Oud 02-10-2004, 11:10
love is life
love is life is offline
Heb discussie gehad vanmorgend met mijn ma ... ze vindt dat ik minder moet weggaan zodat ik mij op mijn schoolcarriere kan concentreren
Maar ik ben daar niet mee akkoord ik vind dat ik zowel aandacht moet geven aan mijn vrienden dan als aan mijn lief ... en dus besteed ik de vrijdag aan mijn vrienden en de zaterdag aan mijn lief.
Ze vindt dat ik dan maar keuzes moet maken of mijn lief 1x om de twee weken niet zien ...
Ik vind zowel mijn lief als mijn vrienden belangrijk en wil hier geen keuze in maken.
Hoe kan ik haar dudielijk zeggen dat ik dit perfect kan combineren? En dat ik in geen geval wil kiezen?
Oud 02-10-2004, 11:15
annia
annia is offline
Gaat het op school zo slecht dan? Ik neem toch aan dat als je achttien bent je zelf wel je werk kunt inplannen. Vindt het een beetje raar dat je moeder daar moeilijk over doet.
Oud 02-10-2004, 11:35
Verwijderd
Je moeder is bang dat je teveel voor je ' lief' zal kiezen en daardoor je vrienden gaat verwaarlozen. Dit kan heel snel en makkelijk gebeuren, zonder dat je het zelf echt door heb. Dus ik begrijp haar reactie.

Uiteindelijk ben jij degene met het eindoordeel, dus laat haar maar praten, maak haar duidelijk dat het tot nu toe prima te combineren is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:36
Verwijderd
School is toch wel iets belangrijker dan vrienden. Als ik een afspraak heb om te gaan stappen en ik ontdek dat ik na het weekend iets belangrijks moet inleveren, dan zeg ik die afspraak dus wel af. Omgekeerd kom je niet bij je docent aan met het smoesje dat je de opdracht niet kon maken omdat je met je vrienden moest stappen.

Het hangt ervan af hoe het op school gaat. Haal je goede cijfers, dan moet je ma niet zeuren. Haal je minder goede cijfers en is het waarschijnlijk dat dat komt doordat je er te weinig tijd aan besteed, dan zou ik je ook binnenhouden en opsluiten op je kamer zodat je huiswerk zou gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:43
Balance
Balance is offline
Het enige dat je kan doen is dmv je behaalde resultaten laten zien dat je het wel aan kan.
Oud 02-10-2004, 11:45
Verwijderd
Ik vind 2 avonden in de week iets doen eigenlijk helemaal niet zoveel, dat kan toch geen echte invloed op je schoolcarriere hebben zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:00
love is life
love is life is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-10-2004 @ 12:45 :
Ik vind 2 avonden in de week iets doen eigenlijk helemaal niet zoveel, dat kan toch geen echte invloed op je schoolcarriere hebben zou ik zeggen.
vind ik ook ... zou ik het hele weekend tot een gat in de nacht uitgaan dan zou ik het eventueel nog willen snappen... maar ik kom altijd naar huis rond 00.00-01.00 ...
Oud 02-10-2004, 12:02
love is life
love is life is offline
Citaat:
annia schreef op 02-10-2004 @ 12:15 :
Gaat het op school zo slecht dan? Ik neem toch aan dat als je achttien bent je zelf wel je werk kunt inplannen. Vindt het een beetje raar dat je moeder daar moeilijk over doet.
Dat is nou het probleem ik kan mijn werk elf plannen zit nu op hogeschool enzo ... maar omdat mijn ma dat nooit heeft meegemaakt omdat ze ook nooit de kans heeft gekregen om verder te studeren, is ze bang dat ik mijn kans niet grijp en dat ik alles laat verwateren door het uitgaan en weggaan
Oud 02-10-2004, 12:02
love is life
love is life is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-10-2004 @ 12:43 :
Het enige dat je kan doen is dmv je behaalde resultaten laten zien dat je het wel aan kan.
Heb geen resultaten voor februari ...
Oud 02-10-2004, 12:03
love is life
love is life is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2004 @ 12:36 :
School is toch wel iets belangrijker dan vrienden. Als ik een afspraak heb om te gaan stappen en ik ontdek dat ik na het weekend iets belangrijks moet inleveren, dan zeg ik die afspraak dus wel af. Omgekeerd kom je niet bij je docent aan met het smoesje dat je de opdracht niet kon maken omdat je met je vrienden moest stappen.

Het hangt ervan af hoe het op school gaat. Haal je goede cijfers, dan moet je ma niet zeuren. Haal je minder goede cijfers en is het waarschijnlijk dat dat komt doordat je er te weinig tijd aan besteed, dan zou ik je ook binnenhouden en opsluiten op je kamer zodat je huiswerk zou gaan doen.
Ben het er mee eens zou dat ook doen thuisbblijven als ik belangrijke opdracht zou hebben maar nu voor de moment heb ik nog niet zoveel te doen hou al mijn lessen bij en werk in de week ook wel het is niet alsof alles van een weekend afhangt ...
Oud 02-10-2004, 12:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
love is life schreef op 02-10-2004 @ 13:02 :
Heb geen resultaten voor februari ...
Je hebt toch wel íets voor februari waarvan je kan laten zien dat je dat goed gedaan hebt?
Laat desnoods zien dat je bijloopt in huiswerk tot nu toe. En als het lang lopende opdrachten zijn, maak dan een planning en laat zien dat je volgens die planning helemaal bijloopt en dat je dus echt je schoolwerk niet laat versloffen.
Oud 02-10-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:

Amen to that.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Doe overdag elke dag iets aan school (voldoende tijd in steken, niet alleen voor je moeder, maar ook voor jezelf) en 's avonds op vrijdag naar je vrienden en op zaterdag naar je vriend. Is goed te combineren, alleen moet je moeder ff zien dat dat ook zo is... als ze overtuigd is, hoor je haar niet meer klagen... hopelijk...
Oud 02-10-2004, 22:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
School is toch wel iets belangrijker dan vrienden.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-10-2004 @ 23:49 :
Nee.
Lul niet. Natuurlijk is het hebben van een degelijke opleiding wel belangrijker dan vrienden. Je zult namelijk verbaasd staan hoe snel mensen je in de steek laten, als zij allemaal afgestudeerd zijn en jij op jouw beurt in de bijstand terechtkomt omdat je nooit een opleiding hebt afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2004 @ 01:13 :
Lul niet. Natuurlijk is het hebben van een degelijke opleiding wel belangrijker dan vrienden.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2004 @ 01:13 :
Lul niet. Natuurlijk is het hebben van een degelijke opleiding wel belangrijker dan vrienden. Je zult namelijk verbaasd staan hoe snel mensen je in de steek laten, als zij allemaal afgestudeerd zijn en jij op jouw beurt in de bijstand terechtkomt omdat je nooit een opleiding hebt afgemaakt.
Jep, vandaar dat ik blij ben dat ik vrienden heb die allemaal flink eind reizen van me vandaan wonen, hoef ik me ook niet verplicht te voelen ze elk weekend te zien en heb daardoor genoeg tijd voor mijn studie.

Nieuwe vrienden kan ik altijd nog wel maken na mn opleiding.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 00:43
igfy
igfy is offline
ik vind het wel belangrijk om af en toe mensen om me heen te hebben en om soms 's avonds uit te kunnen gaan. Als ik overdag goed met mijn studie bezig ben hou ik iig genoeg tijd over voor andere dingen Maar dan moet je wel echt wat doen overdag en niet steeds afgeleid worden , daar heb ik de laatste tijd nogal last van.

Tja het blijft gewoon een kwestie van je tijd indelen.. En als ik jou was zou ik gewoon aan je meder laten zien op welke manier je bezig bent met je opleiding, bijvoorbeeld samenvattingen laten zien, gaan leren waar ze bij zit ofzoiets.. Dan weet ze dat je er serieus mee bezig bent, lijkt me toch?
Oud 03-10-2004, 21:47
Verwijderd
Ik vind op vrijdag met je vrienden afspreken en op zaterdag met je vriendje nou niet zodanig veel dat je je studie niet meer kunt doen. Het is ook belangrijk dat je lekker in je vel zit.. als je de hele tijd maar zit te studeren en niks leuks meer kan doen, dan heb je straks geen zin meer om je studie te doen.

Zorg dat je doordeweeks gewoon alles doet wat je moet doen en dat ook aan je moeder laat zien.. zorg dat ze merkt dat je ergens mee bezig bent. Dan kun je best iets leuks gaan doen in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:58
Verwijderd
Ik vind dat je moeder zich aanstelt. Als je nu elke middag en avond bij andere mensen zat, dan zou ze een punt hebben, maar komop, 2 avonden per week en in het weekend? Als je dat al voor zou zorgen dat je je opleiding niet aankan dan had je een lager niveau moeten kiezen.

Probeer haar gewoon uit te leggen dat het goed gaat zo en dat je vrienden en je vriendje echt niets aan je resultaten afdoen . Ik neem aan dat je doordeweeks gewoon netjes elke dag studeert enzo...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten