Oud 05-05-2004, 18:19
faan
faan is offline
Ik speel Counter-strike en FIFA. Welke kaart vervangt het beste mijn gforce2 MX 32 mb ?

Ik wil onder de 200euro blijven en ik wil graag boven de 100euro ene hebben, omdat ik gehoord heb dat eronder niet veel goeds is. Ik zou ook in Duitsland een kaart kunnen kopen.. omdat ie daar goedkoper is. Ik weet ook echt niets van wat voor mij goed is. Kwil graag zo'n ding dat ik erin kan steken (AGP).. kweet niet of nu alle kaarten AGP zijn

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 18:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 19:24
Verwijderd
een GF2 MX is idd niet het beste meer (nooit geweest).
Is een Radeon 9800 Pro niet iets van 190,- ofzo?

Pak iig NIET de SE ook niet omdat ie goedkoper is
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 19:54
M@rco
M@rco is offline
Ik zou een Radeon 9800 Pro kopen. Zit wel iets boven de 200 euro...
Oud 05-05-2004, 19:56
Verwijderd
Hangt volledig van de rest van het systeem af. Als je bijv. nu een Athlon-1000 ofzo hebt, heeft het niet zoveel nut om er een Radeon 9800 Pro in te hangen. Dat scheelt je vrij weinig aangezien je tegen de grenzen van je processor aanloopt. Als je nu een XP 2000+ of sneller oid. hebt kun je wel voor een Radeon 9800 Pro gaan...momenteel de beste prijs-prestatieverhouding. Of als je weinig geld uit wilt geven, ga voor een tweedehands Radeon 9700 (Pro)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
ATi Radeon 9800 Pro 128MB is er vanaf €193, zie t.net pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/

Maar misschien handig als je ons eerst vertelt wat voor systeem je hebt.
Oud 05-05-2004, 22:31
faan
faan is offline
Mijn broer zegt dat ik een celeron700 heb
Oud 05-05-2004, 22:36
herz
herz is offline
lol .. ff sparen en een nieuwe mobo, cpu, videokaart en geheugen aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 23:15
M@rco
M@rco is offline
Een Celeron 700

Vergeet het dan maar... daar kun je echt niets mee.
Oud 06-05-2004, 00:16
Jolt
Jolt is offline
Spaar door, upgrade dan
Oud 06-05-2004, 08:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jouw systeem is niet geschikt om te upgraden, en een nieuwe videokaart kopen is dan ook zinloos.

Kijk eens naar deze systemen, de middelste is relatief goedkoop en biedt veel waar voor je geld:
http://www.fluffles.net/computers/ha...advice/systems
Oud 06-05-2004, 17:44
faan
faan is offline
Mja, dat wou ik dus ook zeggen dat ik een nieuwe moederbord + processor kreeg.. maar mijn broer is onduidelijk over wat het nou wordt. Hij zegt: ik kijk nu naar de xp3000

Gaat het dan wel?
Oud 06-05-2004, 18:05
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
faen schreef op 06-05-2004 @ 18:44 :
Mja, dat wou ik dus ook zeggen dat ik een nieuwe moederbord + processor kreeg.. maar mijn broer is onduidelijk over wat het nou wordt. Hij zegt: ik kijk nu naar de xp3000

Gaat het dan wel?
Kun je beter voor de Athlon 64 gaan, heb je langer plezier van
En met jouw huidige configuratie kun je nog best Tetris of Pong doen (nee serieus bijv. GTA2, GTA3, Unreal, Quake III, Deus Ex 1, Supreme Snowboarding zijn al erg leuke spellen die goed draaien daarop)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
faen schreef op 06-05-2004 @ 18:44 :

Gaat het dan wel?
Een Athlon XP 3000+ of 3200+ kopen heeft niet zo heel veel zin eigenlijk. Je kunt inderdaad beter een Athlon 64 kopen, daar heb je veel meer aan...een 3000+ is gewoon een opgefokte versie van de goeie ouwe XP-core die al op zijn laatste beentjes loopt - de hoogste versies hebben gewoon meer cache en hogere FSB-snelheden, maar het zijn dezelfde ouwe cores.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:32
faan
faan is offline
Die 125 euro scheelt toch als je kijkt naar de processor die jullie aanraden (behalve enlightenment )en waar mijn broer naar kijkt

Moederbord is 49euro
Processor is 78euro (hoeft niet te kloppen)
Videokaart is 193euro
------------------------------ +
320 euro

Ik vind dit al echt veel, dus dit zal ongeveer mijn uitgave zijn //

Want over de processor ben ik het nog niet met me broer eens.. hij zegt dat er goedkopere 3000+ zijn. Dus ik weet niet hoe veel goedkoper.

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij die prijs moet ook nog een CPU cooler en een kast. Dan houd je je huidige systeem gewoon werkend maar zet je b.v. je cd rom/brander over ofzo. Alhoewel je voor €32 ook weer een gloednieuwe hebt.

En een Radeon 9800 Pro is echt een snelle kaart hoor, dat is z'n geld zeker weten waard! Even sparen dan heb je ook wat.

Koop iig geen Athlon XP 3000+, koop dan een 2500+ en laat hem op 3000+ draaien. Scheelt je weer €100.
Oud 07-05-2004, 12:51
Verwijderd
Vergeet geen reepje adequaat geheugen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:09
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
En een voeding lijkt me ook wel nuttig. In die oude systemen zit vaak minder dan 300 watt, als er een radeon 9800 bij in komt te hangen, 2x een cdrom loopwerk, evt een casefan enzo heb je al gauw 350 nodig.
Oud 07-05-2004, 16:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
True
Oud 08-05-2004, 18:27
Verwijderd
Ja en in godsvredesnaam; bezuinig niet op een voeding. Mijn persoonlijke mening; loop met een grote boog om Q-Tec heen en ga kijken bij Antec of Enermax. Ook Zalman schijnt behoorlijke voedingen de wereld in te helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 21:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nah je hoeft niet 30% van je budget aan een voeding uit te geven, dat is onzin. Zo'n 400W Q-Tecje voor €40 doet prima z'n werk. Als je een high-end computer van €1200 koopt zou ik wel een goede voeding nemen, en een kast zonder voeding erbij. Maar gewoon voor goedkoop is voeding een prima onderdeel om op te bezuinigen. Je loopt dan wel het nadeel dat je na 2 jaar je voeding moet vervangen, maar dat hindert niet zo. Ook mijn 365W Enermax is naar z'n grootje gegaan, alhoewel dat gemiddeld minder vaak zal voorkomen dan een no-name voeding.
Oud 09-05-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-05-2004 @ 22:15 :
Nah je hoeft niet 30% van je budget aan een voeding uit te geven, dat is onzin. Zo'n 400W Q-Tecje voor €40 doet prima z'n werk. Als je een high-end computer van €1200 koopt zou ik wel een goede voeding nemen, en een kast zonder voeding erbij. Maar gewoon voor goedkoop is voeding een prima onderdeel om op te bezuinigen. Je loopt dan wel het nadeel dat je na 2 jaar je voeding moet vervangen, maar dat hindert niet zo. Ook mijn 365W Enermax is naar z'n grootje gegaan, alhoewel dat gemiddeld minder vaak zal voorkomen dan een no-name voeding.
Absolute onzin i.m.o. Je hebt geen flauw idee wat voor gruwelijke problemen een incapabele voeding kan veroorzaken; aan ander materiaal/reparatiekosten ben je dan vaak al het dubbele kwijt van hetgeen een goede voeding kost. Buitendat; een voeding is de eerste schakel in het hele systeem op weg naar een stabiele PC. Maar goed; wie ben ik, hè?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 19:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dobermann, ik ben gewoon tegen om mensen maar op te zadelen met hoge kosten terwijl dat voor hun situatie helemaal niet nodig is. Als iemand een goedkoop systeem wilt kan hij prima af met een 300W voeding, bij voorkeur nog een béétje merk zoals AOpen (kast+voeding = €48 @ www.1to0.nl). Ik begrijp je argument dat een voeding een belangrijke schakel is in je systeem, maar je kunt ook prima gamen en PC'en met een no-name 300W voeding. Dat die sneller kappot zijn is een feit ja, maar wel iets waar je mee kunt leven. Als dat je €80 bespaart.

Alleen bij een high-end PC zou ik een echte merkvoeding nemen. Anders gewoon lekker goedkoop. Voeding stuk? Koop je een nieuwe. Dat gebeurt vrij vaak, maar ook weer niet overdrijven.
Oud 10-05-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-05-2004 @ 20:41 :
Dobermann, ik ben gewoon tegen om mensen maar op te zadelen met hoge kosten terwijl dat voor hun situatie helemaal niet nodig is. Als iemand een goedkoop systeem wilt kan hij prima af met een 300W voeding, bij voorkeur nog een béétje merk zoals AOpen (kast+voeding = €48 @ www.1to0.nl). Ik begrijp je argument dat een voeding een belangrijke schakel is in je systeem, maar je kunt ook prima gamen en PC'en met een no-name 300W voeding. Dat die sneller kappot zijn is een feit ja, maar wel iets waar je mee kunt leven. Als dat je €80 bespaart.

Alleen bij een high-end PC zou ik een echte merkvoeding nemen. Anders gewoon lekker goedkoop. Voeding stuk? Koop je een nieuwe. Dat gebeurt vrij vaak, maar ook weer niet overdrijven.
Ten eerste; een goede voeding is niet slechts belangrijk maar essentieël. Ten tweede; een voeding hoeft niet helemaal kapot te zijn, waardoor je PC domweg niet meer start; een voeding kan langzaam wegslijten. En dàt levert vaak (vaker dan je denkt) onnoemelijk vage problemen op die vaak veel duurder eindigen dan wanneer je in de eerste plaats gewoon een _goede_ voeding in je systeem plaatst.

Ik vind het vreemd dat ik je deze situatie moet gaan schetsen, maar goed. Stel; je hebt iemand die een lowbudget systeem koopt, met bijvoorbeeld een Q-Tec voeding. De eerste 2 maanden loopt het systeem als een zonnetje. Na die 2 maanden begint het systeem hopeloos te crashen wanneer er een stevige load op staat (bijvoorbeeld gamen). Jan Modaal in kwestie snapt er geen sikkepit van, en gaat naar een forum. Daar zal hem in eerste plaats op de temperaturen en 't geheugen gewezen worden. Goed; temperaturen lijken okay te zijn, blijft 't geheugen over. Het systeem wordt flink gestressed; en ja hoor; 't gaat mis. Jan Modaal denkt "1+1=2", ziet de relatief lage geheugenprijzen en scoort zichzelf een nieuw reepje geheugen van €80. Jan Modaal zet zijn nieuwe geheugen er in, maar helaas, geen succes. Jan Modaal snapt er geen fluit meer van, zijn vertrouwen in 't advies van het forumvolk is ook aanzienlijk gedaald en besluit zijn machine naar de PC-boer te brengen. Er van uitgaande dat het geen garantiegevalletje betreft èn het geen merk-PC is (wanneer dàt het geval is ben je helemaal de kanarie wat wachttijden betreft) kost 't alleen al een euri of 20 voor men de kast überhaupt losmaakt. Vervolgens zijn ze makkers bij de PC-boer over 't algemeen ook niet de meest snuggere; dus hij maakt er behoorlijk wat uren van. Uit coulance rekent hij je slechts 20 euri voor 't repareren, dus een totaalsom van 40 euri -- PLUS de kosten van een nieuwe voeding, want bleek na uitvoerig onderzoek dat de +5V-lijn van de voeding tijdens load in elkaar zakte als een plumpudding. Wat is Jan Modaal nou in totaal kwijt aan dit hele grapje? Precies. 120 euri PLUS de kosten van de eerste voeding!

En dan ga je mij vertellen dat het onzin is om in een el cheapo bak een goede voeding te zetten? Kom nou. En hetgeen ik nu schets is absoluut geen zeldzaamheid, helemaal niet met Q-Tec. Daar komt nog eens bij dat wanneer je je systeem upgraded je een behoorlijke voeding gewoon overpoot. Daarom zeg ik; een goede voeding is geen uitgave maar een investering.

Mocht topicstarter toch besluiten flink te bezuinigen op een voeding; mijn zegen heb je. Maar wees je zèèr bewust van het feit dat je mijns inziens een onnodig risico neemt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Onnodig voor iemand die genoeg geld heeft misschien; maar voor een arme student is €80 aardig veel. Zeker als je hele upgrade maar €200 kost wil je nog wel eens nadenken of die investering van €80 het waard is.

Dobermann, je hebt gelijk dat voedingen overlast kunnen veroorzaken die niet direkt te lokaliseren is. Vastlopers, zwart-scherm etc. Maar als iemand ernaar kijkt met béétje verstand zal hij een nieuwe voeding uitproberen. Ongemak? sure, maar bespaart je wel €80.

Het is de afweging Dobermann, wat je moet begrijpen is dat niet iedereen €80 wil betalen voor een goede voeding, als het met een no-name 300W voeding ook kan. En die AOpen voeding doet het ook echt wel prima hoor, kast+voeding voor €47 is leuke prijs ook.
Oud 10-05-2004, 19:02
Jolt
Jolt is offline
Ik heb een auroa 350 watt voeding die doet het zeer goed voor maar 50 euros geloof ik!
Oud 11-05-2004, 10:30
Martian
Martian is offline
Ik heb al 2 jaar een 350W voeding die ik gratis bij de kast kreeg voor 45 euro, nog nooit problemen mee gehad
Oud 11-05-2004, 19:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martian schreef op 11-05-2004 @ 11:30 :
Ik heb al 2 jaar een 350W voeding die ik gratis bij de kast kreeg voor 45 euro, nog nooit problemen mee gehad
Dat is toch prima? En voor het overgrote merendeel van de gebruikers werkt dat prima. Alhoewel hij best wel een keer stuk zal gaan; maar dat risico loop je ook bij een echt merk.
Oud 11-05-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-05-2004 @ 17:46 :
Onnodig voor iemand die genoeg geld heeft misschien; maar voor een arme student is €80 aardig veel. Zeker als je hele upgrade maar €200 kost wil je nog wel eens nadenken of die investering van €80 het waard is.

Dobermann, je hebt gelijk dat voedingen overlast kunnen veroorzaken die niet direkt te lokaliseren is. Vastlopers, zwart-scherm etc. Maar als iemand ernaar kijkt met béétje verstand zal hij een nieuwe voeding uitproberen. Ongemak? sure, maar bespaart je wel €80.

Het is de afweging Dobermann, wat je moet begrijpen is dat niet iedereen €80 wil betalen voor een goede voeding, als het met een no-name 300W voeding ook kan. En die AOpen voeding doet het ook echt wel prima hoor, kast+voeding voor €47 is leuke prijs ook.
*zucht*

Hoeveel mensen ken jij, behalve jezelf, die zomaar losse voedingen hebben liggen of anders bereid zijn hun voeding af te staan zodat jij kunt troubleshooten?

Wat jij moet begrijpen is dat je niet te licht over het belang van een goede voeding moet denken. But then again, ik ben natuurlijk niet hàlf zo 1337 als jij bent.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 19:42
aap777
aap777 is offline
Citaat:
********** schreef op 05-05-2004 @ 20:24 :
Pak iig NIET de SE ook niet omdat ie goedkoper is
Wat is er mis met SE dan? Waarvoor staat die SE eigenlijk? Explain!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-05-2004 @ 20:38 :
But then again, ik ben natuurlijk niet hàlf zo 1337 als jij bent.
Als je mij een beetje kent zou je weten dat ik erg anti-1337 ben.
Citaat:
webjunk schreef op 11-05-2004 @ 20:42 :
Wat is er mis met SE dan? Waarvoor staat die SE eigenlijk? Explain!
SE is de versie met een vern**kte geheugenbus; 64-bits in plaats van 128-bit. Bovendien zijn de core en memory clocks teruggeschroefd en wordt er veel langzamer (goedkoper) geheugen gebruikt. Een 9600SE zit zo tegen de GeForce 4MX aan; €40 ter indicatie.
Oud 11-05-2004, 21:50
Verwijderd
En 128-bit is al niet al te breed: de 9700/9800-serie heeft een 256-bit geheugenbus, en dat is eigenlijk het enige dat echt veel invloed heeft op de prestaties. Als jouw geheugenbus krap is (dus 128-bits) dan kun je je GPU nog zo hoog klokken, maar als alle data niet goed verwerkt kan worden heb je daar niks aan. Vooral bij spellen met veel texturen, of spellen die er pas mooi uitzien met 4xFSAA, scheelt een snelle geheugenbus enorm.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 01:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
True, alhoewel voor DirectX9 games vooral de corespeed belangrijk is (of: de limiterende factor).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten