Oud 09-10-2004, 18:47
DG
DG is offline
stel je hebt 2 mensen op msn die in dezelfde straat wonen
en je hebt via msn hun ip achterhaald:
persoon 1:10.100.10.100
persoon 2:10.100.10.100 (allebei tzelfde dus)

betekent dit dus , dat beide msn vanaf 1 huis worden gebruikt(dus dat dit dezelfde persoon is) of zijn die 10 cijfers gewoon hun straat/wijk ip?
Oud 09-10-2004, 18:56
Verwijderd
Sterker nog.. Het is beide dezelfde computer al lijkt het me het sterk dat dat nummer daar het ip-adres is. Enfin, zelfs verschillende computers op hetzelfde netwerk hebben een ander ip-adres. En een wijk of straat ip-adres bestaat al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:58
DG
DG is offline
ik ben er ook neit zo ster in en nee dat ip adres is heb ik geweizigd ivm privacy
Oud 09-10-2004, 18:59
DG
DG is offline
maar het is dus dezelfde computer?
Oud 09-10-2004, 19:03
DG
DG is offline
en is t ook mogelijk om via ip woonplaats te achterhalen

zonder al te illegaal te gaan
Oud 09-10-2004, 19:12
Verwijderd
ja dat is SOMS mogelijk, was laatst nog een topic over moet je ff zoeken.
maare hoe ben je aan die ip's gekomen (zodat je zeker weet of het wel echt van die persoon is)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 19:17
DG
DG is offline
ik heb ze allebei gevraagd mailtje te sturen

op subtiele manier dan en met een periode ertussen en daarna ip's nagetrokken
deze manier is tog wel betrouwbaar?>
Oud 09-10-2004, 19:40
freyk
freyk is offline
Citaat:
DG schreef op 09-10-2004 @ 19:47 :

betekent dit dus , dat beide msn vanaf 1 huis worden gebruikt(dus dat dit dezelfde persoon is) of zijn die 10 cijfers gewoon hun straat/wijk ip?
Nee, dat kan niet.
Volgends mij zitten die personen dan achter een router/switch.

Mijn ouders en ik gebruiken hetzelfde externe ipadres, terwijl onze interne ip-adressen anders zijn.
Oud 09-10-2004, 19:56
DG
DG is offline
ik heb dit gedaan met dat email op geavanceerd gezet.,zodat dan ipv de naam het ip komt te staan
krijg je dan het externe of internet adres?
Oud 09-10-2004, 19:59
freyk
freyk is offline
Citaat:
DG schreef op 09-10-2004 @ 20:56 :
ik heb dit gedaan met dat email op geavanceerd gezet.,zodat dan ipv de naam het ip komt te staan
krijg je dan het externe of internet adres?
De externe
Oud 09-10-2004, 20:07
DG
DG is offline
dus die 2 msn's is worden vanaf dezelfde pc gebruikt?
Oud 09-10-2004, 20:22
freyk
freyk is offline
Citaat:
DG schreef op 09-10-2004 @ 21:07 :
dus die 2 msn's is worden vanaf dezelfde pc gebruikt?
Misschien,...
Iedere pc die achter een router/switch zit krijgt een eigen ip (interne) ip-adres.

Het zit zo ongeveer een beetje in elkaar:

internet --*ipadres1*-isp--modem--> router/switch--*ip adres2* -->pc

ipadres 1 = externe adres ipadres 2= interne adres
isp = Internet service provider
(een modem kan soms een eigen router/switch bezitten)
Als je een ip adres traceert zul je altijd eindigen bij de provider van degene die je probeert te traceren.

Laatst gewijzigd op 09-10-2004 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:

Waarschijnlijk is er dan toch iets mis met de software die die IP-adressen leest. Dit zijn immers geen IP-adressen die computers van een internet-provider kunnen krijgen.

In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren is het NIET mogelijk om aan de hand van IP-adressen een geografische bepaling uit te voeren. IP-adressen hebben in pricipe géén eenduidige geografische logica. Er bestaan programma's die beweren zo'n geografische bepaling te doen, maar die informatie kan gemakkelijk 50km fout zijn.

Eén IP-adres staat verder voor één internetaansluiting. Het kan wel zijn dat meerdere pc's van dezelfde internetverbinding gebruikmaken. Het zullen dus wel 2 huisgenoten zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:35
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DG schreef op 09-10-2004 @ 20:17 :
ik heb ze allebei gevraagd mailtje te sturen

op subtiele manier dan en met een periode ertussen en daarna ip's nagetrokken
deze manier is tog wel betrouwbaar?>
Dat is absoluut een betrouwbare methode, behalve wanneer ze zelf 'moeite' doen om hun IP-adres te verbergen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:10
plishing
plishing is offline
Waarschijnlijk zitten deze personen idd achter dezelfde router. Ze kunnen ook op twee verschillende plekken en toevallig gebruik maken van dezelfde ISP die wederom gebruik maakt van een proxy.

Een IP via hotmail krijgen is een mogelijkheid maar niet helemaal betrouwbaar. De personen kunnen via (anonieme)proxy op het internet zijn gegaan en dan krijg je het IP van die proxy server en heb je nog niets.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:46
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
plishing schreef op 10-10-2004 @ 00:10 :
Waarschijnlijk zitten deze personen idd achter dezelfde router. Ze kunnen ook op twee verschillende plekken en toevallig gebruik maken van dezelfde ISP die wederom gebruik maakt van een proxy.

Een IP via hotmail krijgen is een mogelijkheid maar niet helemaal betrouwbaar. De personen kunnen via (anonieme)proxy op het internet zijn gegaan en dan krijg je het IP van die proxy server en heb je nog niets.
Alsof je binnen een minuutje een ip van Hotmail krijgt
Ik denk dat je daar eerst voor bij de AIVD moet werken wil je vertrouwelijke informatie van Hotmail krijgen. Mocht het echt gaan om ernstige delicten, dan is vrijwel iedereen te traceren (met het ip van die 'anonieme proxy' kan je dan daar weer navragen wie wat heeft gedaan via die server).

De 2 personen hoeven elkaar niet te kennen. Als ik op school zit en ik msn / mail met iemand, zien buitenstaanders hetzelfde ip als mijn leraar. Je kan die personen dus absoluut niet vereenzelvigen, tenzij je weet dat dit soort dingen niet het geval is. Het kan ook zijn dat er een wireless netwerk in de straat ligt waar iedereen op kan komen die het aanvraagd (of dat het onbeveiligd is). In dat geval weet je het ook niet zeker.

@Armadillo1429: Zoals ik hierboven al zeg: Als het om een ernstige kwestie gaat, is vrijwel iedereen te traceren. Dit gebeurt aan de hand van IP-adressen. Als je gewoon een leek bent en je hebt een ip-adres kan je hooguit zeggen welke provider diegene heeft geloof ik, omdat een bepaalde provider een bepaalde ip-range heeft. Verder verschilt het per provider hoe deze ip-adressen over hun klanten verdeelt worden, en zal daar idd weinig logica in zitten.
Oud 10-10-2004, 11:53
freyk
freyk is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 09-10-2004 @ 22:30 :
In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren is het NIET mogelijk om aan de hand van IP-adressen een geografische bepaling uit te voeren. IP-adressen hebben in pricipe géén eenduidige geografische logica. Er bestaan programma's die beweren zo'n geografische bepaling te doen, maar die informatie kan gemakkelijk 50km fout zijn.
Ja, zoals ik dus zei.
Als je een ip traceert zul je altijd eindigen bij de provider van diegene.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:52
DG
DG is offline
ik weet wel dat 1 van die 2 draadloos internet heeft , en met een laptop werkt en die ander volgens mij ook

heeft dat betrekking op:
Citaat:
Het kan ook zijn dat er een wireless netwerk in de straat ligt waar iedereen op kan komen die het aanvraagd (of dat het onbeveiligd is). In dat geval weet je het ook niet zeker.
?
Oud 10-10-2004, 13:04
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Als iemand een wireless netwerk heeft, maar niet (goed) beveiligd, kan ieder goed of kwaadwillend persoon daarmee met weinig moeite op internet komen. Zo heb je mensen die in het openbaar vervoer met hun laptop zitten, en opeens de melding krijgen dat ze zijn verbonden met een 1 of andere netwerk. Op deze manier kan men dus (illegaal) verbinding maken met internet.

Voor de thuisgebruiker zal dit meestal betekenen dat hooguit de directe buren ervan kunnen meesnoepen, omdat de access points meestal niet zo'n sterk signaal uitzenden dat je het veel verderop nog goed kan ontvangen.

Als er een straat of wijk is waar men via draadloos netwerk het internet op kan, zit je in een wijk die zijn tijd vooruit is, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik heb er iig nog niet van gehoord, maar het blijft een optie
Oud 11-10-2004, 01:39
plishing
plishing is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 10-10-2004 @ 12:46 :
Alsof je binnen een minuutje een ip van Hotmail krijgt
Ik denk dat je daar eerst voor bij de AIVD moet werken wil je vertrouwelijke informatie van Hotmail krijgen. Mocht het echt gaan om ernstige delicten, dan is vrijwel iedereen te traceren (met het ip van die 'anonieme proxy' kan je dan daar weer navragen wie wat heeft gedaan via die server)
Ja met hotmail kun je dus wel degelijk een IP achterhalen. In de header van je ontvangen mail staat het IP van de verzender vermeld onder "x-originating IP".
En het hele doel van een anonieme proxy is dat je juist niet na kunt gaan wie via die server iets heeft verstuurd. Die onthoud namelijk niets.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:10
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
plishing schreef op 11-10-2004 @ 02:39 :
Ja met hotmail kun je dus wel degelijk een IP achterhalen. In de header van je ontvangen mail staat het IP van de verzender vermeld onder "x-originating IP".
En het hele doel van een anonieme proxy is dat je juist niet na kunt gaan wie via die server iets heeft verstuurd. Die onthoud namelijk niets.
Okay wat betreft het eerste punt heb je gelijk, excuus.
Maar bij het 2e punt zit je fout. Een anonieme proxy haalt voor jou de gegevens binnen van een site, zodat je op dat moment voor die site anoniem bent. De proxy moet echter wel jou ip-adres hebben, anders kan het de site niet naar jou toesturen. En volgens mij is het in de wet opgenomen dat een dergelijke proxy deze gegevens minimaal een maand moet bewaren.
Oud 18-11-2004, 19:58
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
Citaat:
plishing schreef op 11-10-2004 @ 02:39 :
hey hoe werkt dat dat en waar kan ik dat instellen, en wat is een header ?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:34
plishing
plishing is offline
Citaat:
Ibrahimovoc schreef op 18-11-2004 @ 20:58 :
hey hoe werkt dat dat en waar kan ik dat instellen, en wat is een header ?
Een header is het deel van een e-mail waarin staat vermeld waar het bericht vandaan komt, wat de bestemming van het bericht is, via welke mailserver hij binnen is gekomen etc.

Bij hotmail doe je het volgende om zo'n header zichtbaar te maken:

Ga naar "options"
Ga naar "Mail Display settings"
Dan zet je "message headers" op "full" of "advanced" ("full" is al voldoende)

Ga terug, en open het ontvangen bericht. Nu zie je ook de header van dat bericht. Het nummer dat vermeld staat achter de regel "x-originating IP", is het IP nummer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 21:20
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
Citaat:
plishing schreef op 18-11-2004 @ 21:34 :
Een header is het deel van een e-mail waarin staat vermeld waar het bericht vandaan komt, wat de bestemming van het bericht is, via welke mailserver hij binnen is gekomen etc.

Bij hotmail doe je het volgende om zo'n header zichtbaar te maken:

Ga naar "options"
Ga naar "Mail Display settings"
Dan zet je "message headers" op "full" of "advanced" ("full" is al voldoende)

Ga terug, en open het ontvangen bericht. Nu zie je ook de header van dat bericht. Het nummer dat vermeld staat achter de regel "x-originating IP", is het IP nummer.
bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:43
BSB
BSB is offline
kan dit ook niet als men ISDN gebruikt en er een splitter tussenheeft? of heb je dan ook 2 IP's?
Oud 21-11-2004, 19:02
plishing
plishing is offline
Je krijgt in ieder geval altijd 1 IP toegewezen, met of zonder splitter.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 19:55
Energie
Energie is offline
Citaat:

er is iemand dus die je nakt hehe
Oud 21-11-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 11-10-2004 @ 20:10 :
Okay wat betreft het eerste punt heb je gelijk, excuus.
Maar bij het 2e punt zit je fout. Een anonieme proxy haalt voor jou de gegevens binnen van een site, zodat je op dat moment voor die site anoniem bent. De proxy moet echter wel jou ip-adres hebben, anders kan het de site niet naar jou toesturen. En volgens mij is het in de wet opgenomen dat een dergelijke proxy deze gegevens minimaal een maand moet bewaren.
je hebt gelijk idd alleen helpt het zoiezo niet omdat de TS zeer waarschijnlijk geen toegang zal krijgen tot de logs.
ook zegt het verder nog niet veel aangezien je zat anonieme proxy's kan vinden die dit niet doen, je er zelf ergens eentje kan opzetten (of gelijk een gateway als je toch bezig bent).
En ook zonder proxy of gateway kun je onder een vals ip verichten sturen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:17
plishing
plishing is offline
Het verkrijgen van die logs zal misschien alleen kunnen via de gezaghebbende authoriteiten en zelfs dat lukt niet altijd.

En daarbij is het i.d.d. makkelijk om een gewoon een e-mail te versturen vanuit een vals IP.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten