Oud 11-06-2004, 07:53
G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn vriendin moet s'ochtends vroeg altijd werken en ik blijf dan gewoon lekker tot laat in de ochtend in haar mandje liggen. Het is dan alleen een stuk warmer dan s'nachts en ik lig dan meestal vollop te zweten.
Als ik haar die avond dan weer spreek zegt ze dat haar bed nog heeeerlijk naar mij ruikt.

Het leek mij dat het juist onwijs zou stinken door al dat zweet maar kan het zijn dat zweet ook een soort aantrekkings kracht heeft ofzo? Ik kan me daar namelijk wel wat van herineren maar ik weet het niet zeker meer

Iemand die het antwoord daar op heeft?
Oud 11-06-2004, 08:07
Verwijderd
Volgens mij zijn daar wel eens onderzoeken naar gedaan en blijkt het idd een soort van 'aantrekkelijk' te ruiken. Volgen mij is er ook iets met dat meisje/vrouwen meestal iemand kiezen die een beetje hetzelfde ruikt als hun vader oid...? Meen me zo iets te herinneren.

(Vind je vriendin het ook lekker ruiken als ze naast je ligt als je zweet...? Want dan ruik je het zweet echt, als je uit bed bent gegaan en het bed niet meteen opmaakt (wat ook niet goed schijnt te zijn) dan is er denk ik al veel 'echte stank' vervlogen. )
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 08:14
Verwijderd
Ik vind het iig wel lekker. Ik weet wel zeker dat het aantrekkingskracht heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 08:19
martijn1985
martijn1985 is offline
Meen dat dat voornamelijk te maken heeft met feromonen. De feromonen in jouw zweet moeten idd aantrekkelijk ruiken voor haar.

@Leonoor: of dat zo is weet ik niet, ik weet wel dat vrouwen op basis van die feromonen 'ruiken' of het immuunsysteem van de man verschillend is van die van hunzelf (zodat ze dus een partner kiezen met een ander immuunsysteem)
Oud 11-06-2004, 08:57
Naru
Naru is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2004 @ 09:07 :
Volgens mij zijn daar wel eens onderzoeken naar gedaan en blijkt het idd een soort van 'aantrekkelijk' te ruiken. Volgen mij is er ook iets met dat meisje/vrouwen meestal iemand kiezen die een beetje hetzelfde ruikt als hun vader oid...? Meen me zo iets te herinneren.

(Vind je vriendin het ook lekker ruiken als ze naast je ligt als je zweet...? Want dan ruik je het zweet echt, als je uit bed bent gegaan en het bed niet meteen opmaakt (wat ook niet goed schijnt te zijn) dan is er denk ik al veel 'echte stank' vervlogen. )
Volgens mij is dat wel waar ja, maar ik weet het ook niet allemaal precies. Het kan ook zijn dat er zweet + nog een btje van je parfum oid achterblijft en dat dat ik combinatie lekker ruikt?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 09:48
Verwijderd
Ik vind mijn vriend zijn zweet inderdaad erg lekker ruiken Zeker als het sekszweet is Verklaring heb ik er alleen niet voor..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:38
Auryon
Auryon is offline
Zweet trekt meestal sneller iemand van het andere geslacht aan dan eender welke parfum. De reden is inderdaad dat er allemaal feromonen inzitten.

Dat is btw geen reden om nu allemaal niet meer te douchen he
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:39
Mu
Mu is offline
Ik vind mezelf ook altijd supergeil als ik bezweet ben.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:18
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2004 @ 09:07 :

Het is juist andersom. Dat een vrouw of man iemand lekker vind ruiken hangt af van het DNA verschil of zoiets. Hoe groter het verschil hoe lekkerder iemand ruikt. Dus je eigen familie ruikt voor jou niet lekker of iemand die bijna dezelfde DNA eigenschappen met jou heeft. Hierdoor selecteer je automatisch een partner die grote verschillen heeft met jou DNA. Je nakomelingen zullen gezonder en sterker zijn.
Sorrie voor de onduidelijke uitleg.
Oud 11-06-2004, 15:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja, het is zo dat vrouwelijke zweet mannen aantrekt en mannelijke zweet vrouwen. Dat stond ook in mijn biologie boek. Het heeft met een bepaalde stof te maken die ze ook in parfums verwerken.

Ik vind de geur van mijn vriend ook lekker, maar minder lekker als ie op dat moment flink aan t zweten is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Copycat schreef op 11-06-2004 @ 15:18 :
Het is juist andersom. Dat een vrouw of man iemand lekker vind ruiken hangt af van het DNA verschil of zoiets. Hoe groter het verschil hoe lekkerder iemand ruikt. Dus je eigen familie ruikt voor jou niet lekker of iemand die bijna dezelfde DNA eigenschappen met jou heeft. Hierdoor selecteer je automatisch een partner die grote verschillen heeft met jou DNA. Je nakomelingen zullen gezonder en sterker zijn.
Sorrie voor de onduidelijke uitleg.
Ik vind 'anderen' vaak (nog) viezer ruiken dan mensen uit mijn eigen familie... Als ik heel vroeger wel eens kleren van vriendinnen aantrok (ik zeg maar wat), dan vond ik dat vaak stinken (ook al kwamen ze net uit de was ).

Je uitleg is niet onduidelijk, juist heel duidelijk. Op zich klinkt het logisch, maar als ik 'oordeel' op basis van dingen die ik bewust ruik (onbewust zul je vast ook wel 'ruiken'), dan neig ik toch maar naar het omgekeerde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:25
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
als je antistoffen goed bij elkaar passen, vind je het zweet van de ander lekkerder ruiken

dan heb je allebei heel andere antistoffen en zal het eventuele kind meer variatie hebben en dus gezonder zijn
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2004 @ 16:14 :
Ik vind 'anderen' vaak (nog) viezer ruiken dan mensen uit mijn eigen familie... Als ik heel vroeger wel eens kleren van vriendinnen aantrok (ik zeg maar wat), dan vond ik dat vaak stinken (ook al kwamen ze net uit de was ).

Je uitleg is niet onduidelijk, juist heel duidelijk. Op zich klinkt het logisch, maar als ik 'oordeel' op basis van dingen die ik bewust ruik (onbewust zul je vast ook wel 'ruiken'), dan neig ik toch maar naar het omgekeerde.
Maar dat is 'bewuste' geur. Je familie ruikt natuurlijk wel vertrouwd en niet vies, maar ze ruiken ook niet geil, hun geur wekt (gewoonlijk ) geen lust op bij je. Anderen echter kunnen dat wel doen.

Ik weet wel zeker dat ik op geur reageer Maar aangezien ik niet precies kan aanwijzen wat voor geur, schuif ik de schuld maar op feromonen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-06-2004 @ 17:51 :
Maar dat is 'bewuste' geur.
Dat zei ik zelf toch ook al?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zolang het een klein zweetgeurtje is, en je het niet op een grote afstand kan ruiken, is het lekker en lief.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:57
Verwijderd
Ik vraag me trouwens af of je je vrienden eigenlijk ook selecteert op geur?
Mijn vriendinnen en ik vallen tamelijk vaak op dezelfde jongens. Natuurlijk, omdat we op elkaar lijken in karakter, kiezen we ook ongeveer hetzelfde types uit. Maar seksuele aantrekkingskracht heeft voor het grootste gedeelte te maken met het lichaam en als je je aangetrokken voelt tot mensen met een genetische samenstelling die afwijkt van die van jou, kan ik dan concluderen dat wij dan wel een genetische samenstelling hebben die op elkaar lijkt?

Ik kan in ieder geval stellen dat geen van mijn vriendinnen ooit elkaars broer(tje)s verliefd is geweest (en ik geloof zich er ook niet seksueel tot aangetrokken voelen). Dat lijkt dan wel weer een argument vóór mijn stelling.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-06-2004 @ 17:53 :
Dat zei ik zelf toch ook al?
Ik herhaal graag
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 11-06-2004 @ 09:19 :
Meen dat dat voornamelijk te maken heeft met feromonen. De feromonen in jouw zweet moeten idd aantrekkelijk ruiken voor haar.

@Leonoor: of dat zo is weet ik niet, ik weet wel dat vrouwen op basis van die feromonen 'ruiken' of het immuunsysteem van de man verschillend is van die van hunzelf (zodat ze dus een partner kiezen met een ander immuunsysteem)
wat hij zegt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 00:11
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-06-2004 @ 17:57 :
Ik vraag me trouwens af of je je vrienden eigenlijk ook selecteert op geur?
Mijn vriendinnen en ik vallen tamelijk vaak op dezelfde jongens. Natuurlijk, omdat we op elkaar lijken in karakter, kiezen we ook ongeveer hetzelfde types uit. Maar seksuele aantrekkingskracht heeft voor het grootste gedeelte te maken met het lichaam en als je je aangetrokken voelt tot mensen met een genetische samenstelling die afwijkt van die van jou, kan ik dan concluderen dat wij dan wel een genetische samenstelling hebben die op elkaar lijkt?

Ik kan in ieder geval stellen dat geen van mijn vriendinnen ooit elkaars broer(tje)s verliefd is geweest (en ik geloof zich er ook niet seksueel tot aangetrokken voelen). Dat lijkt dan wel weer een argument vóór mijn stelling.
nee. je kan niet concluderen dat jullie genetische samenstelling op elkaar lijkt als jullie tamelijk vaak op dezelfde jongens vallen. Denk ik .
Maar ik heb er niet veel verstand van. Ik had alleen maar 1 keer op discovery channel gezien dat deze hypothese werd getoets op 1 persoon. Natuurlijk hangen er veel meer andere factoren er aan vast.
Oud 12-06-2004, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Copycat schreef op 12-06-2004 @ 01:11 :
nee. je kan niet concluderen dat jullie genetische samenstelling op elkaar lijkt als jullie tamelijk vaak op dezelfde jongens vallen. Denk ik .
Maar ik heb er niet veel verstand van. Ik had alleen maar 1 keer op discovery channel gezien dat deze hypothese werd getoets op 1 persoon. Natuurlijk hangen er veel meer andere factoren er aan vast.
Als het nou maar 1x voorkwam, dan niet, nee. Maar het gebeurt vaak genoeg om verdacht te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 02:08
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik vind m'n eigen zweetgeur echt zwaar geil Serieus, vind 't best opwindend eigenlijk....

En die van m'n vriendin vaak ook.. Niet altijd though
Oud 15-06-2004, 18:31
blacky
blacky is offline
Het schijnt idd aantrekkigskracht op de andere sekse te hebben en ik denk dat, dat idd ook wel zo is, alhoewel ik er nooit echt bewust iets van mee krijg....alhoewel als mijn vriendje beelf slapen vond ik het de avond daarna ook nog lekker naar hem ruiken.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten