Oud 22-04-2001, 09:37
Harrie
Harrie is offline
ik ga het profiel nt denk ik kiezen
maarru,
zijn er hier ook mensen die er spijt van hebben dat ze dat hebben gekozen? of dat ze juist blij zijn dat ze dat hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2001, 10:16
mif
mif is offline
Ik heb N&G en N&T en ik ben er blij!!!!!! mee....
Oud 22-04-2001, 10:32
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik heb N&T. Ik heb er zelf geen spijt van. Wel kan ik je zeggen dat er in mijn klas in de afgelopen anderhalf jaar zo'n 6 mensen zijn overgestapt naar N&G en ook nog eens 3 naar E&M.

Dusss......
Oud 22-04-2001, 18:06
Harrie
Harrie is offline
maar het is WEL het zwaartste profiel over het algemeen... en zon 40% blijft zitten.. en zon geweldige inzet hebbik niet.. helemaal niet als hier strax kabel ligt..

maar dit kan misschien de doorslag geven.. anyway, thnx tot het dusver reageren

Met citaat reageren
Oud 22-04-2001, 20:09
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Harrie schreef:
maar het is WEL het zwaartste profiel over het algemeen... en zon 40% blijft zitten.. en zon geweldige inzet hebbik niet.. helemaal niet als hier strax kabel ligt..

maar dit kan misschien de doorslag geven.. anyway, thnx tot het dusver reageren

die 40% is dus schoolafhankelijk Op onze school zijn er in de drie jaar dat ik N&T doe maar 5 afgevallen van de 34. Het is zwaar en het tempo is hoog. Je wordt door iedereen alls een soort elite gezien ( ). Ach... het is op zich wel een leuk profiel om te doen maar je moet er wel zin in hebben.
Oud 23-04-2001, 10:36
Dexter 0000
Dexter 0000 is offline
Ik kom met achten en negens met gemak door de NT heen dusse
Oud 23-04-2001, 12:17
FiXato
FiXato is offline
Ik heb het ook, maar als ik had mogen kiezen tussen WiA en WiB, dan had ik ipv WiB dat ik nu heb, WiA gekozen. Maar dat kan niet, ook omdat ik het nodig heb voor mijn vervolgstudie IT.

Ook vind ik het jammer dat ik Frans niet kan laten vallen, had trouwens anders liever Spaans gehad, heb je meer aan.
Oud 23-04-2001, 15:48
Verwijderd
Ik heb zelf N&G, maar met sk2 en na2, dus bijna het hele N&T pakket. Wiskunde B2 vinden de meesten uit mijn klas het moeilijkst. En dan heb ik lekker niet de rest van de vakken is een kwestie van begrijpen. Je hebt het inzicht, of je hebt het niet. Bij veel vakken is het zo dat als je er in de onderbouw een >7 voor stond, dan lukte het vaak ook wel in de bovenbouw.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2001, 13:17
Nienkea
Nienkea is offline
Ik ben blij met mijn N&T profiel.
Er word heel vaak gezegd dat het het zwaarste profiel is etc.. Leraren die waarschuwen etc.
Maar als je gewoon zorgt dat je bij blijft, snap je alles hoogstwaarschijnlijk ook! En hoef je dus niet zo veel te leren bij toetsweken. Scheelt veel tijd!
Oud 24-04-2001, 16:20
Verwijderd
Ik heb N&T, Latijn, Informatica en Economie 1 in VWO 5, en het gaat nog steeds lekker.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2001, 21:16
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Borgcmd schreef:

Ook vind ik het jammer dat ik Frans niet kan laten vallen, had trouwens anders liever Spaans gehad, heb je meer aan.
ik doe havo dus heb geen frans meer volgend jaar

HEEERLIJK!!!
(hoewel, het zou niet al te moeilijk mogen zijn, men pa is frans leraar)

Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 14:26
serieuzenaam
serieuzenaam is offline
OK, N&T is leuk en aardig, maar doe nooit maar dan ook nooit je profielwerkstuk bij natuurkunde want dan ben je de lul.....
(tenminste ikke wel een soort van)

Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 20:53
Rosalin
Rosalin is offline
ik heb geen spijt van mijn keuze ik heb NT met economie en M&O, maar ik moet wel eens denken ik wil het, ik kan het, ik doe het!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 23:30
scooterman
scooterman is offline
Citaat:
serieuzenaam schreef:
OK, N&T is leuk en aardig, maar doe nooit maar dan ook nooit je profielwerkstuk bij natuurkunde want dan ben je de lul.....
(tenminste ikke wel een soort van)

waarom ben je dan de lul?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2001, 12:18
serieuzenaam
serieuzenaam is offline
Omdat als je je profielwerkstuk daarvoor doet MOET je een proef uitvoeren en (bij ons op school) als die niet perfect is, dan mag je geen examen doen.
Daarom heb ik nu een post over de liftkracht op vliegtuigen, want dat is mijn onderwerp en volgens mijn leraar moest ik een bepaalde formule gebruiken. En als je dit niet doet dan geven ze je gelijk geen voldoende....

Met citaat reageren
Oud 30-04-2001, 22:55
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
serieuzenaam schreef:
Omdat als je je profielwerkstuk daarvoor doet MOET je een proef uitvoeren en (bij ons op school) als die niet perfect is, dan mag je geen examen doen.
Daarom heb ik nu een post over de liftkracht op vliegtuigen, want dat is mijn onderwerp en volgens mijn leraar moest ik een bepaalde formule gebruiken. En als je dit niet doet dan geven ze je gelijk geen voldoende....

[sadist mode]
ik ga je uitlachen
[/sadist mode]

Dat je niet slaagt als je PWS onvoldoende is (m.a.w. geen 'vinkje') vind ik nog wel goed. Maar hier zie ik weer echt dat PWS een ruim begrip is. Ik zal maar niet zeggen hoe ik mijn werkstuk heb moeten doen...
Oud 01-05-2001, 11:05
Egeltje
Egeltje is offline
nee doe maar niet kneus
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 11:41
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Egeltje schreef:
nee doe maar niet kneus
OK... Ik snap niet dat voor dit soort dingen geen duidelijke regels bij de examencomissie vastliggen...

Oud 01-05-2001, 16:36
scooterman
scooterman is offline
Citaat:
serieuzenaam schreef:

Bij ons op school hoeft dat niet, bij natuurkunde

Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 18:20
Egeltje
Egeltje is offline
Wees blij, wees heel blij
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 18:44
scooterman
scooterman is offline
want ik hou het over een benzinemotor, nou daar ken ik geen proef bij bedenken die ik op school kan uitvoeren
Met citaat reageren
Oud 01-05-2001, 19:27
Verwijderd
ik heb N&G, met scheikunde 2 erbij. Ik vind het wel best zo. maarjah ik ben dan ook helemaal scheikunde-gek...
Maar als je N&T gaat kiezen moet je natuurlijk echt behoorlijk goed in natuurkunde en wiskunde zijn.
Anders dan heb je een heeeeeeeeeeeel groot probleem. En als je nou al een hekel aan die vakken hebt moet je het ook niet doen.

Liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 03-05-2001, 14:56
Harrie
Harrie is offline
Natuurkunde lukt me denk ik nog wel.. als ik vanaf begin aan oplet haal ik wel boven de 7ens hebbik dit jaar meegemaakt..

maar wiskunde moet me ook wel lukken, alleen dat wordt dan ook opletten geblazen..

er zijn geen vakken meer waar je makkelijk doorheen 'loopt' hebbik door
Met citaat reageren
Oud 04-05-2001, 19:42
ginger
ginger is offline
tje ik heb nt & ng moet zeggen dat je dan de leukste vakken hebt. maar je hebt het wel het zwaarst van allemaal. dus je moet het echt wel leuk vinden. anders loop je alleen maar te balen dat iedeen al vrij is en dat jij nog lang op school zit. maar jij zal er waarschijnlijk niet zo'n last meer van hebben, want waarschijnlijk wordt het weer verligt. dus gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2001, 08:54
Harrie
Harrie is offline
hehe.. ok
ik doe het nu ook zeker..
en mede dank jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2001, 16:07
quiwzy
quiwzy is offline
Dit vind ik een hele boeiende vraag!

Op dit moment zit ik in VWO en heb N&T en dat bevalt niet, dus stap ik volgend jaar (weer V5) op E&M en dat lijkt me een heel stuk relaxter!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2001, 16:38
RoosVisee
RoosVisee is offline
ik had N&T, maar omdat ik er, lucky me, biologie 1 bij gekozen had kon ik na een half jaar zonder problemen overstappen op N&G.... het was gewoon veeeeel te moeilijk voor mij, terwijl ik in de 3e kei goed was in die b-vakken....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten