender ogen kunst? Ik doe nl staatsexamen oude stijl. Maar heb het boekje kunst kennis en kunde niet. Ben nu aan het leren uit ziender ogen kunst....
Oud 29-04-2004, 12:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
denise123 schreef op 29-04-2004 @ 12:56 :
weet iemand misschien het verschil tussen kust kennis en kunde, en ziender ogen kunst? Ik doe nl staatsexamen oude stijl. Maar heb het boekje kunst kennis en kunde niet. Ben nu aan het leren uit ziender ogen kunst....
Dat is echt een super groot verschil.

Ziender ogen kunst behandelt gewoon alle stromingen die er zijn geweest en legt het een en ander uit over die stromingen.
Kunst, kennis en kunde II gaat over bepaalde onderwerpen. Zo staat het lichaam van de mens centraal en wetenschap binnen de kunst. De eerste twee hoofdstukken gaan er dus over hoe men vroeger de mens afbeelde (toen men nog geen kennis van de anatomie had) en hoe men het later is gaan afbeelden enzo. En daarna gaat het over de uitvinding van bijvoorbeeld fotografie en hoe fotografie een rol speelde in de schilderkunst.
Oud 29-04-2004, 12:10
denise123
denise123 is offline
mmm, heb je misschien samenvattingen ervan????
Oud 06-05-2004, 12:40
nastygirl
nastygirl is offline
ja idd...is er helemaal niemand hier die antwoorden op de exameneisen beschikbaar kan stellen..?
ik zou er heel erg mee geholpen zijn...vele met mij
Oud 06-05-2004, 20:37
marg
marg is offline
ik heb ze bijna af (de antwoorden op de exameneisen voorin het boek) als ze klaar zijn zet ik ze wel op deze site
Oud 07-05-2004, 11:32
denise123
denise123 is offline
Citaat:
marg schreef op 06-05-2004 @ 21:37 :
ik heb ze bijna af (de antwoorden op de exameneisen voorin het boek) als ze klaar zijn zet ik ze wel op deze site

Oh dat zou echt heel fijn zijn, alvast bedankt!!!!
Oud 07-05-2004, 15:16
nastygirl
nastygirl is offline
ja idd!!! zou echt super zijn! alvast bedankt!
Oud 07-05-2004, 19:40
marg
marg is offline
ik heb de exameneisen op drie na af, die laatste maak ik maandag (die weet ik niet goed, maandag heb ik tekenen). Ik heb ze ingestuurd als samenvatting, maar het duurt vast nog even voordat ze op deze site staan. Dus wie ze nu al wil moet me maar even mailen: carmarmarcar@hotmail.com
Advertentie
Oud 15-05-2004, 15:48
Brenda_lelie
Brenda_lelie is offline
ik vond het examen kunstgeschiedenis vwo vorig jaar erg moeilijk hoor! ik dacht dat ik dat boekje aardig kende maar heel veel kwam me niet bekend voor
Oud 27-05-2004, 19:42
marg
marg is offline
als iemand de exameneisen voor 12 mei van mij heeft gehad, en graag degene wil die nagekeken zijn door mijn lerares, kan dat ook hoor.
misschien heb ik wel hele stomme dingen neergezet
Oud 28-05-2004, 21:38
lookuptome
lookuptome is offline
ooow dringende iets!!

weet iemand t antwoord op de volgende vraag:

waarom werden in de barok de uitbeelding van emoties geintensiveerd en op welke wijze kreeg dit gestalt?
Oud 29-05-2004, 15:28
Cruz
Cruz is offline
Ook hier heb ik geeeeeen zin in
Oud 29-05-2004, 15:34
marg
marg is offline
Citaat:
lookuptome schreef op 28-05-2004 @ 22:38 :
ooow dringende iets!!

weet iemand t antwoord op de volgende vraag:

waarom werden in de barok de uitbeelding van emoties geintensiveerd en op welke wijze kreeg dit gestalt?
Dit is mijn antwoord, goedgekeurd door mijn tekenlerares!

