Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als je vriend je echt graag ziet zal hij zeker niet kwaad op je zijn of zo. Daar moet je al zeker niet bang voor zijn. En waarschijnlijk wil hij je zelfs helpen om van je probleem af te komen. Anders zou ik er toch eens met een deskundige over praten want in jezelf snijden is wel een ernstig probleem maar het kan verholpen worden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat is hier nou weer dom en gemeen aan? Ze snijdt zichzelf toch (hopelijk) niet voor niks. Het is een soort van uiting van een bepaald gevoel, denk ik. Als ze dat gevoel kon uiten door erover te praten (met haar vriend bijv.) was ze daar echt niet mee begonnen hoor! Ik vind het helmaal niet gemeen van je hoor, leeg hersencelletje, dat je dit voor je vriend verzwijgt. Je moet het gewoon aan hem vertellen als jij daar klaar voor bent. Het is nog al wat en lijkt me best pijnlijk/confronterend om te vertellen.
||
Citaat:
Gemeen: Je vriend is er om je te steunen, ik zou het erg klote vinden als m'n vriendin me niet zou vertrouwen. En inlevingsvermogen? Zeik niet. Je kunt dingen vaak beter zeggen zoals ze zijn, i.p.v. te gaan zitten slijmen. Iemand die zichzelf snijdt heeft hulp nodig, punt uit. Als je dergelijke dingen voor jezelf gaat houden zink je alleen maar dieper weg in die spiraal. |
![]() |
|
![]() |
ik wilde f kwijt dat ik vind dat er hier wel hel erg lullig gereageerd wordt over dat snijden. Het gaat er hier toch niet om of je wel of niet moet snijden of hoe het komt maar het gaat er om of ze het tegen haar vriend moet vertellen!!!!!!
Als ik je een tip mag geven ik heb het ook mee gemaakt en ik zal je zeggen hoe ik het heb gedaan. Ik heb het op een briefje geschreven en in een dicht geplakte envelop gedaan. Ik ben naar hem toe gegaan en heb gezegt dat er iets instond over mij dat niets met hem te maken had maar dat ik hem niet durfde te vertellen. Ik heb hem zelf de keuze gelaten of hij het elijk wilde lezen of niet. HIj heeft het gelezen en hij was heel blij dat ik het hem had gegeven. Vanaf dat moment heb ik ook heel veel aan hem gehad. En we zijn samen naar een oplossing gaan zoeken (al is die meestal niet et vinden) maar je hebt toch weer iemand die je respecteerd ookal doe je "rare" dingen. Hoop dat je er wat mee kan. Liefs Jasmijntje (als je me wil mailen kan dat ook op jasmijn1@dolfijn.nl) |
![]() |
|
![]() |
nog even terug komen op je vraag het is geen liegen maar iets verborgen houden. En ook dat geeft geen fijn gevoel.
Als je wat verzint als hij het ziet vind ik dat wel liegen. Maar je moet het wel aan kunnejn om het tegen hem te zeggen. Het is heel normaal dat je het in het begin verzweigt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder: ik kon het eerst ook niet vertellen, had (heb) het maar 1x gedaan maar toch, ik zei dat ik hem iets moest vertellen maar het niet durfde. en toen heb ik het laten zien...
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
je kunt het hem vertellen
maar als het een hele lieve jongen is, kun je verwachten dat hij je dan probeert te helpen met je problemen hulp die soms niet gewenst is of moeilijk te begrijpen is hieruit kunnen ook problemen ontstaan ik ken een aantal mensen die in zichzelf snijden, auto-mutulatie geheten, de meesten zijn uit zichzelf gestopt. Enkel je eigen bloed lijkt de pijn te kunnen doen weggaan. Maar misschien als je stopt, dat je vriend je ook kan helpen met whatever u'r dealing with! misschien kun je het hem beter vertellen, zodat je erover kunt praten. zeg hem wat je van hem verlangt, wat je graag wil dat hij doet, en wat zijn rol zal zijn in dit alles! *veel sterkte* |
![]() |
|
![]() |
Waarom zou je het niet vertellen? Uit angst voor zijn reactie? Ik kan je niet gerust stellen want ik ken hem niet, ik zou het hem toch vertellen. Hij komt er toch wel achter, en hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het word. Probeer je in zijn situatie te verplaatsen. Zou jij willen dat hij zo'n geheim met je zou delen? Misschien moet je eerst zijn mening polsen, vraag hem eens hoe hij denkt over mensen die in hun arm snijden (om het maar even hard te zeggen). Als je zijn mening weet kun je zijn reactie beter inschatten waardoor het voor jou misschien makkelijker word het te vertellen. Succes ermee.
|
![]() |
het komt echt meer voor dan je denkt... ik woon in hetzelfde huis als iemand met mps, en helaas doet een van die persoonlijkheden aan auto-mutulatie... nou weet dit persoon er vanaf... we gaan ook regematig midden in de nacht naar het ziekenhuis ermee... maar het is en blijft een algemeen bespreekbaar onderwerp...
ze is zelfs vrijwilligers werk gaan doen voor de stichting zelfbeschadiging... ff de url zoeken... hier klikken voor meer info ![]() dis wel niet wat ik helemaal zocht maar ik neem aan dat je zelf ook wel bewust bent van de hulpverlenende instanties... ok nou ff ontopic ![]() hoe vertel je het je vriendje? ik denk dat je het gewoon er met hem over moet hebben, hoe goed ken jij je vriendje? en weet jij hoe hij daarover denkt? praten is het beste wat je kan doen, iig veel beter dan dat ie een keer je arm, heup of been ziet en zich rot schrikt, zich belazerd voelt en ervanmoet gaan huilen... denk dat je wel weet wat je moet doen he ![]() meid sterkte ermee, en mocht je nog vragen hebben oid, over wat dan ook... me mail is: soullar@dolfijn.nl
|
![]() |
ja idd het komt best veel voor
een goede vriend van mij heeft dit gedaan, en is daarmee gestopt, maar hij kreeg op een gegeven moment een vriendin, die dit ook deed. Hij wilde haar teveel helpen met dingen die ze eigenlijk alleen zelf kon verhelpen, en toen ging het uit. Dit zeg ik om je te helpen, niet om je bang te maken. Wat dus belangrijk is, is dat je er met hem over praat, het hem vertelt, en zegt wat je van hem verlangt en hoe jij graag wil dat hij helpt. Dit is heel belangrijk! Hij begrijpt het echt wel als hij echt van je houdt! Bedenk ook waarom je dit doet, misschien kun je de oorzaak aanpakken? |
![]() |
|
probeer t m te vertellen of zoals eerder genoemd in een brief of mail ofzo te schrijven... Ik denk niet dat ie boos zal zijn, hij is immers je vriend en hij zal dat heus wel begrijpen dat je dat niet graag vertelt...
Maar ff vraagje, ziet je vriend dan niet dat je allemaal sneetjes op je lichaam dan hebt of waar dan ook? Lijkt mij toch wel iets wat je ziet en overal pleisters lijkt me nou ook niet echt onzichtbaar. Succes iig! Ik vind dit dus geen liegen... Het is gewoon een vervelend onderwerp, dat zou ik ook niet ff zeggen. Misschien hebben ze nog wel niet lang genoeg met elkaar om van een totaal vertrouwen te kunnen spreken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind t dus wel logisch dat t niet gezegd werd.
|
![]() |
Hé hartstikke bedankt allemaal,
Hij wou dus mijn trui uitdoen, maar toen zei ik nee. En ik zag aan hem dat hij d8 dat het aan hem lag. Dus ik heb dit topic toen opgezocht en gezegd: Lees, ik ga drinken halen. Toen ik terug kwam zei hij, wat heeft dit met jou te maken??????? Maar toen omhelsde hij me en toen zei hij wat issur, (mijn naampjuh)?? En toen liet ik ut zien. En toen moesten we allebei heel erg huilen en we hebben er heel lang over zitten praten. Allemaal bedankt voor de reacties, jasmijn, je had gelijk over dat het niet om het snijden gong maar om het hoe te vertellen. greetzzz LH >>>forumbaas, dit topic mag dicht, tenzij en mensen zijn die verder willen "discussiëren” (gezellig met Chimera ![]() |
![]() |
|
![]() |
als hij je iets vraagt en je ontkent het, dan lieg je erover (of als je dat iets anders verteld) er zijn altijd wel dingen die je niet van elkaar niet weet zolang ze niet ter sprake komen. En je zal wel je redenen hebben dat hij t niet mag weten, maar.. ik denk dat t helemaal niet zo slecht zijn als hij t weet, want t is niet zo'n goede zaak dat je dat doet
Chanel
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind da je het ontzettend goed hebt opgelost. Ik snap heel goed da je het nie durft te vertellen, en zo wete hij het toch en heeft het een hoop pijn gescheeld, alhoewel niet zonder pijn. Ik wens je veel sterkter verder en hoop da je veel steun hebt aan je vriend!
||
![]() |
Citaat:
hm ik moest er echt helemaal om huilen toenk je verhaal las.. kweetniet waarom ![]() maarja sterkte er nog mee |
![]() |
||
Citaat:
Jullie zijn er dus beiden beter van geworden. Wat had je gedaan als iedereen had gezecht dat je maar zo lang als je dacht dat het goed was moest wachten? Wanneer had je dan die stap genomen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben heel blij dat je het ondertussen al hebt opgelost!!
Ik heb min of meer hetzelfde mee gemaakt. Toen het serieuzer en serieuzer werd tussen mij en m'n vriend begon ik stukje bij beetje te vertellen wat ik voor hem allemaal heb meegemaakt, en toen kwam m'n auto mutilatie verleden ook naar boven. Ik zei hem dat ik het niet meer deed, omdat ik nu de kracht had gevonden mij ervan af te houden (hem dus) maar toen hadden we op een gegeven moment zo'n ruzie dat ik het weer had gedaan. Toen hij dat weekend bij mij kwam durfde ik het eerst ook niet te zeggen, maar hij merkte aan me dat ik weer helemaal in de put zat. Ik heb het hem toen gezegd en hij was eerst even boos, maar vooral op zichzelf omdat de ruzie dus toen de aanleiding was geweest. Maar hij heeft me er helemaal overheen geholpen, ik doe het nu helemaal niet meer, heb het zelfs niet gedaan toen het een tijdje uit was tussen ons (wat btw hier niets mee te maken had) en dat is dankzij hem, omdat hij me in heeft laten zien dat het nutteloos is en dat je je verdriet en frustraties en woede beter op andere, niet destructieve, manieren kan afreageren. Hij stond ook altijd voor me klaar als ik me af moest reageren. Op tijden dat ik in staat was het weer te doen heeft ie zo lang met me gesproken (en ook vaak gehuild) tot ie me eraf had. Toch heeft hij zich nooit opgedrongen en er nooit over gesproken wanneer ik dat niet wou. Wat ik hiermee wil zeggen is, nu je vriend het weet zal hij je steunen! Hopelijk bereik je dan hetzelfde wat ik ermee heb bereikt!! Ik ben blij dat je het hem verteld hebt, want daar ging het om, maar als ex snijdende moet ik je toch ook zeggen dat je hulp moet krijgen, en die kan je het beste krijgen van iemand waar je van houdt. In het begin wordt het heel moeilijk, maar ik weet zelf dat het je moet lukken (ik heb mezelf 5 jaar constant gesneden en ben er nu iets meer dan een jaar vanaf). Veel succes!! Greetz
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
het evangelie matthi | 5 | 21-10-2007 13:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tanja. Vlooienband | 47 | 12-10-2002 13:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |