Advertentie | |
|
![]() |
|
ATi Radeon 9800 Pro 128MB is er vanaf €193, zie t.net pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/ Maar misschien handig als je ons eerst vertelt wat voor systeem je hebt. ![]()
|
Jouw systeem is niet geschikt om te upgraden, en een nieuwe videokaart kopen is dan ook zinloos.
Kijk eens naar deze systemen, de middelste is relatief goedkoop en biedt veel waar voor je geld: http://www.fluffles.net/computers/ha...advice/systems
||
Citaat:
![]() En met jouw huidige configuratie kun je nog best Tetris of Pong doen (nee serieus bijv. GTA2, GTA3, Unreal, Quake III, Deus Ex 1, Supreme Snowboarding zijn al erg leuke spellen die goed draaien daarop) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dobermann, ik ben gewoon tegen om mensen maar op te zadelen met hoge kosten terwijl dat voor hun situatie helemaal niet nodig is. Als iemand een goedkoop systeem wilt kan hij prima af met een 300W voeding, bij voorkeur nog een béétje merk zoals AOpen (kast+voeding = €48 @ www.1to0.nl). Ik begrijp je argument dat een voeding een belangrijke schakel is in je systeem, maar je kunt ook prima gamen en PC'en met een no-name 300W voeding. Dat die sneller kappot zijn is een feit ja, maar wel iets waar je mee kunt leven. Als dat je €80 bespaart.
Alleen bij een high-end PC zou ik een echte merkvoeding nemen. Anders gewoon lekker goedkoop. Voeding stuk? Koop je een nieuwe. Dat gebeurt vrij vaak, maar ook weer niet overdrijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het vreemd dat ik je deze situatie moet gaan schetsen, maar goed. Stel; je hebt iemand die een lowbudget systeem koopt, met bijvoorbeeld een Q-Tec voeding. De eerste 2 maanden loopt het systeem als een zonnetje. Na die 2 maanden begint het systeem hopeloos te crashen wanneer er een stevige load op staat (bijvoorbeeld gamen). Jan Modaal in kwestie snapt er geen sikkepit van, en gaat naar een forum. Daar zal hem in eerste plaats op de temperaturen en 't geheugen gewezen worden. Goed; temperaturen lijken okay te zijn, blijft 't geheugen over. Het systeem wordt flink gestressed; en ja hoor; 't gaat mis. Jan Modaal denkt "1+1=2", ziet de relatief lage geheugenprijzen en scoort zichzelf een nieuw reepje geheugen van €80. Jan Modaal zet zijn nieuwe geheugen er in, maar helaas, geen succes. Jan Modaal snapt er geen fluit meer van, zijn vertrouwen in 't advies van het forumvolk is ook aanzienlijk gedaald en besluit zijn machine naar de PC-boer te brengen. Er van uitgaande dat het geen garantiegevalletje betreft èn het geen merk-PC is (wanneer dàt het geval is ben je helemaal de kanarie wat wachttijden betreft) kost 't alleen al een euri of 20 voor men de kast überhaupt losmaakt. Vervolgens zijn ze makkers bij de PC-boer over 't algemeen ook niet de meest snuggere; dus hij maakt er behoorlijk wat uren van. Uit coulance rekent hij je slechts 20 euri voor 't repareren, dus een totaalsom van 40 euri -- PLUS de kosten van een nieuwe voeding, want bleek na uitvoerig onderzoek dat de +5V-lijn van de voeding tijdens load in elkaar zakte als een plumpudding. Wat is Jan Modaal nou in totaal kwijt aan dit hele grapje? Precies. 120 euri PLUS de kosten van de eerste voeding! En dan ga je mij vertellen dat het onzin is om in een el cheapo bak een goede voeding te zetten? Kom nou. En hetgeen ik nu schets is absoluut geen zeldzaamheid, helemaal niet met Q-Tec. Daar komt nog eens bij dat wanneer je je systeem upgraded je een behoorlijke voeding gewoon overpoot. Daarom zeg ik; een goede voeding is geen uitgave maar een investering. Mocht topicstarter toch besluiten flink te bezuinigen op een voeding; mijn zegen heb je. Maar wees je zèèr bewust van het feit dat je mijns inziens een onnodig risico neemt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeveel mensen ken jij, behalve jezelf, die zomaar losse voedingen hebben liggen of anders bereid zijn hun voeding af te staan zodat jij kunt troubleshooten? Wat jij moet begrijpen is dat je niet te licht over het belang van een goede voeding moet denken. But then again, ik ben natuurlijk niet hàlf zo 1337 als jij bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|