Oud 20-05-2004, 19:58
Verwijderd
Dus ik vroeg me even af of je zou stoppen met drugs/alcohol als een vriend(in) ernstig in het ziekenhuis beland of zelfs eraan overlijd.
Misschien een beetje moeilijk om je in zo'n situatie in te leven, maar probeer het toch maar .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 20:03
Verwijderd
Ik denk dat ik er dan wel wat serieuzer over zou denken om te stoppen. Omdat als een vriend(in) van je aan drugs of drank overlijdt je wel inziet wat voor gevolgen het kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:39
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
je weet zowiezo wel dat drugs dodelijk kunnen zijn, maar je denkt er niet aan dat er een vriend aan kan overlijden. ik denk dat het je zeker wel raakt, en dat je het zal minderen, maar stoppen..ik weet niet..
Oud 20-05-2004, 20:48
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee het ligt niet aan de drugs maar aan de persoon, en ik geloof niet dat ik met mensen omga die dat zou gebeuren.
Oud 20-05-2004, 21:01
Verwijderd
ligt eraan of je net zo extreem gebruikte als die vriend en of die vriend andere lichaamelijke klachten had. Het laat je iig wel beter nadenken
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-05-2004 @ 21:48 :
Nee het ligt niet aan de drugs maar aan de persoon, en ik geloof niet dat ik met mensen omga die dat zou gebeuren.

Stoppen omdat een vriend dood is, is dom. Sommige drugs zijn sowieso slecht, dat moet je je vantevoren bedenken als je ermee begint, en niet pas als je weer terug bent op aarde als iemand doodgaat. Dan ben je niet alleen dom, maar ook nog eens slap.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 00:50
Verwijderd
ik denk dat het wel een begrijpelijke reactie is om te willen stoppen maar ik denk niet echt dat ik het ook daadwerkelijk zou doen. Temeer daar ik het gewoon niet zie gebeuren, dat een vriend doodgaat zeg maar
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:21
Verwijderd
Dit is eindelijk weer eens een keer een serieus topic
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:15
Verwijderd
de drugs die ik gebruik kan je niet aan dood gaan, behalve dan alcohol, maar dan moet het wel heel extreem zijn, dus deze situatie is niet echt van toepassing voor mij.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:21
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Fishy schreef op 21-05-2004 @ 12:15 :
de drugs die ik gebruik kan je niet aan dood gaan, behalve dan alcohol, maar dan moet het wel heel extreem zijn, dus deze situatie is niet echt van toepassing voor mij.
Oud 21-05-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Stel dan dat je vriend knetterstoned op de scooter tegen een paal aanrijdt oid, verzin maar iets.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:47
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Oma schreef op 20-05-2004 @ 20:58 :
Dus ik vroeg me even af of je zou stoppen met drugs/alcohol als een vriend(in) ernstig in het ziekenhuis beland of zelfs eraan overlijd.
Misschien een beetje moeilijk om je in zo'n situatie in te leven, maar probeer het toch maar .
het is voor mij helemaal niet moeilijk om me in die situatie in te leven. het is niet zo erg ongewoon in het milieu. om de zoveel tijd hoor je zo wel iets. hoe beter ik de persoon ken die overleed aan een od, hoe meer de gedachte komt om te stoppen of te verminderen. eerst is dat gevoel heel sterk maar het gaat altijd weg. bij m'n vrienden is het ook zo. we hebben het er overlaatst nog over gehad: als iemand dood is dan sta je er bij stil als je een shot zet, maar je zet je daar snel over. je denkt er al snel niet meer aan. toch koester ik al m'n herinneringen van m'n overleden vrienden. vroeg of laat zal het wel eens aan mij zijn maar daar sta ik nu niet elke dag bij stil.

conclusie: stoppen doe je enkel voor jezelf.
Oud 21-05-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 21-05-2004 @ 13:41 :
Stel dan dat je vriend knetterstoned op de scooter tegen een paal aanrijdt oid, verzin maar iets.

zit wat in
in dat geval, me echte beste vrienden zijn niet zo dom, en dan zijn er nog heel veel "hangvrienden" enzo en uitgaan vrienden, en ja dan zou ik het kutvinden maar niet stoppen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:00
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Als een vriend van je overlijd omdat hij een sloot infietst, zal je dan nooit meer op je fiets stappen?

Beetje kromme vergelijking (appels en peren?) maar ik bedoel er mee te zeggen dat het dus inderdaad per persoon verschilt hoe hij/zij omgaat met z'n drugsgebruik. Het zal hard aankomen, maar geen reden zijn om te stoppen.
Oud 21-05-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 21-05-2004 @ 13:50 :
zit wat in
in dat geval, me echte beste vrienden zijn niet zo dom, en dan zijn er nog heel veel "hangvrienden" enzo en uitgaan vrienden, en ja dan zou ik het kutvinden maar niet stoppen
Zijn die nie zo dom? Mmmmmmmmm, stoned op de pizzabrommer, stoned op me moped met 100km/u. Zo stoned zittend op me moped dat ik zonder dat ik reed al omviel . Valt idd wel mee ja .
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:09
Verwijderd
ik zou waarschijnlijk niet stoppen, minderen misschien wel maar dat zou dan ook maar tijdelijk zijn.
zoals al eerder gezegd in dit topic. als iemand dood gaat aan drugs ligt dat aan die persoon en niet aan de drugs (jah je kunt wel klote spul hebben waar je aan dood zou gaan misschien maar wij doen niets meer als blowen en drinken dus dat komt niet voor)

goed topic
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:31
tjaaah
tjaaah is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 20-05-2004 @ 21:39 :
je weet zowiezo wel dat drugs dodelijk kunnen zijn, maar je denkt er niet aan dat er een vriend aan kan overlijden. ik denk dat het je zeker wel raakt, en dat je het zal minderen, maar stoppen..ik weet niet..
als je weet dat het dodelijk is, waarom denk je er niet aan dat het de laatste keer kan zijn?

beetje extreme gedachte maar toch, ik wist ook geen betere zin
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:55
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
tjaaah schreef op 21-05-2004 @ 15:31 :
als je weet dat het dodelijk is, waarom denk je er niet aan dat het de laatste keer kan zijn?

beetje extreme gedachte maar toch, ik wist ook geen betere zin
Dan zou er ook niemand meer in een auto moeten gaan zitten.
Oud 21-05-2004, 16:20
Verwijderd
Zoals vaak ben ik het weer met nare man eens.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:23
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:55 :

Stoppen omdat een vriend dood is, is dom. Sommige drugs zijn sowieso slecht, dat moet je je vantevoren bedenken als je ermee begint, en niet pas als je weer terug bent op aarde als iemand doodgaat. Dan ben je niet alleen dom, maar ook nog eens slap.
wat een bullsjit..
stoppen met drugs is nooit dom.

of was je dat even vergeten?
de reden maakt dan niet uit.
Oud 21-05-2004, 17:56
Verwijderd
^Euh hij bedoelde dat het dom is als je er pas achter komt dat drugs slecht is, als iemand eraan overlijd...je mot er al niet mee beginnen...dan hoef je ook niet te stoppen.

Ik vind dat het idd erg aan de situatie ligt of ik zal stoppen of niet. Als de persoon er onverantwoordelijk mee omgegaan is en daardoor overlijd, dan zal ik er niet mee stoppen, maar wel nóg voorzichtiger zijn.
Pff maar als ie nou wel redelijk voorzichtig met drugs omging en dan toch overlijd . Ik zou het dan fucking eng vinden om dan de volgende keer weer drugs te nemen.

Misschien ken je wel helemaal niet meer van drugs genieten, als een goeie vriend(in) eraan overleden is, ook al kwam het bij die persoon door onverantwoordelijk gedrag.
Fuck ik zeg echt niet goed wat ik bedoel te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:10
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Oma schreef op 21-05-2004 @ 18:56 :
^Euh hij bedoelde dat het dom is als je er pas achter komt dat drugs slecht is, als iemand eraan overlijd...je mot er al niet mee beginnen...dan hoef je ook niet te stoppen.

I|

oow
nja ik ben nog een btje wazig van gister enzo
Oud 21-05-2004, 18:12
Verwijderd
tis je vergeven, maar wat had je op dan...uit de foto's van het gare topic kon ik ut niet opmaken.
X en wiet?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:55
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2004 @ 23:55 :

inderdaad. drugs gebruiken zal je !!

...verder gaat dit topic tog niet op voor mij, k blow soms es wat maar verder nix en daar ga k tog niet dood van...
Oud 21-05-2004, 18:57
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Oma schreef op 21-05-2004 @ 19:12 :
tis je vergeven, maar wat had je op dan...uit de foto's van het gare topic kon ik ut niet opmaken.
X en wiet?
jah x en wiet en ook nog wat ephedra's..
Oud 21-05-2004, 21:59
Bleater
Bleater is offline
Als het zou gebeuren dat een goede vriend van mij overlijdt aan drugs, zou ik wel goed bij mijzelf nadenken over de risico's, ik denk dat ik dan ook zou stoppen, alleen al aan de gedachte aan diegene als je weer gebruikt. Maar hoe dan ook gelukkig is het zeer onwaarscheinlijk dat dit ooit in zo'n situatie terechtkom mijn vrienden gebruiken alleen soft/smart drugs en alcohol, het risico om daar aan te overlijden is erg klein.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:48
Warsocket
Warsocket is offline
Kzou niet stoppen
maar als het een combi is van bijv dronken jezelf doodrijden
dan zou ik zekrer nooit meer iets drinken als ik moet rijden (zou ik allicht niet doen maar toch)
Oud 21-05-2004, 22:52
Verwijderd
Voor wie zou jij stoppen en waarom? Er zijn bepaalde mensen in mijn omgeving waarvoor, als ze het me serieus vragen + reden hebben, ik zou stoppen. Misschien doet het ze veel pijn. Dan zou ik het zeker doen...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:27
Risce
Risce is offline
Ik vind ook dat je het gebruik van D&A gewoon in perspectief moet zien. Als iemand het je vraagt om te stoppen en je vindt die persoon belangrijk (en er is een soort goede reden), ja, dan moet je wel gewoon er afstand van kunnen doen en zeggen: het is niet belangrijk genoeg voor mij om hier ruzie over te gaan krijgen met die persoon. Maar aan de andere kant: Stoppen doe je voor jezelf. Maar ja, voor jezelf is stoppen sowieso beter, zeker als een belangrijk persoon er problemen mee heeft, right?
Oud 22-05-2004, 17:55
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mushu schreef op 20-05-2004 @ 21:03 :
Ik denk dat ik er dan wel wat serieuzer over zou denken om te stoppen. Omdat als een vriend(in) van je aan drugs of drank overlijdt je wel inziet wat voor gevolgen het kan hebben.
Als je het dán pas inziet ben je wel een geestelijk zwakke debiel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:03
My Info
My Info is offline
Oud 22-05-2004, 19:54
Risce
Risce is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 22-05-2004 @ 18:55 :
Als je het dán pas inziet ben je wel een geestelijk zwakke debiel.
Hoezo? Zijn jouw inzichten in de eventuele gruwelijke gevolgen van drugs en alcohol dan al zo diepgaand? Of zijn het meer gegevens, cijfers, feiten.
Oud 22-05-2004, 22:08
Parasietje
Parasietje is offline
Mijn vader is alcoholicus en heeft half jaar in 'n instelling moeten zitten om er vanaf te raken.
En ik pas er nu wel veel beter mee op (lees: perfect weten wanneer je genoeg hebt en daar niet over gaan, voor geen enkele reden). Ook erger ik me aan vrienden als die teveel drinken. Heb er eigenlijk soms medelijden mee. En ik reageer erg agressief tegen mensen die vinden dat dronkenschap kan, maar stoned zijn niet.
Bij ons op school hebben we een leerkracht die vierkant tegen marihuana is, maar vindt dat een biertje moet kunnen. Ik: "Meneer, u bent hypocriet"

Dus denk dat 't wel wat uitmaakt, maar ik ben er niet mee gestopt neen. Je gaat 't wel anders zien.
Oud 22-05-2004, 22:15
Parasietje
Parasietje is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-05-2004 @ 21:48 :
Weet je nooit hoor. Is nogal een mentaliteit van "Met alle chinezen maar niet met dendezen!"
Oud 23-05-2004, 09:37
De Veroorzaker
Citaat:
Parasietje schreef op 22-05-2004 @ 23:15 :
Weet je nooit hoor. Is nogal een mentaliteit van "Met alle chinezen maar niet met dendezen!"
Nee ik ga gewoon niet met lompe mensen om.

Ohja:

Oud 23-05-2004, 13:14
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
een kerel die inwoonde in het kraakpand van vrienden van mij ligt nu wel op een gesloten afdeling van het ziekenhuis met Korsakoff
Oud 23-05-2004, 14:04
De Veroorzaker
Citaat:
funkypunk schreef op 23-05-2004 @ 14:14 :
een kerel die inwoonde in het kraakpand van vrienden van mij ligt nu wel op een gesloten afdeling van het ziekenhuis met Korsakoff
dat was dan vast, zoals fishy al aangaf, heel extreem zuipgedrag
Oud 23-05-2004, 14:18
Verwijderd
Nee.

ik denk eigenlijk juist dat ik meer ga gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:52
Myuki
Myuki is offline
Nou stel dat ik echt verslaafd zou zijn... Dan zou dat wel een reden zijn om helemaal ermee te stoppen.

Maar op dit moment houd ik mijn drugsgebruik enzo allemaal (redelijk) goed in de hand... dus er is eigenlijk geen probleem

zowiezo heb ik niet vaak gehoord van iemand die overlijd aan te veel wiet :

Met alcohol zou ik wel helemaal kunnen stoppen, ter ere van die persoon ook ofzo

Gewoon omdat ik het niet echt respectvol vind om nadat een vriend ergens aan overleden is... er zelf nog feestjes mee te bouwen

(mjah beetje vaag misschien maar hopelijk snappen jullie t t is al laat )
Oud 25-05-2004, 21:55
Verwijderd
^Mja zoiets bedoelde ik ook. Of dat je niet meer van het middel kan genieten waar diegene aan overleden is, omdat het je elke keer weer aan die persoon/gebeurtenis doet denken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:43
RawTofu
RawTofu is offline
Of ik zou stoppen weet ik niet, maar het zou me wel erg aan het denken zetten en me zoiezo een stuk voorzichtiger maken..
Maar zoals al eerder gezegt, als het goed is denk je ook voordat je die drugs gebruikt na over de risico's ervan, en niet pas zodra er iets fout gaat..
Oud 26-05-2004, 14:06
Nostra
Nostra is offline
Ik zou denk niet stoppen als een vriend aan de drugs overlijdt. Als iemand overlijdt omdat diegene niet met drugs om kan gaan is dat zijn eigen domme schuld en voor mij dus geen reden om te stoppen.
Oud 27-05-2004, 21:18
cenerI
cenerI is offline
Het zou me wel aan het denken zetten. Maar dan hij is daar waarschijnlijk niet goed mee omgegaan. Als je nou ernstig verslaagd ben aan drugs/alcohol, zou ik er wel mee stoppen ja, maar als je rustig aan doe niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:21
Vice
Vice is offline
Ik denk niet dat ik ermee zou stoppen. Blowen doe ik sowieso niet veel en alcohol gebruik ik ook (bijna) niet.
Citaat:
Parasietje schreef op 22-05-2004 @ 23:08 :
En ik reageer erg agressief tegen mensen die vinden dat dronkenschap kan, maar stoned zijn niet.
Bij ons op school hebben we een leerkracht die vierkant tegen marihuana is, maar vindt dat een biertje moet kunnen. Ik: "Meneer, u bent hypocriet"
Voor sommige mensen is drugs een groot woord en denken ze gelijk aan slecht. Ook al is het maar marihuana. Alcohol is veel de meeste mensen iets normaals en andere soorten drugs niet.

Maar ik blijf het ook hypocriet vinden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten