Oud 28-04-2004, 13:26
Killercars
Killercars is offline
Ik ben lelijk ten val gekomen en heb nu erge schaafwonden op mijn gezicht.

Heeft hier iemand ervaring mee. Hoe lang zou ik die wonden hebben? En wat zijn de kansen op littekens?

In het ziekenhuis hebben ze me verteld dat ik de zon moet vermijdne om littekens te voorkomen, maar meer weet ik er ook niet vanaf.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:27
Qamra
Qamra is offline
Ik ben eens in groep 8 met mijn gezicht voorover 3 meter over de straat geschoven. Auw.

Halve gezicht zat onder. Je ziet er nu helemaal niets meer van, maar ja ik was nog jong

Ik heb trouwens 2 dagen op bed gelegen (he ik was jong ) en verder weinig bijzonders gedaan. Paracetamol ingenomen tegen de koppijn. Het heeft wel een weekje of 2 geduurd voor ze weg waren, maar dat weet ik niet zeker meer.
Oud 28-04-2004, 13:33
Bruut
Bruut is offline
ik ben als kind ook eens goed op mn bek gegaan toen ik op vakantie met een band van een berg afgleed over de sneeuw.

de band klapte om en ik schaafde heerlijk tientallen meters met mn bek over het sneeuw/ijs.

mn hele gezicht lag dus open, maar je zag er later nix meer van
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:08
De Dood
De Dood is offline
precies, niks aan doen, dan gaat het vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:10
Killercars
Killercars is offline
vraag me vooral af hoe lang het ongeveer zou duren voor het overgaat.

Er is een groot verschil tussen 2 weken met een totaal kapot hoofd rondlopen en 2 maanden...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:52
Verwijderd
Schaafwonden zijn nogal oppervlakkig, dus de kans op littekens is niet zo heel groot, tenzij ze steeds weer 'open scheuren'. Ze genezen ook wel redelijk snel, want er hoeven geen lagen bindweefsel en vetweefsel en wat al niet meer aangevuld te worden, maar alleen een laagje huid.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:46
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Killercars schreef op 28-04-2004 @ 15:10 :
Er is een groot verschil tussen 2 weken met een totaal kapot hoofd rondlopen en 2 maanden...
Het wordt uiteraard wel minder na een tijd.

Duurt evenlang als een normale schaafwond. Die is na 2 weken (gok ik zo)
Oud 28-04-2004, 15:52
American*Dream
American*Dream is offline
Ken je n spulletje dat Detol heet? Dat is een ontsmettingmiddiltje verkrijgbaar bij de drogist. Je moet het volgens de gebruiksaanwijzing aanleggen met water en daarmee je wonden ontsmetten. De kans dat (MITS JE ER NIET AAN GAAT PLUKKEN!!!) je dan littekens krijgt is vrij klein Ik heb niet al te lang geleden n scooterongeluk gehad, dat geprobeerd, en je ziet dr bij mij iig bijna niks meer van Sterkte, Liefs, Carrie
Oud 28-04-2004, 15:54
Verwijderd
calendulan erop smeren, dan wordt het al een stuk minder pijnlijk. of van die babycreme, erg zacht. en er zeker niet aanzitten!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:12
kimberley
kimberley is offline
Ik denk dat dat aan je eigen lichaam ligt...
Bij iedere schaafwond die ik in mijn leven heb opgelopen heb ik nu ook littekens ervan... Als je geen littekens op je benen ofzo van vroeger hebt, is het onwaarschijnlijk dat je wel littekens in je gezicht krijgt.
Na ongeveer 2 á 3 weken is de schaafwond dan wel weg or.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:06
Auntie M
Auntie M is offline
Sommige mensen die heel erg veel last van acne hebben gehad en daar veel littekens aan hebben overgehouden laten wel eens een laagje huid wegraspen (plastisch chirurg). Je moet je dus voorstellen dat ze dit laten doen om de littekens te laten verdwijnen. Dus volgens mij als je niet aan korstjes gaat zitten pulken, moet het goed genezen zonder al te veel ernstige beschadigingen.
Trouwens ik ben ook wel eens goed op m'n plaat gegaan en had daar ook de nodige schaafwonden bij opgelopen. Alleen op m'n kin is daar nog een litteken van te zien omdat daar de wond iets dieper was, verder helemaal niets.
Oud 29-04-2004, 17:11
druiveke
druiveke is offline
men moeder heeft verlede jaar een ongeluk gehad
de schaafwonden waren 1ste en 2degraads
en bij haar zie je zeer duidelijk nog lidtekens... geen pigmenten meer