Waarom werd in de Barok de uitbeelding van emotie geïntensiveerd en op welke wijze kreeg dit gestalte?
Tot in de zeventiende eeuw bestond er nauwelijks een natuurwetenschappelijke basis voor het uitbeelden van gelaatexpressies. De algemene theorieën over het uitbeelden van emotie waren gebaseerd op de theorie van de welsprekendheid. Verder waren perspectief en anatomie veel belangrijker, emotie werd in de beeldende kunst alleen gezien als een argument om te overtuigen naast anatomie, perspectief en licht. Le Brun streefde echter naar het in kaart brengen van het uitbeelden van emoties, en vroeg zich af of gemoedsbewegingen te ontleden zijn, door op zoek te gaan naar de psychologische en fysiologische processen achter gezichtsuitdrukkingen. Hij maakte een voorbeeldenboek met gezichten in bepaalde uitdrukkingen, met erbij geschreven welke emotie erop te zien moest zijn. Bedoeld als aanzet tot studie werd het naslagwerk.
Oud 29-05-2004, 15:46
Balance
Balance is offline
Van mijn leraar:

Goed bestuderen:
- De A4tjes over de beeldaspecten/vormgevingsaspecten (licht, kleur, enz)
- De kenmerken van de stijlen vanaf de klassieken tot heden, gebruik je boek als basis. Lees niet alleen tekst maar kijk veel naar de voorbeelden die bij die periode horen. Je moet namelijk vragen beantwoorden over afbeeldingen. Het is handig als je al gelijk een stijl herkent.
- De thema bundel 'Kunst, Kennis, Kunde II'. Lees de probleemstellinegn (blz. 8) en de exameneisen op blz. 10 goed door. Je studeert dan gerichter.

Waar moet je op letten bij een examen:
a) Lees de vragen en teksten zeer zorgvuldig, elk jaar weer verspelen leerlingen kostbare punten doordat de vraag niet goed gelezen wordt.
Kijk goed, niet oppervlakkig, naar de afbeeldingen. Let op de nummering van de platen zodat je de juiste met elkaar vergelijkt.
b) Beantwoord de vraag kernachtig, maar wel beargumenteerd als dat gevraagd wordt. Dus niet met één enkel woord. Worden drie argumenten gevraagd, geef er dan niet meer en nummer ze.
Ik mag alleen de eerste drie beoordelen op hun juistheid.
Bijvoorbeeld:
Wordt er gevraagd naar drie aspecten van de vormgeving die de geheimzinnige sfeer versterken. Antwoord niet door het enkel noemen van het woord licht. je antwoord zou dan kunnen zijn:
Licht: de sterke licht/donker werking in de achtergrond. Of.
Licht: de lange slagschaduwen op de voorgrond.

c) Let op het verschil tussen vragen naar de voorstelling (verhaal) en vragen naar de vormgeving (de beeldaspecten). Men kan ook vragen naar de techniek en de hanterswijze (bijv. oliverf, die glacerend is aangebracht, zoals in de Barok, om een hoge mate van realisme te verkrijgen).
d) Krijg je vragen om aan de hand van de afbeelding antwoord te geven, geef dan ook aan waar in de afbeelding.
e) Noem bij vragen naar verschilllen of contrasten tussen twee kunstwerken altijd beide kunstwerken.
f) De examenmakers zijn dol op het gebruik van bronteksten uit je bundel (schuin gedrukt). Lees deze goed door.
j) Tenslotte: begin niet een dag van te voren want.....

Misschien hebben jullie d'r wat aan.
Tip J is natuurlijk zinloos, maar de rest is misschien wel handig
Oud 29-05-2004, 16:13
Balance
Balance is offline
Onze leraar heeft trouwens ook een oefenexamen gemaakt.

Ik zou die wel kunnen scannen, maar dat kost een hoop tijd. Bovendien moet ik dan ook uitzoeken hoe ik dat online kan zetten enzo.

Zijn er mensen die daar behoefte aan hebben? Zo niet, dan kan ik me natuurlijk de moeite besparen.

Zo ja, zijn er dan ook mensen die me kunnen helpen met hoe ik dat dan online kan zetten?
Oud 29-05-2004, 17:15
lookuptome
lookuptome is offline
Citaat:
marg schreef op 29-05-2004 @ 16:34 :
Dit is mijn antwoord, goedgekeurd door mijn tekenlerares!

he bedankt! maar had je al gemaidl of je jou samenvattingen naar my wilde sturen.. maar nix terug gekregen dus zou je ze aaaalsjeblieft willen sturen (liesjezb@Hotmail.com)
want ik ga t echt neit halen enzo

zijn trouwens al je antwoorden goedgekeurd door je lerares?
Oud 30-05-2004, 15:46
marg
marg is offline
ik heb ze nu wel opgestuurd! en alles is nagekeken!
Oud 01-06-2004, 19:12
Thibaudaux
Thibaudaux is offline
kan ik die antwoorden hebben? Me email is wilhemien@planet.nl

en de samenvatting ook aub
Oud 01-06-2004, 20:44
Cruz
Cruz is offline
Zou je mij ook aub alles op willen sturen??
cruz59100@hotmail.com
Oud 02-06-2004, 13:21
denise123
denise123 is offline
Citaat:
Cruz schreef op 01-06-2004 @ 21:44 :
Zou je mij ook aub alles op willen sturen??
cruz59100@hotmail.com
Zou je ze misschien ook naar mij willen sturen: jarasterre@hotmail.com
Oud 02-06-2004, 13:26
Marie Jane
Marie Jane is offline
ik heb ze al gemaild!
Oud 02-06-2004, 13:28
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
lookuptome schreef op 29-05-2004 @ 18:15 :
he bedankt! maar had je al gemaidl of je jou samenvattingen naar my wilde sturen.. maar nix terug gekregen dus zou je ze aaaalsjeblieft willen sturen (liesjezb@Hotmail.com)
want ik ga t echt neit halen enzo

zijn trouwens al je antwoorden goedgekeurd door je lerares?
ja, alles is nagekeken
en ik heb ze opgestuurd (volgens mij al eerder gedaan, maar misschien heb ik wat fout gedaan?)
Oud 02-06-2004, 13:31
Balance
Balance is offline
Oeh, mag ik ze ook hebben?
balance@scholieren.com
Oud 02-06-2004, 13:36
Cruz
Cruz is offline
Heeeel erg bedankt Dit scheelt me een hoop zoek&samenvat-werk
Oud 02-06-2004, 13:37
Marie Jane
Marie Jane is offline
graag gedaan!
Oud 02-06-2004, 13:37
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-06-2004 @ 14:31 :
Oeh, mag ik ze ook hebben?
balance@scholieren.com
tuurlijk!
Oud 02-06-2004, 14:47
TyZZel
TyZZel is offline
Oooh zou je ze ook naar mij willen sturen? ik vind die bundel zo rottig..... sarasvatius@hotmail.com
Oud 02-06-2004, 16:06
Thibaudaux
Thibaudaux is offline
ik vraag me echt af wat ze eigenlijk willen weten, en hoe ze dat gaan vragen
Oud 02-06-2004, 19:49
madam
madam is offline
Misschien een hele domme vraag...maar de bronnen die je erbij krijgt zijn zeker niet in kleur?
Oud 02-06-2004, 19:50
madam
madam is offline
Citaat:
Thibaudaux schreef op 02-06-2004 @ 17:06 :
ik vraag me echt af wat ze eigenlijk willen weten, en hoe ze dat gaan vragen
examens van voorgaande jaren, qua opzet zal het hier wel op lijken denk ik:

http://www.havovwo.nl/vwo/vte/index.htm
Oud 03-06-2004, 08:25
eeef
eeef is offline
mag ik t alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft ook hebben? zou wel heel erg handig zijn...: eeef86@hotmail.com
Oud 03-06-2004, 09:06
*sieske*
*sieske* is offline
Mag ik ze dan ook?? Ik hoop maar dat je nog op het forum komt de dag voor tekenen
email: blackangelxxxx@hotmail.com

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 18:01.
Oud 03-06-2004, 09:12
Verwijderd
WIL IEMAND MIJ DAN AUB OOK DIE SAMENVATTING VAN KUNST, KENNIS, KUNDE II OPSTUREN?
MAIL 'M AUB ZO SNEL MOGELIJK NAAR ANITA86S@HOTMAIL.COM
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten