Toen ik een beetje zat te klieren met mijn BIOS (precies gezegd: ik zette de CPU-ratio van "auto" naar "15x"), en ik de PC weer probeerde op te starten, weigerde mijn PC resoluut, kennelijk verontwaardigd door mijn onvakkundig gesleutel, zich op te starten. Uiteraard verontrustte dit mij zeer, maar zoals uit het feit, dat dit bericht hier staat, blijkt, heb ik hem inmiddels weer aan de praat gekregen (ik wist nl. nog wel hoe ik de BIOS kon resetten, met die jumper, afijn, dat hoef ik de echte PC-bikkel niet te vertellen). Niettemin krijg ik nu bij het opstarten, nog voordat Windows XP, anders altijd zo dominant, zijn opstartscherm kan tonen, een of ander IDE RAID programma (Fasttrack 100, van het bedrijf Promise, om precies te zijn) dat kennelijk op mijn HD zoekt naar "arrays"(?). Dat programma deelt mij daarna mee, dat het geen array kan vinden, en stelt mij voor, op ctrl-f te drukken, om er alsnog één aan te maken. Echter!, doe ik dat, dan stelt het programma doodleuk vast, dat er geen IDE-disk geïnstalleerd is. Hetgeen toch merkwaardig is, daar de BIOS zélf die disk wel ziet, en ik bovendien, zoals gezegd, voor het overige mijn PC op kan starten.
De vraag is dus: wat moet ik doen om van dat Fasttrack 100 gezeur af te komen? Voor de goede orde: XP zeurde eerst ook dat er een nieuw apparaat was (genoemd: RAID), maar daarvoor heb ik inmiddels braaf de drivers van internet geplukt en geïnstalleerd, waardoor die RAID, volgens XP althans, nu naar behoren functioneert. Niettemin blijf ik bij het opstarten zitten met de ietwat intimiderende boodschap dat ik geen IDE-disk of array(?) heb. Geen gering verwijt!
Bedankt alvast voor de bijstand.