Oud 19-09-2004, 12:44
Laris1987
Hey allemaal,
ik zit in 5 havo en moet dit jaar één (groot) werkstuk maken voor ckv3 beeldend. Het onderwerp is 'Groéi'. Het probleem is dat ik echt geen idee heb wat ik moet maken, en dingen zoals ene 'groeimeter' mag niet. Heeft iemand hier een (goed)idee wat ik kan maken? Ik hoop dat jullie wat ideen hebben, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 17:04
Justine
Justine is offline
Schrijf woorden op die je aan groei doen denken, kijk plaatjes, kunstwerken of google, als het maar beeldend is. Ga naar een museum voor inspiratie. Lees iets over groei.
Te veel om op te noemen iig, maar zo'n onderzoek is vaak erg belangrijk en helpt op ideeën te komen.
Maak daarna zoveel mogelijk schetsen. Kies je beste uit en werk die verder uit.
Als het goed is, heb je dan een mooi kunstwerk in elkaar gezet. Plus je hebt een goed proces en daar scoor je punten mee.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:56
Verwijderd
'k vind het wel een geweldig thema... Daar kan je echt heel veel mee, denk ik. Maak idd eens een soort van woordweb (dus idd alle woorden opschrijven die je aan groei doen denken) en oriënteer je op het onderwerp, idd door plaatjes, kunstwerken, enz. te bekijken. En door lezen kun je idd ook op ideeën komen. (Goede post, die van Justine. ) Praat er over met mensen. Schrijf alle ideeën die in je opkomen op. Streep dan de dingen die je echt niks lijken door en werk een aantal dingen die je wel wat lijken wat uit, bv. dmv schetsen of een klein probeerseltje te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:08
alpha
alpha is offline
Denk bij het onderwerp 'groei' niet alleen aan 'groter worden'. Ook innerlijk sterker worden is groeien, of bijvoorbeeld de evolutie kan je als groei zien. Dus heel abstract.

Wat je dan voor iets kan maken is heel verschillend. Denk aan een beeld dat klein begint maar groter wordt oid. Dus aan de grond klein is, maar naar boven toe toeneemt. Dat geeft in een zekere zin ook groei weer.

Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst een beperkt onderwerp binnen het onderwerp 'groei' bedenkt.
Oud 28-09-2004, 18:39
brinta
brinta is offline
Vrij associëren
Groei
Kind in de groei
groter worden
groei van een stad-> nieuwbouwwijken
Wildgroei
groei van bevolkingsgroepen
toename
rente
reus, vandaag was een vrouw op rtl ochtendnieuws/nos ochtendnieuws die reuzin is
dwerg, stagnatie van groei
'groeizaam weer'
haargroei-> ontharing
persoonlijke groei -> de Baghwan, Landmark, yoga, therapeut
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten