Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor zover ik weet hebben zowel je Line in als je Mic in een maximaal belastbaar vermogen. Kom je daar ver overheen, dan kán je iets kapot maken. Daarmee zal echt niet je hele Pc uit elkaar vallen (
![]() Misschien eerst eens checken hoeveel vermogen je gitaar levert, en wat je geluidskaart kan hebben. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
En als ik 't daarna omzet naar MP3 dan kapt ie de 'gevaarlijke' eraf en dan kan ik 't gewoon afspelen? Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan mijn hoeveel ik de Mic ingang in pomp trouwens zelf wijzigen he. Door software en ook door mijn pedaaltje wat tussen bass en PC zit 't volume te verzachten. En op zich moet een Mic ingang tegen wat input moeten kunnen. Maar ik vroeg me af of bassgeluiden in 't algemeen oook slechter waren OID? Alsvast dank iedereen trouwens. ![]() |
![]() |
|
Sowieso is de kwaliteit van 't geluid door een mic ingang 3x niks. Ik denk dat 't geluid door die ingang hardwarematig versterkt wordt door je geluidskaart, met bijbehorend kwaliteitsverlies.
Misschien kan je beter eens naar een goede muziekzaak gaan en daar vragen wat de beste oplossing is. |
![]() |
|
Welke geluidskaart heb je? En als je de output van je bassgitaar niet te hard zet moet het kunnen. Als je maar niet over je belastbaar vermogen heen gaat, want dan is je geluidskaart voor eeuwig stil. Je kan denk ik ook beter een goedkoop mengpaneeltje kopen die je voor je geluidskaart doet. Beter een mengpaneeltje kaduk dan je duurdere geluidskaart.
Die onboard geluidskaarten zijn vaak ook redelijk brak en zijn zo weggeblazen met een bassgitaar. Ik raad het je ten zeerste af. Behringer heeft wel goede, goedkope mengpaneeltjes met 1 kanaal. Maar nogmaals, een bassgitaar rechtstreeks naar je microfoon ingang is heel slecht te trekken voor je onboard geluidskaart, tenzij deze van Terratec of Audiophile is enzo.
|
![]() |
Ik heb een
Asus K8V Deluxe met een Audio: ADI AD1980, 6-channel CODEC S/PDIF out interface ( ![]() Wat voor mengpaneeltjes moet ik dan hebben? Ik word namelijk neit echt wijzer van die site. En hoe duur is dat ongeveer? En als ik dat koop, moet ik dan ook nog een andere geluidskaart kopen? Alvast bedankt ![]() |
![]() |
|
Die mengpaneeltjes zijn niet zo heel erg duur. De goedkoopste van behringer is 40 euro ofzo. Maar als ik jou was zou ik een gaan vragen bij een muziekwinkel. Als je bij een grote muziekwinkel kijkt hebben ze ook wel studio-spullen, waaronder mengpaneeltjes en andere geluidskaarten die speciaal daarvoor zijn gemaakt. Een andere geluidskaart is wel fijn als je wat met audio bezig gaat. Terratec maakt goede kaarten. Maar bedenk eerst wat je wil, als je gitaar wilt opnemen en effecten erover heen wil doen heb je een geluidskaart nodig die dat trekt, dus van een goed (producer)merk.
|
misschien beetje offtopic geblaat:
Ik neem wel eens voor bandjes wat op. Ik gebruik een oude Akai mengpaneel. Het mengpaneel sluit ik op me computer aan. Dus nu kan ik 6 kanalen te gelijk opnemen. Meestal gebruik ik 1 voor gitaar dan 1 voor bas en 1 voor vocals en dan 3 voor drums. Nu mijn vraag: welke geluidskaart is hier geschikt voor? Het liefst met tulp aansluiting, en het liefst niet te duur (lees: de goedkoopste). Hele goede kwaliteit kwa geluid hoeft niet, ze kunnen toch niet goed spelen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ik dank iedereen.
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zit dat er niet op? Heb je een vreemde uitgave ofzo?
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zal morgen nog eens goed kijken dan. Maar ik heb volgens mij 2 voor de speakers (waarvan ik er 1 gebruik) en een roze voor een microfoon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Als je dat pedaaltje ertussen zet sluit je toch niet rechtstreeks aan...En als je over the top zou gaan hoor je dat volgens mij wel.
Veel volume moet je idd niet verwachten, maar de klank zou idd wel ok moeten zijn in jouw geval. Ik heb het er nog rechtstreeks opgezet en dat klonk echt niet goed. (veel te luid, gewoon bromtonen dus) Via software kun je het volume niet verzachten, het geluid dat binnenkomt blijft even groot....je moet dus het volume elders verzwakken, op je pedaaltje ofzo. Alleen denk ik dat een line in idd beter was geweest, jammer dat je dat niet hebt dus. Gewoon doen, kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn, alleen niet kristalhelder. Gewoon oppassen met het volume dat je doorzend. Maar zolang het goed klinkt maak je niets kapot.
Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 20:24. |
![]() |
|
![]() |
De gitaar geeft (veel) te veel vermogen, de ingang zal de hele tijd meer dan voluit belast zijn, met een verschrikkelijk ruis-achtig geluid tot gevolg.
Ik denk niet dat je de chip opblaast, tegenwoordig zijn die dingen wel aardig beveiligt, maar toch.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|