Oud 14-05-2002, 14:25
madmax
madmax is offline
Wat vond jij van de reacties?
Wie vond jij het meest nuchter blijven?
Wie vond jij het emotioneelst reageren?

Kok, Melkert en Dijkstal waren vrij emotioneel.

Balkenende reageerde redelijk goed, door nog niet meteen zoveel conclusies te trekken, want er was immers nog weinig bekend.

Roosenmoller daarentegen bleef overdreven nuchter, waarschijnlijk vatte ie niet wat er precies aan de hand was.
Achja, Groen Links zal altijd links blijven.........milieuactivist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 14:28
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
madmax schreef:

Roosenmoller daarentegen bleef overdreven nuchter, waarschijnlijk vatte ie niet wat er precies aan de hand was.
Achja, Groen Links zal altijd links blijven.........milieuactivist
Dit vond ik ook wel, behalve dan dat van Rosenmoller, waar slaat dit nou weer op? Wat heeft links en milieuactivisme for goodness sake met een nuchtere reactie op een moord te maken? Kun je zelf soms geen goede argumenten tegen Rosenmoller bedenken en schreeuw je daarom maar wat?
Oud 14-05-2002, 14:31
Verwijderd
Ik vind dat alle lijsttrekkers passend hebben gereageerd. Vooral gisteravond bij Wim Kok was echt duidelijk merkbaar dat hij niet alleen de afgelopen tijd teneergeslagen en verdrietig maar vooral ook heel boos was. Logisch ook: die man zet zich acht jaar lang keihard in voos ons, en vervolgens wordt hij uitgemaakt voor schuldig aan de moord op Fortuyn! Dat vind ik toch wel zo ontzettend onbeschoft...maarja, dat is natuurlijk ook een woord wat Pim Fortuyn sterk karakteriseerde: onbeschoft.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:42
Balance
Balance is offline
ik vond juist rosenmöller en balkenende het beste reageren

ik denk dat je in zo'n geval rustig moet reageren als partijleider...
tuurlijk: 't is echt heel erg hoor, maar je helpt het volk en de politiek niet door overdreven te reageren!

dijkstal en melkert vond ik ook wel goed reageren hoor, maar ik vond het alleen nogal jammer dat ik die 2 nog wel eens voorbij heb zien komen in programma's waarbij ze nog even verklaarde wat hun partij dan van dit of dat vond...

toch wel jammer, als je met z'n allen afspreekt om uit respect geen campagne meer te voeren, dat je het (wel in kleine mate) toch een beetje doet!
daarom erger ik me helemaal aan die stomme advertentie van LPF, waarvan ik gisteren hoorde dat die in de kranten zou komen!! (ik heb hem overigens nog niet gezien, maar als de laatste regel hetzelfde is als gisteren in het nieuws gezien... arghh )

de graaf heb ik eigenlijk niet meer gezien sinds de moord...
of hij is me iig niet echt opgevallen, maar ja, ik heb niet echt heel veel gelet op de manier waarop de lijsttrekkers reageerden...
dit is meer wat ik onthouden heb (en waarschijnlijk dan dus ook het belangrijkst vond)
Oud 14-05-2002, 15:37
twiety
twiety is offline
Kok: Inderdaad gepast aangeslagen, ook niet zo gek als je zelf aan het klimaat waarin dit heeft kunnen gebeuren hebt meegewerkt.

Roosje: Politiek correct, was hij dat maar eerder geweest. Zolang er niet van de uitspraken wordt teruggekomen o.i.d. vind ik 't 'n slappe lul.

Melkert: Is volgens mij alleen bang voor z'n eigen hachje nu. Verder zelfde als Roosje.

En op de rest heb ik nu geen zin om op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:25
madmax
madmax is offline
Citaat:
twiety schreef:
Kok: Inderdaad gepast aangeslagen, ook niet zo gek als je zelf aan het klimaat waarin dit heeft kunnen gebeuren hebt meegewerkt.

Roosje: Politiek correct, was hij dat maar eerder geweest. Zolang er niet van de uitspraken wordt teruggekomen o.i.d. vind ik 't 'n slappe lul.

Melkert: Is volgens mij alleen bang voor z'n eigen hachje nu. Verder zelfde als Roosje.

En op de rest heb ik nu geen zin om op in te gaan.
Roosje's standpunten zijn ook zo slap
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik vind dat alle lijsttrekkers passend hebben gereageerd. Vooral gisteravond bij Wim Kok was echt duidelijk merkbaar dat hij niet alleen de afgelopen tijd teneergeslagen en verdrietig maar vooral ook heel boos was.
Goeie reden om maar weer eens campange te gaan voeren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:48
Verwijderd
Rozenmoller stond op de achtergrond gewoon te glunderen alsof hij op een feestje was. Wat een huichelaar zeg! En hij zei ook nog:"Nou ja, anders hadden we toch een pleefiguur geslagen in het buitenland met Pim Fortuyn:.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 21:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
perseus schreef:
Rozenmoller stond op de achtergrond gewoon te glunderen alsof hij op een feestje was. Wat een huichelaar zeg! En hij zei ook nog:"Nou ja, anders hadden we toch een pleefiguur geslagen in het buitenland met Pim Fortuyn:.
te glunderen lijkt me overdreven, maar geef hem eens ongelijk, dat zoveel mensen blind iemand volgen vind ik ziek. En ik denk dat hij ook liever Pim had dan iemand anders (denk dat dit hem wel stemmen heeft gekost omdat de media opeens doet alsof pim een half god was)
Oud 15-05-2002, 22:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
1) ik dacht dat je politiek correct verafschuwde?
2) als iemand bij zijn standpunten vblijft, is het een slappe lul ?
Oud 16-05-2002, 06:56
Verwijderd
Dan is Rosenmöller tenminste niet zo'n schijnheil, die maar doet net als of oid. 'k zeg niet dat de anderen dat wel hebben gedaan. En misschien vond ie het juist wel erg, maar kon ie dat niet laten merken...kee, kon je dan misschien niet zien, maar je weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 07:55
Anne
Anne is offline
Citaat:
perseus schreef:
Wat een onzin zeg! Ik kan me echt niet voorstellen dat hij 'blij' zou zijn met de moord.
Oud 16-05-2002, 20:04
Miss USA
Miss USA is offline
Citaat:
perseus schreef:
Pleefiguur? Zei Rosenmuller dat? Ik weet zeker dat Bolkestein (ik schrijf 't vast verkeerd) dat zei, nog voor de moord op Fortuyn.
En Rosenmuller lijkt me niet iemand die Bolkesteins woorden herhaald.
Ook geloof ik niet dat hij zegt "Nou ja, anders..." over Pim nadat hij vermoord is. Ik heb dit nooit eerder gehoord, volgens mij heb jij een hele grote
Oud 17-05-2002, 13:56
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:

1) ik dacht dat je politiek correct verafschuwde?

Goed opgemerkt. Ik verafschuw het dat de 'linkse kerk' bij uitspraken over allochtonen het als politiek correct beschouwt(/beschouwde?) de dit als racisme te bestempelen.

2) als iemand bij zijn standpunten vblijft, is het een slappe lul ?
Als iemand zijn ongelijk niet durft in te zien is het een slappe lul.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:17
Joostje
Joostje is offline
1) mja ik weet niet in hoever dit gebeurt in de linkse "kerk". heb weinig gehoord trouwens van de kant van het cda en de vvd hierover.

2) als hij ongelijk heeft wel ja. hetgeen ik betwijfel
Oud 23-05-2002, 13:25
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
1) mja ik weet niet in hoever dit gebeurt in de linkse "kerk". heb weinig gehoord trouwens van de kant van het cda en de vvd hierover.

Precies. De VVD bracht er nix tegenin bij Paars, 't CDA voerde geen oppositie. Dus kon de linkse kerk z'n gang gaan.

2) als hij ongelijk heeft wel ja. hetgeen ik betwijfel

Verschil van mening hiero dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten