Oud 24-07-2004, 09:03
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Sinds ik terug ben van vakantie heb ik af en toe bij het aanzetten van mijn pc een pieptoon. Dit werkt als volgt: als ik de schakelaar voor mijn computer omzet, gaan monitor en boxen (en nog wat van die apparaten) aan. Pas als ik ook de knop op mijn systeemkast indruk, start de boel op. De pieptoon komt echter al voor ik de pc laat opstarten, dus ik hoor het al nadat ik de schakelaar hier heb omgezet.

Ik hoor niet altijd de toon bij het aanzetten van mijn pc. Stel ik switch de schakelaar en ik hoor die toon, dan kan ik die schakelaar weer terug omzetten en staat de boel uit. Zet ik meteen daarna de schakelaar wéér om, om weer op te gaan starten - dan hoor ik de pieptoon niet . Volgens mij zit er niet echt een regelmaat in het "pieppatroon".

Toen ik op vakantie was, heeft volgens mij niemand op deze pc gewerkt. Heeft iemand een idee? Is er iets aan het overlijden?

Specs:

AMD Athlon XP 1800+
768 MB ram
K7S5A moederbord
Geforce 4 TI 4200 met AGP 8x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2004, 10:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Even duidelijkheid, je hoort een piep als je stroom op je systeemkast zet, maar nog voordat je op de power-on knop hebt gedrukt? Je monitor e.d. zijn niet relevant op dit punt. Komt het geluid van uit de systeemkast?

Je schreef het niet, maar ik neem aan dat je PC niet opstart? Als je op de power-on button drukt, zie je dan wel de groene LED branden en hoor je hardeschijf etc. aangaan?
Oud 24-07-2004, 10:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 11:22 :
Even duidelijkheid, je hoort een piep als je stroom op je systeemkast zet, maar nog voordat je op de power-on knop hebt gedrukt? Je monitor e.d. zijn niet relevant op dit punt. Komt het geluid van uit de systeemkast?

Je schreef het niet, maar ik neem aan dat je PC niet opstart? Als je op de power-on button drukt, zie je dan wel de groene LED branden en hoor je hardeschijf etc. aangaan?
Oh, oeps. Ik hoor inderdaad die piep als ik de stroom op de systeemkast zet, nog voor dat ik op de power-on knop druk. Waar het geluid vandaan komt kan ik niet echt herleiden, dat is ook een probleem. Het geluid houdt maar een paar seconden aan en lijkt niet vanuit een bepaalde hoek te komen... het zou ook best de systeemkast kunnen zijn

De PC start wél op, was ik inderdaad vergeten te vermelden. Eenmaal opgestart werkt alles naar behoren. Ik heb niet opgelet op lampjes en zo, maar omdat de PC toch opstart, neem ik aan dat het gewoon functioneert zoals het hoort.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:05
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ik ben erachter gekomen dat het mijn monitor is. Als ik deze handmatig uitzet (met de knop erop) en ik switch de schakelaar om, heb ik geen pieptoon. Zet ik 'm weer aan, hoor ik wél die piep. Kan dus niet anders lijkt me. Het is een Fujitsu en ik heb 'm nu zo'n 4/5 jaar. Ik zal zo kijken of er niet toevallig een kabel los zit of zo, maar iemand een idee wat er anders aan de hand is?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Is het echt een opzettelijke piep? Sommige (oude) monitoren gaan een hoog tonig geluid maken. Niet echt een piep zoals bij je BIOS van je computer, wat zachter maar wel continu. Maar dat is niet wat je bedoelt?
Oud 25-07-2004, 16:33
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-07-2004 @ 17:25 :
Is het echt een opzettelijke piep? Sommige (oude) monitoren gaan een hoog tonig geluid maken. Niet echt een piep zoals bij je BIOS van je computer, wat zachter maar wel continu. Maar dat is niet wat je bedoelt?
ineens?
Oud 25-07-2004, 19:06
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-07-2004 @ 17:25 :
Sorry, ik begrijp je niet Maar ik denk dat het een of ander probleem is met mijn monitor, want hij heeft nooit gepiept/geluid gemaakt of zo...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
I-brahimovic schreef op 25-07-2004 @ 20:06 :
Sorry, ik begrijp je niet Maar ik denk dat het een of ander probleem is met mijn monitor, want hij heeft nooit gepiept/geluid gemaakt of zo...
Wat ze bedoelt is of je een piep hoort die bij het systeem hoort. Dus net zoals als je je computer aanzet dan hoor je ook een piep. Het kan nl. ook zo zijn dat je een wat hogere piep hoort en dan is er iets met je monitor.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:37
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-07-2004 @ 20:24 :
Wat ze bedoelt is of je een piep hoort die bij het systeem hoort. Dus net zoals als je je computer aanzet dan hoor je ook een piep. Het kan nl. ook zo zijn dat je een wat hogere piep hoort en dan is er iets met je monitor.
Oh zo, ok. Die piep hoort dus niet bij het systeem
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:40
plishing
plishing is offline
Dat weet je niet. Als de piep beduidend hoger is dan de standaard piep van je bios en continu is, dan zal waarschijnlijk het hoogspanningsgedeelte van je monitor het binnenkort begeven
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:02
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
plishing schreef op 27-07-2004 @ 01:40 :
Dat weet je niet. Als de piep beduidend hoger is dan de standaard piep van je bios en continu is, dan zal waarschijnlijk het hoogspanningsgedeelte van je monitor het binnenkort begeven
O, da's niet best De piep houdt dus een tijdje aan, en gaat na een paar seconden weer weg... ik ga nu de boel uitschakelen en even alle stekkers aandrukken... je weet nooit
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:33
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
plishing schreef op 27-07-2004 @ 01:40 :
weet wel. Hij doet het namelijk als de monitor aangaat. Of is het als je hem samen met de PC aan doet. Monitor aan zonder pc aan te doen geeft het geluid effect?
Oud 28-07-2004, 11:57
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ik heb alle stekkers los gehaald en weer teruggestopt en sindsdien (2x opgestart) geen pieptoon meer gehoord... hopelijk was een loszittende stekker het probleem, en doet m'n monitor het nog een tijdje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten