Oud 28-06-2004, 08:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Weet iemand welke bedrijven om thuiswerkers vragen? Ik ga namelijk volgend jaar beginnen met de hbo-opleiding aan de Hogeschool Dansacademie Lucia Marthas en zal dus sowieso doordeweeks weinig tijd hebben en in t weekend onverwachts stages kunnen krijgen. Ik zou dus een werkgever moeten hebben die het niet erg vindt om mij net van te voren steeds vrij moeten geven. Dit gaat dus bijna niet.
Met thuiswerk kan ik mijn tijd zelf indelen en dat is dus veel beter.

Ik wil geen telefonische werk. Meer typ-werk zeg maar. Dus dingen uittypen, invoeren, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 16:08
Martine1986
Martine1986 is offline
zoiets zoek ik ook al een tijdje.. ik zie vaak advertenties van bedrijven die thuiswerkers zoeken, maar dat is meer balpennen in elkaar zetten en enveloppen vouwen etc..
ook heb ik op i'net gezocht, en schijnbaar word je door veel van die bedrijven gewoon opgelicht (lang bellen naar duur telefoonnr, vervolgens een catalogus moeten bestellen van 20 euro en uiteindelijk niet eens werk krijgen, dat soort verhalen)
hm.. mn post voegt niet echt iets toe geloofik
Oud 28-06-2004, 17:03
iamcj
iamcj is offline
Radar heeft een keer een onderzoek gedaan, slecht 1 van de bedrijven die thuiswerk aanboden, boodt ook daadwerkelijk thuiswerk aan.
Oud 28-06-2004, 17:35
aap777
aap777 is offline
Inderdaad, stop maar met zoeken naar Thuiswerk. Vindt je toch niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-06-2004 @ 09:30 :
Ik zou dus een werkgever moeten hebben die het niet erg vindt om mij net van te voren steeds vrij moeten geven. Dit gaat dus bijna niet.
Je kan naar uitzendwerk op zoek. Als oproepkracht ben je niets aan je werkgever verplicht en kan je een dag/ uur vantevoren opgeven dat je niet beschikbaar bent. Maar ik denk dat veel bedrijven liever een kracht hebben waar ze op kunnen rekenen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zucht, volgens mij ga ik nooit werk vinden!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:06
Verwijderd
Is het niet mogelijk om via Lucia Marthas iets te vinden...? Dat zij tips hebben ofzo? Of iemand die daar ook zit, die iets weet ofzo? Ik bedoel, er zullen toch meer studenten daar zijn die een baantje willen en/of hebben? Iedereen moet toch geld hebben om van rond te komen? Hoe lossen anderen dat op dan?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 10:06 :
Is het niet mogelijk om via Lucia Marthas iets te vinden...? Dat zij tips hebben ofzo? Of iemand die daar ook zit, die iets weet ofzo? Ik bedoel, er zullen toch meer studenten daar zijn die een baantje willen en/of hebben? Iedereen moet toch geld hebben om van rond te komen? Hoe lossen anderen dat op dan?
Tsja, voor zover ik weet zijn er een heel aantal die gewoon goed gefinancieerd worden door hun ouders. Ook zijn er een paar die op de dansschool zelf werken. Maar dit kan alleen in t weekend en ik ga niet op kamers. Dus dit zou voor mij extra tijd en geld kosten voor vervoer en dan zie ik de mogelijkheid niet meer om mn vriend te zien. Dus het moet eigenlijk wel werk in mijn eigen omgeving zijn. Daarom gaat t zo moeilijk.

Ik heb echt al aan alle mogelijke baantjes gedacht maar iedere keer weer zag ik problemen als ik steeds vrij zou moeten hebben.

Als iemand nog een ander idee heeft, hoor ik het graag! Ik heb als inkomen nml alleen mn studiefinanciering (minimum dus iets meer dan 70 euro) en daarvan moet ik dus alles doen wat ik nu ook moet doen (telefoon, kleding, uitgaan, cadeautjes, etc.). Dat ga ik nooit redden...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:21
Verwijderd
Krijg je ook helemaal niks van je ouders? Misschien eventueel een lening...is niet alles, maar 't is beter dan niks. Of toch er voor kiezen om iets van telefonisch werk te doen (bv. Nipo), das wel niet alles, maar dan kan je iig nog per week bekijken wanneer je kunt en wilt werken (moet alleen wel weer doordeweeks).

Je zult altijd ook tegen argumenten kunnen vinden, bij elk baantje en in iedere situatie (niet alleen jij dus, maar iemand die zeeën van tijd heeft ook), dat is nou eenmaal zo. 'k zou bij alles de voors en tegens tegenover elkaar zetten en dan kiezen wat de meeste voors/de minste tegens heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 10:21 :
Krijg je ook helemaal niks van je ouders? Misschien eventueel een lening...is niet alles, maar 't is beter dan niks. Of toch er voor kiezen om iets van telefonisch werk te doen (bv. Nipo), das wel niet alles, maar dan kan je iig nog per week bekijken wanneer je kunt en wilt werken (moet alleen wel weer doordeweeks).

Je zult altijd ook tegen argumenten kunnen vinden, bij elk baantje en in iedere situatie (niet alleen jij dus, maar iemand die zeeën van tijd heeft ook), dat is nou eenmaal zo. 'k zou bij alles de voors en tegens tegenover elkaar zetten en dan kiezen wat de meeste voors/de minste tegens heeft.
Mja Nipo kan niet want ik ben doordeweeks pas tegen 8'en thuis en dan is Nipo dus geen optie meer. Ik weet niet of er nog meer bedrijven zijn die telefonisch thuiswerk bieden...?

Mijn ouders betalen mn studie en boeken en kleding die ik voor dansen nodig heb. En daar ben ik op zich al blij mee dus ik durf niet eens meer van ze te vragen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-06-2004 @ 10:24 :
Mja Nipo kan niet want ik ben doordeweeks pas tegen 8'en thuis en dan is Nipo dus geen optie meer. Ik weet niet of er nog meer bedrijven zijn die telefonisch thuiswerk bieden...?
Ik ken er niet meer...maar ze zullen er misschien best zijn.

Citaat:
Mijn ouders betalen mn studie en boeken en kleding die ik voor dansen nodig heb. En daar ben ik op zich al blij mee dus ik durf niet eens meer van ze te vragen
Nee, meer zou ik ook niet durven vragen...das behoorlijk wat, wat ze dan betalen... Dan zou ik maar weinig gewoon weinig bellen (of gewoon thuis bellen?), weinig uitgaan (of je vriend veel laten betalen ), enz. Eventueel dingen voor verjaardag en met kerst ed vragen (kleding bv), enz. Is behelpen, maar ja, soms is het niet anders... En misschien een gedeelte lenen dan oid? Of in de vakantie werken en dat geld sparen/bewaren voor als je naar school moet?

Ik zal nog ff nadenken of ik nog andere dingen weet en opletten of ik nog iets tegen kom ofzo. Uitzendwerk en oproepkracht is ook nog een optie, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 10:28 :

Ik zal nog ff nadenken of ik nog andere dingen weet en opletten of ik nog iets tegen kom ofzo. Uitzendwerk en oproepkracht is ook nog een optie, toch?
Ja ik heb al contact gezocht met een uitzendbureau. Maar dat is dus ff afwachten.

Als je nog met ideeën komt hoor ik t graag!

Maar ja, ik heb nog niet zo lang een telefoonabonnement van 20 euro in de maand, dus daar kan ik helaas voorlopig nog weinig aan veranderen (ik had nml helemaal niet meer verwacht dat ik aangenomen zou worden, vandaar).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:31
iamcj
iamcj is offline
Ho, wacht ff terug

Je gaat HBO doen, weet je al hoeveel les je ongeveer in de week hebt? Tegenwoordig heb je ongeveer standaard 2 dagen vrij op het HBO. Dansschool weet ik natuurlijk niet, maar op de gemiddelde HBO opleiding verveel je je een ongeluk en is het alleen een beetje stressen bij tentamens en het afronden van projecten.

Je zal veel moeten oefenen, maar daar zal je waarschijnlijk veel tijd voor hebben en die tijd kun je dus zelf indelen.

Ik zou je rooster is even afwachten (wel baantje zoeken natuurlijk, kan je altijd nog afzeggen)
Oud 29-06-2004, 10:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
iamcj schreef op 29-06-2004 @ 11:31 :
Ho, wacht ff terug

Je gaat HBO doen, weet je al hoeveel les je ongeveer in de week hebt? Tegenwoordig heb je ongeveer standaard 2 dagen vrij op het HBO. Dansschool weet ik natuurlijk niet, maar op de gemiddelde HBO opleiding verveel je je een ongeluk en is het alleen een beetje stressen bij tentamens en het afronden van projecten.

Je zal veel moeten oefenen, maar daar zal je waarschijnlijk veel tijd voor hebben en die tijd kun je dus zelf indelen.

Ik zou je rooster is even afwachten (wel baantje zoeken natuurlijk, kan je altijd nog afzeggen)
Nou kijk, ik dans zelf al 7 jaar in de vooropleiding van dezelfde school dus ik weet zéker wat mijn rooster ongeveer zal zijn. En dan is minstens 5 dagen in de week van 9 tot 6 en soms hebben ze zelfs van 9 tot 9. Dus dat gaat niet op voor deze opleiding En k heb er voor gekozen om in ieder geval voorlopig niet op kamers te gaan en daardoor ben ik dus ook 1 uur en 45 minuten kwijt aan reis tijd (1 uur en 45 minuten heen en ook weer 1 uur en 45 minuten terug dus).

Nou ja, doordeweeks werken is dus geen optie. Of ik zou het dus zelf moeten kunnen indelen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-06-2004 @ 11:57 :
Nou ja, doordeweeks werken is dus geen optie. Of ik zou het dus zelf moeten kunnen indelen.
Als weekendkracht in een bejaardenhuis of een restaurant? Ik mocht toen zelf kiezen: of een vol weekend werken of elke week één dag.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 29-06-2004 @ 21:02 :
Als weekendkracht in een bejaardenhuis of een restaurant? Ik mocht toen zelf kiezen: of een vol weekend werken of elke week één dag.
In de supermarkt of een andere winkel kun je toch ook alleen de zaterdag werken? Maar volgens mij kan ze dus vaak opeens niet in het weekend en das dan een beetje een probleem.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 10:18 :
In de supermarkt of een andere winkel kun je toch ook alleen de zaterdag werken? Maar volgens mij kan ze dus vaak opeens niet in het weekend en das dan een beetje een probleem.
mhm, moet OP vaker lezen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 30-06-2004 @ 14:59 :
mhm, moet OP vaker lezen.
OP?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 15:28 :
OP?
Offtopic: Openingspost. Ik zit teveel op fok.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:00
Verwijderd
Wat dacht je van een uitzendbureau?
Dan kan je het tenminste nog een beetje zelf indelen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:06
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-07-2004 @ 22:00 :
Wat dacht je van een uitzendbureau?
Dan kan je het tenminste nog een beetje zelf indelen.
Ik denk niet dat er een uitzendbureau is dat jou wil inschrijven als je elke keer op het laatste moment moet kunnen afzeggen..
Oud 02-07-2004, 21:17
Verwijderd
Hmm, je schema zit al zo vol, dat je nog energie hebt om te gaan werken. Misschien kan je gaan oppassen? Ik heb jarenlang zo'n €25,- per week verdiend, per maand had ik dus €100,- extra, dat is wel iets he. En als je een keer niet kan, is het wat fijner af te zeggen; mensen zullen het begrijpen. Maar misschien is het ook absoluut niet wat je zoekt...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 02-07-2004 @ 22:06 :
Ik denk niet dat er een uitzendbureau is dat jou wil inschrijven als je elke keer op het laatste moment moet kunnen afzeggen..
Zo extreem zal haar rooster toch niet in elkaar zitten. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Er zullen vast wel dagen zijn waarvan ze zeker weet dat ze vrij is en ze zal niet elk weekend stage hoeven te lopen. Bij een uitzendbureau kun je je nog kort van tevoren inplannen en dat is erg handig. Ze krijgen toch niet een maand van tevoren het werk al binnen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 18:47
Konijn
Konijn is offline
Het gaat niet om het extreme, juist om de onzekerheid 'het zou kunnen dat'.
Maar ja, wie weet is het wel een oplossing.
Oud 04-07-2004, 09:05
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
sms operator....
Oud 04-07-2004, 09:56
ekki
ekki is offline
http://www.probeernu.nl/item.php?handgsch&gratis

Oud 04-07-2004, 10:55
Boozle
Boozle is offline
Als ik jouw was zou ik me daar niet voor aanmelden voor dat probeernu. Er zitten allemaal sneayky kosten aan vast en het zou vast ook wel zo zijn dat het per maand is en dat je een contract hebt van 1 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-07-2004 @ 13:11 :
Zo extreem zal haar rooster toch niet in elkaar zitten. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Er zullen vast wel dagen zijn waarvan ze zeker weet dat ze vrij is en ze zal niet elk weekend stage hoeven te lopen. Bij een uitzendbureau kun je je nog kort van tevoren inplannen en dat is erg handig. Ze krijgen toch niet een maand van tevoren het werk al binnen.
Ik ben alleen op zaterdag en zondag vrij. Alleen zaterdags zijn de hertentamens en in het weekend dus stage. In principe is het zo: 5 dagen les, 2 dagen stage. Maar dat gaat dus niet altijd op omdat er echt wel weekenden zijn dat je vrij hebt. Maar je moet toch zeker wel verwachten dat je om het weekend stage hebt.

Dus zo extreem kan t wel zijn
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Boozle schreef op 04-07-2004 @ 11:55 :
Als ik jouw was zou ik me daar niet voor aanmelden voor dat probeernu. Er zitten allemaal sneayky kosten aan vast en het zou vast ook wel zo zijn dat het per maand is en dat je een contract hebt van 1 jaar ofzo.
Mja, er zitten inderdaad allemaal zogenaamde kosten aan die retour gaan ed. Daar hou ik ook niet zo van. Daarbij denk ik niet dat mijn handschrift heel erg geschikt is
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-07-2004 @ 10:56 :
Ik ben alleen op zaterdag en zondag vrij. Alleen zaterdags zijn de hertentamens en in het weekend dus stage. In principe is het zo: 5 dagen les, 2 dagen stage. Maar dat gaat dus niet altijd op omdat er echt wel weekenden zijn dat je vrij hebt. Maar je moet toch zeker wel verwachten dat je om het weekend stage hebt.

Dus zo extreem kan t wel zijn
Okee dat is dan wel veel. Misschien kan je dan af en toe s avonds gaan werken. Een paar uurtjes in de horeca bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 05-07-2004 @ 12:51 :
Okee dat is dan wel veel. Misschien kan je dan af en toe s avonds gaan werken. Een paar uurtjes in de horeca bijvoorbeeld?
Maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik dan een dag van te voren zou kunnen afzeggen Daar gaat t juist om, dat zoiets waarschijnlijk niet werkt.

Maar ik denk dat ik eerst maar een maandje ofzo aankijk met mn studiefinanciering (ook ivm dat je zeker de eerste maand lichamelijk en geestelijk helemaal afgepeiperd bent ivm t grote verschil van leven) en dan maar verder ga zoeken ofzo... Ik weet nu toch niks...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Boozle schreef op 04-07-2004 @ 11:55 :
Ben het hiermee eens, beetje belachelijk.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten