Oud 06-06-2004, 15:36
Muze
Muze is offline
Ik had gisterochtend pijn onder m'n oren, zo'n beetje bij de hoek van m'n kaak. Gistermiddag begon het daar helemaal op te zwellen, en dat zijn ze nog steeds. En ik nou dus echt van die hamsterwangen, geen gezicht. Het doet geen pijn, aleen als ik iets eet wordt het erg pijnlijk.
Ik denk dat het mijn speekselklieren zijn.
Heeft iemand hier dat weleens gehad?
En hoe lang duurde dat?

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:40
HoloDoc
HoloDoc is offline
ik zei toch gister dat ik dacht dat 't je speeksel klieren waren ..
slimpie

hmmjah kan vanalles zijn ..
ga anders eventjes langs je huisarts

als je de bof hebt .. zwellen je speekselklieren ook op
maar jah .. je zei dat je dat al gehad had .. EN ook nog BMR gehad had dus ..
dat lijkt me stuf .. trouwens dan zou je ook koorts moeten hebben
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:53
Muze
Muze is offline
Jajaja
Nogmaals bedankt dan maar.

Ik hoop niet dat ik nog lang met zo'n hoofd hoef rond te lopen.
Oud 06-06-2004, 18:55
Verwijderd
jaaaaaaaaaaa !!!! eindelijk iemand die dat ook heeft

ik heb het al heel lang om de zoveel tijd, soms zit er 2 jaar tussen soms een half jaar. ben al heel wat keer onderzocht in verschillende ziekenhuizen, maar ze kunnen nooit iets vinden. opereren is op die plek nogal riskant omdat er gezichtszenuwen vlak bij in de buurt zitten. als ze die raken (en die kans is dus best groot) heb je voor de rest van je leven een scheef gezicht maar in principe kunnen ze de klier verwijderen als je dat echt zou willen.
Verder vraag ik altijd om rovamycine (das een merknaam) maar het is in ieder geval een soort antibioticum. het gaat er naar mijn ervaring iets sneller van weg dan zonder die pillen.

en tja... het is gewoon vervelend. het is bij mij een keer zo erg geworden dat ik mn mond niet eens meer kon openen, maarja..
en ik heb meerdere adviezen gehad over wat ik wel en niet moest doen, maar die zijn soms tegenstrijdig, dus ja.. kauwgom eten, citroen, yoghurt.... dat zorgt ervoor dat je meer speeksel produceert, maar de een zegt dat het goed is en de ander zegt dat het dan juist ophoopt.

verder valt er volgens mij weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:52
ducky
ducky is offline
Wat je schrijft komt me bekend voor, alleen heb ik het aan een kant gehad. (Iedereen dacht dat ik de hele tijd iets in mijn wang had.) Met eten ging het inderdaad ook wel pijn doen (en als ik er op lag).
Ben naar de dokter geweest, en heb toen antibiotica gekregen, toen was het wel snel weer minder.
Iemand dacht bij mij ook nog aan kattenziekte, is niet echt ernstig dacht ik, maar dat kan je krijgen als je een keer door een kat gekrabbeld bent (en wij hebben een kat thuis).
Maar wat het nou precies was, weet ik nog steeds niet, na een bloedonderzoek, maargoed, het was ook al weer snel weg en heb er geen last meer van gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:15
Verwijderd
bij mij is het trouwens ook altijd aan dezelfde kant.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:45
Muze
Muze is offline
Hoe lang duurde het bij jullie dan?
Het is bij mij aan de ene kant wel veel erger dan bij de andere. En als ik wat eet begint het pijn te doen en dat blijft een poosje zo.
Als het morgen niet weg is ga ik even een afspraak maken bij de dokter, denk ik.
Oud 06-06-2004, 21:56
Energie
Energie is offline
waar zitten je speeksel klieren dan?
Oud 06-06-2004, 23:24
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 06-06-2004 @ 19:55 :
jaaaaaaaaaaa !!!! eindelijk iemand die dat ook heeft

ik heb het al heel lang om de zoveel tijd, soms zit er 2 jaar tussen soms een half jaar. ben al heel wat keer onderzocht in verschillende ziekenhuizen, maar ze kunnen nooit iets vinden. opereren is op die plek nogal riskant omdat er gezichtszenuwen vlak bij in de buurt zitten. als ze die raken (en die kans is dus best groot) heb je voor de rest van je leven een scheef gezicht maar in principe kunnen ze de klier verwijderen als je dat echt zou willen.
Verder vraag ik altijd om rovamycine (das een merknaam) maar het is in ieder geval een soort antibioticum. het gaat er naar mijn ervaring iets sneller van weg dan zonder die pillen.

en tja... het is gewoon vervelend. het is bij mij een keer zo erg geworden dat ik mn mond niet eens meer kon openen, maarja..
en ik heb meerdere adviezen gehad over wat ik wel en niet moest doen, maar die zijn soms tegenstrijdig, dus ja.. kauwgom eten, citroen, yoghurt.... dat zorgt ervoor dat je meer speeksel produceert, maar de een zegt dat het goed is en de ander zegt dat het dan juist ophoopt.

verder valt er volgens mij weinig aan te doen.

hmm speeksel klier verwijderen is niet echt 'n aanrader
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:26
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-06-2004 @ 22:56 :
waar zitten je speeksel klieren dan?
van even voor tot achter je oren eronder dan he

als je je handen onder je oren legt .. met je pink tegen je oorlel kan je ze voelen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:39
ducky
ducky is offline
Citaat:
my26 schreef op 06-06-2004 @ 22:45 :
Hoe lang duurde het bij jullie dan?
Toen ik die antibiotica had gekregen, trok het vrij snel weer weg, denk dat het zo'n weekje geduurt heeft in totaal.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 23:30
Muze
Muze is offline
het is al over
Oud 15-06-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
my26 schreef op 08-06-2004 @ 00:30 :
het is al over
lucky you !!
bij mij duurt het met medicijnen toch meestal wel 3 weken voordat je het niet echt meer ziet op het eerste gezicht.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten