Oud 14-12-2004, 21:27
]{ing
]{ing is offline
ik wilde voor het eerst een NTSC dvdtje in de PS2 afspelen (normaal gebruik ik hiervoor een stand alone dvd speler) en toen kreeg ik zwart/wit beeld. nu is de vraag of ik een nieuwe RGB kabel moet kopen of dat ik de oude van de Playstation (1) ook op de PS2 kan gebruiken?

de connector van de RGB kabel heeft meer pinnetjes maar dat kan geen kwaad toch?

dus dit;

ipv dit;
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 22:07
Jolt
Jolt is offline
Je kan gewoon die oude gebruiken.

Maar bij zo een scart kabel zeg maar, daar heb je veel mooier beeld bij, bij games tenmiste. Bij dvd kijken kan je beter zo een gewone, standaard kabel pakken.
Oud 15-12-2004, 21:10
]{ing
]{ing is offline
ik heb het geprobeerd en ik kreeg groen beeld. ik heb nu een modchip nodig, of dvd region x, of een hardwarematige ntsc-pal converter

Citaat:
a UK ps2 playing an NTSC dvd can produce a colour display on some TVs but.. thats because that particular TV is capable of fully understanding an NTSC signal whereas your TV can only understand NTSCs frequency (why its black and white but still stable)

you wont find a cable based solution to your problem unless the PS2 is modified to enable RGB output of DVDs (in which case an RGB only scart lead would probably do the trick) without the modification RGB scart DVD output would just be green tinged
Citaat:
The pal ps2 have been screwed by sony so that the rgb does not work with dvds (the scart that comes with the ps2 is a composite (worse picture) one
get a rgb scart lead and a dvd region x disc this can get round the green screen thingy

Sony are arseholes for crippling PAL ps2
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:18
Jolt
Jolt is offline
Ow ik had dan verkeerd gelezen, ik dacht dat je die scart kabel eerst had.

Je hebt toch als het goed is 2 van die rgb kabels gekregen? Bij je psx en ps 2?
Oud 15-12-2004, 21:26
]{ing
]{ing is offline
Nee bij de ps2 krijg je standaard een kabel met een gele, rode en witte tulp aansluiting (oftewel composiet). Bij de ps1 kreeg je ook standaard zo'n kabel (alleen dan met aan beide kanten composiet) Maargoed. Ik had bij mn (twee) ps 1's ook twee RGB kabels (dus met SCART aansluiting), en ik dacht laat ik een van die kabels proberen om NTSC dvd's te kijken (met de standaard composiet kabel krijg je namelijk alleen zwart/wit beeld). Maar nu blijkt dus dat je dan groen beeld krijgt ipv zwart/wit, dus ik heb er nog niks aan. In het tekstje dat ik geqoute heb valt te lezen dat je persé een modificatie of een DVD Region X moet hebben om dat groene beeld te verhelpen. (Ja of een stuk hardware dat NTSC signaal naar PAL converteert, of een TV die NTSC snapt)

Dit dus;

Maar nu blijkt dat Lik-sang dit niet op voorraad heeft. Dus ik kijk nog even verder. Misschien werkt het ook als ik dat DVD Region X kopieer, een klasgenoot van me schijnt dat te hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:44
Jolt
Jolt is offline
Tja das jammer .
Je hebt toch ook van die kabels, wat alles ondersteunen?Is het misschien niet handiger om zo eentje te kopen ?
Oud 15-12-2004, 21:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2004 @ 22:44 :
Tja das jammer .
Je hebt toch ook van die kabels, wat alles ondersteunen?Is het misschien niet handiger om zo eentje te kopen ?
Nou ja als jij me vertelt welke kabel dat dan moet zijn, graag
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:00
Jolt
Jolt is offline
Hier Staat wel al een paar dingtjes maar nog niet die kabel.

Ik moet het ff na vragen aan een vriend van mij, zal hem morgen of overmorgen wel ff bellen.
Het was zo een kabel wat hij ook voor de gamecube gebruikte, hoefde hij maar een switch om te zetten en hij kon ook dvd's kijken geloof ik.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten