Oud 08-05-2002, 01:50
Gilo
Gilo is offline
ik ben op zoek naar een Televisiekaart waarmee ik bijna dezelfde kwaliteiten hebt al een normale televisie; dus een goed geluid... helder beeld, snel en betaalbaar.. hebben mensen ervaringen hiermee ? En welke TV-kaarten kan je me dan aanraden en wat zijn de prijzen ervan?

ALvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 05:22
MrOizo
MrOizo is offline
Euh....

je moet wel zorgen voor een goede signaal sterkte van de kabel antenne maar dan kan je best wel mooi beeld krijgen soms nog mooier als op een tv

MiroVideo PCTV Pro, TT, Radio.... das een mooie
en
Hauppauge Win TV/TT/RADIO, PCI ook

ze verschillen ietsje in hardware, maar het meeste in de software, kwaliteits verschil met beeld is nauweliks.

de prijzen liggen van bijden rond de 125 euro...
er zijn ook goedkopere maar dan heb je geen stereo geluid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:13
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
MrOizo schreef:
Euh....

je moet wel zorgen voor een goede signaal sterkte van de kabel antenne maar dan kan je best wel mooi beeld krijgen soms nog mooier als op een tv

MiroVideo PCTV Pro, TT, Radio.... das een mooie
en
Hauppauge Win TV/TT/RADIO, PCI ook

ze verschillen ietsje in hardware, maar het meeste in de software, kwaliteits verschil met beeld is nauweliks.

de prijzen liggen van bijden rond de 125 euro...
er zijn ook goedkopere maar dan heb je geen stereo geluid.
en deze hebben qua kwaliteit hetzelfde als een televisie? En wanneer je ze dus op volledig beeld zet, ook geen kwaliteits verlies lijdt?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:07
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Gilo schreef:

en deze hebben qua kwaliteit hetzelfde als een televisie? En wanneer je ze dus op volledig beeld zet, ook geen kwaliteits verlies lijdt?
k heb er niet zoveel verstand van maar het lijkt me dat er wel wat aan kwaliteit verloren gaat. de resolutie van een tv is namenijk 600X800 en voor computers is de standert wel zo'n beetje 1024X768... daar zal dus iets aan scherpte verloren gaan lijkt me.... but correct me if I'm wrong....

-de postbode-
Oud 08-05-2002, 10:28
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gilo schreef:

Nee. Dat is ook niet mogelijk. De decoder van een Tv die een signaal naar beeld omzet is nou eenmaal veel geavanceerder dan die van een Tv kaart.

Desalnietemin is er uit een Tv kaart toch erg goed beeld te krijgen, mits je een goede aansluiting hebt qua splitters ed in huis en een goede Tv kaart.

Ik heb zelf al ruim 2 jaar een Hauppage WinTV Radio, en hij bevalt me nog steeds uitstekend. Hij was 't geld zeker waard, al doet ie qua kwaliteit toch iets achter op een echte tv.

Maar wees eerlijk, als je moet kiezen tussen zo'n klein 200 euro tv'tje of een Tv kaart voor je Pc, dan ga je toch zeker voor de Pc Tv kaart. Want dan is relatief gezien de Tv kaart toch veel beter.
Dus relatief gezien, qua prijs / kwaliteit verhouding wint de Tv kaart. Als je meer geld te besteden hebt, is een echte tv een aantrekkelijkere keuze.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:07
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:

k heb er niet zoveel verstand van maar het lijkt me dat er wel wat aan kwaliteit verloren gaat. de resolutie van een tv is namenijk 600X800 en voor computers is de standert wel zo'n beetje 1024X768... daar zal dus iets aan scherpte verloren gaan lijkt me.... but correct me if I'm wrong....

-de postbode-
Daarbij komt nog het feit dat een TV het ene frame de even beeldlijnen tekent, en het andere frame de oneven (dit heeft volgens mij non-interlaced, maar kan ook interlaced zijn ).

Een monitor daarentegen, zet alle beeldlijnen tegelijk op het scherm. Ja, en dat moet je gaan interpoleren, of de beeldlijnen verdubbelen (dus waziger), of de andere beeldlijnen gewoon niet weergeven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
eddie schreef:

Daarbij komt nog het feit dat een TV het ene frame de even beeldlijnen tekent, en het andere frame de oneven (dit heeft volgens mij non-interlaced, maar kan ook interlaced zijn ).

Een monitor daarentegen, zet alle beeldlijnen tegelijk op het scherm. Ja, en dat moet je gaan interpoleren, of de beeldlijnen verdubbelen (dus waziger), of de andere beeldlijnen gewoon niet weergeven.
Idd. Ik heb een hauppage theater, en daar valt dat nog wel op bij snelle beelden, als mijn computer hevig bezig is met andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:48
Verwijderd
Daar heb ik dus een discussie van 50 posts over gehad met Dobermann...

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=60267
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:27
Orion84
Orion84 is offline
check nieuwe PCM een test over tv kaarten, als je daar geen abbonement op hebt zegd at dan even dan mail ik wel een kopietje van dat artikel misschien
Oud 12-05-2002, 23:15
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
check nieuwe PCM een test over tv kaarten, als je daar geen abbonement op hebt zegd at dan even dan mail ik wel een kopietje van dat artikel misschien
ja ik heb helaas geen abbonoment... stuur het maar naar : Dunalio@hotmail.com

alvast bedankt !!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:46
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Gilo schreef:

ja ik heb helaas geen abbonoment... stuur het maar naar : Dunalio@hotmail.com

alvast bedankt !!!
ik ga nie het hele artikel sturen, maar zal de overzichtstabel en de conclusie effe inscannen en mailen.
Oud 13-05-2002, 20:16
Orion84
Orion84 is offline
de TV kaarten test uit PCM:

voor prijzen en sterwaarderingen moet je maar effe vragen die ga ik nie een voor een inscannen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten