Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kwam laatst een soort van spelletje tegen op Onzin: raad de forummer ofzo. Daarbij werd een foto geplaatst van een forummer en moest de rest raden wie het was. Leuk, gezellig, niets mis mee. Als je bezwaar hebt tegen het plaatsen van je foto kun je altijd een PM'metje sturen, maar daar zal redelijk weinig tegen gedaan worden. Aan de andere kant: het kan ook gebeuren dat iemand foto's plaatst met kwetsende teksten erbij of foto's bewerkt op en niet-al-te-leuke manier of gewoon mensen belachelijk maakt. Nee, dat mag natuurlijk niet. Het is in geen geval toegestaan de troll uit te hangen, dus al helemaal niet met foto's erbij. het ligt er dus helemaal aan denk ik. ![]()
||
Citaat:
Zodra ik een foto zie, kan ik een screenshot maken, bewerken, afkraken, doen wat ik wil. Ook al word die later weggehaald. Ik kan 'm rond mailen, online zetten, anoniem op 't forum spammen .. whatever .. |
![]() |
||
Citaat:
However, buiten het forum kunnen wij er niets aan doen, dus die mailtjes tegenhouden etc. is inderdaad uitgesloten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Lees m'n allereerste reply .. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk kun je niet voorkomen dat iemand een foto kopieert, maar dat betekent niet dat de mods maar hun handen thuis moeten houden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hierover is een tijd geleden al eens een topic over geopend maar daar kwam toen ook niks uit... ik snap de afzijdigheid van admin, de kans dat daadwerkelijk iemand stappen gaat ondernemen is nihil, en het verwijderen is voor s.com wrs afdoende... dus laten ze 't erbij...
||
Citaat:
Want ik denk dat bijna niemand hier toestemming van de rechthebbende heeft om logo's, tekenfilmfiguren, foto's bekende mensen, e.d. te gebruiken. Het komt er op neer dat iedereen zijn eigen materiaal mag posten (foto's en afbeeldingen) en het materiaal waar ze de rechten voor hebben... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
een site, een afbeelding, een wat dan ook, over waar hun geld aan verdienen kan door ongeautoriseerd gebruik geschaad worden dus minder inkomsten opleveren... Artiesten of zelfs hobby-isten zien ook niet graag hun tekeningen of schilderijen op willekeurige sites... Disney zal ook niet zomaar een afbeelding van een stripfiguur vrijgeven voor zulk gebruik... 't kan 't schaden... of iemand anders kan er geld aan verdienen (ook een belangrijke reden) ook foto's van bekende personen hebben rechten... tuurlijk ze zullen zich nooit tegen elke foto gaan verzetten ('t hoort bij bekend zijn) maar ik quote dit even van www.auteursrecht.nl : Citaat:
Verder hebben fotografen auteursrecht op de foto's die zij maken... dus het posten van een foto van iemand kan zowel tegen auteurs al portretrecht ingaan... Wettelijk zijn er hele goede redenen om bepaalde zaken uit avatars of posts te weren... dus pas op met wat je zegt ![]() Waarom jullie geen stappen ondernemen ook duidelijk... volgens mij gaat het hier ook vooral om wat jullie doen als iemand vraagt om een foto/afbeelding te verwijderen...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als ik roep dat dat plaatje niet mag, verwijderen jullie 't dan meteen... of gaan jullie eerst achterhalen of 't werkelijk van mij is... bij 9 van 10 keer zullen de rechten bij iemand anders liggen dus zal het verwijderen imo wel moeten :/
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kan iemand mij dit uitleggen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |