Oud 08-05-2002, 16:09
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Het is niet de bedoeling, zoals jullie weten, om voor elke winkelstad een topic te openen dus daarom leek het me een leuk idee om een algemene winkelsteden topic te maken.

Ik ben benieuwd of je vaak gaat winkelen in andere steden en natuurlijk in welke. Welke stad/steden vind je het allerleukst en waarom? Wat zijn de leukste winkeltjes?

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat ik Eindhoven een super gave winkelstad vind. Leuke winkeltjes daar zijn o.a. Seven7 en Queen of the South. Beetje alternatieve kleding, maar ook wel bekendere merken (Miss sixty bijv.). Ik was er vorige week en liep echt de hele tijd winkel in en winkel uit.
Ik ga toch wel 1 x in de 2 maanden in een andere stad winkelen denk ik. Dan kun je er echt een dagje van maken en weer nieuwe dingen ontdekken...vind ik altijd leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 16:18
Verwijderd
ik ga eigenlijk altijd in arnhem winkelen
echt leuke winkeltjes hebben ze niet, alleen de 'gewone, grote' zoals h&m, v&d en bijenkorf...

k ga eigenlijk nooit ergens anders winkelen. in t dorp waar ik woon is nix leuks, en dan is arnhem het dichste bij.
k zou nog wel een keertje in den haag willen winkelen. ooit een keer een half dagje met school geweest, maar dat was te kort om echt te winkenlen, maar dat wat ik toen gezien heb leek me wel leuk, dus daar wil k nog wel een ker naartoe.
en naar t waterlooplein wil ik ook nog wel es een keertje naartoe. lijkt me ook heel leuk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:22
Verwijderd
Ik denk toch Arnhem...Steppin' Out, Society Shop, Witteveen, McGregor Shop, Hendriksen, Bijenkorf...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:23
Verwijderd
Ik vind winkelen niet meer zo leuk tegenwoordig.. meestal ga ik naar Venlo, omdat dat het dichtste bij is.. maar daar hebben ze nu geen winkels meer waar ik leuke kleertjes kan vinden.. en verder kom ik wel eens in Eindhoven, das op zich wel een leuke stad.. En ik wil ook graag een keertje naar Amsterdam, oa het Waterlooplein, in de hoop dat ik daar wel wat leux kan vinden.. mja, Amsterdam is zo ver weg en het wordt zo duur enzo..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:27
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Das niet zow moeilijk. :-)

Amsterdam.
Waarom? Om de zo velen winkels.. en dan vooral in veelvoud. Wat ze bij de ene H&M niet hebben, kan je vast bij de volgende vinden.. ;-) Neej, tis gewoon een heel ruim aanbod, ik weet de weg ook wel zow langzamerhand te vinden. Daarnaast is ook het Waterlooplein erg okeey.
En de sfeer van de stad is guhwoon erg relaxed..

Rotterdam daarentegen is kil *ril* Niks voor duh mij..
Oud 08-05-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Flipje het Kipje schreef:
Das niet zow moeilijk. :-)

Amsterdam.
Waarom? Om de zo velen winkels.. en dan vooral in veelvoud. Wat ze bij de ene H&M niet hebben, kan je vast bij de volgende vinden.. ;-) Neej, tis gewoon een heel ruim aanbod, ik weet de weg ook wel zow langzamerhand te vinden. Daarnaast is ook het Waterlooplein erg okeey.
En de sfeer van de stad is guhwoon erg relaxed..

Rotterdam daarentegen is kil *ril* Niks voor duh mij..
Rotterdam is koel. Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig ook al snel uitgekeken ben op de Lijnbaan/Koopgoot, maar ik vind de Meent, en de Oude/Nieuwe Binnenweg nog steeds geweldig, daar heb je totaal andere dingen dan bij de massa-winkels.. En verder.. nouja, Rotterdam heeft ook alle bekende winkels..

Rotterdam heeft wel minder sfeer dan Amsterdam ja, dat zeker..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:35
shanli
shanli is offline
Ik winkel bijna altijd in Gent(ga vrijdag,wiiii),leuke winkels:H&M,Shanti,Witte Uil,Pimkie,Stars,...leuke sfeer.Soms ga ik met mijn moeder naar Antwerpen,voor een dagje,maar daar kochten we niet veel en Brussel vind ik niet echt geweldig,ook niet gezellig.
Oud 08-05-2002, 16:40
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Mijn favo winkelstad is tot nu toe a'dam. Heb er niet echt een speciale reden voor, ben ook nie in veel steden geweest verder.
Maar in a'dam heb je 't waterlooplein (geweldige uitvinding ), en nog boel leuke winkeltjes.
Vanavond ga 'k op vakantie ergens in de buurt van Eindhoven, kan iemand me nog leuke winkeltjes aanraden?

Ik woon zelf dicht bij nijmegen, ga der ook redelijk vaak heen. Niet dat ik er nou zoveel leuke winkels vind. Blue moon, Charleston, Art en af en toe Powerhouse.
Oud 08-05-2002, 16:42
fruitmand
fruitmand is offline
In NL dan;

-Hilversum(bijna altijd hier)
-A'dam (waterloopplein)
-Den Haag
-Maastricht (ben ik maar 2 keer geweest, maar daar heb je de meeste en beste winkels...plus, leuke sfeer ook)
Oud 08-05-2002, 16:44
shanli
shanli is offline
'k moet ook eens naar amsterdam
Oud 08-05-2002, 16:48
Verwijderd
eindhoven vind ik heel leuk, maar omdat ik er vlkabij woon, kom ik er heel vaak. Verder vind ik Den Bosch, Utrecht en Maastricht ook heel leuk winkelen. Ik moet echt nog een keer naar A'dam ofzo, daar heb ik nog nooit gewinkeld...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:19
disaster
disaster is offline
Hmmz haarlem is wel es verkozen tot beste winkelstad, ik woon daar maar of ik het ermee eens ben weet ik nog niet
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:33
AnTaRTiCa
AnTaRTiCa is offline
Citaat:
disaster schreef:
Hmmz haarlem is wel es verkozen tot beste winkelstad, ik woon daar maar of ik het ermee eens ben weet ik nog niet
haarlem is saai...
Oud 08-05-2002, 17:34
AtHell
AtHell is offline
mmz ik vind arnhem wel fun om uit te gaan je kan dr t meeste wel vinden enzo dus mja ik hou het maar bij arnhem, alhoewel je in amsterdam echt ALLES hebt alleen is het daar zow fucking groot en mja ken daar ook verder niets dus lijkt me erg onpractiesch om heen te gaan.
Oud 08-05-2002, 17:34
phoebe4000
phoebe4000 is offline
ik shop wekelijks in den haag... de shops waar ik dan heen gaan zijn: wonder woman(werk ik!!!) cool cat, ti amo, bjoutik-in, the sting, morgan, en nog veel meer kleine winkeltjes waar ik de naam niet van ken...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:38
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Den Haag heerscht natuurlijk!
Oud 08-05-2002, 17:48
Verwijderd
1.Den Haag
2.Haarlem, veel leuker als Leiden... lekker dichtbij, schoon en alle winkels liggen dichtbij elkaar (en een hele kewle kinderkledingwinkel )
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:53
Verwijderd
am-ster-dam

amsterdam heeft gewoon de beste sfeer die een stad kan hebben.. ik winkel nu een jaar of drie bijna alleen nog maar in amsterdam, omdat je daar de leukste dingen hebt, die je gewoon maar moet zien te vinden. eerst dacht ik ook een stuk minder positief, maar na een jaartje amsterdam te hebben gezien wil je niet echt ergens anders meer.. ja, natuurlijk loop ik niet met mn ogen dicht als ik eens ergens anders ben dan amsterdam, ik heb geen complex die inhoudt dat ik nergens anders in kan lopen dan kleren die ik ergens anders heb gekocht dan amsterdam. maar amsterdam blijft wel mn favoriete (winkel)stad.

en de mensen die amsterdam niet de beste winkelstad zijn er gewoon nog niet helemaal achter
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:56
shanli
shanli is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

en de mensen die amsterdam niet de beste winkelstad zijn er gewoon nog niet helemaal achter
ik ben er nog niet geweest
Oud 08-05-2002, 18:01
Verwijderd
Adam vind ik altijd heel erg fijn...
Ik begin meestal op de nieuwe dijk bij tip de bruin, maar volgens mij heb ik daar nog nooit wat gekocht. Daarna ga ik standaard naar de Bijenkorf. Meestal koop ik er nooit wat, maar ik vind het heerlijk om over de voordeel markt rond te neuzen. Je komt echt van die vreemde troep tegen. De Chill out is ook altijd erg leuk. Vervolgens ga ik naar magna plaza. En daarna naar Zara op de kalverstraat. Vervolgens ga ik verder naar de h&m op de kruizing van de kalverstraat en de spuistraat. In de basement vind ik altijd wel leuke dingen. Daarna heb ik een beetje hongen gekrgeen en ik vervolgens naar de kalvertoren waar ik een smerig broodje eet, maar waar ik wel vervolgens kan genieten van het uitzicht. Dan loop ik nog naat het waterlooplein. Daar koop ik ook nooit, maar ik vind het heerlijk om daar over de markt te lopen en te kijken wat voor troep die mensen allemaal verkopen. Dan ben ik het winkelen meestal wel zat en ik ga vervolgens weer naar huis...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:13
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Amsterdam natuurlijk. Al moet ik zeggen dat ik ook verder niet echt in andere steden kom ( alleen haarlem af en toe )

Almere zuigt echt zwaar qua winkels ( qua alles eigenlijk )
Utrecht moet ik ook nog een keertje heen.
Oud 08-05-2002, 19:05
heldin
heldin is offline
Ik ga meestal naar Nijmegen, daar woon ik vlakbij, maar liever ga ik naar Arnhem. daar zijn veel leukere winkels. Het állerliefst ga ik naar Amsterdam, Waterlooplein en zo
Eindhoven en Den Haag vind ik ook wel gezellig trouwens
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:11
Black Sugar
Black Sugar is offline
Enschede gewoon, begin steeds tevredener te worden.
H&M, C&A, V&D, Bijenkorf (eind deze zomer), Britain, Panic, Titus (laatste twee zijn skate winkels dat betekend dus en mooie schoenen en mooie kleding) en dan nog een aantal winkeltjes waar ze erg leuke kleding verkopen: Z&Z, winkeltje waar ik de naam van ben vergeten, bamboo..... Daar winkel ik toch wel het meest. Het enige nadeel is dat de meeste leuke winkels zo duur zijn hier, allemaal merkkleding zo'n beetje (dan zijn H&M C&A en V&D nog wel de winkels met de leukste goed betaalbare kleding)
Verder winkel ik hier graag omdat ik hier de weg goed weet, Amsterdam winkel ik ook wel graag maar daar weet ik lang nog niet alles zo makkelijk te vinden.
Oud 08-05-2002, 19:22
rodina
rodina is offline
Het moet zijn: Het grote winkelsteden topic

Ik vind Alkmaar erg leuk, gevolgd door Hilversum, Assen, Amsterdam
Uitleg volgt nog
Oud 08-05-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:

niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 19:47
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
rodina schreef:

Kan me niks schelen. De klinkt nou eenmaal veel mooier
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:56
feline
feline is offline
Citaat:
disaster schreef:
Wel vaker, toch ?

Ik vind het wel fijn dat ik in Haarlem woon, je hoeft niet meteen weg om leuk te winkelen.
De leuke winkeltjes : Kookai, Zoe, Colombo, Hennes, Prisca (kinderkleding maar toch wel leuk) etc.

Andere leuke steden vind ik:
Amsterdam (natuurlijk) 'k ga daar vooral heen voor Mango, Bijenkorf en vage kleine winkeltjes.
Den Haag vond ik ook een leuke stad, kom ik alleen niet zo vaak.
Leiden beviel me ook wel.

Ik denk dat ik gewoon van winkelen houd. (Wie gaat er trouwens een keertje mee naar Parijs )
Oud 08-05-2002, 19:58
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Osiris schreef:

niet
Wel het is. Het slaat namelijk op topic. De slaat op winkelsteden, maar toch klopt het niet!
Oud 08-05-2002, 20:02
Loesje
Loesje is offline
Ik winkel altijd in Arnhem. (toevallig woon ik daar ook)

En ik kan er nog genoeg leuke kleding vinden.
Oud 08-05-2002, 20:27
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ga ook altijd naar Arnhem.

Ga altijd naar Visions, Britain en Deal. De iets alternatievere winkels.

Ik kan redelijk veel vinden in Arnhem. Ga morgen naar Amsterdam, kijken of ik daar het ultieme winkelparadijs kan vinden.
Oud 08-05-2002, 20:29
konflict
konflict is offline
Eindhoven is zeer rielekst, hip centrum met veel hippe winkels. Ben vandaag voor 't eerst naar Utrecht geweest, was ook wel mooi. Veel koele cdwinkels (te) veel kleren gekocht ook, dus dat zat ook wel goed.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
shanli schreef:

ik ben er nog niet geweest
dan besluit ik nu voor jou dat je op de eerstkomende meeting in amsterdam komt verschijnen om de stad van de eeuw te verkennen

Citaat:
AtHell schreef:
mmz ik vind arnhem wel fun om uit te gaan je kan dr t meeste wel vinden enzo dus mja ik hou het maar bij arnhem, alhoewel je in amsterdam echt ALLES hebt alleen is het daar zow fucking groot en mja ken daar ook verder niets dus lijkt me erg onpractiesch om heen te gaan.
niet alles in amsterdam is groot.. aan de damrak en de nieuwedijk zitten veel grote winkels ja, maar als je bijvoorbeeld op de weg van de dam naar waterlooplein of achter de albert cuyp kijkt (om even een bekend voorbeeld te noemen) dan zitten daar weer kleine gezellige winkeltjes met kleding die je nergens anders vindt.. bovendien, na 15 mei heb je roel die door mij half amsterdam zal moeten rondhuppelen, dus dan heb je in elk geval iemand die je kan rondleiden (mocht je op een dag zomaar 20 euro willen neerleggen voor een treinkaartje)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 21:48
punkyfish
punkyfish is offline
Den Bosch kom ik het meest. daar koop ik dus ook vrijwel al mijn kleren, hoewel ik Eindhoven toch echt veeeel leuker vind om te winkelen, idd omdat er veel leuke winkels zijn en het daar gewoon gezellig is. maar aangezien ik heel vaak in Den Bosch ben, koop ik bijna alles daar. Eindhoven is weer ietsjes te duur, hoewel dat eigenlijk ook niet ver is. Amsterdam is waaay te ver, nja, duur om er te komen. maar is wel heel erg koel ja...
Oud 08-05-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
feline schreef:
Ik denk dat ik gewoon van winkelen houd. (Wie gaat er trouwens een keertje mee naar Parijs )
Parijs is inderdaad ook heel erg leuk om te winkelen. Ik ben er wel een keer geweest, maar het is wel vervelend in parijs dat er gelijk personeel op je af komt stormen... maar feline ik wil wel met je mee naar parijs
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:42
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Antwerpen is cool parijs ook, maar duuuuuuuuur
En in nederland amsterdam natuurlijk.

Op zich kan ik eigenlijk overal altijd wel wat vinden, in bijna iedere winkel is wel IETS leuks, alleen vaak zijn het winkels waar ik al bij voorbaat niet in ga ofzo, maar soms heb ik een bui dat ik alle mogelijke winkels afstruin en dan vind ik echt wel coole dingen.
Oud 09-05-2002, 00:52
maar
maar is offline
Haarlem is leuk, Amsterdam ook. In Eindhoven zit alles, maar het is niet zo gezellig daar.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 06:23
miep
miep is offline
Tot nu toe vind ik Haarlem het leukst denk ik... In A'dam is het meestal te druk. Maar A'dam vind ik ook erg leuk ja.
In Belgie vind ik Antwerpen geweldig!
Oud 09-05-2002, 08:07
shanli
shanli is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

dan besluit ik nu voor jou dat je op de eerstkomende meeting in amsterdam komt verschijnen om de stad van de eeuw te verkennen

woeeeeeiiiiiii,ik is uitgenodigd door Masj!Wiiiiiiiiii
Oud 09-05-2002, 10:41
Faery
Faery is offline
Ik kom nooit verder dan Arnhem, dus laat ik het daar maar bij houden :]
(Visions, Deal, Britain, Yankees, etc...)

En ik wil de Society Shop in, maar heb nog steeds het idee dat ik gelijk weer naar buiten gedirigeerd wordt
Oud 09-05-2002, 10:46
dystopia
dystopia is offline
Maastricht, Eindhoven en Utrecht vind ik erg gaaf. Echt aanraders als je er 'ns in de buurt bent. Utrecht is vooral erg divers. Wel wat drukjes. Eindhoven en Maastricht hebben die relaxte zuidelijke sfeer. (vind ik )
Oud 09-05-2002, 10:49
CryperA
CryperA is offline
Eindhoven!! Tilburg heeft ook leuke winkels maar is te ver weg...

Eindhoven : The Switch, chinees winkel en zo een boeddhistische winkel.
Oud 09-05-2002, 10:52
Nuck
Nuck is offline
Den Haag, Haarlem, Eindhoven, Groningen, Utrecht. Dat zijn de steden waar ik wel eens een dagje heen ga om te shoppen . 'Normaal' winkelen doe ik meestal in Assen en Emmen.
Oud 09-05-2002, 11:05
S
S is offline
Ik woon in Den Bosch, en Den Bosch heeft eigelijk alles al wat ik zou moeten hebben. Veel winkels waar ik kom dus. (Status, Status II, Donna Guy, Azzurro, Due by Azzurro, enz.

Als ik ergens anders naartoe ga, is het óf Tilburg of Den Haag. Den Haag is vet. Kyoto, Players, Mode D'Employe (hoe spel je dat). Allemaal winkels waar ik graag kom. Nu ik eraan denk, ik wil weer naar Den Haag... En dan weer in dat hotel ... Dat was vet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:07
Bienie
Bienie is offline
Haarlem of Amsterdam
Oud 09-05-2002, 13:13
Repeat
Repeat is offline
Rotterdam, Den Haag & Amsterdam

Daar kom ik van alles tegen!!

Mijn 3 favoriete steden absoluut!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 13:26
]{ing
]{ing is offline
Maastricht, hier woon ik..
Amsterdam, veel coele winkels..
Utrecht..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
shanli schreef:

woeeeeeiiiiiii,ik is uitgenodigd door Masj!Wiiiiiiiiii
hoe weet jij hoe ik heet?
wauw..
kvoel me belangrijk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Maastricht, hier woon ik..
Al die coffeeshops, reeeeuze gezellie Brusselse Straat
Oud 09-05-2002, 15:48
AviBoY
AviBoY is offline
Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 16:00
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
*zuchiej*
Londen is en blijft toch ook wel errug geweldig hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten