Advertentie | |
|
![]() |
||
Je kan natuurlijk wel over dit onderwerp discusieren. Voor elke kant: voor/tegen is wel iets te zeggen. Maar je moet er wel rekening mee houden dat een verbod. Heel moeilijk wettelijk is vast te leggen. Het is daarom meer een principe kwestie.
Zo zijn de meeste zwakbegaafde best in staat om hun kind eten te geven en een schone luier. Maar opvoeden houd meer in. Iedereen geeft hier z'n eigen invulling in. Maar wat nou als ze te maken hebben met een huilbaby? Een jammerende peuter in de supermarkt die maar blijft zeuren over dat snoepje? Of een lastige puber, die onmogelijke dingen wilt? Voor veel (normale) ouders is het op zulke momenten al moeilijk om hun handen thuis te houden. Laat staan voor een zwakbegaafte. Het is toch verschikkelijk dat jij als 13 jarig knaapje al slimmer bent dan je vader en moeder. Ze kunnen je niet eens helpen met je huiswerk. Of begeleiden in een moeilijke fase van je leven: de pubertijd. De hoogte van je IQ/EQ is vaak al voor een gedeelte erfelijk vast gelegd. Een kind van zwakbegaafde is dus dubbel belast. Ik weet niet of de maatschappij daarop zit te wachten. Citaat:
Het is gewoon heel lastig vast te stellen wat wel mag en wat niet mag. Ik denk dat het wel noodzakelijk is dat iedereen heb belang van het kind voorop steld. Het kind van een zwakbegaafde is dan misschien wel gewenst, maar de ouerder zijn ongewenst.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
gehandicapte kinderen miss watson | 373 | 15-06-2005 16:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gehandicapte mensen mogen geen kinderen krijgen!! iekie | 73 | 27-05-2004 23:00 | |
Verstandelijk gehandicapten moeten gesteriliseerd worden Thirsa87 | 153 | 30-03-2004 11:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
engels... vertalen :S Barbietjuh | 6 | 06-02-2004 07:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Geestelijk gehandicapten en kinderen krijgen Surjirro | 46 | 01-10-2003 16:04 | |
Kinderwens geestelijk gehandicapten Hannibal | 57 | 23-12-2002 15:52 |