|
|
Bekijk resultaten poll: Hoe acht jij de slaginskans van een langere afstandsrelatie? | |||
Is goed mogelijk.. (als je er beide maar voor gaat en vertrouwen in elkaar hebt) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
124 | 79.49% |
Uitgesloten, het is gewoon niet mogelijk om met iemand die je niet elke dag kan zien een relatie op te bouwen.. |
9 | 5.77% |
Ik zou het echt niet weten.. |
13 | 8.33% |
Overig.. (+ uitleg, graag) |
10 | 6.41% |
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn vriend is 2 maanden geleden verhuist naar limburg ( ik woon in amsterdam) en ik wordt er gek aan, hij is mijn grote liefde maar ik wordt er echt depressief van dat hij er bijna nooit is. Helemaal omdat we vroeger echt altijd samen waren, ik weet ech tniet of onze relatie dit overleefd. Ik haat lange afstandrelaties maar ik wil hem niet kwijt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Pfoe, ik word er gewoon absoluut gestoord van dat ik hem maar alleen in het weekend zie, zeker omdat ik eigenlijk het soort persoon ben dat gewoon niet meer weg te slaan is.
Maar ik overleef het, ik zou dit wat ik nu heb echt niet willen opgeven omdat we allebei nogal weinig tijd hebben (ik loop stage in Brussel en studeer dit jaar af, hij studeert ook dit jaar af), dan maar bij dat weekend houden en door de week proberen vol te houden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het kan misschien wel, maar de kans is klein. Het is gister uitgegaan met mn vriend en mij, hebben ruim een jaar met elkaar gehad, ik in Singapore wonende, hij na een half jaar in Leeds (UK)...
Het is moeilijk om een relatie staande te houden, want langzaam groei je toch uit elkaar... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat is inderdaad bijna een onoverkomelijke afstand. Maar dan vraag ik me soms wel af waarom je aan zo'n relate begint. Geen kritiek, maar gewoon een vraagje.
||
![]() |
Citaat:
Verliefd worden heb je niet in de hand. Al weet je dat hij ver weg woont. Al weet je dat het onmogelijk is.. Misschien is het onmogelijke juist wel een reden om het te proberen. Als je weet dat het waarschijnlijk nooit gaat werken, maar je wilt het allebei toch proberen, dan zijn er dus sterke gevoelens. Gelukkig is er nog mail/telefoon/sms/webcam enz. En het is altijd weer fantastisch als je elkaar weer ziet.
|
Verwijderd
|
Het is wel mogelijk, alleen soms erg klote kwa missen, maar aan andere kant ook wat voordelen.
Ik heb nu 4 maanden met de aller leukste liefste jongen ( voor mij ). Ik woon in Duivendrecht en hij woont op kamers in Eindhoven en soms is ie in Etten-Leur. Van duivendrecht naar Etten-leur met de trein is ongeveer 1 uur en 3 kwartier, Van duivendrecht naar eindhoven is ongeveer 1 uur en kwartier, en dan nog kwartiertje ofzo met de bus. En als ik op school ben, in utrecht, is het weer 20 minuutjes minder ofzo ![]() We missen elkaar heel veel, we zien elkaar ongeveer 1 keer per week, soms 1,5 week niet. Het is ook wel lastig omdat we het allebei wel druk hebben. Het is wel weer super leuk als je elkaar weer ziet ![]() Ik zelf kan er niet echt tegen om iemand te vaak te zien enzo, dan word ik soms wel gek. En je kan natuurlijk sms, bellen, msn.... Maar ik heb het er allemaal voor over. Soms wel erg klote, maar als ik dan aan hem denk word ik blij en zou ik hem zeker niet kwijt willen. Ik denk dat het alleen het houd een lange afstand relatie als je super verliefd bent en zeker weet dat het allemaal waard is. |
![]() |
|
![]() |
Overig, het ligt er namelijk helemaal aan waar je hem/haar nog meer ziet, en hoever je van elkaar af woont. twintig/ dertig minuten reizen moet kunnen, denk ik. Maar half Nedeland doorcrossen heeft minder kans van slagen. Want twee weken lang msn-en, en dan elkaar een paar uur zien is niet helemaal een ideale situatie.. *dunkt me*
|
Verwijderd
|
Hij woonde eerst in Singapore, zat in het jaar boven mij van school, hadden dus ruim een half jaar toen hij naar Engeland ging verhuizen... we probeerden het, ging in het begin erg goed, maar langzaam toch uit elkaar gegroeid. Kan aan de afstand liggen of aan het cultuur verschil (hij is Koreaans) of onze hele levensvisie die ineens begon te botsen op gebied van vrijheid (hij is presbytarian (protestant achtig), ik katholiek opgevoed maar eigenlijk atheist)
De afstand was lastig maar op zich best te doen, met webcam, mail, telefoon, post en we hebben elkaar ondanks de afstand toch "regelmatig" gezien... maar als je niet genoeg blijft praten, en het is best vervelend om de hele tijd diepe gesprekken te voeren, want als je elkaar eindelijk spreekt wil je gewoon zeggen hoeveel je van elkaar houdt en hoeveel je elkaar mist, dan groei je toch langzaam uit elkaar... dus het is wel mogelijk als je maar genoeg met elkaar blijft praten en je leven blijft delen... Bij mij dus niet gelukt... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriendje woont aan de andere kant van Nederland (2.02 uur met de trein). Alles gaat goed, ik zie hem ieder weekend
![]() Het is mss niet helemaal eerlijk om dit een lange afstandsrelatie te noemen, want ik kende hem al van toen ik daar woonde. Ik ben alleen gaan studeren (en op kamers gaan wonen) aan de andere kant van Nederland. Maar goed, we hadden dus al 1 jaar wat voordat ik weg ging, dus we hebben alles al goed op kunnen bouwen. Toch was het een hele verandering, want toen ik nog daar woonde zag ik hem iedere dag, terwijl ik hem nu dus alleen nog maar in het weekend zag. Ja dus nu hebben we wel echt een langeafstandrelatie. Gelukkig bestaat de telefoon ![]() |
![]() |
|
Het is wel mogelijk, maar op den duur gaat het toch meestal mis. Ik heb daar ervaring mee
![]() Een daarvan woonde eerst wel in de buurt, maar hij ging verhuizen (2 uur reizen ong.) en dat heeft toen nog ongeveer een half jaar geduurd. De tweede duurde maar anderhalve maand ofzo (eigenlijk niet zo bijgehouden) en dat was ongeveer ook twee uur, maar dat was in de zomervakantie, dus zie je elkaar niet alleen in het weekend. De derde duurde wel wat langer, namelijk 13 maanden, dit persoon woonde wel wat verder weg, namelijk drie en een half uur tot vier uur, ligt aan stop of sneltrein enzo. Dit is dus allemaal op den duur toch misgegaan, niet allemaal doordat het zo ver reizen was, maar het heeft zeker wel een belangrijke rol erin gespeeld. Je ziet elkaar meestal alleen in het weekend en dan gelijk een paar dagen achter elkaar, dat is jammer, want je kan niet even afspreken enzo en zit dus nogal opelkaars lip. Dat kan leuk zijn, maar dat kan ook ontzettend gaan irriteren, omdat je elkaar nog niet heel goed kent en het dus allemaal wel heel snel gaat...
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik hebben 2 jaar lang een flink stuk uit elkaar gewoond; Maastricht - Enschede. Dus 4 uur met de trein heen en weer 4 uur terug.
We zagen elkaar zo vaak mogelijk; in het begin hielden we nog rekening met de kosten, dus zagen we elkaar zo'n 1x per maand. Maar op den duur strooiden we gewoon met geld en zagen we elkaar elk weekend. Mja, het was wel te doen, maar ik vond het wel héél moeilijk. Vooral omdat het bij hem 10x fijner was dan bij mijn ouders. Maar goed, na 2 jaar heen en weer treinen, zijn we samen gaan wonen ![]() Dus ja ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
In principe is dat wel mogelijk ja, mits je elkaar toch wel regelmatig ziet. Eens in de 2 maanden ofzo wordt dan toch wel wat moeilijk voo reen relatie lijkt me, omdat je dan gewoon helemaal niets deelt. Maar woon je gewoon in een andere stad is dat wel mogelijk denk ik. Mits dus dat je elkaar wel regelmatig ziet. Maarja, ik heb liever toch mijn vriendje een beetje in de buurt hoor.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar in het begin was het meer 'heel lang bij hem blijven logeren'. Ik woon hier officieel nog geen jaar. (dus vanaf m'n 18de officieel) |
![]() |
|
ik denk dat t goed mogelijk is...
zelf heb ik 9mnd wat gehad met een jongen in turkije.. je bent veel geld kwijt aan bellen en brieven schrijven en smsen enzo... maar als je echt wilt kan t zeker wel! alleen is t natuurlijk ook vaak veel moeilijker dan een normale relatie dus je moet er wel tegen kunnen! |
![]() |
|
Het is wel mogelijk. Ik woon door te gaan studeren en op kamers te gaan ook minimaal drie uur bij hem vandaan, van deur tot deur. Maar we zien elkaar elk weekend (op een uitzondering na, net voor mijn tentamens bijv.) en dat is best wel te doen. Het zou bij ons in ieder geval geen reden zijn om het uit te maken. Maar we bellen dan ook elke dag, hoewel ik het dan wel telkens weer moeilijk vind om op te hangen.. Maargoed, dat is niet anders denk ik dan maar
![]() Maar wij hebben elkaar leren kennen doordat we bij elkaar in de klas kwamen, toen zagen we elkaar elke dag. Eerst stopte hij met de opleiding, daarna ik. We gingen dus van elke dag naar twee keer in de week (want het was een half uur met de auto en hij had toen ook zijn werk). Dat was voor mij een veel grotere stap, omdat ik eerder een relatie heb gehad die mede door de afstand dus niet werkte. Maar ik vertrouwde die ex ook niet meer zo door dingen die gebeurd waren, dus dat was iets anders. Toen ik ging studeren gingen we van twee keer in de week naar één keer, maar dat is dus best te doen. Die ene keer extra was maar een avondje, dus ik hechtte toch al meer waarde aan dat weekend waarbij we minimaal een dag bij elkaar zijn! Dan zijn we of bij één van mijn, of bij zijn ouders. Dat is dus weer dat half uur met de auto bij elkaar vandaan. Wat wel handig is, is dat ik een OV heb, en hij een auto. Dat scheelt wel een hoop denk ik. Bij die ex had alleen hij een OV, en het was nogal een duur grapje om telkens naar hem toe te reizen. Bovendien stond hij ook niet zomaar bij mij voor de deur, want het was van ouders tot ouders al twee uur. Das dan toch anders. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|