Oud 28-03-2004, 14:40
Rhinus
Rhinus is offline
Hoi,
Ik heb een geluidskaart in mijn moederbord en ik heb geen line in. Dus ik dacht, laat ik mijn bass gitaar via mijn pedaaltje via mijn Microfoon ingang op mijn PC aansluiten. Is dat slecht voor je geluidskaart/boxen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 09:11
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 28-03-2004 @ 15:40:
Hoi,
Ik heb een geluidskaart in mijn moederbord en ik heb geen line in. Dus ik dacht, laat ik mijn bass gitaar via mijn pedaaltje via mijn Microfoon ingang op mijn PC aansluiten. Is dat slecht voor je geluidskaart/boxen?
Je boxen gaan hier last van krijgen ...heb zelf bijna mijn (toch niet onverdienstelijke) 150 Watt boxen van mn stereo opgeblazen..

Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 09:49
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
jah, niet doen. Ten eerste is het slecht voor je geluidskaart/boxen, ik denk dat je dat ding in no-time opblaast. En ten 2e als het al werkt, klinkt het voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 10:56
Koen
Koen is offline
Voor zover ik weet hebben zowel je Line in als je Mic in een maximaal belastbaar vermogen. Kom je daar ver overheen, dan kán je iets kapot maken. Daarmee zal echt niet je hele Pc uit elkaar vallen (), maar op oude modellen geluidskaarten (AWE32 bijvb) heb ik wel eens meegemaakt dat een Mic in daardoor de geest gaf.

Misschien eerst eens checken hoeveel vermogen je gitaar levert, en wat je geluidskaart kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 12:48
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 29-03-2004 @ 10:11:
Je boxen gaan hier last van krijgen ...heb zelf bijna mijn (toch niet onverdienstelijke) 150 Watt boxen van mn stereo opgeblazen..

Niet doen dus.
Maar ik kan mijn basscombo weer als box gebruiken. En die zou er tegen moeten kunnen. Dus als alleen boxen 't probleem zijn, dan kan ik op zich toch opnemen op PC?

En als ik 't daarna omzet naar MP3 dan kapt ie de 'gevaarlijke' eraf en dan kan ik 't gewoon afspelen?

Citaat:
Black Rainbow schreef op 29-03-2004 @ 10:49:
En ten 2e als het al werkt, klinkt het voor geen meter.
't Klinkt vreselijk goed, dat is op zich geen probleem (Ik heb 't al even 2 min getest.)

Citaat:
Koen schreef op 29-03-2004 @ 11:56:
Voor zover ik weet hebben zowel je Line in als je Mic in een maximaal belastbaar vermogen. Kom je daar ver overheen, dan kán je iets kapot maken. Daarmee zal echt niet je hele Pc uit elkaar vallen (), maar op oude modellen geluidskaarten (AWE32 bijvb) heb ik wel eens meegemaakt dat een Mic in daardoor de geest gaf.

Misschien eerst eens checken hoeveel vermogen je gitaar levert, en wat je geluidskaart kan hebben.
Hoe check ik dat?

Ik kan mijn hoeveel ik de Mic ingang in pomp trouwens zelf wijzigen he. Door software en ook door mijn pedaaltje wat tussen bass en PC zit 't volume te verzachten.

En op zich moet een Mic ingang tegen wat input moeten kunnen. Maar ik vroeg me af of bassgeluiden in 't algemeen oook slechter waren OID?

Alsvast dank iedereen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:53
Koen
Koen is offline
Sowieso is de kwaliteit van 't geluid door een mic ingang 3x niks. Ik denk dat 't geluid door die ingang hardwarematig versterkt wordt door je geluidskaart, met bijbehorend kwaliteitsverlies.

Misschien kan je beter eens naar een goede muziekzaak gaan en daar vragen wat de beste oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:45
Rhinus
Rhinus is offline
Nogmaals, de kwaliteit is erg goed .