moest ik van jou zijn zou ik ok eens langs een dermatoloog enz gaan en er alles voor doen

enkele maanden beslissen over je hele leven
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:42
Auntie M
Auntie M is offline
Brand of schaafwonden? Naar mijn weten worden alleen brandwonden in 1e 2e en 3e graads opgedeeld.
Oud 29-04-2004, 22:08
Emilia
Emilia is offline
Ik heb geen zin om alle reacties te lezen, maar wil je wel helpen. Eens de wonden niet meer open liggen, moet je er goudsbloemzalf opsmeren, dat zou de littekens doen verdwijnen. Succes ermee!
Oud 30-04-2004, 09:28
Verwijderd
ik ben twee jaar geleden ook heel hard onderuit gegaan, ging tegen 30km/h drie meter door de keitjes (van die grijze, met die scherpe randjes ) met m'n gezicht. rechtsonder m'n oog lag alles open (niet alleen geschaafd, ook echt ópen), en na twee weken was de wonde helemaal genezen, en na drie weken was er bijna niets meer te zien. dat was in de zomer, dus heb ik drie weken binnen / in de schaduw met een hoedje gezeten...

gewoon de zon vermijden, niet pulken, goed uitwassen en ontsmetten (als het net gebeurd is), als je in de douche bent geweest: je gezicht afdoppen, zeker nooit wrijven (anders gaat er te veel van het week geworden korstje af, en da's niet goed!), zoveel mogelijk in de open lucht laten genezen (dus geen plakkers erop, alleen in het begin, als er nog geen korstje over zit en er nog viezigheid in kan) ...

good luck!

xxx
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:45
Plo
Plo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 28-04-2004 @ 14:27 :
Ik ben eens in groep 8 met mijn gezicht voorover 3 meter over de straat geschoven. Auw.

Halve gezicht zat onder. Je ziet er nu helemaal niets meer van, maar ja ik was nog jong

Ik heb trouwens 2 dagen op bed gelegen (he ik was jong ) en verder weinig bijzonders gedaan. Paracetamol ingenomen tegen de koppijn. Het heeft wel een weekje of 2 geduurd voor ze weg waren, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik ken het ja, ik ben ooit op me 8ste met een skateboard op me gezicht gegaan, ik zat er met me knieen op en een voorwiel bleef haken, hele gezicht open en er moesten 4 voortanden getrokken worden (*lang* leven het melkgebit ), en ongeveer 3 jaar geleden nu een keer de bocht verkeerd genomen met mijn mountianbike, ging onderuit op een klein hoopje zand, halve tand uit me mond en wéér heel me gezicht open.
Nu is er niets meer van te zien, ik bedoel maar.

[ontopic]: misschien dat iets van vettige créme helpt, dat houdt de huid toch soepel?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:56
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Aarzpluim schreef op 30-04-2004 @ 12:45 :
Ik ken het ja, ik ben ooit op me 8ste met een skateboard op me gezicht gegaan, ik zat er met me knieen op en een voorwiel bleef haken, hele gezicht open en er moesten 4 voortanden getrokken worden (*lang* leven het melkgebit ), en ongeveer 3 jaar geleden nu een keer de bocht verkeerd genomen met mijn mountianbike, ging onderuit op een klein hoopje zand, halve tand uit me mond en wéér heel me gezicht open.
Nu is er niets meer van te zien, ik bedoel maar.
Ik heb mijn tanden mogen houden godzijdank
Oud 30-04-2004, 12:20
Plo
Plo is offline
Ik heb ze ook nog, ik viel dus in de tijd dat mijn voortanden nog niet gewisseld waren, maar toen waren ze dus te vroeg gewisseld, wat ook de reden is dat ik nu aan de slotjes zit
En die halve tand eruit.. dat zie je amper nu, en nadat het bijgekleurd is als de slotjes eruit zijn, moet als het goed is er helemaal bijna niets meer van te zien zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:44
stfuktnx
stfuktnx is offline
ik heb sinds eind november nog een schaafwondlitteken op mn wang.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten