Oud 07-06-2004, 21:09
egotrip
egotrip is offline
Ja, beetje vaage titel, maar hier de uitleg:

Ik heb dus een tijdje XTC geslikt, laat ik zeggen dat ik het ongeveer 20 keer gedaan heb . Nu heb ik een vage gedachte die mn hoofd niet meer uitgaat. Het is net alsof ik in een klip leef, of alsof ik door een soort vlies naar het leven kijk. Maar op de een of andere manier kunnen de allerdaagse dingen niet echt tot me doordringen als voorheen. Heb ik t idee. Maar voor tzelfde geld is dit maar een schijn-idee want ik heb t ook hartstikke druk, waardoor ik weinig tijd heb de dingen echt tot me te laten komen. En daarbij zal ik ook nooit weten hoe het is als ik het nooit gedaan had. Voorhetzelfde geld was het hetzelfde geweest! Ik zal t nooit weten. Maar zijn er meer mensen met zon idee? Ik had het er laatst over met n vriendin en die had ook zon kijk op dit geval. Zij ervaart het min of meer op dezelfde manier. Ach ik flip m gewoon om niks denk ik??? Maar mede om die reden heb ik al 8 maanden niks meer op, ja af en toe een blowtje. Maar thats it. Ff uittesten of dat werkt. Reactiones!!!!!
Oud 07-06-2004, 21:14
Verwijderd
Wow lijkt me kut. Geen last van, maar ook nog niet vaak xtc geslikt. Misschien ff tijdje rust nemen, of tis toch al binnenkort vakantie. Misschien ligt het inderdaad wel gewoon aan dat je het druk hebt.
Ik heb er wel eens van gehoort dat mensen dit hadden in een psychose, maar dat heb jij lijkt me niet als dit het enige is waar je last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:27
zeehond23
zeehond23 is offline
hmmz, de manier waarop je het uitlegt komt het me in de verste verte niet bekend voor.

Wat ik me erbij kan voorstellen is dat je bedoeld dat je desintresse hebt voor dingen die je vroeger intresseerden. Dat is wel herkenbaar. Dat zal voor een deel te maken, maar ook voor een deel met leeftijd..

Maar nogmaals, ik weet niet of dit is wat je bedoeld..
Oud 07-06-2004, 21:30
egotrip
egotrip is offline
hmmm, ja tis ook moeilijk uit te leggen hoor. Net wat ik zeg het zal wel gewoon met de drukte te maken hebben, want ik weet toch nooit hoe het geweest was zonder. En als ik constant met deze gedachte blijf rondlopen dan maak je fictie nog realiteit. Dus lul ik mezelf iets aan. Het duidelijkst uit te leggen is gewoon dat t niet echt tot me doordringt. Vakantie.......
Oud 07-06-2004, 21:35
zeehond23
zeehond23 is offline
ok, maar wat dringt niet echt tot je door dan?
Oud 07-06-2004, 23:10
JCG
JCG is offline
dat heb ik al zo lang als ik weet, ik heb nog nooit xtc gebruikt. Veel dingen dringen niet tot me door, deels door desinterrese en deels door dat het me ene oor in gaat en me andere uit. Soms opeens dring het tot me door dat bijvoorbeeld dat ik tot echt examens heb, en dat ik moet gaan leren.
Sorry, is nogal moeilijk te verwoorden.
Oud 08-06-2004, 03:16
Verwijderd
Ik ken het maar al te goed, het gevoel alsof alles om je heen maar gebeurt, en je het verder zelf niet echt meemaakt. beetje kromme uitleg, 't is idd best lastig..

Bij mij werd dat meer veroorzaakt door veel slapeloosheid, en dat vooral i.c.m. veel blowen.
Dat neem ik iig aan, aangezien ik nu nog nauwelijks last heb van slapeloosheid, en het blowen opzich ook wel geminderd is.

Hoe het met xtc zit weet ik niet, daarmee begon ik pas nadat de slapeloosheid verdwenen was.
Ik heb er nu iig geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-06-2004 @ 00:10 :
dat heb ik al zo lang als ik weet, ik heb nog nooit xtc gebruikt. Veel dingen dringen niet tot me door, deels door desinterrese en deels door dat het me ene oor in gaat en me andere uit. Soms opeens dring het tot me door dat bijvoorbeeld dat ik tot echt examens heb, en dat ik moet gaan leren.
Sorry, is nogal moeilijk te verwoorden.
mja, maar dat heeft ook gewoon te maken met leeftijd lijkt mij
Oud 08-06-2004, 10:04
coopergirl
coopergirl is offline
Weet je waar dit op lijkt? Depersonalisatie/ derealisatie.. Dat heb ikzelf ook... Je kunt het als 'stoornis' hebben, als 'bijverschijnsel' bij psy. aandoening èn je kunt het tijdelijk krijgen na xtc gebruik. Wanneer je even googled vind je wel wat sites erover http://www.depersonalisatie.nl is er ook één. (uut meine kopf..)

Goodluck.. (ps, ik ben geen shrink dus mag niet diagnositeseren.. Wil tevens geen enge hersenspinsels oproepen annex zielenroerselen....!)
Oud 08-06-2004, 10:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Enkele omschrijvingen van depersonalisatie/derealisatie:
alsof ik in een droom leef | alsof alles onecht is | alsof het geluid van mijn stem niet van mij is | alsof ik niet meer bij mezelf kan komen | alsof mijn lichaam leeg is en ik buiten mezelf zweef | als ik in de spiegel kijk dan vraag ik me af of ik dat ben | ik voel geen emoties | ik voel me als een robot, een automaat | alles lijkt ineens vreemd | mijn omgeving lijkt vlak en tweedimensionaal | alsof ik in een film loop | alsof delen van mijn lijf niet van mij zijn | dingen die ik zie lijken groter of kleiner, dichterbij of verder weg | een bekende situatie lijkt ineens nieuw | ik raak dingen aan of knijp mezelf om te voelen dat ik nog besta | alsof ik achter een glazen wand leef | alsof er geen verbinding meer is tussen wat ik zie en wat ik voel
ff van bovenstaande site ge-copy/ paste..

Bedoel je zoiets, 'egotrip'?
Oud 08-06-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 08-06-2004 @ 11:04 :
Weet je waar dit op lijkt? Depersonalisatie/ derealisatie.. Dat heb ikzelf ook... Je kunt het als 'stoornis' hebben, als 'bijverschijnsel' bij psy. aandoening èn je kunt het tijdelijk krijgen na xtc gebruik. Wanneer je even googled vind je wel wat sites erover http://www.depersonalisatie.nl is er ook één. (uut meine kopf..)
Wtf best wel veel dingen die bij die omschrijvingen op die site staan heb ik altijd met spacecake op.
En verder heb ik het ook wel eens gewoon, paar keer in het jaar ofzo, maar volgens mij heeft iedereen dat wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Oma schreef op 08-06-2004 @ 11:08 :
Wtf best wel veel dingen die bij die omschrijvingen op die site staan heb ik altijd met spacecake op.
En verder heb ik het ook wel eens gewoon, paar keer in het jaar ofzo, maar volgens mij heeft iedereen dat wel.
Maar wanneer je het onophoudelijk hebt, is het niet 'normaal'. Slaap een aantal nachten beroerd en je zult eenzelfde effect kunnen opwekken. Anyway depersonalisatie en derealisatie zijn ronduit cunt en beangstigend.. Tijdelijk kan het misschien 'lachen' zijn (? )
Oud 08-06-2004, 10:14
Verwijderd
Wat nee zeker niet, nah met spacecake was het wel grappig dat het leek of ik in een film zat en dat er allemaal vage gedachtenwolkjes (het praten van de mensen om me heen) niet tot me door drongen. Maar de rest was kut.
En verder voor af en toe vind ik het a relaxed...dus altijd lijkt me al helemaal fucked up
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:18
coopergirl
coopergirl is offline
Juh, is ook fucked-up... Het lijkt alsof je de wereld door een camera bekijkt, alsof er een glazen wand tussen jou en de rest van de wereld is... Er bestaan geen medicijnen tegen, helaas. Wanneer je dp/ dr door slaaptekort hebt opgewekt, gaat het vanzelf wel over.
Oud 08-06-2004, 17:50
egotrip
egotrip is offline
Teering, wel veel dingen komen overeen zeg!!! Ik weet nou niet of het iets is wat ik me aanpraat, maar 'het' is er wel. *V@Ag* Ik vind al jullie tips en reacties wel zwaar relaxed. Ik zal ff uitlijnen wat ik als overeenkomsten zie:

Enkele omschrijvingen van depersonalisatie/derealisatie:
alsof ik in een droom leef | alsof alles onecht is | alsof ik niet meer bij mezelf kan komen | alsof mijn lichaam leeg is en ik buiten mezelf zweef |
(het laatste enigszins)

als ik in de spiegel kijk dan vraag ik me af of ik dat ben | ik voel geen emoties | ik voel me als een robot, een automaat | alles lijkt ineens vreemd | mijn omgeving lijkt vlak en tweedimensionaal | alsof ik in een film loop |
(dit niet)

alsof delen van mijn lijf niet van mij zijn | dingen die ik zie lijken groter of kleiner, dichterbij of verder weg |
(dit wel weer n beetje)

een bekende situatie lijkt ineens nieuw |
(niet)

ik raak dingen aan of knijp mezelf om te voelen dat ik nog besta | alsof ik achter een glazen wand leef | alsof er geen verbinding meer is tussen wat ik zie en wat ik voel
(dit wel sterk)

ZUCHT!!!!!!!!!
Oud 08-06-2004, 18:25
zeehond23
zeehond23 is offline
om eerlijk te zijn weet ik niet of wij de juiste personen zijn om je met dit soort dingen te helpen... Het komt bij mij een beetje over alsof het meergeestelijk is.. Misschien eens een bezoekje aan de dokter brengen ofzo..
Oud 08-06-2004, 18:48
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-06-2004 @ 19:25 :
om eerlijk te zijn weet ik niet of wij de juiste personen zijn om je met dit soort dingen te helpen... Het komt bij mij een beetje over alsof het meergeestelijk is.. Misschien eens een bezoekje aan de dokter brengen ofzo..
Inderdaad, daar worden therapieën voor gegeven, ofwel; dat kan niet 'even gefixed' worden...
Oud 08-06-2004, 21:03
wie?
wie? is offline
huisarts?
Oud 08-06-2004, 21:43
probeer
probeer is offline
en toen, FLATS.. lag de placenta eruit!
Oud 08-06-2004, 21:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 08-06-2004 @ 22:43 :
en toen, FLATS.. lag de placenta eruit!
Offtopic: Koortsdelier? Acute hallucinaties? Ik begrijp dat je aan de topic-titel refereerd, hetgeen het nog niet bijzonder lachwekkend maakt of zo..
Oud 08-06-2004, 21:51
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
wie? schreef op 08-06-2004 @ 22:03 :
huisarts?
goedzo! Huisarts is inderdaad een ander woord voor dokter
Oud 09-06-2004, 18:16
megas
megas is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-06-2004 @ 22:47 :
Offtopic: Koortsdelier? Acute hallucinaties? Ik begrijp dat je aan de topic-titel refereerd, hetgeen het nog niet bijzonder lachwekkend maakt of zo..
aan de topic-titel refereerT ...

Ik vind m leuk! eindelijk eens een originele, reactie van redelijk niveau op een godsonzinnig onzinnig forum.

NAAR de topic-titel refereerT
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 09-06-2004 @ 19:16 :
aan de topic-titel refereerT ...

Ik vind m leuk! eindelijk eens een originele, reactie van redelijk niveau op een godsonzinnig onzinnig forum.

NAAR de topic-titel refereerT
re·fe·re·ren aan (ww.)
1 verwijzen naar

Ergo; 'verwijzen naar' en 'refereren aan' niet verwarren...

Overigens was ik in mijn gehaastheid een -e vergeten, that's all.
Oud 10-06-2004, 18:20
~|Stormfront|~
~|Stormfront|~ is offline
owkej, Ik weet waar jet over heb, me vriend heeft t ook een tijd gehad(ging na 2 - 3 weken weer over)

Ik zit zelf ook al een tijdje aan pille enzo(dolfijntjes, tulpies, leeuwtjes etc...) en heb dit eigelijk nog nooit zo meegemaakt, niet op zo'n lange duur in iedergeval

'T enige wat ik je kan aanrade is een tijd niet gebruike, das logisch en had je waarschijnlijk zelf ook al wel bedacht, en ten tweede...probeer zoveel mogelijk, ook al is het moeilijk weer trug te kome naar de werkelijkheid, want als je te lang blijft hange in die sfeer van |jezelf uit je eigen lichaam voelen enzo| dan kan je daar een behoorlijk probleem aan over houden, en dat is dat je er in blijft hangen. Vertrouw me, das iets wat je niet wil
Oud 11-06-2004, 15:19
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-06-2004 @ 15:06 :
re·fe·re·ren aan (ww.)
1 verwijzen naar

Ergo; 'verwijzen naar' en 'refereren aan' niet verwarren...

Overigens was ik in mijn gehaastheid een -e vergeten, that's all.

T
Oud 12-06-2004, 11:39
zeehond23
zeehond23 is offline
blablablablabla ik heb toch altijd gelijk.

Mijn stem gaad uid naar coopergirl
Oud 13-06-2004, 12:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 11-06-2004 @ 16:19 :

T
'refereerd-e'.... 'Was enkel een 'e' vergeten in mijn gehaastheid
Oud 13-06-2004, 12:57
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 12-06-2004 @ 12:39 :
blablablablabla ik heb toch altijd gelijk.

Mijn stem gaad uid naar coopergirl
Thanks for your support zeehond
Oud 13-06-2004, 23:43
zeehond23
zeehond23 is offline
any time
Oud 13-06-2004, 23:53
Verwijderd
d/t-fouten verbeteren op een forum is wel dweilen met de kraan open. Zeker op D&A.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 00:07
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
~|Stormfront|~ schreef op 10-06-2004 @ 19:20 :
owkej, Ik weet waar jet over heb, me vriend heeft t ook een tijd gehad(ging na 2 - 3 weken weer over)

Ik zit zelf ook al een tijdje aan pille enzo(dolfijntjes, tulpies, leeuwtjes etc...) en heb dit eigelijk nog nooit zo meegemaakt, niet op zo'n lange duur in iedergeval

'T enige wat ik je kan aanrade is een tijd niet gebruike, das logisch en had je waarschijnlijk zelf ook al wel bedacht, en ten tweede...probeer zoveel mogelijk, ook al is het moeilijk weer trug te kome naar de werkelijkheid, want als je te lang blijft hange in die sfeer van |jezelf uit je eigen lichaam voelen enzo| dan kan je daar een behoorlijk probleem aan over houden, en dat is dat je er in blijft hangen. Vertrouw me, das iets wat je niet wil
ik vertrouw je
Oud 14-06-2004, 00:12
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 00:53 :
d/t-fouten verbeteren op een forum is wel dweilen met de kraan open. Zeker op D&A.
irriteert me gewoon soms :]

al geef ik toe dat dit lomp/scheel was, want met e erachter klopt het ook sorry en never mind ;\
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten