Oud 27-10-2004, 15:23
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik heb mn pc geformateerd, xp er opnieuw opgezet. Natuurlijk werkt de helft dan weer niet bij mij maar nu eerst even dit probleem: In de pc zit waarschijnlijk een boxje ofzo waar nu bij elke foutmelding een vervelend tuutje uitkomt. kan ik dat ding uitschakelen of moet ik m slopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 15:25
Koning
Koning is offline
dat blijf je horen zolang je je geluidskaart niet hebt geinstalleerd.. zodra die weer werkt krijg je een mooi piepje
Oud 27-10-2004, 15:57
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Het probleem met mijn geluidskaart is dat die op het moederbord zit. Ik heb een Chaintech 7NJL4 link en op de installatie cd daarvan staat een driver voor geluid. Een driver van Cmedia, als ik die wil installeren krijg ik dit: Our audio chip provides multi-speaker surround and realistic sound effects. Due to the fact that your computer is not equipped with our audio chip, you can not avail yourself of these features.

For more information, please contact your computer dealer

C-Media Electronic Inc.
Website: http://www.cmedia.com.tw

Voor ik mijn pc formateerde werkte alles perfect met de drivers die ik nu ook probeer te gebruiken maar ik heb nu last van 3 van dit soort problemen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:09
grensgeval
grensgeval is offline
je kunt ook gwoon de stekker van je pcspeaker er uit rukken
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:11
3rd Rock
3rd Rock is offline
als het de PC speaker is kun je volgens mij ook gewoon dat speakertje disconnecten.
daarvoor moet je ff je kast openschroeven en op zoek gaan naar dat speakertje (zit in een miditower meestal in het loze stuk onder de harde schijven),
kabeltje dat eraan vast zit volgen tot het connectorpunt op het moederbord en dat stekkertje loshalen.
gegarandeerd geen piepje meer uit die speaker!

(nja, je kunt het speakertje ook met een hamer in puin rammen, maar dat is wat minder subtiel natuurlijk )
Oud 27-10-2004, 16:15
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 27-10-2004 @ 17:11 :
als het de PC speaker is kun je volgens mij ook gewoon dat speakertje disconnecten.
daarvoor moet je ff je kast openschroeven en op zoek gaan naar dat speakertje (zit in een miditower meestal in het loze stuk onder de harde schijven),
kabeltje dat eraan vast zit volgen tot het connectorpunt op het moederbord en dat stekkertje loshalen.
gegarandeerd geen piepje meer uit die speaker!

(nja, je kunt het speakertje ook met een hamer in puin rammen, maar dat is wat minder subtiel natuurlijk )
Ik ga even kijken wat het best werkt
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:17
grensgeval
grensgeval is offline
kan je um niet naar een versterker doorverbinden? dan kan heel de buurt mee genieten van de tuutjes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:17
3rd Rock
3rd Rock is offline
evt oordoppen in doen op het moment dat je weet dat je iets fout gaat doen is natuurlijk ook een optie!
Oud 27-10-2004, 16:20
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik heb m nu al losgetrokken jongens..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:20
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-10-2004 @ 16:57 :
Het probleem met mijn geluidskaart is dat die op het moederbord zit. Ik heb een Chaintech 7NJL4 link en op de installatie cd daarvan staat een driver voor geluid. Een driver van Cmedia, als ik die wil installeren krijg ik dit: Our audio chip provides multi-speaker surround and realistic sound effects. Due to the fact that your computer is not equipped with our audio chip, you can not avail yourself of these features.

For more information, please contact your computer dealer

C-Media Electronic Inc.
Website: http://www.cmedia.com.tw

Voor ik mijn pc formateerde werkte alles perfect met de drivers die ik nu ook probeer te gebruiken maar ik heb nu last van 3 van dit soort problemen.
Iemand?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:21
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-10-2004 @ 17:20 :
Ik heb m nu al losgetrokken jongens..

KLAPKLAPKLAPKLAP!

grote jongen

ow, en qua dat andere probleem heb ik ff geen idee. sowwy!
Oud 27-10-2004, 16:27
Koning
Koning is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 27-10-2004 @ 17:21 :
KLAPKLAPKLAPKLAP!

grote jongen

ow, en qua dat andere probleem heb ik ff geen idee. sowwy!
wat een onzin oplossing, nu werken de diagnostische piepjes ook niet meer, zodra de geluidskaart weer geinstalleerd is is dat piepje weg.

@ts. probeer eens via systeem>apparaatbeheer de geluidkaart te zoeken, (meestal legacy audio) en dan de driver via dat menu proberen te zoeken (cd'tje ff in de drive houden)
Oud 27-10-2004, 16:34
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Koning schreef op 27-10-2004 @ 17:27 :
wat een onzin oplossing, nu werken de diagnostische piepjes ook niet meer, zodra de geluidskaart weer geinstalleerd is is dat piepje weg.

@ts. probeer eens via systeem>apparaatbeheer de geluidkaart te zoeken, (meestal legacy audio) en dan de driver via dat menu proberen te zoeken (cd'tje ff in de drive houden)
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd met de drivers op die cd. Dat werkt niet. Ik heb nu ook al een stuk of 3 andere drivers geprobeerd maar krijg steeds dezelfde message.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:36
Koning
Koning is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-10-2004 @ 17:34 :
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd met de drivers op die cd. Dat werkt niet. Ik heb nu ook al een stuk of 3 andere drivers geprobeerd maar krijg steeds dezelfde message.
Maar staat hij wel in de lijst van apparaten? Draai ff windows update, ff alles goed installeren, en dan kun je via windows update ook drivers voor je geluidskaart krijgen..

Oja ff researchen voor je service pack 2 er op flikkert
Oud 27-10-2004, 16:39
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Koning schreef op 27-10-2004 @ 17:36 :
Maar staat hij wel in de lijst van apparaten? Draai ff windows update, ff alles goed installeren, en dan kun je via windows update ook drivers voor je geluidskaart krijgen..

Oja ff researchen voor je service pack 2 er op flikkert
service pack 2? die heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:43
Koning
Koning is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-10-2004 @ 17:39 :
service pack 2? die heb ik niet.
Nee, je moet alleen eerst via Windows update Service Pack 1 installeren, dan zit je wel goed.

Ff wachten met service pack 2, dat schijnt kut te zijn.
Oud 27-10-2004, 18:11
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik heb windows update gedaan maar heb nog steeds geen geluid.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 20:13
Koning
Koning is offline
Citaat:
tja...? schreef op 27-10-2004 @ 19:11 :
Ik heb windows update gedaan maar heb nog steeds geen geluid.
oke, heb je onder "Optionele hardware-updates selecteren" gekeken naar eventuele geluidskaart drivers?

en je hebt service pack 1 geinstalleerd?
Oud 27-10-2004, 21:59
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
Koning schreef op 27-10-2004 @ 17:43 :
Niks mis met SP2 hoor. 'k draai 'm nu al ruim anderhalve maand en nog geen problemen gehad. In het begin werkte m'n draadloze netwerkkaart wel niet zo goed, maar na de drivers van deze kaart even te hebben geupdate werkt alles terug zoals nooit tervoren
En natuurlijk mag je niet vergeten de firewall even goed te configureren(of uit te zetten, ook een optie ) en zo nog een aantal prulletjes, maar voor de rest echt nog geen problemen mee gehad.

@ TS : Mij hebben ze altijd verteld dat het best is, voor je formateert, alles van je pc los te koppelen met uitzondering van toetsenbord, muis en beeldscherm, dan formateren en windows installeren. En wanneer windows eropstaat eerst alle hardware-drivers in orde te brengen en daarna de rest in orde te maken (windows update en andere zaken te installeren).
In jouw geval zou ik nu ook eerst proberen de drivers erop te krijgen via windows update. Vaak lukt dat wel. Hou er wel rekening mee dat de drivers die windows update aanbiedt vaak niet de meest recente drivers zijn.
Oud 28-10-2004, 11:03
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
heb je die audiochip wil ingeschakeld op je mobo ?
Oud 28-10-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 27-10-2004 @ 17:43 :
(...)

Je bedoelt: je hebt hier en daar gehoord dat wat n00bs er niet mee konden omgaan en daarom maar weer hun oude 'MiCro$ofT SuX0rs' gezeik uit de kast trokken.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 11:20
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2004 @ 12:12 :

Je bedoelt: je hebt hier en daar gehoord dat wat n00bs er niet mee konden omgaan en daarom maar weer hun oude 'MiCro$ofT SuX0rs' gezeik uit de kast trokken.
Oud 28-10-2004, 11:50
Koning
Koning is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2004 @ 12:12 :

Ik hoorde hier en daar verhalen, en ik heb geenz in om degene te zijn om hem de nesten in te werken.. ik kan het verhaal zelf niet natrekken.. dus ik help hem met zijn probleem, en wat Sp2 betreft doet zoekt ie zelf maar uit..
Oud 28-10-2004, 14:26
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Sp2 heeft anders er anders wel voor gezorgd dat ik weer geluid heb. 2 apparaten willen nog niet werken maar daar ga ik nog wel ff mee klooien.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:33
Koning
Koning is offline
Citaat:
tja...? schreef op 28-10-2004 @ 15:26 :
Sp2 heeft anders er anders wel voor gezorgd dat ik weer geluid heb. 2 apparaten willen nog niet werken maar daar ga ik nog wel ff mee klooien.
dat kan net zo goed een rebootje zijn, of het installeren van sp1..

maargoed zoals ik al zei, ik heb em zelf niet, dus ik ga het ook niet zomaar mensen aanraden..
Oud 28-10-2004, 16:47
Verwijderd
Over het algemeen kun je zonder problemen SP2 installeren, tenzij je echt een zeer complexe, afwijkende of instabiele configuratie hebt. Maar in die eerste twee gevallen gebruik je waarschijnlijk toch al alleen maar customized spul en in het tweede geval moet je je hele PC formatteren.

Zomaar roepen dat SP2 kut is zonder onderbouwing is gewoon...nouja.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:04
Koning
Koning is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-10-2004 @ 17:47 :
Over het algemeen kun je zonder problemen SP2 installeren, tenzij je echt een zeer complexe, afwijkende of instabiele configuratie hebt. Maar in die eerste twee gevallen gebruik je waarschijnlijk toch al alleen maar customized spul en in het tweede geval moet je je hele PC formatteren.

Zomaar roepen dat SP2 kut is zonder onderbouwing is gewoon...nouja.
Nee maar ik weet dus niks van sp2, dus dan kon hij dat beter later eens doen...
Oud 28-10-2004, 18:27
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Koning schreef op 28-10-2004 @ 16:33 :
dat kan net zo goed een rebootje zijn, of het installeren van sp1..

maargoed zoals ik al zei, ik heb em zelf niet, dus ik ga het ook niet zomaar mensen aanraden..
Rebooten had ik daarvoor al 20x gedaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten