Oud 21-04-2004, 15:49
phensicske
phensicske is offline
Ik ga (normaalgezien, 85%zeker) naar Portugal, namelijk naar Mértola. Ik ken er zo goed als niets van, van het land, de cultuur e.d. Ik heb slechts enkele sites gevonden van Mérolta zelf.

Iemand leuke Portugese sites? (in het Nederlands/Engels/ev. Frans)
Heb je een pasport nodig? Nee, zeker?
Wat is er typisch aan Portugal?
Hoe zijn de mensen daar?
Is het daar duur?
Leuke bezienswaardigheden, plekjes?
Is er veel armoede, ziekte?
...

Het liefst info over Mérolta, maar ruimere info (over Portugal in het algemeen dan) is natuurlijk ook héél welkom. Ik wil er zoveel mogelijk over te weten komen.

Ik ga drie weken naar Mérolta met de Bouworde, namelijk een sociaal kamp en dat houdt in wat bouwen (renoveren en zo), maar vooral het verzorgen, bezighouden e.d. van de bejaarden daar. Het is onbetaald, maar dergelijke ervaringen zijn al een zalig iets op zich.

Nog iemand die een sociaal kamp (bouwkamp/economisch kamp) heeft gedaan?

Veel kosten daar zelf nog?
Is het hard werk?
Hoe zijn de slaapgelegenheden e.d.?
...

Alles wat met het bovenstaande te maken heeft is uiterst welkom.
Advertentie
Oud 21-04-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 21-04-2004 @ 16:49 :
Ik ga (normaalgezien, 85%zeker) naar Portugal, namelijk naar Mértola. Ik ken er zo goed als niets van, van het land, de cultuur e.d. Ik heb slechts enkele sites gevonden van Mérolta zelf.

Iemand leuke Portugese sites? (in het Nederlands/Engels/ev. Frans)
Heb je een pasport nodig? Nee, zeker?
Wat is er typisch aan Portugal?
Hoe zijn de mensen daar?
Is het daar duur?
Leuke bezienswaardigheden, plekjes?
Is er veel armoede, ziekte?
...

Alles wat met het bovenstaande te maken heeft is uiterst welkom.
ik kom mn hele leve nal in
Portugal, dus ka nje wel wat over het land vertellen. een identiteitskaart is voldoende voor Portugal.
ja wat is er typisch aa nportugal? ga ik ff over denken........
tis geen duur land. broodjes in de supermarkt koop ik voor € o.10 /€0.20 per stuk.
er is wel matig/veel armoede, vooral de kleine dorpjes.
de mensen zijn wel heel aardig, behulpzaam. maar wat ook weer zo is ze kunnen zich niet aa nafspraken houden. heb je om 10.00 urr afgesproken zijn ze zo een uur te laat. en betalen? oow dan doe je dat morgen toch. bij ee nwinkel die je ee nbeetje kent. hm ja we ltypisch. ik ke nde plaats die je noemt niet ne weet ook niet waar het ligt, dus bezienswaardigheden, kan ik nie zo goed noemen. de plaats Fatima heeft ee nbedevaarts plaats is we lde moeite'waard. maar goed. ik ga nog we lff denkn. en als je nog iets specfieks wil weten vraagt u maar!
Oud 27-04-2004, 19:44
phensicske
phensicske is offline
Welke talen worden er gesproken?
Het is toch met de euro dat er betaald wordt?
Zijn ze vriendelijk tegen buitenlanders?

(en al wat je er maar vanaf weet!!)
Oud 28-04-2004, 15:50
Verwijderd
in portugal sprken ze portugees. in het noorden een soort dialect. er word weinig engels/frans/duits gesrpoken. in de grotere steden we lhoor. je word soms best vreemd aangekeken. vooral in de dorpjes waar niet zo veel buitenlandres komen. bij ons ging een oud mannetje een keer op onze auto passen, want die zag er zo mooi uit. . maar ze zijn we lheel aardig. verder betalen ze idd met de euro. hmm meer weet ik ff niet
Oud 25-05-2004, 19:12
phensicske
phensicske is offline
Nog iemand die goede sites kent?
Liefst over Mértola zelf (Portugal)?
Of een gids (goedkoop), waar ik veel uit kan leren?
Misschien één of andere site, cd-rom om basiswoordjes te leren?

(Ook mijn vorige, bovenstaande vragen zijn nog niet allemaal beantwoord denk ik, als je nog iets interessants weet, laat het met zeker weten!)
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten