Luister, jij wilt iets doen waar het niet voor bedoeld is. Afgezien van de morele dilemma's die dat geeft, zijn er ook technische: kennelijk is de signaal sterkte onvoldoende om vanaf jouw locatie een goede verbinding te krijgen. Een goede (dure) antenne zou inderdaad kunnen, echter: WLAN betreft tweeweg communicatie; de andere kant dient ook een goede zender/ontvanger te hebben.
Als je vraag is 'waar kan ik een dergelijke antenne kopen?', kan ik je geen adressen geven, maar met een beetje zoeken kom je er wel. Ook heb ik op Gathering of Tweakers een topic gezien waarin werd gesproken of het zelf maken van een antenne met wat blik en dergelijke. Geen garantie of dat werkt, maar goedkoop is het wel. Het is echter wel de vraag of je ingebouwde WLAN adapter wel een uitgang heeft voor een externe antenne, dus wellicht dat je dan ook een andere WLAN adapter dient te kopen.
Vraag is of dit plan economisch verantwoord is. Als je €200 moet investeren hiervoor terwijl je voor €15 per maand
legaal ADSL hebt, dan kun je je afvragen wat het meest verstandig is. Overigens: meedenken met de topicstarter is niet per definitie off-topic. Bovendien is mijn off-topic beleid vrij soepel, zolang het maar geen onzin is.
Heb je antwoord op je vraag?