Oud 04-05-2004, 22:01
dwight88
dwight88 is offline
laatst kreeg ik de examenkrant, met dat artikel over de organisatie achter de examens. Bij mij op school is het echter al erg moeilijk voor ze de cijfer-administratie op orde te krijgen/houden (laat staan dat we al iets gehoord hebben over eindexamennummers )

nu was ik eigenlijk gewoon even benieuwd, is er veel gedonder als de examens worden uitgedeeld? Zoals net 1tje te weinig ofzo? En zo ja, hoe lossen ze dat op, kopieren of braaf met een koerier terwijl je daar zit te stressen???
Advertentie
Oud 04-05-2004, 23:02
Balance
Balance is offline
Pff, hoe ging dat ook al weer. Mijn docent heeft het laatst helemaal uitgelegd.

Ten eerste: jouw school heeft er helemaal niks mee te maken. Jouw school mag de enveloppen namelijk niet openen voor de examens, dus daar kan de fout nooit liggen. Volgens mijn docent heeft de examencommissie al gebeld vóór je de fout ontdekt. Alles wordt namelijk heel snel nagegaan en er wordt direct een koerier op afgestuurd. Mocht er tóch iets fout gaan wat de examencommissie niet heeft voorzien, dan moet dat worden doorgegeven en wordt een oplossing gevonden. Als er een fout in een examen zit of er ontbreekt iets ofzo moeten alle examens worden teruggenomen en komt er later een ander examen (op een ander tijdstip als ik me niet vergis). In ieder geval komt dit niet of zelden voor.

Verder zit er wel geregeld een foutje in het examen (zoals een grafiek die verkeerd loopt bij wiskunde), maar dit wordt supervaak gecontroleerd. Zodra zo'n fout wordt geconstateerd maakt men een extra bijlage (in - als ik me niet vergis - rood zodat je de goede en de foute nooit door elkaar kan halen). Deze ontvangt de school nog voor het examen begint, dus je hebt er geen last van. Worden later nog meer fouten ontdekt, dan komen er meer bijlages. Volgens mijn docent is het dan ook wel eens voorgekomen dat er bij wiskunde B 4 extra bijlages zaten met júiste grafieken ed. Maar niks waar je last van hebt dus.
En verder weet ik het niet meer
Oud 05-05-2004, 10:16
dwight88
dwight88 is offline
maar ze weten toch pas op dat er iets fout is, op het moment dat de envolop opengaat ?
Oud 05-05-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 05-05-2004 @ 11:16 :
maar ze weten toch pas op dat er iets fout is, op het moment dat de envolop opengaat ?
Of er een examen te weinig is, bedoel je?

Ik denk dat dat wel goed georganiseerd is...dat ligt nu volgens mij allemaal al klaar in de kluis. En je school doet die dingen niet zelf, dus dat ze daar chaotisch zijn, zegt niks.

Ik heb twee keer examen gedaan (mavo en havo), ging twee keer goed (bij het schoolexamen bij mij één keer niet, maar bij het landelijk examen wel). En bij iedereen die ik ken die examen gedaan, heeft ging het ook goed.
Oud 05-05-2004, 17:32
Liss
Liss is offline
De kans dat dat gebeurt is wel erg klein, voordat het op je school komt is het ook al vaak gecontroleerd of er genoeg in zitten.
Volgens mij zitten er ook nog wat extra examens bij, want toen ik examen deed zaten er ook een paar leraren het examen te maken en bijzitters lazen ook de examens door, dus dat er te weinig zijn gebeurt niet denk ik.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten