Oud 09-10-2004, 18:54
Cookie
Cookie is offline
Tuurlijk betekent dat wat..

kzal t ff uitleggen. ik heb 2 vriendinnen die allebei nog niet zo heel erg lang een vriendje hebben. bij 1 weet ik het niet zeker maar bij een ander ging het al na 2 weken dat ieder smsje werd afgesloten met: ik hou van je..
kan heel goed hoor, maar ik heb het idee dat de betekenis er dan een beetje afgaat. Als ik "ik hou van je " zeg dan ben ik meer dan verliefd en wil ik misschien wel verder met die persoon.
ben ik de enige die zo denkt?

(het is overigens best heel serieus hoor die relaties, ik bedoel dus niet dat het nergens op slaat.)
Oud 09-10-2004, 19:11
TheMain
TheMain is offline
Goeie vraag.

Ik zei het in mn vorige relatie vaak, maar ik meende het ook echt. Achteraf gezien denk ik dat ik het niet zo vaak had moeten zeggen. Niet iedereen vind het leuk om dat veel te horen... kan verstikkend werken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 19:18
Verwijderd
mensen die na één dag al beweren dat ze van je houden zouden zich eens die vraag moeten stellen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 19:22
mrsjones
mrsjones is offline
like jack said..
If someone says within three weeks "I love you" needs to get their fucking head checked.
Oud 09-10-2004, 19:49
Balance
Balance is offline
Mensen die zo snel al 'ik hou van je' zeggen bedoelen dat (denk ik) gewoon als een lief afscheid. Een soort van 'groetjes' maar dan alleen bedoeld voor een geliefde en dus niet bedoeld om echt te zeggen dat ze van iemand houden.
Ikzelf ben sowieso al heel bescheiden met complimentjes en lieve woordjes, dus eer je mij 'ik hou van je' hoor zeggen ben je echt wel heel wat maanden verder.
Ik zeg het dus alleen als ik ook echt die betekenis wil overbrengen.
Oud 09-10-2004, 20:15
Verwijderd
O daar zeg je wat
Ik vind (ook) dat (vooral jonge mensen) tegenwoordig veel te snel het woordje 'houden van' gebruiken, en dan verkeerd.
Je bent verliefd, je heb verkering, maar houden van? Nee.
Ik ben pas na 1,5 jaar hele zware en serieuze relatie van mijn toenmalige vriend gaan houden, en het voelt ook heeeel anders.

Ik kan walgen van meiden die verliefd zijn, nog niets met de desbetreffende jongen hebben en dan al roepen; 'Ik hooouud van hem'.
Bullshit.

Voor 'houden van' is heel veel tijd, en intensiteit voor nodig. Het is niet zomaar wat, het betekent heel veel. Jammer dat het zo misbruikt wordt.

Dus voor mij betekent het wel nog veel, ik heb dus echt van 1 iemand gehouden, de 2e zit er heel dicht tegenaan, waarschijnlijk zelfs wel alleen dat is nu even een andere kwestie
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:16
Verwijderd
Op zich hoeft houden van niet veel te betekenen. Ik hou ook van mijn gewone vrienden en vriendinnen, en van mijn oma, en van het konijn van mijn zus. Tegen hen zeg ik het alleen zo goed als nooit.

Wanneer ik in een relatie 'ik hou van je' zeg, bedoel ik het wel redelijk serieus. Tegen mijn vriend heb ik weliswaar na een maand al gezegd dat ik van hem hield, maar dat is ook echt zo; ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:19
Fabel
Fabel is offline
Ik hoop van wel.
Het is in ieder geval nog wel bijzonder, als je vriend na 3 maanden relatie tegen je zegt, dat ie van je houdt. Als hij dat iedere dag doet, lijkt het me me niet zoveel doen..
Oud 09-10-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-10-2004 @ 21:16 :
Op zich hoeft houden van niet veel te betekenen. Ik hou ook van mijn gewone vrienden en vriendinnen, en van mijn oma, en van het konijn van mijn zus. Tegen hen zeg ik het alleen zo goed als nooit.
Dat is toch anders.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 09-10-2004 @ 21:20 :
Dat is toch anders.
Zie het zinnetje onder het stukje dat je quootte.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:22
underthabridge
underthabridge is offline
Kweenie... ik denk dat je het in SMS'jes of als afscheidsgroet niet echt serieus moet nemen. Ik gebruik het ook vaak gewoon als ik weer naar huis ga, dan stap ik op de fiets *hou van je*.
Nu is het wel zo dat ik ook echt van haar houdt, ook pas sinds een maand of 6 á 7, dat ik het ook echt zelf vond dat het zo was.
Kan het nu dus ook heel serieus en gemeend zeggen. Bijvoorbeeld na een hele gezellige avond, terwijl je lekker in elkaars armen ligt en in de ogen kijkt. Dan heeft het pas echt betekenis, anders is het meer van: tot ziens lieve schat. Verder moet iedereen maar voor zichzelf bepalen wat 'houden van' inhoudt. Ik zal me er niet druk om maken als ze het naar mijn idee nog lang niet snappen. Ben al blij zat dat ik het zelf snap
Oud 09-10-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 09-10-2004 @ 21:21 :
Zie het zinnetje onder het stukje dat je quootte.
Ja, maar ik ging alleen op het eerste deel in, gezien dat gewoon over een andere vorm van houden van ging. Juist daarom.
Dus 'het hoeft niet veel te betekenen' gaat dan op dat moment over die andere vorm, dus niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:57
Mennuz
Mennuz is offline
Ik hou van je.. Mij hoor je het niet snel zeggen, behalve in een Cynische context
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:58
Mindfields
Mindfields is offline
Ik hou van mij!
Oud 09-10-2004, 21:33
*sheer*
*sheer* is offline
een vriendin van my zegt het ook heel de tijd tegen dr vriend, ik word er echt gestoord van! ik bedoel, ze is 14, hoe kan je op je 14e nou weten wat liefde is, en wat houden van is? op je 14e weet je maar van een paar personen zeker dat je van ze houdt: je ouders en je familie!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:41
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Nee, t betekent (bijna) niets meer
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:43
RanC
RanC is offline
"ik houd van je" is de perfecte pick-up line voor gevoelige, verleugen, artistieke meisjes die onzeker zijn over zichzelf en de liefde.

In zo'n context betekent het helemaal niets nee.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Tessa-->Di-rect schreef op 09-10-2004 @ 22:33 :
een vriendin van my zegt het ook heel de tijd tegen dr vriend, ik word er echt gestoord van! ik bedoel, ze is 14, hoe kan je op je 14e nou weten wat liefde is, en wat houden van is? op je 14e weet je maar van een paar personen zeker dat je van ze houdt: je ouders en je familie!
Op je 14e weten de meeste mensen wel al dat je ouders onder de categorie familie vallen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 22:45
waves
waves is offline
houden van.. dat betekend voor mij best wel veel, ik zeg dat ook niet meteen. Als ik iets speciaal tegen die ene persoon wil zeggen zeg ik 'ik heb je lief' , dat drukt dat ook wel uit maar is toch veel minder 'zwaar' dan ik houd van je...
Oud 09-10-2004, 22:55
Verwijderd
Ik hou van mijn ouders en zus, ik zeg het ze alleen niet vaak. Maar toen mijn zus het een tijdje geleden tegen mij zij, moest ik toch even slikken. Ik weet niet, het zeggen is toch anders. Maar die manier van houden-van is toch anders dan de manier waarop ik van mijn vriend hou.

Na 3 maanden sms'te ik het voor het eerst, twee maanden later fluisterde hij het zachtjes in m'n hoor en weer drie maanden later zei ik het eindelijk terwijl ik in z'n ogen keek.
Mja, dat was echt *wow*. Ik zeg het nu wel vaker tegen hem, maar ik meen het ook nog steeds evenveel als eerst. Alleen is 'de eerste keer' er nu vanaf.

Hmm, bij mij betekent het echt heel veel. Van familie en van m'n vriend, ook al is het anders.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
mijn doet het nog wel wat..! ik ben nu al bijna 1,5 jaar samen met hem en elke keer als we afscheid nemen zeggen we 'ik hou van jou' voor mij is het nog steeds speciaal..!
Oud 09-10-2004, 23:09
Maroon
Maroon is offline
Ik zeg die woorden pas nadat ik een aantal maanden met een meisje wat heb, en soms zeg ik het nooit in een relatie .. Ze moet echt heel bijzonder voor me zijn als ik dat tegen haar zeg, op het moment dat ik dat ook zeg dan betekend het tenminste nog exact wat ik er mee bedoel.

Daarna zeg ik het ook heel soms, op de belangrijke momenten. Het is eigenlijk ook het meest waardevolle wat je kunt zeggen, ik vind het mooi als mensen er ook op die manier mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:14
Rieno
Rieno is offline
hmmm...heb ik me ook al wel es afgevraagd idd. ik zeg het echt alleen als ik het ook echt meen...natuurlijk zou dat in principe na 3 weken al kunnen ofzo, maar ik zie het nog niet zo heel snel gebeuren eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Tessa-->Di-rect schreef op 09-10-2004 @ 22:33 :
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Houden van' is voor mij heel beperkt. Als je míj hoort zeggen dat ik van je houd, dan heb je het echt helemaal gemaakt! Ik heb wel vriendinnen die van een grote groep mensen zeggen dat ze daar van 'houden', maar zo werkt het toch niet bij mij. Ik houd van mijn drie beste vriendinnen en de rest... tja, de rest van mijn vrienden mag ik ongelooflijk graag en ik zou ze niet kwijt willen, maar 'houden van'.... nee. Met 'houden van' kun je het best heel schaars omspringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 23:33
Myuki
Myuki is offline
Ik ben heel voorzichtig met houden van...

Eigenlijk is het vriendje dat ik nu heb de enige die van mij gehoord heeft dat ik van hem houd. Ik hou ook echt van hem.

Op mijn vorige vriendjes was ik alleen verliefd, ik heb ze ook nooit gezegd dat ik van ze hield
Oud 10-10-2004, 01:23
Verwijderd
Ik zeg zoiets alleen als ik het ook echt meen, en dat zal zeker niet vaak voorkomen en ik zeg het ook niet snel tegen iemand.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 01:26
Verwijderd
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het een paar jaar geleden wel eens vrij snel tegen iemand zei, voornamelijk omdat die ander het zei en ik niet stil wilde blijven.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 01:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 02:26 :
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het een paar jaar geleden wel eens vrij snel tegen iemand zei, voornamelijk omdat die ander het zei en ik niet stil wilde blijven.
Ach. Een vriendin van me heeft de neiging om op MSN snel tegen me te zeggen: "Ik hou van je" als ze offline gaat. Aangezien het- hoe hard het ook klinkt, aangezien ze 'n vriendin van me is-niet wederzijds is, antwoord ik altijd met " ". Ik zeg het niet als ik het niet meen.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 01:53
Ragnar
Ragnar is offline
Nee.
Oud 10-10-2004, 08:07
Verwijderd
Over het algemeen zie ik over dat HvJ (Hou van Je) e.d. Ik ga niet zo snel zeggen dat ik écht van iemand houd.
Ik hou van mn moeder, vader, zus, broer en ook op een bepaalde manier van mn beste maat.
Ik heb nu een vriendin waar ik superblij mee ben en ik ga dat houden van niet in een keer verneuken door het met lukraak elke te zeggen. Ik vertel dr dat ik erg blij met dr ben, dat ze me blij maakt, wat ik van haar vind enz. Maar echt houden van kan na wat weekjes nog niet echt en dan ben ik het ook niet van plan om te gaan zeggen.

Hetgeen niet wegneemt dat ik zeker wel echt van dr (kan) ga(an) houden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 09:20
Mennuz
Mennuz is offline
Nou het KAN wel wat betekenen, maar in de meeste gevallen betekent het niets. zo. dat was wijs
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 09:42
Verwijderd
Ik heb vandaag *oh joy* 3 weken met mijn vriend. En ik hou van hem.

Eigenlijk hield ik al van hem, hij is een vriend van mij. Maar nu we iets hebben, sloeg dat *houdenvanalseenvriend* om naar *houdenvanalsvriendje*.

En dat zeg ik ook tegen hem: bij hem, als ik wegga, als ik ophang, als ik offline ga.

Ik heb eigenlijk nog maar van 2 vriendjes gehouden.. van mijn ex.. en van mijn huidige vriend hou ik nog steeds.

Ik zeg het, omdat het zo is: anderen kunnen het misschien als een afscheid zien.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:08
Cookie
Cookie is offline
gelukkig, kben niet de enige die er zo overdenkt..tnx voor de reacties
Oud 10-10-2004, 10:26
Gothic
Gothic is offline
m'n vriend zegt het bijna nooit, ik ook niet... maar als het gezegd wordt, betekent het dus wel wat.

Het is maar zelf hoe je het bekijkt. Andere mensen gebruiken het omdat ze zo ontzettend verliefd zijn, kan ook...
Oud 10-10-2004, 10:41
Reem
Reem is offline
Er zit gewoon een enorm verschil tussen 'verliefd zijn' en 'houden van'. En ik hoor mensen wel eens roepen van: "Oooh ik hou echt zoveel van hem/haar!" terwijl diegene net een paar weken een relatie heeft, en dat geloof ik graag, maar als 't dan na een korte tijd uitgemaakt wordt (door diezelfde die zoveel van hem/haar hield), zet ik toch wel m'n twijfels daarbij.
Sommige mensen zien dat 'houden van' als een synoniem van 'verliefdheid' en dat vind ik eigenlijk toch wel verkeerd.
Oud 10-10-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Re3m schreef op 10-10-2004 @ 11:41 :
Er zit gewoon een enorm verschil tussen 'verliefd zijn' en 'houden van'. En ik hoor mensen wel eens roepen van: "Oooh ik hou echt zoveel van hem/haar!" terwijl diegene net een paar weken een relatie heeft, en dat geloof ik graag, maar als 't dan na een korte tijd uitgemaakt wordt (door diezelfde die zoveel van hem/haar hield), zet ik toch wel m'n twijfels daarbij.
Sommige mensen zien dat 'houden van' als een synoniem van 'verliefdheid' en dat vind ik eigenlijk toch wel verkeerd.
Precies. Maar het is niet 'verkeerd' want iedereen heeft z'n eiegn mening, ik vind het alleen jammer dat er zo makkelijk mee omgesprongen wordt. Bvb het verschil dat ik dan uit moet leggen, als het om een dilemma gaat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 13:34
annia
annia is offline
Ik vind dat 'ik hou van je' woorden zijn die je pas moet uitspreken als dat daadwerkelijk zo is. Natuurlijk is dat mischien moeilijk te weten, vooral als je jong bent, omdat je een heel heftig gevoel kan hebben voor iemand. En dan klinkt verliefd of lief vinden mischien niet genoeg. Maar naar houden van vind ik weer een hele grote stap. Ik geloof dat je pas van iemand kan houden als je samen dingen hebt meegemaakt en nouja in elk geval dat houden van moet groeien. Het heeft altijd betekenis, maar de grote van de betekenis ligt aan de waarde die je geeft aan de woorden houden van.
Oud 10-10-2004, 14:24
luchtballon
luchtballon is offline
Het heeft wel lang geduurd voordat ik voor het eerst tegen mijn vriend heb gezegd dat ik van hem hield. Hij zei het na anderhalve maand, maar ik heb het toen niet terug gezegd. Ik vond het wel heel lief van hem, maar ik zei dat dat volgens mij nog niet kon .
Na 3 maanden vond ik wel dat ik van hem hield, maar het heeft nog 2 maanden geduurd voordat ik het tegen hem gezegd heb. En ik krijg het nog steeds bijna mijn strot niet uit.. en het betekend dus wel veel als ik het tegen hem zeg.
Oud 10-10-2004, 15:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor mij betekent het heel veel en daarom had ik in het begin ook heel veel moeite om dat tegen mijn vriend te zeggen omdat ik zeker wou zijn dat ik het wel meende. Nu ik zeker weet dat ik van hem houd en zeker weet dat ik met hem verder wil vind ik het niet meer zo moeilijk en weet ik ook absoluut zeker dat ik het mee maar het heeft voor mij zeker nog wel een grote betekenis.
Oud 10-10-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2004 @ 02:52 :
Ach. Een vriendin van me heeft de neiging om op MSN snel tegen me te zeggen: "Ik hou van je" als ze offline gaat. Aangezien het- hoe hard het ook klinkt, aangezien ze 'n vriendin van me is-niet wederzijds is, antwoord ik altijd met " ". Ik zeg het niet als ik het niet meen.
Dat kan natuurlijk gewoon ook vrienschappelijk zijn, maar dan is het wel enorm Amerikaans. Amerikanen zeggen immers ook na elk kort telefoongesprekje 'love you honey'. Het heeft daar niet de betekenis die het hier heeft.

In elk geval is het niet zo dat 'ik hou van je' een uitdrukking is waarvan de betekenis door de jaren heen algemeen veranderd is. Mensen hebben er altijd al hun eigen invulling aan gegeven.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:08
DvoorA
DvoorA is offline
ik zeg het nooit. Als ik zeg dat ik van iemand houd, dan zeg ik in feite dat ik het liefst oud met diegene wil worden, alles met hem wil delen. En dat is nogal niet wat. Misschien schrikt het een ander ook wel af. Hoewel ik wel regelmatig zeg dat ik veel om hem geef, heb ik dus nog nooit ik hou van je gezegd.

Toch hou ik zielsveel van mijn vriend. Dat anderen beweren dat je dat na een maand niet kan zeggen, kan me niet schelen. Dit is wat ik voel, het enige waarvan ik zeker ben en ik kan/wil er niets aan veranderen.
Oud 10-10-2004, 17:40
El Kim
El Kim is offline
Voor mij wel redelijk wat ja, ik zeg het eigenlijk zelden.
Oud 10-10-2004, 18:37
Verwijderd
Alleen bij mijn eerste vriendinnetje zei ik het nogal snel, maar daar werd ik ook nogal in meegesleept. Was immers de eerste

De keren daarna heb ik het telkens weloverwogen gezegd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Achteraf had ik misschien meer dan 1 keer moeten zeggen dat ik van hem hield... omdat het echt zo was. Maar nu kan ik dat niet meer tegen hem zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:51
snarl
snarl is offline
toen ik het na een half jaar voor de eerste keer tegen mijn vriendje (nu ex) zei begon hij te huilen, en ik ook. dat was dus positief

dus ja, als je het goed gebruikt kan het zeker wat betekenen.
Oud 10-10-2004, 19:58
Daboman
Daboman is offline
Ik heb het wel eens op een andere manier gehad. Het was niet ik houd van je, maar houd je van me? dat heeft nog nooit iemand aan mij gevraagd. Ik spreek haar op zich niet zo vaak, maar na zo'n vraag sta je toch wel ff met de mond vol tanden, ongeacht je iemand vaak spreekt of niet. Ik heb trouwens gezegd dat ik dat niet kan beoordelenen en dat het dus nog een nee is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:13
stuivertje
stuivertje is offline
Als ik het zeg, dan meen ik het ook echt. Van mijn huidige vriend hou ik. EN echt veel ook tis Tevens de 1e jongen tegen wie ik dat gezegd heb.Bij eerder ex-vriendjes heb ik dat nooit gezegd, simpelweg omdat dat niet zo was.

Ik kan me nog een keer herinneren dat een ex dat zei; buiten, met nog twee vrienden van mij erbij, en ik had echt zoiets van; jezus jij kan nog helemaal niet houden van....
Dus met een reactie van" owwww waaat lieeef!" kwam ik er nog goed vanaf....

Tegen mn vrined zei ik het vrij snel, maar hij was dan ook al eerst mijn beste vriend enzo. Ik meende het ook, hij ook... Ik zeg het vet vaak, omdat ik het vaak besef als het ware...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:25
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou ik moet zeggen dat er veel mensen zijn die na 1 dag ofzo zeggen ik hou van je schatje bla bla bla.. en ik heb dan echt zoiets van je hebt nog nooit een serieuze relatie gehad (ken zo iemand nl ) maar toch zeg je k hou van je terwijl je niet eens weet wat dan inhoud..

ik heb nu meerdere serieuze relaties achter de rug waarvan 2 van bijna 2,5 jaar..

en nu heb ik sinds een paar maanden een nieuwe vriend en we stonden er echt allebei versteld van maar na 1,5 week hebebn we ook gezegd ik hou van je.. we hebbe in die tijd zon band gekregen en zijn zo gek op elkaar gewordne dat dat gevoel er echt was.. en dat is alleen maar sterker geworden...
ik weet wat houden van betekent en in dit geval had ik t gevoel nog sterker binnen een hele korte tijd dus ik zeg t niet zomaar..

maar mensen die houden van niet eens kennen moeten t niet gebruiken vind ik want de ander kan wel degelijk weten wat houden van is en dat gevoel dus ook echt hebebn en dan speel je met gevoelens denk ik..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:42
Verwijderd
na twee weken "ik houd van je" te horen krijgen zou mij meteen bindingsangst bezorgen ik vind dat je zoiets pas kan zeggen na minstens twee maanden en wanneer je relatie minstens twee ruzies doorstaan heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten