![]() |
|
160 tt-TV1 160 di 20 apr 12:14:16
buitenland ________________________ "INBREKERS STRAFFELOOS DODEN KAN" _______________________________________ In Italië plant de regering-Berlusconi een wetswijziging waardoor het mogelijk wordt inbrekers te doden zonder daar- voor een gevangenisstraf te riskeren. Dat meldt de Britse krant The Guardian. De Italiaanse minister van Justitie Castelli vindt ook dat winkeleigenaars, die overvallers bij hun vlucht in de rug schieten, het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Castelli wil het begrip "wettige zelfverdediging" aanpassen. Als een dief bij iemand inbreekt die thuis is, mag de bewoner ervan uitgaan dat hij wordt aangevallen en dat zijn leven in gevaar is. http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=160&g=0&s=0&r=0&x=1 ----- ![]() Wild, wild west.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
je hebt gelijk maar voor een groot deel zullen de mensen niet zo reageren.en als het je gebeurt betekend het dat je met tuig omgaat waarschijnlijk ben je het zelf ook dan dus tuig moord tuig uit.maar aan de andere kant het is inderdaad wel lullig als je een goede ruzie met iemand hebt en je word zo genaait maar zullen ze vast wel dingen bij in op nemen in de wet. en nare man: kun je dat ook onderbouwen? ![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
...
*is het eens met nare man en waaromniet?* Dus als ik het goed begrijp, staat voor jullie stelen/beroven gelijk aan moord? Dus elke ding wat moreel niet aanvaardbaar is, zou moeten worden afgestraft met de dood? Maar moreel gezien is een snoepje pakken uit de snoepbakken van de Jamin ook niet goed... Leuk...wordt de Jamin tegenwoordig ook een kindermortuarium ![]() gaat lekker zo....
||
Citaat:
![]()
|
Dat men in dat opzicht in Italie terug gaat naar de middeleeuwen is geen spelt tussen te krijgen. Of het moreel verantwoord is een andere vraag.
Ikzelf steun dit wetsvoorstel. In het geval van een inbraak of overval is er inderdaad spraken van een mogelijk gevaar voor het leven van de eigenaar. In deze gevallen is het doden van de aanvaller moreel verantwoord. Wanneer men dit recht van een eigenaar ontkent, ontkent men het recht op zelfverdediging van lijf en goed. Logiserwijs speelt dit criminelen in de hand doordat het gemakkelijker en veiliger wordt gemaakt voor de crimineel om een overval of inbraak te plegen. Een burger dient trouwens niet afhankelijk te zijn van de politie in dit soort gevallen. Een burger moet niet afhankelijk zijn van een politiediesnt wil hij zichzelf verdedigen. Zeker als men de situatie in Nederland plaatst en de burger afhankelijk zou zijn van de slecht functionerende nederlandse politie... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het geweld moet redelijk en in verhouding staan, is dat zo moeilijk te begrijpen? En ohja, die mensen die denken dat doodknuppelen of het ziekenhuis in slaan een serieuze optie is, zijn barbaren, niets meer en niets minder. Voor die mensen heb ik dus écht geen énkel begrip, die mogen ze van mij opsluiten., |
![]() |
||
Citaat:
Nu over Henkie en de boze eigenaar: Zelfverdediging is alleen te rechtvaardigen als verdediging als het proportioneel is -dat ben ik met je eens-. Het is wel duidelijk dat in deze situatie de eigenaar overproportioneel reageert. De eigenaar moet echter wel hebben zijn eigendom terug te halen. Desnoods met geweld. Wanneer een vluchtende dief ongewapend is heeft de eigenaar het recht om hem achterna te rennen en hem in zijn kladder te pakken. Wanneer een vluchtende dief echter gewapend is moet de eigenaar het recht hebben de dief te beschieten. Hij moet zich namelijk kunnen beroepen op het recht om zijn eigendommen terug te krijgen zonder dat hij daar zelf gewond bij raakt. |
![]() |
||
Citaat:
2) Het beschermen van bezit gaat niet zover dat je iemand mag neerknallen: je kunt hem beter laten ontkomen en de verzekering laten dokken. 3) Maakt ook uit waarmee een dief bewapend is: iemand die meteen mes bv bewapend is hoef je alleen maar met een vuurwapen te bedreigen
|||
Citaat:
Citaat:
Zoals ik hier boven heb laten zien is het doden van een inbreker is in mijn ogen dus wel proportioneel. Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 23:54. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|