Maare, kan ie misschien verplaats worden naar "Muziek"? Misschien ween ze 't daar wel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 10:40
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Welke geluidskaart heb je? En als je de output van je bassgitaar niet te hard zet moet het kunnen. Als je maar niet over je belastbaar vermogen heen gaat, want dan is je geluidskaart voor eeuwig stil. Je kan denk ik ook beter een goedkoop mengpaneeltje kopen die je voor je geluidskaart doet. Beter een mengpaneeltje kaduk dan je duurdere geluidskaart.

Die onboard geluidskaarten zijn vaak ook redelijk brak en zijn zo weggeblazen met een bassgitaar. Ik raad het je ten zeerste af. Behringer heeft wel goede, goedkope mengpaneeltjes met 1 kanaal. Maar nogmaals, een bassgitaar rechtstreeks naar je microfoon ingang is heel slecht te trekken voor je onboard geluidskaart, tenzij deze van Terratec of Audiophile is enzo.
Oud 30-03-2004, 16:12
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb een

Asus K8V Deluxe

met een

Audio:
ADI AD1980, 6-channel CODEC
S/PDIF out interface

( )

Wat voor mengpaneeltjes moet ik dan hebben? Ik word namelijk neit echt wijzer van die site. En hoe duur is dat ongeveer? En als ik dat koop, moet ik dan ook nog een andere geluidskaart kopen?

Alvast bedankt .
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:03
StijnSpoortNiet
Die mengpaneeltjes zijn niet zo heel erg duur. De goedkoopste van behringer is 40 euro ofzo. Maar als ik jou was zou ik een gaan vragen bij een muziekwinkel. Als je bij een grote muziekwinkel kijkt hebben ze ook wel studio-spullen, waaronder mengpaneeltjes en andere geluidskaarten die speciaal daarvoor zijn gemaakt. Een andere geluidskaart is wel fijn als je wat met audio bezig gaat. Terratec maakt goede kaarten. Maar bedenk eerst wat je wil, als je gitaar wilt opnemen en effecten erover heen wil doen heb je een geluidskaart nodig die dat trekt, dus van een goed (producer)merk.
Oud 03-04-2004, 11:19
]{ing
]{ing is offline
Ik raad je aan eens te zoeken op Muziek, daar was pas geleden nog een topic hierover.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 01:27
JCG
JCG is offline
misschien beetje offtopic geblaat:
Ik neem wel eens voor bandjes wat op. Ik gebruik een oude Akai mengpaneel. Het mengpaneel sluit ik op me computer aan. Dus nu kan ik 6 kanalen te gelijk opnemen. Meestal gebruik ik 1 voor gitaar dan 1 voor bas en 1 voor vocals en dan 3 voor drums.

Nu mijn vraag: welke geluidskaart is hier geschikt voor? Het liefst met tulp aansluiting, en het liefst niet te duur (lees: de goedkoopste). Hele goede kwaliteit kwa geluid hoeft niet, ze kunnen toch niet goed spelen . Maar natuurlijk wel een redelijke kwaliteit. Oja uit het mengpaneel kom een lage spanning, dus me geluid blaas ik niet op.
Oud 04-04-2004, 01:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Uitgangssignaal van een gitaar is toch ongeveer te vergelijken met een microfoon signaal? Of je moet natuurlijk gebruik maken van een versterking in je gitaar.
Oud 04-04-2004, 14:12
JCG
JCG is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-04-2004 @ 02:47 :
Uitgangssignaal van een gitaar is toch ongeveer te vergelijken met een microfoon signaal? Of je moet natuurlijk gebruik maken van een versterking in je gitaar.
Ik maak gebruik van een versterker voor het vervormen, ik weet niet wat de TS doet.
Oud 04-04-2004, 14:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 28-03-2004 @ 15:40 :
Ik heb een geluidskaart in mijn moederbord en ik heb geen line in.
Ik heb ook een Asus K8V, en ik heb wel een line-in. Of ben je een surreaund heaumeau ofzo? Gewoon stereo gebruiken, en niet van die uaj software gebruiken.
Oud 04-04-2004, 18:14
StijnSpoortNiet
Reclame:
goede geluidskaarten komen van terratec.
Oud 04-04-2004, 19:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 04-04-2004 @ 19:14 :
Reclame:
goede geluidskaarten komen van terratec.
M-audio en Marian is beter
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 11:29
Rhinus
Rhinus is offline
Ik dank iedereen.

Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-04-2004 @ 15:26 :
Ik heb ook een Asus K8V, en ik heb wel een line-in. Of ben je een surreaund heaumeau ofzo? Gewoon stereo gebruiken, en niet van die uaj software gebruiken.
Ik heb geen Line In. En ik heb 2.1. Maare, als ik iets anders had, dan zou ik die eht niet in mijn Line In stoppen..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 05-04-2004 @ 12:29 :
Ik heb geen Line In. En ik heb 2.1. Maare, als ik iets anders had, dan zou ik die eht niet in mijn Line In stoppen..
Hč? Volgens mij begrijpen we elkaar niet ofzo.. Het bovenste stekkertje (als je moederbord plat ligt) is bij mij de line in. Die blauwe dus.
Zit dat er niet op? Heb je een vreemde uitgave ofzo?
Oud 05-04-2004, 13:50
StijnSpoortNiet
Citaat:
]{ing schreef op 04-04-2004 @ 20:14 :
M-audio en Marian is beter

Alsof Terratec slecht is.
Oud 05-04-2004, 14:03
powerdude
powerdude is offline
Mij lukt het altijd wel en zelfs een hele installatie voor een band kan op een doodnormale geluidskaart!!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:10
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-04-2004 @ 14:19 :
Hč? Volgens mij begrijpen we elkaar niet ofzo.. Het bovenste stekkertje (als je moederbord plat ligt) is bij mij de line in. Die blauwe dus.
Zit dat er niet op? Heb je een vreemde uitgave ofzo?

Ik zal morgen nog eens goed kijken dan. Maar ik heb volgens mij 2 voor de speakers (waarvan ik er 1 gebruik) en een roze voor een microfoon.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
powerdude schreef op 05-04-2004 @ 15:03 :
Mij lukt het altijd wel en zelfs een hele installatie voor een band kan op een doodnormale geluidskaart!!!
Ja, 't doen is niet moeilijk. Maar de vraag was of 't slecht was.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 05-04-2004 @ 21:11 :
Ja, 't doen is niet moeilijk. Maar de vraag was of 't slecht was.
Heb je geen versterker? Die dingen hebben meestal een line out. Ik weet niet wat voor 'n signaal d'r uit die basgitaar komt, maar het zou wel eens OF te laag OF te hoog kunnen zijn. Te laag = slecht geluid, te hoog = misschien kapotte geluidskaart.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:27
Rhinus
Rhinus is offline
Te laag denk ik dan. Maarja, ik ge gewoon inpluggen. Ik heb 3 jaar garantie, dus wat doe ik eigelijk moeilijk .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 20:21
Droyd
Droyd is offline
Als je dat pedaaltje ertussen zet sluit je toch niet rechtstreeks aan...En als je over the top zou gaan hoor je dat volgens mij wel.

Veel volume moet je idd niet verwachten, maar de klank zou idd wel ok moeten zijn in jouw geval.

Ik heb het er nog rechtstreeks opgezet en dat klonk echt niet goed. (veel te luid, gewoon bromtonen dus)

Via software kun je het volume niet verzachten, het geluid dat binnenkomt blijft even groot....je moet dus het volume elders verzwakken, op je pedaaltje ofzo.

Alleen denk ik dat een line in idd beter was geweest, jammer dat je dat niet hebt dus.

Gewoon doen, kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn, alleen niet kristalhelder. Gewoon oppassen met het volume dat je doorzend. Maar zolang het goed klinkt maak je niets kapot.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 22:02
Icemancool
Icemancool is offline
De gitaar geeft (veel) te veel vermogen, de ingang zal de hele tijd meer dan voluit belast zijn, met een verschrikkelijk ruis-achtig geluid tot gevolg.
Ik denk niet dat je de chip opblaast, tegenwoordig zijn die dingen wel aardig beveiligt, maar toch.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten