Oud 09-07-2004, 11:21
probeer
probeer is offline
ok, misschien is dit wat te voorbarig ofzo, maar misschien toch ook niet

ik krijg een beetje het gevoel alsof F&L veranderd in een christendom-forum .. steeds weer die bijbelse teksten en topics over het christendom, kan dit allemaal niet in 1 groot topic, waar offtopic post meteen worden verwijderd om het overzichtelijk te houden?
Oud 09-07-2004, 12:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Daar wordt over gedacht. Waarschijnlijk zal F&L een splitsing en een merge meemaken. Details over dit voorstel zullen ter zijne tijd op Beleidszaken gepost worden.
Oud 09-07-2004, 14:10
Verwijderd
Je kunt het ook veel makkelijker doen - gewoon een x aantal christendom-topics op de eerste pagina, staan er meer dan x dan gaan ze zo snel mogelijk op slot. Lijkt me veel handiger.

Of gewoon die mekkerende schapen als Saraï_h en juliet bannen, ook goed
Oud 09-07-2004, 14:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2004 @ 15:10 :
Of gewoon die mekkerende schapen als Saraï_h en juliet bannen, ook goed
Oud 09-07-2004, 22:18
probeer
probeer is offline
achja, ik wilde het natuurlijk niet zeggen nee, maare tempban ofzo, n afkoelban?

tsja sorry maar F&L moet niet half meer over het christendom gaan
Oud 10-07-2004, 15:18
Verwijderd
Ik vind de sfeer daar de laatste tijd echt niet meer aangenaam. Er wordt alleen nog maar gemekkerd over wel of niet te bewijzen geloofsstandpunten en dat is een gebed zonder eind (letterlijk).

Ik krijg van sommige mensen daar echt de indruk dat ze hun religieuze nonsens zoveel mogelijk willen opdringen. Kunnen ze niet naar het forum van de EO gaan?
Oud 10-07-2004, 19:23
McCaine
McCaine is offline
Tja, ik word er ook een beetje gestoord van. Maar klaarblijkelijk is dit iets waar de meeste mensen het iedere keer weer over willen hebben, dus ik kan zo snel niet echt dat gaan verbieden ofzo.
Oud 11-07-2004, 15:54
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
En daar komt bij dat niemand met topics anders dan over het gristendom komt. Including me.
Oud 11-07-2004, 16:16
Verwijderd
Ik zie opzich het probleem niet helemaal. Het Christendom is dus een populair onderwerp. Maar je zou zelf ook topics kunnen openen over andere onderwerpen.. Ik ben het er echter wel mee eens dat er veel overlappende onderwerpen van Christendom nu op F&L staan.
Oud 12-07-2004, 10:55
probeer
probeer is offline
nej maar, ik krijg meer het idee dat er bijvoorbeeld maar 2 mensen zijn die steeds een christendoms-gericht topic openen, en dat de rest maar een beetje op de nonsens reageert. dus nog steeds ben ik voor een of 2 topics over het christendom
Oud 12-07-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 12-07-2004 @ 11:55 :
nej maar, ik krijg meer het idee dat er bijvoorbeeld maar 2 mensen zijn die steeds een christendoms-gericht topic openen, en dat de rest maar een beetje op de nonsens reageert. dus nog steeds ben ik voor een of 2 topics over het christendom
Tsja, dat kan wel zo zijn. Maar feit blijft dat de gemiddelde forummer over het algemeen meer weet van het christendom dan van andere godsdiensten. En wat voor andere topics wil je anders zien? Ik denk als je alle topics weghaalt die enigzins over het christendom gaan, het een dooie boel wordt.
Oud 12-07-2004, 16:31
Gatara
Gatara is offline
F bij PW
en L bij Mystiek
Oud 12-07-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 17:31 :
F bij PW
en L bij Mystiek
Ik zie niet in wat godsdiensten met mystiek te maken hebben.
Verder lijkt me dit hele plan niet zo goed. Denk dat we het bij aparte fora moeten houden.
Oud 12-07-2004, 17:23
Verwijderd
F bij Mystiek
L los houden?
Oud 12-07-2004, 17:25
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Grim schreef op 12-07-2004 @ 18:23 :
F bij Mystiek
L los houden?
Filosofie bij mystiek lijkt me niet zo´n goed idee. Het past dan beter bij populaire wetenschappen.
Oud 12-07-2004, 17:33
Verwijderd
Ik zou levensbeschouwing zeker als apart forum houden. Ik denk niet dat andere fora er op zitten te wachten om opeens overspoeld te worden met godsdienstige topics. Verder zou ik filosofie er ook gewoon bijhouden, omdat het bij godsdiensten toch vooral gaat hoe ze geïnterpreteerd dienen te worden. Ondanks dat er toch veel wetenschappelijk wiskundig bewijs wordt geleverd, zijn er ook andere niet-wiskundige bewijzen mogelijk. Ik verwacht dat deze op een forum als PW nog minder worden geaccepteerd dan nu het geval al is.
Oud 12-07-2004, 17:46
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 12-07-2004 @ 18:33 :
Ik zou levensbeschouwing zeker als apart forum houden. Ik denk niet dat andere fora er op zitten te wachten om opeens overspoeld te worden met godsdienstige topics. Verder zou ik filosofie er ook gewoon bijhouden, omdat het bij godsdiensten toch vooral gaat hoe ze geïnterpreteerd dienen te worden. Ondanks dat er toch veel wetenschappelijk wiskundig bewijs wordt geleverd, zijn er ook andere niet-wiskundige bewijzen mogelijk. Ik verwacht dat deze op een forum als PW nog minder worden geaccepteerd dan nu het geval al is.
Dit vind ik denk ik ook de beste oplossing. Er moet denk ik wel een aanpassing in het beleid komen.
Oud 12-07-2004, 21:15
AngelLena
AngelLena is offline
Een splitsing wordt wel over gepraat ja, ook over dat een deel naar mystiek zou gaan. Het probleem wat ik daarmee heb is dat het probleem op zich dan nog niet opgelost is. In het verleden stonden er ook veel theologische topics op Mystiek en dat liep nagenoeg ALTIJD uit op een giga flamewar. Daarom hebben we alles wat met theologie te maken heeft (en met name bijbeldiscussies) naar 1 topic geplaatst om die ellende verder te voorkomen. Dat zou dus nu weer teruggedraaid worden en nog meer erbij komen wat inhoudt dat de sfeer er idd niet veel beter op wordt. Daarom ben ik daar in de eerste instantie niet zo voor. Maar als iedereen het een beter plan vindt, tja, dan moet het maar he Dan kijken we wel wat vaker en strenger naar mystiek.
Oud 12-07-2004, 21:36
JaJ
JaJ is offline
is het echt zo'n probleem dat er nu weer eens een maandje Christentopics zijn? in dat jaar dat ik hier post zeg maar heb ik al verscheidene Christen-golven, Islam-floods en evolutie-opbloeiingen gezien. gaat vanzelf weer over, en bovendien zijn er ook weken waarin iedereen verwoed op zoek is naar filosofisch hoogstaande onderwerpen. die laatste golven zijn het iritantst, want dan heb je alleen nog maar topics waarin iedereen klaagt hoe laag het niveau hier wel is.
Oud 12-07-2004, 21:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 12-07-2004 @ 18:25 :
Filosofie bij mystiek lijkt me niet zo´n goed idee. Het past dan beter bij populaire wetenschappen.
ja, ajb F niet bij mystiek, maar bij pw
Oud 13-07-2004, 19:39
Verwijderd
Ik zie het probleem niet echt. Wat boeit het nu dat er veel topics over het Christendom zijn. Als je het ergens anders over wil hebben, open je toch een nieuw topic.
Als je het F&L-forum gaat opsplisten en onderbrengt bij andere fora, dan los je het probleem m.i. niet op. Maar dan verplaats je het alleen. Gewoon iedereen lkkr laten lullen. Over een maand is iedereen er wel over klaar en krijgen we weer iets anders.
Oud 13-07-2004, 22:20
Verwijderd
Het hoeft niet opgesplitst te worden, wat mij betreft kunnen die twee dingen - zowel F als L - prima samen op één subforum blijven, daar ze ook naar hun aard nogal sterk met elkaar verweven zijn. Er moet gewoon alleen een duidelijk beleid zijn t.a.v. Christendom- of andere mainstream religion-topics. Gewoon net als op N&A, een maximum aan of zelfs een stop op Israel/Palestina-topics. Dat moet hier ook gebeuren, gewoon één general topic per wereldreligie en één niche topic per wereldreligie.
Oud 14-07-2004, 09:07
No Quiero
No Quiero is offline
Maak er gewoon "Filosofie, Religie en de Mens" van, dan kun je er Filosofie, Religie (ook Mystiek dus), en Sociologie etc. bespreken
Oud 14-07-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 14-07-2004 @ 10:07 :
Maak er gewoon "Filosofie, Religie en de Mens" van, dan kun je er Filosofie, Religie (ook Mystiek dus), en Sociologie etc. bespreken
Is Mystiek niet meer dan religie alleen?

En 'de mens', dan zouden psychologische dingen ook daar horen...en daar ben ik eigenlijk niet zo voor (er zijn al zo weinig 'theoretische' dingen op psych).
Oud 14-07-2004, 09:12
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2004 @ 10:10 :
Is Mystiek niet meer dan religie alleen?

En 'de mens', dan zouden psychologische dingen ook daar horen...en daar ben ik eigenlijk niet zo voor (er zijn al zo weinig 'theoretische' dingen op psych).
Nou ja, we hebben het dan over de mens en hoe men samenleeft. heeft veel raakvlakken met filosofie en religie.

mystiek is wel degelijk vaak een onderdeel van of zelfs een eigen religie. alle religies kennen veel mystieke kanten, en ook esoterische aangelegenheden laten zich vaak vangen onder het kopje religie.
Advertentie
Oud 14-07-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 14-07-2004 @ 10:12 :
Nou ja, we hebben het dan over de mens en hoe men samenleeft. heeft veel raakvlakken met filosofie en religie.

mystiek is wel degelijk vaak een onderdeel van of zelfs een eigen religie. alle religies kennen veel mystieke kanten, en ook esoterische aangelegenheden laten zich vaak vangen onder het kopje religie.
En met psychologie. Neem me nou ajb niet al dat soort topics af.

Maar mystiek is toch nog meer dan dat...? Dat dromen verklaren (ik noem maar wat), dat valt volgens mij niet bepaald onder religie, maar wel onder mystiek (of iig, die topics/posts gaan daarheen). En zo zal er ongetwijfeld nog meer zijn.
Oud 14-07-2004, 09:30
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2004 @ 10:23 :
En met psychologie. Neem me nou ajb niet al dat soort topics af.

Maar mystiek is toch nog meer dan dat...? Dat dromen verklaren (ik noem maar wat), dat valt volgens mij niet bepaald onder religie, maar wel onder mystiek (of iig, die topics/posts gaan daarheen). En zo zal er ongetwijfeld nog meer zijn.
ik denk dat het verklaren van dromen valt onder esoterie, net als kaartleggen etc.
dat heeft wel zeker iets met religie te maken
meer dan je denkt, denk ik. zeker met de huidige toestroom op Mystiek kan je Mystiek beter mergen met F&L (ik weet niet of Enlightenment dat bedoelde?)...maar goed. het maakt mij ook niet zo heel veel uit, maar al dat Christendomgedoe is wel behoorlijk vervelend ja.
Oud 14-07-2004, 11:09
AngelLena
AngelLena is offline
Mystiek behandeld alle onderwerpen die te maken hebben met het paranormale en aanwerwante onderwerpen (dromen met mystieke betekenis, geesten, aliens, nostradamus zijn voorspellingen, atalantis, magie, helderziendheid, heldervoelendheid noem maar op). Een aantal religieuze topics worden geduld op mystiek omdat over die religies de meeste mensen die daar verstand van hebben op mystiek rondlopen, denk aan wicca/hekserij, en niet zozeer op F&L. Vragen over de mystieke kant van religie worden ook op mystiek behandeld. Alleen de topics over christendom worden in 1 topic verzameld gezien dat deze altijd uitlopen op bijbeldiscussies waardoor de mystieke kan alweer vervaagd en bijna altijd lopen de aparte topics uit op flamewars omdat een paar christenen het vaak niet kunnen laten om met een paar teksten te gaan smijten die anders gelovenden niet pikken omdat die overkomen alsof ze op bekeren uit zijn. Een aantal zijn dat ook, het overgrote deel gelukkig niet, maar zo komt het dan vaak wel over. Als je alles in 1 topic hebt verzameld is het overzichtelijker en komt de discussie vaak niet zo vreselijk ver dat er ook een flamewar komt. Wij vinden het erg goed werken.

En die merge met F&L zie ik dus echt niet zitten. Hoewel mystiek weinig bezoekers heeft, is het een redelijk breed forum, je ziet alleen vaak dezelfde onderwerpen steeds terugkomen, maar dat ligt aan de manier van topicstarten. Verdere uitleg waarom ik dat niet zie zitten staat hier boven al beschreven.
Oud 14-07-2004, 18:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik stel voor dat we eerst een discussie op Admin houden, en tot een voorstel komen, en deze dan hier voorleggen aan de leden.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten