Oud 13-05-2004, 22:50
Verwijderd
Morgen komt mijn nieuwe vriendje dus voor het eerst bij mij thuis. op zich geen groot probleem zou je zeggen, maar dat is het dus wel. het is een enorme rommel bij mij thuis omdat mijn moeder depressief is en mijn vader het het heeft opgegeven om het op orde te krijgen. ik probeer ze wel aan te sporen, maar ik weet niet hoe hij reageert als hij het zal zien. hij weet het ook niet van mijn moeder en aangezien we nog best kort hebben en ik het eigelijk nog nooit aan iemand verteld heb, ben ik nog niet van plan het al te vertellen... t ligt ook allemaal erg gevoelig en emotioneel en ik heb daar ff geen zin in. ik weet wel dat hij echt verliefd op mij is en wel bij me zal blijven, maar toch ben ik bang voor zijn reactie. laatst kwamen ook mensen voor het eerst bij mij thuis en die zeiden ook echt van: wow, dit hadden we echt niet verwacht! ik dacht echt dat het juist heel netjes enzo zou zijn! Na hoelang zouden jullie je vriend(in) het moeilijkste uit je hele leven vertellen?
help!!!
thanxxx
kussie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 22:54
Faery
Faery is offline
Troep is gezellig en anders is het een zeiksnor en kun je het beter uitmaken.
Oud 13-05-2004, 22:56
Verwijderd
ja, maar dit is toch echt wel iets anders: grote stapels tijdschriften, kranten, rotzooi enz....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 22:56
Balance
Balance is offline
Ik zou als ik jou was wel vertellen dat er 'iets' is thuis, maar dat je er nog niet aan toe bent om te vertellen wat dat precies is.
Daardoor wordt er aan het huishouden momenteel weinig tot niks gedaan en je hoopt dat ie daar niet te erg van zal schrikken.

Zoiets zou ik zeggen, denk ik.
Oud 13-05-2004, 22:59
Faery
Faery is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 13-05-2004 @ 23:56 :
ja, maar dit is toch echt wel iets anders: grote stapels tijdschriften, kranten, rotzooi enz....
B00-hiss, dus?
Oud 13-05-2004, 23:01
Verwijderd
thanxx balance!!!

Citaat:
B00-hiss, dus?
laat maar, je snapt het niet...
het ligt gevoeliger dan je denkt.. maar goe
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-05-2004 @ 23:56 :
Ik zou als ik jou was wel vertellen dat er 'iets' is thuis, maar dat je er nog niet aan toe bent om te vertellen wat dat precies is.
Daardoor wordt er aan het huishouden momenteel weinig tot niks gedaan en je hoopt dat ie daar niet te erg van zal schrikken.

ik geef balance groot gelijk,
en als ie je echt leuk vind dan zal hij het heus nie erg vinden neem ik aan. en misschien vertel je het hem wel als de tijd daar voor is en anders nie. Maar volgens mij komt het wel goed
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 00:36
Verwijderd
als jij nou de handen uit je mouwen steekt
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 05:05
Verwijderd
ja kijk er is troep en troep
stapels met van alles en nog wat is iets anders dan dikke kruimels overal, stapels afwas op het aanrecht, aangekoekte pannen op een walgelijk vies fornuis, in de hoek van de kamer een stuk half gegeten koekjes en.. nou je begrijpt me wel...
Je kunt je famillie niet anders voor doen dan die is, dus laat em lekker komen en vertel het hem als je er kolaar voor bent, je zegt zelf dat je zeker weet dat hij je om die troep niet zomaar zou laten stikken dus maak je niet te druk joh!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 07:16
Mu
Mu is offline
Het ligt voor jóu gevoelig, voor hem niet ...
als het een lieve jongen is vraagt ie z'n schoonpa of ie eens een weekendje moet helpen opruimen

dus ik zou hem even waarschuwen, dat je moeder depressief is en het een grote rommel is thuis, en dan komt het wel goed
hij kijkt vast ook wel TV
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:33
Verwijderd
Moet je voor de grap mijn kamer eens zien

Ik zou niet in een super schoon huis willen komen. Je zal maar iets laten vallen ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 08:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-05-2004 @ 00:36 :
nou ik net gaan zeggen
Oud 14-05-2004, 09:22
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Dukko schreef op 14-05-2004 @ 09:33 :
Moet je voor de grap mijn kamer eens zien

Ik zou niet in een super schoon huis willen komen. Je zal maar iets laten vallen ofzo
offtopic: mijn huis is heel schoon
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Gewoon zeggen wat er aan de hand is, misschien heb je het nu opgeruimd maar is het volgende keer wel weer een zooi.. ga jij het elke keer opruimen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:49
Verwijderd
Ik heb dan geen rommelig huis, al heb ik nettere huizen gezien. En mijn moeder is ook depressief. Ik heb het er zelf heel moeilijk mee gehad, maar ik heb het mijn vriend pas een tijd later verteld.
Bij mijn vorige vriendje heb ik het in de eerste week al verteld en toen was het na een maand uit. Dus het stelde niet zoveel voor. Volgens mij heb ik het pas na 3 of 4 maanden verteld.
Maar om op de rommel terug te komen... Hij moet er maar mee leven. Het maakt jou niet minder leuk ect. Daarbij als je zegt dat er 'iets' is maak je hem misschien ongerust en gaat hij denken dat er allemaal enge dingen met jou zijn. Dus ik zou voorzichtig zijn met wat je tegen hem zegt...

succes
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-05-2004 @ 01:36 :
wat ben jij een botte ...

sorry, maar ik snap best dat het als een geintje bedoeld was ofzo, maar waarschijnlijk snap je dan niet precies hoe het is als een van je ouders depressief is. En al je wil dan inderdaad niet dat iedereen het weet.
En dan heb je helemaal geen opmerking als deze nodig, lollig bedoeld of niet...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:32
Stitch
Stitch is offline
nou sorry dat ik het zeg want het is absoluut niet lullig bedoeld maar waarom vraag je anders niet een goede vriendin die weet hoe het thuis bij jou zit en vraag je haar of ze je wilt helpen met de grootste rommel aan de kant te schuiven?ik weet niet HOE erg de rommel is maar er is vast wel IETS aan te doen toch? het is altijd spannend als een liefde voor het eerst bij je thuis komt en als je je dan schaamt voor je eigen huis dan wordt de sfeer er niet gezelliger op denk ik! en je vriendin kus je plat voor haar hulp en daar kun je iets liefs voor kopen als dank toch? of denk ik raar? mijn vriendinnen zouden me wel willen helpen...
en tegen de tijd dat die weer langs komt heb je misschien al wel en moment gehad dat je het hem hebt verteld en omdat die dan toch al een keer bij je thuis is geweest is het misschien wel 'anders' dan als die de eerste keer bij je thuis komt en gelijk zou schrikken.

heel veel suc6
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Jetteke schreef op 14-05-2004 @ 10:22 :
offtopic: mijn huis is heel schoon
offtopic: Ik had het over super schoon
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:54
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Dukko schreef op 14-05-2004 @ 14:02 :
offtopic: Ik had het over super schoon
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:28
Lilything
Lilything is offline
Dat leuke programma benaderen. Dan weet meteen de hele buurt dat je in de shit zit, ook niet echt wat

gewoon zeggen dat er 'iets is thuis' waardoor t n rommel is, maar dat je t heel moeilijk vind om dat nu al te vertellen, maar dat het nix met jou te maken heeft

en maak anders je eigen kamer heel gezellig en knusjes, kun je daar gaan zitten
Oud 14-05-2004, 15:46
Verwijderd
alsof hij iemand is die daar iets over mag zeggen. en als ie dat wel doet, geef je em gewoon gelijk en begin je over iets anders. ieder huisje heeft z'n kruisje, dus bij hem zal ook niet alles perfect zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:

Ik zou niet zeggen dat er iets was, dat klinkt zo geheimzinnig. Dan zou ik gewoon zeggen wat er aan de hand is, of helemaal niks zeggen...
Bij mijn vriend is het ook een ernorme troep in huis, terwijl zijn moeder en vader toch ''normaal'' () zijn.
Mss als je vriend er een opmerking over maakt ofzo, dat je dan vertelt wat er is.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:37
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
zorg er in ieder geval voor dat je kamer wel gewoon netjes en op orde is

Zo ziet hij dat JIJ wel netjes en verzorgd bent op je eigen plekje in huis
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:28
Bruut
Bruut is offline
Citaat:

zo ja
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:38
jamstalkershome
jamstalkershome is offline
Zorg in iedergeval dat jij jij bent.... het gaat immers om jou
De rommel maak je daar geen zorgen over...
Geniet van je avond...
Succes...
En als je er aan toe bent kan je ut wel vertellen
Hij moet vertrouwen in je hebben
Jams

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 18:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 18:43
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Al is het een vuilnisbelt, zolang zij maar niet zo is.

Maar uhm... kan je zelf het huis niet een beetje opruimen..??
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 01:25
Verwijderd
Ik heb mijn vriendin het grootste geheim uit mijn leven na een maand of een/twee al verteld... het moest gewoon... ik had verwacht dat ze heel erg zou schrikken. Bij me weg zou gaan zelfs! Toen ik het verteld had keek ze me echt zo aan van: 'Ja... dus?'... Het interesseerde haar echt niet!!! Ik was blij! En toen zei een stemmetje in mijn hoofd: 'Bij haar ga je je hele leven blijven!!!' Ik ben echt nog steeds stapel gek op haar.

Het kan dus ook als een soort test gelden. Je bent bang voor zijn reactie, omdat je denkt dat het negatief zal zijn. Misschien verrast hij je wel met zijn reactie. Dan ben je ook 10x zo blij!!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Stitch schreef op 14-05-2004 @ 12:32 :
nou sorry dat ik het zeg want het is absoluut niet lullig bedoeld maar waarom vraag je anders niet een goede vriendin die weet hoe het thuis bij jou zit en vraag je haar of ze je wilt helpen met de grootste rommel aan de kant te schuiven?ik weet niet HOE erg de rommel is maar er is vast wel IETS aan te doen toch? het is altijd spannend als een liefde voor het eerst bij je thuis komt en als je je dan schaamt voor je eigen huis dan wordt de sfeer er niet gezelliger op denk ik! en je vriendin kus je plat voor haar hulp en daar kun je iets liefs voor kopen als dank toch? of denk ik raar? mijn vriendinnen zouden me wel willen helpen...
en tegen de tijd dat die weer langs komt heb je misschien al wel en moment gehad dat je het hem hebt verteld en omdat die dan toch al een keer bij je thuis is geweest is het misschien wel 'anders' dan als die de eerste keer bij je thuis komt en gelijk zou schrikken.

heel veel suc6
heej, tis lief dat je wil helpen, maar het probleem is dus dat mijn moeder depressief is. daardoor kan ik het huis ook niet aan kant maken, want dan begint ze helemaal te schreeuwen, wordt helemaal opgefokt enz. mijn vriendinnen weten het ook niet van mijn moeder, ze vermoeden volgens mij wel iets, maar zeker weten ze het niet. dus tja...
maar wel heel lief dat je wilde helpen! thanxxx!

kussie
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:59
luchtballon
luchtballon is offline
En, hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:29
annetjuh
annetjuh is offline
ik zal het gewoon vertellen.
kunnen ze er rekening mee houden en kun je ze achteraf niets kwalijk nemen.

ik heb haast net zoiets als met mijn broertje hij zit op speciaal onderwijs blablabla. En dat is ook niet altijd geweldig om te vertellen.
Oud 17-05-2004, 10:10
obmod
obmod is offline
Hmm je vriendje moet jou en je omgeving gewoon accepteren zoals het is... gewoon alles een beetje netjes maken toch?
bij mij thuis is het ook allemaal een zooit omdat we allemaal full time werken...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:48
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
het is wel een moeilijke situatie... Als je zeker weet dat hij bij je blijft, en jij ook helemaal gek van hem bent, zou ik het hem toch vertellen.. Want alleen dan kan hij begrijpen waarom het er bij jullie thuis zo uit ziet.. en hij zal het toch een keer moeten weten..

aan de andere kant snap ik ook wel dat je er moeite mee hebt om het hem te zeggen, omdat het nog best wel pril is.. maar als ik je een raad mag geven, dan zou ik zeggen: leg het hem uit.. hij zal het echt allemaal begrijpen, en het ook zeker voor zich houden als hij echt van je houdt...

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 19:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten