Oud 03-09-2004, 14:05
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Sinds enkele dagen ben ik druk bezig met pc's bouwen hier. Ik heb mijn oude onderdelen (behalve de videokaart) in een nieuwe kast gestopt. Ik heb los een simpel videokaartje gekocht en die er ook ingezet. Het probleem is het volgende: de draadjes die op het moederbord moeten worden aangesloten (de zgn. Power SW, Reset SW en HDD Led) lijken niet meer te werken, ookal is de kast helemaal nieuw. Het betreft een Elitegroup K7S5A moederbord, dat altijd goed heeft gewerkt. Echter hoe ik het power SW draadje ook aansluit, er gebeurt NIKS . Ik heb uiteraard eerst het moederbordboekje gebruikt, de handleiding ervoor van internet gedownload, google gebruikt en zelfs de hulp van een (redelijk) geroutineerde vriend ingeroepen; niks helpt!

De voeding van de kast is zelfs vervangen door een goed functioneerde Antec voeding (om zeker te zijn dat het niet aan de voeding lag) maar zelfs met de Antec voeding start het systeem niet. Er gaat geen lampje branden, geen fan lopen, he-le-maal niks. Ik heb een CMOS reset uitgevoerd, alle onderdelen eruit geschroefd (behalve de processor) en het opnieuw geprobeerd, alle kabeltjes op een heleboel manieren aangesloten... maar allemaal zonder resultaat.

Weet iemand een oplossing (misschien heeft iemand een K7S5A moederbord en kan hij/zij mij duidelijk uitleggen hoe de draadjes zijn aangesloten?) of is dit hopeloos?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 14:19
twain4me
twain4me is offline
Here you go.

http://www.ecsusa.com/support/p_k7s5a_front.html
power bij power etc.. kind kan de was doen

Om te testen of het frontpanel mss gaar is kan je de power pinnentjes ook even VOORZICHTIG verbinden door er een schroevendraaier oid tegenaan te houden
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:27
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
met die pinnetjes zit ik op het moment ook te kloten.

iemand URL voor Asrock K8S8X ?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 03-09-2004 @ 15:27 :
met die pinnetjes zit ik op het moment ook te kloten.

iemand URL voor Asrock K8S8X ?
Uhmm, dat staat ook heel klein naast de pinnentje gedrukt op het mobo... pws of pw of iets wat er op lijkt is de powerswitch
en anders wens ik je veel lees plezier. http://www.asrock.com/support/index_mual.htm
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:45
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
twain4me schreef op 03-09-2004 @ 15:19 :
Here you go.

http://www.ecsusa.com/support/p_k7s5a_front.html
power bij power etc.. kind kan de was doen

Om te testen of het frontpanel mss gaar is kan je de power pinnentjes ook even VOORZICHTIG verbinden door er een schroevendraaier oid tegenaan te houden
Die link had ik helaas ook al gevonden & geprobeerd, maar helaas niets...

Het tweede ga ik eens kijken of ik dat snap
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:56
twain4me
twain4me is offline
nogmaals er staan altijd tekens op het mobo.. gewoon goed zoeken
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:25
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
twain4me schreef op 03-09-2004 @ 15:56 :
nogmaals er staan altijd tekens op het mobo.. gewoon goed zoeken
Het is opgelost, maar dit was het dus niet. Ik heb wel een miljoen combinaties geprobeerd, maar het leek aan de kast of zo te liggen. Nu is er net hier en daar wat rondgebeld en wat blijkt; als je het moederbord uit de kast haalt, werkt het wél. Nu we weten wat het probleem is, is de oplossing nabij. Toch bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten