Oud 29-04-2004, 21:01
Verwijderd
Ik heb heel snel vet haar. Meestal is dat niet zo'n probleem, want ik was het gewoon om de dag. Maar soms gaat dat niet, en ik vind het vreselijk om rond te lopen met haar dat vet is, of bijna vet aan het worden is. Het voelt dan niet fijn aan, heel dun en slap, en ik heb het idee dat het echt in slierten hangt (wat helemaal niet zo is, maar het lijkt zo). Als ik het heel druk heb, en niet de tijd heb om mn haren te wassen (omdat ze ook weer twee uur moeten drogen), dan voelt het dus zo. Of op festivals, aan het eind van de drie dagen als ik helemaal geen haren heb kunnen wassen.
En nu zoek ik dus tips waardoor je haar minder snel vet wordt, zodat het wat minder erg is als ik een keertje niet mn haar kan wassen

Droogshampoo helpt wel voor eventjes. En niet te vaak mn haren kammen scheelt ook wel volgens mij. Meer?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:02
Verwijderd
Elke dag wassen met shampoo, dan is het zo droog als ik weet niet wat.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:04
Konijn
Konijn is offline
Nee, daar wordt het alleen maar vetter van.
Oud 29-04-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2004 @ 22:02 :
dat helpt juist niet

En daar heb ik ook weinig aan als ik een keer niet mn haar kan wassen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:07
metropolis
metropolis is offline
Ik vind het juist FIJN als mn haar vet is. Als t droog is zit t alle kanten op, want het is redelijk lang bij mij. En dan ziet het er zo dof uit

Als er een klein gezond laagje vet op zit, blijft het goed in model zitten, glanst het een beetje en is het mooi donkerbruin ipv dof bijna grijs

Ik zie altijd heel erg op tegen mn haar wassen en de twee dagen dat er niks bij zit. Meestal was ik mn haar eens per twee tot vier weken...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:11
Miracle
Miracle is offline
Ik heb ook altijd last van snel vettend haar. Echt heel vies vind ik dat ja. Sinds een poosje heb ik me daarom aangeleerd om elke ochtend te douchen en dat is redelijk vol te houden. Een keer overslaan is niet erg, maar je moet het wel vol kunnen houden. Je moet oppassen dat je wel veel verschillende shampoo's gebruikt, want het schijnt dat je haar verslaafd kan raken aan shampoo oid.

Ik neem aan dat je 's ochtends wel tijd hebt om te douchen en anders zet je gewoon je wekker wat eerder.
Wel lastig, maar na een tijdje weet je niet beter en dan ben je voor eeuwig van het gezeur af.
Oud 29-04-2004, 21:16
luchtballon
luchtballon is offline
Je haar niet te vaak wassen. Om de dag is vrij veel. Als je dat een tijdje volhoudt (het minder wassen) moet het wel minder vet worden .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-04-2004 @ 22:16 :
Je haar niet te vaak wassen. Om de dag is vrij veel. Als je dat een tijdje volhoudt (het minder wassen) moet het wel minder vet worden .
ja, dat hoor ik wel vaker, maar ik heb niet zo'n zin om eerst weken met vet haar rond te lopen..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2004 @ 22:02 :
Arg!!! Zet die fles neer! door het elke dag met shampoo (zelfs de zogenaamde elke-dag-shampoo) word het juuist veel sneller vet! Je haar raakt namelijk "verslaafd" aan de shampoo en gaat meer talg produceren zodat jij weer wat gebruikt (raar maar waar). Wat je wel moet doen: gwoon om de twee dagen (om de dag is echt te veel) wassen met een milde shampoo, en proberen je hoofdhuid zo weinig mogenlijk aan te raken omdat dit namelijk de talgproductie verhoogt (als je drook haar hebt moet je dus juist wel je hoofdhuid goed onder handen nemen ). verder rustig aan met de conditioner, en na het wassen naspoelen met koud water schijnt ook te helpen
Oud 29-04-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-04-2004 @ 22:11 :
Ik heb ook altijd last van snel vettend haar. Echt heel vies vind ik dat ja. Sinds een poosje heb ik me daarom aangeleerd om elke ochtend te douchen en dat is redelijk vol te houden. Een keer overslaan is niet erg, maar je moet het wel vol kunnen houden. Je moet oppassen dat je wel veel verschillende shampoo's gebruikt, want het schijnt dat je haar verslaafd kan raken aan shampoo oid.

Ik neem aan dat je 's ochtends wel tijd hebt om te douchen en anders zet je gewoon je wekker wat eerder.
Wel lastig, maar na een tijdje weet je niet beter en dan ben je voor eeuwig van het gezeur af.
elke ochtend douchen? hoe helpt dat tegen vet haar?
volgens mij snap ik je niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-04-2004 @ 22:18 :
je krijgt er een lekker geirriteerde hoofdhuid van (aangenomen dat ze bedoelde dat je dan ook elke dag je haar wast)...misschien dat al die huidschilfers die je dan krijgt het vette haar minder doen glimmen ofzo? (iiieeeuuww!!!)
Mijn kapper zei in ieder geval dat om de twee dagen echt voldoende is en dat je je hoofdhuid moet ontzien (had ook last van vet haar doordat ik het om de dag waste)
Oud 29-04-2004, 21:22
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-04-2004 @ 22:16 :
ja, dat hoor ik wel vaker, maar ik heb niet zo'n zin om eerst weken met vet haar rond te lopen..
Ja, dat snap ik.. Misschien kun je het langzaam afbouwen ofzo? Dat je eens een keertje overslaat en dan steeds vaker een keer overslaat tot je het niet meer zovaak wast ofzo .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 29-04-2004 @ 22:22 :
Ja, dat snap ik.. Misschien kun je het langzaam afbouwen ofzo? Dat je eens een keertje overslaat en dan steeds vaker een keer overslaat tot je het niet meer zovaak wast ofzo .
volgens mij kan ze beter meteen doorzetten. we hebben nu een week vakantie dus dan hoefts ze zich niet op school te vertonen
Oud 29-04-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-04-2004 @ 22:24 :
volgens mij kan ze beter meteen doorzetten. we hebben nu een week vakantie dus dan hoefts ze zich niet op school te vertonen
ik krijg pas weer vakantie als het zomervakantie is, dus dat gaat niet lukken

maar ik heb er niet zo'n problemen mee dat ik ze om de dag moet wassen. Ik zoek echt tips voor als er een keertje wat tussen komt, zodat ik het vet worden niet nog eens extra stimuleer ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:29
Verwijderd
heej, ik heb er ook last van. ik was mijn haar nu om de dag, maar ik probeer het af te bouwen, maar ik heb toch geen zin in vet haar.
ik doe het zo:
- als ik een dagje toch niet naar buiten ga of alleen heel eventjes was je haar dan een dagje langer niet en doe als je toch even naar buiten gaat een petje op ofzo (denk aan een zondag ofzo)
- probeer je haar zo koud mogelijk te wassen (verkleind je talgkliertjes)
- gebruik niet te veel zeep en niet hard inmasseren want daarmee stimuleer je de talgkliertjes)
- daarna niet te veel borstelen/kammen, proberen niet te veel je hoofdhuid te raken met borstelen/kammen
- niet te veel je hand door je haar halen
- niet te veel conditioner in je haar doen
- probeer de tijd tussen het wassen zo lang mogelijk te rekken door dit alles dus (niet) te doen en dan bijvoorbeeld een dag een leuke pet ofzo of zo'n doekje op te doen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:34
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-04-2004 @ 22:18 :
Elke ochtend douchen en je haar wassen dus.
Oud 29-04-2004, 21:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-04-2004 @ 22:21 :
je krijgt er een lekker geirriteerde hoofdhuid van (aangenomen dat ze bedoelde dat je dan ook elke dag je haar wast)...misschien dat al die huidschilfers die je dan krijgt het vette haar minder doen glimmen ofzo? (iiieeeuuww!!!)
Mijn kapper zei in ieder geval dat om de twee dagen echt voldoende is en dat je je hoofdhuid moet ontzien (had ook last van vet haar doordat ik het om de dag waste)
Ik zou zeggen, kom even langs en bekijk mijn haar. Volgens mij is er niks mis mee. Ik heb geen schilfertjes of wat dan ook. Misschien dat het er anders uitziet dan als ik het minder vaak was, maar hier voel ik me prettig bij. (en ik heb nog nooit negatief commentaar gehad op m'n haar, eigenlijjk alleen positief.)
Oud 29-04-2004, 21:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dreen schreef op 29-04-2004 @ 22:38 :
Ik zou zeggen, kom even langs en bekijk mijn haar. Volgens mij is er niks mis mee. Ik heb geen schilfertjes of wat dan ook. Misschien dat het er anders uitziet dan als ik het minder vaak was, maar hier voel ik me prettig bij. (en ik heb nog nooit negatief commentaar gehad op m'n haar, eigenlijjk alleen positief.)
uitzonderigen bestaan. Misschien heb je erg sterk haat, maar over het algemeen word door kappers wereldwijd adgeraden je haar elke dag te wassen (wat die shampoofabrikantenook mogen beweren)

P.S. een noodoplossing tegen vet haar: heel goed spoelen met warm-tot-heet water en fohnen (dus niet laten drogen). Dit haalt de allerergste vettigheid weg, maar alleen voor een dagje en het is erg slecht voor je haar (vanwege het fohngedeelte) dus alleen in geval van nood)
Oud 29-04-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-04-2004 @ 22:34 :
Elke ochtend douchen en je haar wassen dus.
maar dat schijnt dus weer slecht te zijn. maar bij jou dus niet
en om de dag werkt ook heel goed bij mij
En mijn haar moet zeker 2 uur drogen, eerder kan ik het ook echt niet doorkammen. En als ik om half 9 op school moet zijn, heb ik niet zo heel veel zin om dan al om 6 uur op te staan en haren te wassen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:52
Verwijderd
als je je haar goed uitspoeld met warm/heet water kan je het toch net zo goed even wassen???
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:55
Verwijderd
en oja, ik denk dat ik liever met een nog natte, pluizigwordend hoofd naar school ga, dan met een vet hoofd. Een nat en pluizigwordend hoofd ziet er tenminste schoner uit en dan voel ik me lekkerder (je kan altijd ff naar de wc gaan en wat water erop doen)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 22:27
Verwijderd
Pegggg, denk om je alto-roots. Minder vaak wassen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 08:52
Konijn
Konijn is offline
Wat ook wel helpt als noodoplossing is talkpoeder. Maar dan moet je t wel geod borstelen, anders loop je rond met wit haar.
Oud 30-04-2004, 09:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm, ik lees hier dat je niet de shampoo op je hoofdhuid moet smeren zeg maar. Maar ik heb dus een bepaald spul van de apotheek tegen roos. Dat moet ik op m'n hoofdhuid smeren eens per week, zodat ik geen roos krijg (ben dus altijd roosvrij ). Maar wordt daar je haar ook sneller vet van dan?

Ik was het om de 2 dagen. Gewoon steeds een het haarwassen een dagje uitstellen. (dus eerst was je om de dag, dan om de 2 dagen en dan probeer je je haar te laten wennen daaraan.) Iets voor in de zomervakantie om te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:15
Bamboo
Bamboo is offline
Berkenwater schijnt ook goed te helpen meen ik me te herinneren. Is gewoon te koop bij de Kruitvat.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 29-04-2004 @ 23:27 :
Pegggg, denk om je alto-roots. Minder vaak wassen.
dat vergeet ik niet hoor

Citaat:
Bamboo schreef op 30-04-2004 @ 11:15 :
Berkenwater schijnt ook goed te helpen meen ik me te herinneren. Is gewoon te koop bij de Kruitvat.
ooh ja, daar heb ik ook nog een fles van staan Ik weet eigenlijk alleen niet meer of het nou echt goed hielp. Mja, ik zal het nog eens gaan proberen En als het niet helpt, heb ik wel heerlijk ruikend haar
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:47
EggeD
EggeD is offline
Hey,

2 tips:

Was je haren gewoon elke dag met lauw water en af en toe met shampoo (misschien 2 keer weeks).

Niet te veel headbangen. Als je je haar beweegt, zo is me opgevallen, wordt het sneller vet. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen zonder dat mijn haar echt vet werd, terwijl ik vroeger wel ooit in de avond mijn haar gewassen heb om vervolgens wilde nachten te beleven en geloof me, je haar is dan 's ochtends vet.

Bij mij is mijn haar de dag na de shampoobeurt het fijnst. Niet stro en niet spaghetti.
Oud 30-04-2004, 13:36
Mara
Mara is offline
Niet te vaak wassen. Ik was het zelf 2, een enkele keer 3 keer per week. Eerst zal het dan vet zijn, maar dit duurt hoogstens 2 weken. Je kan je haar dan het beste zo dragen dat het niet opvalt, of een pet ofzo opdoen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 13:47
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-04-2004 @ 22:01 :
Ik heb heel snel vet haar. Meestal is dat niet zo'n probleem, want ik was het gewoon om de dag. Maar soms gaat dat niet, en ik vind het vreselijk om rond te lopen met haar dat vet is, of bijna vet aan het worden is. Het voelt dan niet fijn aan, heel dun en slap, en ik heb het idee dat het echt in slierten hangt (wat helemaal niet zo is, maar het lijkt zo). Als ik het heel druk heb, en niet de tijd heb om mn haren te wassen (omdat ze ook weer twee uur moeten drogen), dan voelt het dus zo. Of op festivals, aan het eind van de drie dagen als ik helemaal geen haren heb kunnen wassen.
En nu zoek ik dus tips waardoor je haar minder snel vet wordt, zodat het wat minder erg is als ik een keertje niet mn haar kan wassen

Droogshampoo helpt wel voor eventjes. En niet te vaak mn haren kammen scheelt ook wel volgens mij. Meer?
Ik heb er eigenlijk geen last van. Maar ik heb wel eens dat ik met vet haar zit, omdat je gewoon 4 dagen wegbent ofzoiets ja. Dus daarom reageer ik.

Je zult wel steil haar hebben, die mensen ergeren zich eerder aan hun haar wanneer het vet is. Borstelen met een borstel van zwijnenhaar, of namaak daarvan helpt de vetheid over je haar te verspreiden en dat is wel mooi. Je zou een haarband kunnen gebruiken, je haar op kunnen steken als je het vind drellen, en je haar minder wassen....(dit advies klinkt gek, maar dan is je haar er aan gewend dat je het niet iedere dag wast, en wordt t ook minder gauw vet)

liefs....
Oud 01-05-2004, 11:39
ratonita7
ratonita7 is offline
Vooral niet teveel zitten woelen en krabben in je haar want daardoor wordt er veel talg afgescheiden en wordt het dus sneller vet. En niet teveel wassen, inderdaad.
Oud 01-05-2004, 12:37
ilse
ilse is offline
ik ga altijd (als ik mijn haar los heb) met mijn hand de hele tijd door me haar, ben er zelf ook achter dat het dan na een paar uur vet is. maar als ik het niet doe gaat het meteen hangen... wat doen jullie dan??
Oud 01-05-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 01-05-2004 @ 13:37 :
ik ga altijd (als ik mijn haar los heb) met mijn hand de hele tijd door me haar, ben er zelf ook achter dat het dan na een paar uur vet is. maar als ik het niet doe gaat het meteen hangen... wat doen jullie dan??
je kunt ook af en toe een kam door je haar halen ipv je hand... op je hand zit talg en zweet enzo, op een kam niet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 15:34
phensicske
phensicske is offline
Ik heb bijna nooit vet haar en soms was ik het zelfs maar één keer per week. Normaalgezien twee maal per week.
Mijn hoofdhuid/haar heeft zich gewoon aangepast aan mijn gewoontes. Ik had enkele maanden dreads en toen werd het zowat nooit gewassen. In het begin 2-3 maand niet en wat later maar 1 keer in de maand. De laatste maand nog 1 keer per week.
Het is soms wel nogal pluizig/droog terwijl ik dat vroeger niet had. Liever droog dan vettig dan maar.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-04-2004 @ 22:17 :
Arg!!! Zet die fles neer! door het elke dag met shampoo (zelfs de zogenaamde elke-dag-shampoo) word het juuist veel sneller vet! Je haar raakt namelijk "verslaafd" aan de shampoo en gaat meer talg produceren zodat jij weer wat gebruikt (raar maar waar). Wat je wel moet doen: gwoon om de twee dagen (om de dag is echt te veel) wassen met een milde shampoo, en proberen je hoofdhuid zo weinig mogenlijk aan te raken omdat dit namelijk de talgproductie verhoogt (als je drook haar hebt moet je dus juist wel je hoofdhuid goed onder handen nemen ). verder rustig aan met de conditioner, en na het wassen naspoelen met koud water schijnt ook te helpen
(ik heb niet meer verder gelezen na deze reactie)

Wat SuperSanne hier zegt is ook exact wat ik van mijn kapper heb gehoord. Als je vet haar hebt moet je vooral van je hoofdhuid afblijven. Als mensen hun haren wassen nemen ze vaak die hoofdhuid ook mee en daardoor ontstaat extra talgproductie. Als je tóch je haar wil wassen, moet je zorgen dat je dat zó doet dat je je hoofdhuid amper raakt. Dat is dan nog de beste manier als je haar snel vet is.
Oud 01-05-2004, 16:18
Midget
Midget is offline
creme spoeling gebruiken?
andrelon langer fris?
ik roep maar wat hoor
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:24
kevertje84
kevertje84 is offline
... en je moet je haar ook niet te veel kammen, want dan raak je ook de hoofdhuid weer aan en zow...
Oud 01-05-2004, 17:34
damaetas
damaetas is offline
klinkt mss stomme reclame maar euhm.
er is zo'n shampoo van sunsilk tegen te vlug vet worden van haar. en bij mij werkt hij echt. normaal is mn haar na een dag al vettig, maar nu blijft het er 2,5 dagen goed uitzien.
(tis een mat witte bus met geel dopje.)
Oud 01-05-2004, 21:10
Coral
Coral is offline
Andrelon Langer Fris of Herbal Essences. Werkt bij mij wel. Ik heb namelijk ook vrij snel vet haar. En zoals eerder gezegd: niet je hoofdhuid gaan masseren.. G'luck!
Oud 02-05-2004, 16:21
just.a.girl
just.a.girl is offline
is het alleen boven op vet of helemaal?? als het alleen bovenop is..kun je ook fructis vette haarwortels,droge punten gebruiken.
die helpt bij mij wel goed
succes....
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 16:22
Verwijderd
Bedankt voor al jullie tips
Ik zal er eens wat van gaan uitproberen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 01-05-2004 @ 17:18 :
creme spoeling gebruiken?
Ik doe juist altijd heel weinig cremespoeling in mijn haar, en dan alleen in de puntjes, omdat het (naar mijn idee) van cremespoeling juist sneller vet word. (maar ja ik gebruik het toch omdat het anders niet uit de knoop te krijgen is). Ik zou dus juist voorzichtiger zijn met cremespoeling.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:54
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
gewoon je haren wassen en dan 3 dagen in een staart en dan weer een keer wassen, ondertussen niet te veel kammen en erdoor heen gaan, anders moet je een pet opzetten ofzo

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten