Oud 25-08-2004, 14:15
mastertime
mastertime is offline
volgens the washington post hebben amerikaanse soldaten iraakse kinderen mishandeld ook al hoorde dat niet bij de verhoringen.
Citaat:
Iraqi Teens Abused at Abu Ghraib, Report Finds
Officials Say Inquiry Also Confirms Prisoners Were Hidden From Aid Groups

By Josh White and Thomas E. Ricks
Washington Post Staff Writers
Tuesday, August 24, 2004; Page A01

An Army investigation into the Abu Ghraib prison scandal has found that military police dogs were used to frighten detained Iraqi teenagers as part of a sadistic game, one of many details in the forthcoming report that were provoking expressions of concern and disgust among Army officers briefed on the findings.

Earlier reports and photographs from the prison have indicated that unmuzzled military police dogs were used to intimidate detainees at Abu Ghraib, something the dog handlers have told investigators was sanctioned by top military intelligence officers there. But the new report, according to Pentagon sources, will show that MPs were using their animals to make juveniles -- as young as 15 years old -- urinate on themselves as part of a competition.

"There were two MP dog handlers who did use dogs to threaten kids detained at Abu Ghraib," said an Army officer familiar with the report, one of two investigations on detainee abuse scheduled for release this week. "It has nothing to do with interrogation. It was just them on their own being weird."

Speaking on the condition of anonymity because the report has not been released, other officials at the Pentagon said the investigation also acknowledges that military intelligence soldiers kept multiple detainees off the record books and hid them from international humanitarian organizations. The report also mentions substantiated claims that at least one male detainee was sodomized by one of his captors at Abu Ghraib, sources said.

"The report will show that these actions were bad, illegal, unauthorized, and some of it was sadistic," said one Defense Department official. "But it will show that they were the actions of a few, actions that went unnoticed because of leadership failures."

The investigative report by Maj. Gen. George R. Fay focuses on the role of military intelligence soldiers in the prison abuse. It will expand the circle of soldiers considered responsible for abuse beyond the seven military police soldiers already facing charges, officials said, to include more than a dozen others -- low-ranking soldiers, civilian contractors and medics. Sources have said that the report also criticizes military leadership, from the prison and up through the highest levels of the U.S. chain of command in Iraq at the time.

One Pentagon official said yesterday that Lt. Gen. Ricardo S. Sanchez, then the top U.S. commander in Iraq, is named in the report for leadership deficiencies and failing to deal with rising problems at the prison as he tried to manage 150,000 troops countering an unexpected insurgency. Sanchez, however, will not be recommended for any punitive action or even a letter of reprimand, the source said. About 300 pages of the 9,000-page report will be released publicly, according to Army officials.

Another report regarding the prison abuse, commissioned by Defense Secretary Donald H. Rumsfeld, is expected to be released this afternoon. That independent commission, chaired by James R. Schlesinger, a former defense secretary, will be critical of the guidance and policies set by top Pentagon and military officials as they worked to get more useful intelligence from detainees in Iraq, said a source familiar with the commission's work.

The Schlesinger report is not expected to implicate high-level officials by name, but it would be the first report to link the abuse at Abu Ghraib to policies set by top officials in Washington. The Fay report, by contrast, does not point a finger at the Pentagon and instead assigns most of the blame to military intelligence and military police who worked on the chaotic grounds of the overcrowded and austere Abu Ghraib.

Rumsfeld had not been briefed on the commission's findings as of yesterday, a Defense Department source said, and the commission likewise has not briefed members of Congress, who have been anticipating the reports for months. Initially, the Schlesinger commission was slated to take 45 days, and Rumsfeld suggested that it consider limiting itself to reviewing the work of other investigations. But the commission hired a staff of more than 20 people and conducted dozens of interviews, taking more than two months to complete its work.

The reports are part of several investigations into U.S. detainee operations around the world, and so far they have expanded the scope of culpability beyond the seven MPs charged in connection with the most notorious incidents of abuse, such as stacking naked detainees in a pyramid, posing them in mock sexual positions and beating them. Pentagon officials said yesterday that the abuse came not as the result of direct orders but rather as "off-the-clock mischief" that arose from vague instructions and a general lack of oversight.

The core conclusion of the Fay report, said one general who is familiar with it, is that there was a leadership failure in the Army in Iraq that extended well beyond a handful of MPs. "There's a vacuum there," he said. "Either people knew it and turned a blind eye, or they weren't paying attention."

In particular, top leaders failed to give proper attention to reports from the International Committee of the Red Cross that decried conditions at Abu Ghraib, reported allegations of abuse and raised warning flags about detainees being hidden from them. Top Pentagon officials have denied keeping detainees from the ICRC, but the Fay report will concur with an earlier Army investigation that cited the prison for keeping "ghost detainees."

"This report will address the ghost-detainee problem, and it was an outright policy violation," said one Pentagon official familiar with the report. "It did happen, and accordingly it is still being investigated."

Another officer at the Pentagon said he felt that the latest revelations, including the use of dogs to frighten juveniles, were some of the most worrisome of the scandal. He said one particular worry at the Pentagon is how the use of dogs against Arab juveniles will be viewed in the Middle East.

"People know that in war, you know, you have to break eggs," he said. "But this crosses the line."
honden worden gebruikt om teeners bang te maken tot dat het doen in hun broek1
heeft dit te maken met de oorlog tegen het 'terrorisme'!?
Oud 25-08-2004, 14:17
Verwijderd
Ik vind het zo politiek correct om kindermishandeling erger te vinden dan volwassenenmishandeling. Net of die volwassen ook niet weerloos zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:19
mastertime
mastertime is offline
ik keur soweiso mishandelingen af.. mannen, vrouwen, jong of oud! allemaal en dat mag de vs doen!
Oud 25-08-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
mastertime schreef op 25-08-2004 @ 15:19 :
ik keur soweiso mishandelingen af.. mannen, vrouwen, jong of oud! allemaal en dat mag de vs doen!
Wie houdt ze tegen?

Overigens zijn die bewakers echt niet zo evil omdat ze Amerikaans zijn. Macht corrumpeert, en dat geldt voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:21
JantjePietje
JantjePietje is offline
Nee, met tijdverdrijf. Het is nu wel bekend dat het grootste gedeelte van het Amerikaanse leger bestaat uit ongeciviliseerde, egocentrische en gewetensloze barbaren zonder enig vorm van verstand of wil. De gemiddelde Amerikaan is al niet vrij snugger, dus van een Amerikaanse soldaat kun je dit soort wanpraktijken wel verwachten.
Oud 25-08-2004, 14:31
mastertime
mastertime is offline
mm.. het tegen houden is meestal super super moeilijk.
je kunt de oorlog voorkomen.. maar dat is ook moeilijk.
je kunt die mensen aanpakken..maar we zien dat dat amper gebeurt..
je kunt terugslaan op dezelfde manier.. dit is wel gedaan..d.m.v onthoofdingen..ontvoeringen ect..
Oud 25-08-2004, 14:32
fil
fil is offline
Zonder bevooroordeeld te zijn wil ik graag wijzen op experimenten als: blue eyes brown eyes, Stanley Milgram, dat experiment met die gevangenen, enz.
Sterke sociale situaties waar de verantwoordelijkheid eenvoudig op iets of iemand anders afgeschoven kan worden, zorgen ervoor dat het individu ineenkrimpt. Dit heeft nauwelijks iets met intelligentie, ras, cultuur, opvoeding, leefmilieu, etc temaken, want het aantal mensen wat in deze experimenten "een beest werd" is belachelijk (en schrikbarend!) hoog.
Moraal van het verhaal: als je de situatie maar 'slim' genoeg opzet, kun je nagenoeg iedereen laten doen wat je wilt.
Tja, ik weet ook niet wat we met deze wetenschap moeten...

Groeten,

fil
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:50
RanC
RanC is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 25-08-2004 @ 15:21 :
Nee, met tijdverdrijf. Het is nu wel bekend dat het grootste gedeelte van het Amerikaanse leger bestaat uit ongeciviliseerde, egocentrische en gewetensloze barbaren zonder enig vorm van verstand of wil. De gemiddelde Amerikaan is al niet vrij snugger, dus van een Amerikaanse soldaat kun je dit soort wanpraktijken wel verwachten.

Jij hebt mijn dag weer gemaakt. Vooral omdat je er zo verschrikkelijk naast zit dat je me doet denken aan jouw denkbeeld van een Amerikaan.

Bedankt

En ja, ik ben sarcastisch nu
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:03
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
RanC schreef op 25-08-2004 @ 16:50 :

Jij hebt mijn dag weer gemaakt. Vooral omdat je er zo verschrikkelijk naast zit dat je me doet denken aan jouw denkbeeld van een Amerikaan.

Bedankt

En ja, ik ben sarcastisch nu
Tja, de Amerikanen staan nu eenmaal bekend om hun lage cultureel kennisniveau en hun immoraliteit, so don't shoot the messenger. Iets anders kan ik er ook niet van maken, tenzij jij mij natuurlijk van het tegenovergestelde overtuigt.
Oud 25-08-2004, 17:14
Odin
Odin is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 25-08-2004 @ 18:03 :
Tja, de Amerikanen staan nu eenmaal bekend om hun lage cultureel kennisniveau en hun immoraliteit, so don't shoot the messenger. Iets anders kan ik er ook niet van maken, tenzij jij mij natuurlijk van het tegenovergestelde overtuigt.
En toch is de VS het machtigste land op aarde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:29
Dannemann
Dannemann is offline
Oud nieuws helaas
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2004 @ 15:17 :
Ik vind het zo politiek correct om kindermishandeling erger te vinden dan volwassenenmishandeling. Net of die volwassen ook niet weerloos zijn.
Klopt, maar van kinderen werkt meer op gevoel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 00:41
Verwijderd
on-ge-looflijk!

Die amerikanen
=> dat zijn hier pas de echte terroristen, gisteren nog een docu over Bush-Bin Laden familiale conecties gezien.. dat die familieruzies privé worden opgelost!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 25-08-2004 @ 18:32 :
Klopt, maar van kinderen werkt meer op gevoel.
Ah, gevoel. Vandaar dat ik het verschil niet inzie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:08
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2004 @ 11:30 :
Ah, gevoel. Vandaar dat ik het verschil niet inzie.
Wat ben je toch een schatje.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:23
Skyrise
Skyrise is offline
Irakezen horen ook bij de as van het kwaad... bovendien zijn het toch geen mensen, en ze zijn nog moslim ook

ohja, en alle irakezen zijn terrorist

ik vraag me dus af hoeveel levensonwaardige figuren op dit forum mijn bovenstaande kreet ondersteunen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:29
Skyrise
Skyrise is offline
ik heb hier echt geen woorden voor.

het zijn regelrechte Nazi-kampbeulen. Echt er is geen enkel verschil tussen.

HEIL BUSH!!! MUSLIMS RAUSCH!!! EIN VOLK, EIN REICH, EIN AMERIKA!

ik geef GEEN TRAAN, geen kik, geen NIKS over de volgende Amerikaan die sneuvelt bij welke terroristische aanslag dan ook.

EIGEN SCHULD DIKKE BULT.

ik raad alle slachtoffers van het zieke Amerikaanse beleid van harte aan zich aan te sluiten bij Al Qaeda.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 26-08-2004 @ 14:29 :

ik raad alle slachtoffers van het zieke Amerikaanse beleid van harte aan zich aan te sluiten bij Al Qaeda.
nee dat lost de wereld problemen op.....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:46
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-08-2004 @ 14:43 :
nee dat lost de wereld problemen op.....
wraak is fijn, zeker omdat de hele achterlijke wereld denkt dat de Amerikanen de "goodguys" zijn en Iraki's terroristen.

Bovendien: de tijd van oplossingen is allang geweest. De wereld gaat ten onder aan een stammenoorlog.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:22
meisje
meisje is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-08-2004 @ 14:46 :
wraak is fijn, zeker omdat de hele achterlijke wereld denkt dat de Amerikanen de "goodguys" zijn en Iraki's terroristen.

Bovendien: de tijd van oplossingen is allang geweest. De wereld gaat ten onder aan een stammenoorlog.
Jee, jij bent intelligent, zeg!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:26
Gatara
Gatara is offline
*shrug* de wereld draait om belangen. Of dat nu vanwege olie, drugs, macht, geld of ideologie is. Zolang men egoďstisch blijft handelen, zullen dergelijke praktijken blijven bestaan.
Je kunt er in principe niets anders tegen doen, dan een vuist maken tegen misstanden in de wereld op welke manier dan ook zonder (!) daarbij zelf vuile handen te maken.
Oud 26-08-2004, 17:55
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-08-2004 @ 16:26 :
zonder (!) daarbij zelf vuile handen te maken.
sorrie mamma... ik liet me ff gaan...

Terrorisme is inderdaad net zo slecht als het terrorisme van de Bush-Administration... ik kan alleen echt niet hebben dat het terrorisme nergens toe leid (heeft geen doel) maar het terrorisme van Bush wel leid tot meer terrorisme en dat ze deze dreiging kunnen gebruiken om de economie te spekken

(simpel: terrorisme = dreiging = oorlog & beveiliging & reconstruction (en dat komt uit de kas van de belastingbetaler regelrecht in de kas van grote corporations)

<--- jammer dat ze daarvoor een heel land in puin moeten leggen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 19:14
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:

ik geef GEEN TRAAN, geen kik, geen NIKS over de volgende Amerikaan die sneuvelt bij welke terroristische aanslag dan ook.

EIGEN SCHULD DIKKE BULT.

Eigelijk geloof ik er geen hol van dat er kinderen worden mishandeld.

Btw ben jij moslim? Die gasten van al qauda blazen dagelijks auto's of hun zelfs op en ook komen daar kinderen bij om het leven.
Oud 26-08-2004, 19:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

EIGEN SCHULD DIKKE BULT.
en je kijkt raar op als ze hun gevangen zo behandelen "eigen schuld, hadden ze maar geen fundamentalist moeten worden"

je meet met twee maten hier.
Oud 26-08-2004, 21:14
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 26-08-2004 @ 20:14 :
Eigelijk geloof ik er geen hol van dat er kinderen worden mishandeld.

Btw ben jij moslim? Die gasten van al qauda blazen dagelijks auto's of hun zelfs op en ook komen daar kinderen bij om het leven.
OOOH SCHITTEREND, IK WORDT GELIJK WEER GEZIEN ALS MOSLIM!!!!

NEE MONGOOL, IK BEN GEEN MOSLIM, NIET IEDERE TERRORIST IS EEN MOSLIM EN ZEKER NIET IEDERE MOSLIM IS EEN TERRORIST...

stelletje gloeiende kutracisten in dit land ook verdomme
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2004, 21:29
Verwijderd
hmm ik denk dat het merendeel van de forummers hier geen moeite hebben met normale lettergrootte.....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:03
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-08-2004 @ 22:14 :
OOOH SCHITTEREND, IK WORDT GELIJK WEER GEZIEN ALS MOSLIM!!!!

NEE MONGOOL, IK BEN GEEN MOSLIM, NIET IEDERE TERRORIST IS EEN MOSLIM EN ZEKER NIET IEDERE MOSLIM IS EEN TERRORIST...

stelletje gloeiende kutracisten in dit land ook verdomme
Sorry ik kreeg het vermoeden dat je een fundalistische moslim was vanwege dit zinnentje;
Weet jij wie deze zogenaande slachtoffer zijn? Aanhangers van Hoessein en leden van al qaeda. Maar ja zulke mensen zoals jij lopen alleen maar domme dingen te schreeuwen en te schelden.
Oud 26-08-2004, 23:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

EIGEN SCHULD DIKKE BULT.

('k heb net Fahrenheit 9/11 gezien)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 00:36 :

('k heb net Fahrenheit 9/11 gezien)
ikke straks! (nu is het 01:40 en ga hem tegen 17:00 zien)

ben zeeeerr benieuwd, voroal n.a.v. het recente topic rond Moore en de film..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 02:51
McCaine
McCaine is offline
Lekker genuanceerd zijn we weer in deze thread zeg
Oud 27-08-2004, 08:04
meisje
meisje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-08-2004 @ 03:51 :
Lekker genuanceerd zijn we weer in deze thread zeg
Dat mag je dan wel eens persoonlijk richten aan Skyrise. Die gast heeft serieuze issues.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Klote.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:00
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
meisje schreef op 27-08-2004 @ 09:04 :
Dat mag je dan wel eens persoonlijk richten aan Skyrise. Die gast heeft serieuze issues.
ISSSSUES

mwah, ik heb echt nergens last van, maar ik ga zo nu en dan gewoon is even LEKKER over de grens, en NEE, ik kan het ECHT niet hebben dat mensen direct weer associeren met dat ik een moslim zou zijn.

NEE, ik ben geen moslim, for christs sake!

maar ja hoor, alles dat radicaal, slecht of crimineel is wordt direct geassocieerd met moslims, in zo'n verachtelijke kotsmisselijke nazi-maatschappij leven we nou eenmaal.

GAT - VER - DAMME

@ Jaegermeister: sorrie als je het anders bedoelde, maar ik wordt wel echt kotsmisselijk van alle nazietjes hier op het forum.

@ Geilesprookje & alle anderen: ik heb NIET Fahrenheit9/11 gezien en OOK NIET Bowling for Columbine of welke andere kritische docu dan ook. Ik heb zelfs dat soort docu's niet nodig om te zien wat voor verachtelijke dingen er gaande zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:01
meisje
meisje is offline
Niemand neemt je in ieder geval serieus.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 10:00 :

maar ja hoor, alles dat radicaal, slecht of crimineel is wordt direct geassocieerd met moslims, in zo'n verachtelijke kotsmisselijke nazi-maatschappij leven we nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:27
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
meisje schreef op 27-08-2004 @ 10:01 :
Niemand neemt je in ieder geval serieus.
nee Nederland wil niet zien wat er aan de hand is, doet de ogen dicht en gaat lekker door met het in de hoek drukken van een hele bevolkingsgroep.

de rechtse figuren hier worden gewoon genegeerd. ach whatever, het maak toch niet uit.

ik post hier echt niet omdat ik serieus genomen wil worden, veel zinnige mensen zitten hier uberhaupt niet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 10:27 :
veel zinnige mensen zitten hier uberhaupt niet.
Au.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:08
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 11:06 :
Au.
ja.. ja toch? voel jij je aangesproken? (hoeft niet denk ik) maar het gehalte total morons is toch vrij hoog (en gezien mijn reacties hier wil ik daar best een plaatsje reserveren ... hoewel ik dat IRL niet ben)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 27-08-2004 @ 11:08 :
ja.. ja toch? voel jij je aangesproken? (hoeft niet denk ik) maar het gehalte total morons is toch vrij hoog (en gezien mijn reacties hier wil ik daar best een plaatsje reserveren ... hoewel ik dat IRL niet ben)
Ik voelde me niet aangesproken, ik 'hap' gewoon graag. Vraag maar aan Kim El
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:40
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 11:11 :
Ik voelde me niet aangesproken, ik 'hap' gewoon graag. Vraag maar aan Kim El
skatje
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Skyrise ga jezelf opblazen ofzo....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:53
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2004 @ 11:57 :
Skyrise ga jezelf opblazen ofzo....
je moet geen slapende cellen wakker maken

en slapende cellen blazen niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:35
Verwijderd
Ongelooflijk Skyrise, als je beweert dat je in het echt 'normaal' bent, waarom doe je dan zo?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:37
Verwijderd
JaaazzZZ het SiJn AlTijD dIe StoMmeZ AmErIkAnen FUCK GEORG W. BUSSSH!!!

Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:38
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Maar als ik 't dus goed begrijp, vind jij het dus totaal niet erg als er onschuldige amerikaanse (kinderen) mensen worden omgebracht bij een volgende actie?
Die er verder dus ook helemaal niks aan kunnen doen ofzo
Oud 27-08-2004, 12:46
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
/me is het mee eens met skyrise
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Wouter Youth schreef op 27-08-2004 @ 13:37 :
JaaazzZZ het SiJn AlTijD dIe StoMmeZ AmErIkAnen FUCK GEORG W. BUSSSH!!!

AnTi-FlAg!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 13:39
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 27-08-2004 @ 13:38 :
Maar als ik 't dus goed begrijp, vind jij het dus totaal niet erg als er onschuldige amerikaanse (kinderen) mensen worden omgebracht bij een volgende actie?
Die er verder dus ook helemaal niks aan kunnen doen ofzo
Nee, ik keur het niet goed, maar ik zal er geen traan voor laten/laat het gewoon langs me heen gaan.

Eigen schuld dikke bult denk ik dan.

@ Nare man: iemand kan op een forum heel anders zijn als in het echt. Bovendien voel ik me tussen sommige griezels hier niet echt verplicht me in te houden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:12
Verwijderd
god bless america?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:31
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-08-2004 @ 15:12 :
god bless america?
ja en dat geloven de meesten daar ECHT HE? dat is echt ziek joh.. die zitten nog in de vorige eeuw wbt geloof
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten