Oud 11-08-2004, 14:29
Verwijderd
Er zijn al oude topics over, maar ik wil recentere informatie.

Ik heb twee vragen:
1. Waar kan je die dingen krijgen? (oa bij Citylens, maar waar nog meer?)
2. Hoe duur zijn ze?

Mensen die ervaring hebben met nachtlenzen mogen ook wel reageren. Bv. of ze werken, goed zitten, enz.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:29
Roos
Roos is offline
Ik woon in Rotterdam en daar zijn ze overal te krijgen...

Mij lijkt het niks: je moet die lenzen namelijk 's nachts dragen voor een bepaalde tijd. Ik geloof 8 uur. Dus dat is wel lastig op dagen, waarop je korter slaapt (als je om 12 uur naar bed gaat, en om 7 uur opstaat, dan heb je ze dus al te kort ingehad).
Oud 11-08-2004, 16:45
Verwijderd
Ik woon ook in Rotterdam en heb ze eigenlijk alleen bij Citylens nog maar gezien. Bij de Pearle en bij Groeneveld hebben ze ze in sommige filialen, maar in welke weet ik niet.

Ik slaap wel 8 uur per nacht, dus dat is voor mij geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:12
steefos
steefos is offline
ze lopen ook maar tot een bepaalde sterkte als je meer hebt dan -3,5 kan het volgesmij niet
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:26
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2004 @ 15:29 :
Er zijn al oude topics over, maar ik wil recentere informatie.

Ik heb twee vragen:
1. Waar kan je die dingen krijgen? (oa bij Citylens, maar waar nog meer?)
2. Hoe duur zijn ze?

Mensen die ervaring hebben met nachtlenzen mogen ook wel reageren. Bv. of ze werken, goed zitten, enz.
hey

1. ik heb ze gewoon bij een brillenzaak weg, niet een bekende.. volgens mij kun je ze bij alle brillenzaken wel krijgen
2. ze kosten bij mij €30 per maand

verder zitten ze super en werken heel goed
alleen heb je in het begin wel kans dat ze iets teveel doen en dus de volgende dag iets dubbel ziet, maar dat gaat wel weer over
oja je moet ze minstens 5 uur in hebben gehad hebben ze me verteld

doeg
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:24
Verwijderd
Bij alle kan iig niet, want bij Specsavers hebben ze ze al niet. En dus ook niet bij alle Pearle en Groeneveld zaken. Vandaar dus dat ik het hier vraag.

Ik heb 'maar' -1,50 en -1,75 oid, dus wat dat betreft zit het ook wel goed. Alleen denk ik niet dat ze ze cilindrisch hebben, daar moet ik nog naar informeren. Maar als het onbetaalbaar is, dan hoeft dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:50
Mara
Mara is offline
Half offtopic: Bij ons op de regionale televisie maken ze er reclame voor, op de kabelkrant zeg maar. Krijg je in beeld tekst met uitleg, mooi plaatje erbij, ziet er goed uit. Hebben ze de letters zo klein gemaakt dat iemand zonder bril 't nauwelijks kan lezen..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:52
Roos
Roos is offline
Hoe heet die lenzenwinkel bij de coolsingel t.h.v. beurs?? Die grote.... daar zie ik altijd reclames hangen voor nachtlenzen. Oh wacht misschien is dat citylens wel

En als je ze 5 uur in moet houden, lijkt me dat geen probleem.
Oud 12-08-2004, 07:33
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-08-2004 @ 22:52 :
Hoe heet die lenzenwinkel bij de coolsingel t.h.v. beurs?? Die grote.... daar zie ik altijd reclames hangen voor nachtlenzen. Oh wacht misschien is dat citylens wel

volgens mij is dat Pearle hoor
Oud 12-08-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 12-08-2004 @ 08:33 :
volgens mij is dat Pearle hoor
Ik weet zeker dat het Citylens is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:21
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-08-2004 @ 22:52 :

That raises an interesting point, wat nou als je uitgaat en je moet werken ofzo maar je ka nze niet 5 uur lang inhebben dus?

Dan moet je maar een bril apart hebben he
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 12-08-2004 @ 11:21 :
That raises an interesting point, wat nou als je uitgaat en je moet werken ofzo maar je ka nze niet 5 uur lang inhebben dus?

Dan moet je maar een bril apart hebben he
Sommige mensen kunnen ipv één dag, twee dagen goed zien met die lenzen, dus dan heb je mazzel. 'k weet niet of je ze alleen in mag doen als je gaat slapen, maar anders zou je ze misschien tijdens het werken nog even in kunnen houden oid.

En anders idd tijdelijk een bril, maar dat wordt toch sowieso aangeraden als je lenzen hebt.

Maar goed, ook dat is in mijn geval al weer geen probleem: ik ga zelden uit en zeker niet tot 's ochtends vroeg. En ik heb ook geen baantje waar ik om 8 uur aanwezig moet zijn oid, dus als het laat wordt, dan slaap ik eigenlijk altijd gewoon lekker uit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
sommige mensen hebben ook pech en kunnen helemaal geen lenzen dragen (en zeker geen nachtlenzen). nachtlezen werken sowieso alleen bij verziendheid (dacht ik, kan ook bijziendheid zijn) en niet bij alle oogafwijkingen, alleen de afwijking waarbij je oog/pupil 'te bol' is en dus wat platter zou moeten zijn.
Oud 12-08-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-08-2004 @ 11:39 :
sommige mensen hebben ook pech en kunnen helemaal geen lenzen dragen (en zeker geen nachtlenzen). nachtlezen werken sowieso alleen bij verziendheid (dacht ik, kan ook bijziendheid zijn) en niet bij alle oogafwijkingen, alleen de afwijking waarbij je oog/pupil 'te bol' is en dus wat platter zou moeten zijn.
Bijziend is dat je veraf niet goed kunt zien en daar zijn ze iig geschikt voor (de '-' zeg maar). Maar volgens mij waren mij ogen juist te plat (als dat kan), als ik de opticien goed begrepen heb dan, maar hij was nogal vaag en warrig (maar ze hadden daar niet de goede lenzen voor me, dat was wel duidelijk ).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:41
Amare
Amare is offline
Ik heb zelf nachtlenzen, in ik vind ze ontzettend fijn!
Het is inderdaad zo, dat je de lenzen een bepaald aantal uur in moet houden 's nachts. Als je dat de eerste paar dagen doet, maakt het daarna echt niks meer uit als je ze een keertje een uurtje minder in hebt gehad.
Ik merk zelf, dat als ik zo rond 11 uur ga slapen en rond 7 uur ofzo weer opsta, in het weekend heb ik ze korter in, dat ik dan tot ongeveer 11 a 12 uur 's avonds goed kan zien.

En o ja, je voelt ze helemaal niet zitten tijdens het slapen ofzo.
Oud 12-08-2004, 14:15
Verwijderd
En hoe duur zijn ze bij jou? En bij welke winkel heb je ze gehaald?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:35
Amare
Amare is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2004 @ 15:15 :
Het kost me ongeveer 200 euro per jaar.
Bij mij ging het dus zo, dat ik ze aanschafte voor 200 euro.
Maar ze moeten ieder jaar vervangen worden.
Dus ieder jaar 200 euro.
Dat is dus ongeveer 17 euro per maand.
Ik heb ze gehaad bij een opticien hier in de stad, omdat deze toen de enige was die ze had.
Hij heet Stufkens, en zit alleen in Eindhoven, Tiel, Venlo en Weert!
Maar ik hoorde dat ze tegenwoordig ook bij steeds meer andere opticiens verkrijgbaar zijn.
Oud 12-08-2004, 18:27
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2004 @ 11:43 :
Bijziend is dat je veraf niet goed kunt zien en daar zijn ze iig geschikt voor (de '-' zeg maar). Maar volgens mij waren mij ogen juist te plat (als dat kan), als ik de opticien goed begrepen heb dan, maar hij was nogal vaag en warrig (maar ze hadden daar niet de goede lenzen voor me, dat was wel duidelijk ).
Volgens mij hebben bijzienden een te sterke (bolle) lens, waardoor je oog platter zou moeten zijn om scherp te kunnen zien Maar je oog is niet platter en daarom met je bijziend
Oud 12-08-2004, 19:01
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2004 @ 15:15 :
Ik had laatst wel een foldertje bij me in de bus van de Eyewish Groeneveld waar ze volgens mij €180,- ofzo per jaar waren...
Oud 15-08-2004, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 12-08-2004 @ 19:27 :
Volgens mij hebben bijzienden een te sterke (bolle) lens, waardoor je oog platter zou moeten zijn om scherp te kunnen zien Maar je oog is niet platter en daarom met je bijziend
Ik weet het ook niet, maar mijn ogen waren volgens mij te plat (dacht ik dus) voor de 'gemiddelde lens'.

Als ik weer naar een opticien ga, zal ik vanzelf wel merken welke lenzen wel geschikt zijn. Maar nachtlenzen zouden fijn zijn ivm sporten.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:19
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
ik heb even een vraagje aan diegenen die net als ik nachtlenzen hebben:
sinds ongeveer 3 dagen zag ik dat mijn rechterlens een afdruk achterlaat als ik hem eruit heb gehaald, je kunt precies zien waar hij heeft gezeten en het voelt net alsof er een bobbel op me oog zit.
maar na een tijdje zie je er niks meer van, terwijl ik dat bij de linker nooit heb..en de rechter zit ook muurvast 's ochtends, de andere lens weer niet..

heeft iemand dit ook?
zou dit geen kwaad kunnen of zal ik toch maar even langs de opticien gaan..
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten