Oud 03-05-2004, 23:53
irisje01
irisje01 is offline
Hallo,

Ik ben wanhopig. Ik ben heel erg verliefd op een jongen en ik ben een keer met hem naar bed geweest. Na een tijdje merkte ik dat ik niet meer ongesteld werd!
Ik heb toen een test gekocht en het bleek dat ik zwanger was. Ik weet nu niet hoe ik het moet vertellen aan mijn vriend. Ook durf ik het niet weg te laten halen, omdat ik heel erg bang ben dat het pijn gaat doen. Mijn ouders kan ik het ook niet vertellen want die zijn hartstikke gelovig. Wat zouden jullie doen? Ik weet het echt niet meer! Ik ben zo bang voor alles!!!

HELP!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2004, 23:59
New-Michael
New-Michael is offline
Weg laten halen, of je ouders en je "vriend" teleurstellen en ze laten schrikken en mss wel weglopen in het ergste geval. Weghalen kost meestal veel geld. Maar ga er mee naar de dokter. Die kan je er alles over vertellen. Misschien wel heel lekker met hem naar bed. Maar doe het de volgende keer veilig... Dan weet je dat zulke dingen niet meer kunnen gebeuren. En ga de pil slikken. JE bent stom als je het onveilig doet. maar daar is het nu te laat voor. Ga naar je dokter. In mijn geval zou ik het laten weghalen. Je ouders komen er toch wel achter ooit. En tegen die vriend eerlijk zijn, en laten zien wat hij heeft aangericht en kijken wat hij er mee wilt. Ben voorzichtig en maak nooit meer zulke grove fouten! In het ergste geval had hij ook nog HIV. Daarom ook eerst laten testen. En als je zin hebt en je hebt geen condooms of de pil.... Dan doen jullie HET gewoon niet, vingeren kan geen kwaad. Likken ook niet. Maar het, en dat niet veilig. Niet erg slim! Dit is het enige wat ik je kon geven qua tips. Veel succes!
Oud 04-05-2004, 00:01
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
New-Michael schreef op 04-05-2004 @ 00:59 :
Weg laten halen, of je ouders en je "vriend" teleurstellen en ze laten schrikken en mss wel weglopen in het ergste geval. Weghalen kost meestal veel geld. Maar ga er mee naar de dokter. Die kan je er alles over vertellen. Misschien wel heel lekker met hem naar bed. Maar doe het de volgende keer veilig... Dan weet je dat zulke dingen niet meer kunnen gebeuren. En ga de pil slikken. JE bent stom als je het onveilig doet. maar daar is het nu te laat voor. Ga naar je dokter. In mijn geval zou ik het laten weghalen. Je ouders komen er toch wel achter ooit. En tegen die vriend eerlijk zijn, en laten zien wat hij heeft aangericht en kijken wat hij er mee wilt. Ben voorzichtig en maak nooit meer zulke grove fouten! In het ergste geval had hij ook nog HIV. Daarom ook eerst laten testen. En als je zin hebt en je hebt geen condooms of de pil.... Dan doen jullie HET gewoon niet, vingeren kan geen kwaad. Likken ook niet. Maar het, en dat niet veilig. Niet erg slim! Dit is het enige wat ik je kon geven qua tips. Veel succes!
abortus kost niks
Oud 04-05-2004, 00:03
New-Michael
New-Michael is offline
Ook goed... Ook al heb ik andere dingen gehoord maar goed... Doe dat dan, het is niks om op zo'n jonge leeftijd met een kind te lopen. Je hebt nog een heel leven voor je.
Oud 04-05-2004, 00:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou het nooit weg laten halen, maar niet vanwege de pijn maar daar kan je later gewoon spijt van krijgen. En zeker niet zonder overleg met die jongen die dus de vader is, het is ook zijn kind.

Tegen je vriend moet je gewoon eerlijk zijn en tegen die andere jongen zeker. Een goed besluit kan je naar mijn mening ook pas nemen nadat je met hun erover hebt gepraat, zij zijn ook erbij betrokken.

Je moet zelf beoordelen of je ouders gewoon domweg de richtlijnen van de kerk volgen of naar dit specifieke geval kijken. Either way, ze hebben het maar te accepteren vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 00:06
irisje01
irisje01 is offline
Ik weet wel dat dat het verstandigste is, maar ik durf het gewoon niet.
Ik ben bang voor wat er komen gaat. Ik weet ook niet hoe oud het is enzo. Ik gebruikte trouwens wel de pil. Dus ik weet ook niet hoe het kan. Ik ben echt zo verward. Ik denk aan niets anders.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 00:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
irisje01 schreef op 04-05-2004 @ 01:06 :
Ik weet wel dat dat het verstandigste is, maar ik durf het gewoon niet.
Ik ben bang voor wat er komen gaat. Ik weet ook niet hoe oud het is enzo. Ik gebruikte trouwens wel de pil. Dus ik weet ook niet hoe het kan. Ik ben echt zo verward. Ik denk aan niets anders.
Geen enkel voorbehoedsmiddel geeft 100% garantie.
Dat je aan niets anders denkt is logisch.
Zowiezo vind ik dat je het in ieder geval moet vertellen aan de vader voordat je het kind eventueel weg laat halen. Ik zou het in ieder geval behoorlijk kut vinden als ik die jongen was en ik zou achteraf horen dat ik een kind had maar dat het nu al weggehaald is. En nee, weg laten halen en de rest van je leven niet meer over praten is niet echt een optie, daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 00:41
Verwijderd
http://abortus.pagina.nl/
http://baby.pagina.nl/

Als je abortus wil kan je er maar beter snel bij zijn. als je het wil houden dan kan je het iets langer voor je houden, maar je vriend&ouders gaan dit toch wel merken. Praat erover met iemand die je kan vertrouwen, je kan dit misschien wel alleen aan maar met steun van anderen is het allemaal veel eenvoudiger.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 01:16
Verwijderd
Verman (vrouw?) jezelf en maak een keuze, neem desnoods iemand in vertrouwen die de situatie beter in de hand heeft dan jij. Als je alleen maar gaat panieken en vervolgens komt het kind toch ter wereld (en je wilt het achteraf toch helemaal niet en had liever een abortus gehad), dan zit jij (en dat kindje) helemaal met de gebakken peren. Win dus gewoon advies (en vertrouwen) in.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:29
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Wat een klotesituatie.

Maar je moet nu even goed je koppie erbij houden.
Ten eerste zou ik het wel aan iemand vertellen. Je ouders en je vriend komen er tog wel achter dus vertel het want nu zit je alleen maar in de stress. Daarnaast is het misschien stom wat je hebt gedaan maar je ouders willen je heus wel helpen. Ze laten hun dochter tog niet zo maar in de steek! Of vertel het desnoods eerst aan iemand die je super vertrouwt zoals je tante of een goede vriendin en vertel het dan samen aan je ouders.

Kijk samen wat de beste beslissing is.

En het moet JOU beslissing zijn!
Oud 04-05-2004, 13:35
Lilything
Lilything is offline
Moeilijke situatie. Je moet het je vriend natuurlijk wel vertellen. Je ouders is een ander verhaal No Offence voor alle gelovigen: maar ze kunnen soms heel erg moeilijk doen. Ik kan nu wel mijn eigen mening gaan geven over wat je moet doen, maar je moet het zelf weten. luister naar je gevoel, daarin ligt het enige juiste antwoord
Oud 04-05-2004, 14:18
beckytjuhh
beckytjuhh is offline
Bel gewoon je vriend op vraag of hij naar je komt of dat jullie ergens afspreken. en dan vertel je het hem. Als hij tegen abortus is dan valt het niet mee om je baby weg te halen. Maar denk ff ook als je dat baby weghaalt dat je een leven vermoordt ook al is nog nie geboren. Denk ff na. Als je ouders er tegen zijn moet je amar met je beste vriend(in) over praten. En als die zeggen dat je dat kind niet moet weghalen zou ik dat ook nie doen. Misschien kun je met je vriend en zijn ouders praten en met jou ouders. Maar denk eerst na want ik heb gehoord dat de kans groot is dat als je het kindje weghaalt dat je nooit meer zwanger kunt zijn (ik hb het alleen gehoord hoor ik weet het niet zeker of ze liegen). Maar als je je baby weghaalt ben je wel een vermoordenaar!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
^
maar misschien ben je op deze leeftijd helemaal nog niet in staat om een kind wel een volwaardig leven te schenken
bovendien denk ik dat ze liegen
en als reactie op een eerdere post: likken kan toch wel kwaad qua soa's? dat dacht ik altijd
Oud 04-05-2004, 14:51
juno
juno is offline
Citaat:
beckytjuhh schreef op 04-05-2004 @ 15:18 :
Bel gewoon je vriend op vraag of hij naar je komt of dat jullie ergens afspreken. en dan vertel je het hem. Als hij tegen abortus is dan valt het niet mee om je baby weg te halen. Maar denk ff ook als je dat baby weghaalt dat je een leven vermoordt ook al is nog nie geboren. Denk ff na. Als je ouders er tegen zijn moet je amar met je beste vriend(in) over praten. En als die zeggen dat je dat kind niet moet weghalen zou ik dat ook nie doen. Misschien kun je met je vriend en zijn ouders praten en met jou ouders. Maar denk eerst na want ik heb gehoord dat de kans groot is dat als je het kindje weghaalt dat je nooit meer zwanger kunt zijn (ik hb het alleen gehoord hoor ik weet het niet zeker of ze liegen). Maar als je je baby weghaalt ben je wel een vermoordenaar!
Jezes wat ben jij dom. Hou je mond en ga met de barbies spelen.

Een vermoordenaar....mijn God, als het niet zo triest was zou het lachwekkend zijn. En iemand die zelfmoord pleegt, wat is dat? Een zelfdoodmaker?

Dat je na een abortus een verminderde vruchtbaarheid hebt is kolder, een bakerpraatje om mensen bang te maken. En dat doe jij ook, je zaait paniek, gebaseerd op iets wat je niet eens zeker weet. Denk effe na. Weet je hoe een abortus uitgevoerd word? Het word er met een dun buisje uitgezogen, dat levert GEEN schade op. Net zoveel als ongesteld worden. Waarom zou dat volgende zwangerschappen bemoeilijken?

Enne, ga jij voor dat kindje zorgen als het eenmaal geboren is? Want dat is dus wel het gevolg van geen abortus laten plegen, een gevolg wat nooit meer weggaat. Een gevolg dat luiers nodig heeft, en nachtvoedingen, en schoentjes, en jasjes, en naar zwemles moet, en naar school, spelen bij vriendinnetjes, pianoles...een kind is een geldverslindende dagtaak, geen levende pop.

TS: maak onderscheid tussen de korte termijn en de lange termijn, tussen jouw belangen en die van anderen. De vraag is: WIL JIJ EEN KIND?
Zo nee, dan is abortus niet leuk, maar een ongewenst kind is nog minder leuk, ook niet voor dat kind. Een tijdige abortus doet niet meer pijn dan ongesteld zijn. Als je langer wacht wordt het wel ingrijpender, en dan krijg je ook een roesje.

Je ouders hebben geen flikker over je te zeggen, je bent ouder dan 16 en hebt medisch zelfbeschikkingsrecht. Abortus wordt gewoon vergoed, het is dus gratis, en als je erom vraagt krijg je geen rekeningen thuis.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:52
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Maar denk ff ook als je dat baby weghaalt dat je een leven vermoordt ook al is nog nie geboren.

Maar denk eerst na want ik heb gehoord dat de kans groot is dat als je het kindje weghaalt dat je nooit meer zwanger kunt zijn (ik hb het alleen gehoord hoor ik weet het niet zeker of ze liegen).

Maar als je je baby weghaalt ben je wel een vermoordenaar!
Misschien tijd dat jij een keertje 'ff na gaat denken'

Tuurlijk vermoord je dan een baby, ze is niet achterlijk! Maar een kind in deze wereld zetten die niet prettig kan opgroeien is wel menselijk? DENK FF NA

Als je je in de tijd toen abortus verboden was/ of zoals nu in Amerika nog het geval vaak is, ILLEGAAL laat aborteren dan heb je kans dat het zo gebeurd dat je of half dood bloed of dat je geen kinderen meer kan krijgen. maar DENK FF NA , das alleen in Amerikaanse films uit de jaren 80 waar jij naar kijkt

het is: 'vermoorden' of 'moordenaar' DENK FF NA
Oud 04-05-2004, 15:09
Verwijderd
Lieverds, begin over dat kwestie of abortus moord is enzo maar op ergens anders een topic, dat is hier denk ik niet zo aan de orde...
Dank
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
ik heb gehoord dat de kans groot is dat als je het kindje weghaalt dat je nooit meer zwanger kunt zijn
De kans is kleiner maar dat hangt af van vrouw tot vrouw. Ik ken een meisje die 3 x abortus heeft laten uitvoeren, op 2 achtereenvolgende jaren, hoe dom ze is daar ga ik niet op in, maar om dus een reactie te geven op die enkele zin (de rest van je verhaal daar WIL ik niet op ingaan), iemand die abortus laat plegen, die kan zeer goed nog zwanger worden, en vaak zelfs.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 23:09
Verwijderd
Hey meiske,

Mijn ouders zijn ook gelovig (ik overigens ook) maar ik heb ook seks. Gaat tegen mijn principes in, maar ja, dat offtopic. Gevolg van seks is dus inderdaad: je kunt zwanger worden, zoals jij nu. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik zwanger was, ik was 21 dagen overtijd. Hoe bang ik ook was, ik heb het mijn ouders wel verteld. Uiteindelijk zouden ze er toch wel achter komen. Ik denk namelijk dat het ontzettend moeilijk is om een dergelijk geheim zolang tussen jou en je ouders te laten staan. In de eerste instantie waren mijn ouders natuurlijk pissig, maar ja, daar hebben ze natuurlijk ook recht op. Uiteindelijk kwam het er wel op neer: je bent onze dochter en we helpen je omdat we van je houden. En nee, we willen niet dat je abortus pleegt. (dit i.v.m. het geloof) Uiteindelijk bleek ik niet zwanger te zijn, maar goed, ik weet nu wel hoe mijn ouders er over denken.

Nog een visie van mij:
stel ik heb het voorrecht om later kinderen te kunnen krijgen. Ik krijg een dochter die zwanger wordt rond ongeveer haar 18de (zoiets ben je toch) Afgaande op mijn gevoelens maar ook mijn geloof zou ik niet willen dat ze het weghaalt, maar wat ze ook beslist, haar bij te kunnen staan. Ik zou het namelijk heel erg vinden als mijn dochter een dergelijke beslissing zonder steun zou moeten maken.

natuurlijk is het jou beslissing, maar ik zou het mijn ouders wel vertellen. Je moet je ook afvragen of je wilt dat er zo'n geheim tussen jou en je ouders komt te staan.
Misschien dat je wel eens gehoord hebt van de VBOK? zij helpen meisjes en vrouwen die ongepland zwanger zijn geworden. Zij kunnen je helpen met het maken van een beslissing en je vertellen over abortus, maar ook adoptie of het kindje zelf houden. Ook bieden ze je begeleiding en kunnen ze je helpen met het je ouders vertellen.

In ieder geval hoop ik dat je een beslissing maakt die voor jou, nu en later, goed zal zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:42
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Ik lees hier vanalles over vertellen, niet vertellen dat is jouw keus, denk er goed over na

Iets anders wat ik hier lees is abortus of houden, onthoud goed

Abortus is moord
ALs je het houdt op deze leeftijd wordt het moeilijk, kinderen kosten geld en veel aandacht.

Er is een derde optie, deze is wel moeilijk, maar soms het beste voor het kind, afstaan.
Oud 07-05-2004, 13:21
snoodaard
snoodaard is offline
Ik geloof je niet.

Volgens mij fuck je met ons.
Oud 07-05-2004, 14:28
Verwijderd
Praat er met iemand over, een goede vriendin bijvoorbeeld.

En beslis dan of je abortus wil laten plegen. De een noemt het moord, de ander niet. Erg absoluut is dat niet, denk daar dus zelf over na. Wat vind jij daarvan. Abortus is een keuze die je mag nemen, maar het moet niet.
Zet alle negatieve dingen van abortus tegenover de positieve, en zet alle negative dingen van het krijgen van een kindje tegenover de positieve. Wat weegt het zwaarst?
Bedenk je wel dat het baren van een kind ook pijn doet. En dan heb je ook een kindje om voor te zorgen.. dan zullen je ouders er wel achterkomen, niet?
Als je voor abortus kiest, zal je misschien een paar dagen niet lekker zijn, maar dan heb je geen kindje om voor te zorgen voor de rest van je leven (dat kan positief zijn, maar ook negatief; wil jij een kindje?) en je ouders hoeven het helemaal niet te weten.

Mja, denk er dus goed overna en zet alle voors en tegens van alle situaties op een rijtje. Je kan er plusjes of minnetje bijzetten; vijf minnetjes betekent dat het heel erg negatief is, twee plusjes is best wel positief en zo alles af. Welke optie krijgt de meeste plusjes of de minste minnetjes?

(En of abortus nu moord is of niet, daar gaat het dus niet om, het is waar jíj in gelooft.)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:38
Blondfun
Blondfun is offline
Als je nu nog geen kind wilt zit er niks anders op dan arbortus. Het is maar net wat je ervoor over hebt; al zou het pijn doen, je doet jezelf mss nog wel meer aan als je een kind neemt terwijl je er niet aan toe bent.

Ik zou trouwens maar snel naar de huisarts gaan of iets dergelijks zodat hij kan checken hoe oud het kind is. Na ongeveer 3 maanden (dacht ik) is het te laat om het weg te laten halen.

Mijn vader is Gyneacoloog, en ik heb zelf ooit een arbortus gezien. Je wordt gewoon verdooft waarna ze je op een operatietafel leggen, en het 'kindje' weg halen. Het is een fluitje van een cent en duurt nog geen 5 minuten. Pijn zal je niet hebben, behalve de prik misschien, maar dat moet je maar aankunnen als je niet klaar bent voor een kind. Ook is he beter voor je relatie met je ouders, als ze zo gelovig zijn dat het niet kan.

Wat ik wel wil zeggen is dat je niks tegen je zin moet gaan doen, maar wel rekening houden dat zo'n kind een hoop tijd in beslag neemt en zal blijven nemen. Het zal beslag leggen op een deel van je leven en dus ook je studentenleven verkleinen. Bedenk wel wat voorn gevolgen het kan hebben voor je verdere opleiding, en dus toekomst.
Oud 07-05-2004, 14:52
never mind
never mind is offline
kan het kind zegmaar niet van je huidige vriend zijn? *domme vraag*

enne, abortus is waarschijnlijk niet pijnloos maar een bevalling is ook niet alles. Abortus kan je voor een groot deel geheim houden, met een kind wil dat wat lastiger. Je zit in een situatie dat je echt eieren voor je geld moet kiezen, de huisarts kan zien hoelang je het baby'tje al hebt..
Oud 07-05-2004, 15:59
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-05-2004 @ 15:28 :
Praat er met iemand over, een goede vriendin bijvoorbeeld.

En beslis dan of je abortus wil laten plegen. De een noemt het moord, de ander niet. Erg absoluut is dat niet, denk daar dus zelf over na. Wat vind jij daarvan. Abortus is een keuze die je mag nemen, maar het moet niet.
Zet alle negatieve dingen van abortus tegenover de positieve, en zet alle negative dingen van het krijgen van een kindje tegenover de positieve. Wat weegt het zwaarst?
Bedenk je wel dat het baren van een kind ook pijn doet. En dan heb je ook een kindje om voor te zorgen.. dan zullen je ouders er wel achterkomen, niet?
Als je voor abortus kiest, zal je misschien een paar dagen niet lekker zijn, maar dan heb je geen kindje om voor te zorgen voor de rest van je leven (dat kan positief zijn, maar ook negatief; wil jij een kindje?) en je ouders hoeven het helemaal niet te weten.

Mja, denk er dus goed overna en zet alle voors en tegens van alle situaties op een rijtje. Je kan er plusjes of minnetje bijzetten; vijf minnetjes betekent dat het heel erg negatief is, twee plusjes is best wel positief en zo alles af. Welke optie krijgt de meeste plusjes of de minste minnetjes?

(En of abortus nu moord is of niet, daar gaat het dus niet om, het is waar jíj in gelooft.)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Iedereen heeft andere waarden waar hij naar streeft, dus wie zijn wij om voor jou te bepalen wat goed is? Je vraagt wat je moet doen, dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Je moet alles heel goed op een rijtje zetten, met iemand erover praten lijkt me een goede manier om je gedachten te ordenen. Maar laat je niet te veel beïnvloeden, het is jouw beslissing!

Het argument dat abortus pijn doet vind ik echt wel een héél vreemd argument om een kind op de wereld te zetten. Het baren van een kind doet nog veel meer pijn, en behalve dat, de mate van pijn zou niet mee moeten wegen bij je beslissing. Daarna zei iemand dat het veel geld kost. Het kost géén geld, en behalve dat, wat denk je dat het kost om een kind op te voeden. Hiermee wil ik niet zeggen dat je het kind geboren moet laten worden, want ik vind dat een keuze die alleen jij kunt maken. Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 23:13
Verwijderd
ik ben eigenlijk ondertussen wel heel erg benieuwd hoe dit is afgelopen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten