Oud 02-06-2004, 10:48
flippje
flippje is offline
Als ik me systeem kan versnellen , hoe doe ik dat, defragmenteren , maar hij hangt constant als ik aan het defragmenteren ben... en begint overnieuw... is er een programma voor om dat te veranderen ofzo?
Oud 02-06-2004, 11:00
Verwijderd
Ja, wat versta jij onder versnellen? Als je problemen hebt met een te trage installatie van je OS, merkbaar doordat je harde schijf continu bezig is, dan kun je soms beter formatteren. Hangt ook af van hoeveel geheugen je in je PC hebt zitten. Je kunt met 256 MB en Windows XP bijvoorbeeld geen wonderen verwachten. Heb je 512+ MB en loopt het geheel nog zo traag als bagger, dan kun je 'm best even formatteren als je tijd hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 11:27
Verwijderd
Defragmenteren behoor je in de veilige modus te doen -- of anders zorg dat je iedere service die je niet nodig hebt op dat moment afsluit.

't Kan helpen, maar verwacht geen wonderen. Waar overigens wel mogelijk winst mee te boeken valt is bijvoorbeeld je systeem controleren op spyware. Virusscanners op de achtergrond zorgen doorgaans ook voor een behoorlijke performancehit.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 11:59
freyk
freyk is offline
Spyware/adware (maar ook een volle cache en andere soort prut), kan ook een aanleiding zijn voor een trage pc.

Ik raad je aan om eerst ff je systeem schoon te maken via System Cleanup
en daarna ff te scannen via spybot of adaware
(zie ook centrale topic daarvoor)

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:38
flippje
flippje is offline
k , bedankt.... zijn er verder nog programmes om je PC op te schonen voor ongeinen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten